Marketingfacts - Powered by NIMA
  • +
Marketingfacts
  • home
  • channels
    channels
  • topics
    topics
  • kennisbank
  • jobs
  • jaarboek
  • trainingen
    • +

channels

  • Advertising
  • Brand design
  • Brand management
  • Contentmarketing
  • Customer experience
  • Data analytics
  • Direct marketing
  • Innovatie
  • Loopbaan
  • Media
  • Search
  • Social media
  • Strategie

topics

  • B2B
  • Big data
  • Contentmarketing
  • Facebookmarketing
  • Marketing automation
  • Privacy
  • Psychologie
  • Storytelling
  • Wearables
  • Webcare
  •  
  •  
  •  

specials

  • De marketing to-do list 2018
  • Customer-centric design
  • Van data naar inzicht
  • Programmatic marketing
  • Non-profitmarketing
  • Conversational interfaces
  • Webcare & monitoring
  • Contentmarketing
  • Influencer marketing
  • Datamanagementplatformen
  • Mobile
  • Customer journey
  • Toekomst van betalen
  • Online Video
  • Marketing automation
  • Inloggen
  • Aanmelden

Merkreputatie

gerelateerde topics

  • merkstrategie
  • merkwaarde
  • employer branding
  • merkwaarden
  • branding

merkreputatie experts

  • Laurens Hoekstra
    Aantal blogs: 3

  • Aantal blogs: 1
  • Pieter Otten
    Aantal blogs: 1

vacatures

  • Contentmarketeer/Tekstschrijver

    Contentmarketeer/Tekstschrijver

  • Directeur Citymarketing

    Directeur Citymarketing

  • Online Marketing Specialist

    Online Marketing Specialist

  • Klik hier voor alle vacatures

volg Marketingfacts

@marketingfacts volgen
  • Dit betekent purpose voor het merk ABN Amro

    Dit betekent purpose voor het merk ABN Amro

    ABN Amro zette het afgelopen jaar een aangescherpte strategie en nieuwe company-purpose neer: "Banking for better, for generations to come." Een doelstelling waar ruim 18.830 medewerkers dagelijks aan werken. Wat betekent purpose voor het merk ABN Amro en welke invloed hebben digitalisering en de opkomst van fintech-bedrijven? Hoe gaat de bank om met partnerships en wat is de toekomst van Tikkie? We vroegen het Ernst Boekhorst, Head of Brand, Sponsoring & Foundation bij ABN Amro.

    Lees verder »
    • Laurens Hoekstra (VIM Group)
    • 3 september 2019
    • Contentmarketing
      • 20164
      • 1
  • De ondergang van merken en de trends die dat veroorzaken

    De ondergang van merken en de trends die dat veroorzaken

    Het boek 'Merkdisruptie' gaat over honderd merken die gaan verdwijnen, de vijftien megatrends die dit veroorzaken en een strategie om de ondergang te voorkomen. De auteurs, brand-director Jeroen Cremer, merkstrateeg Frank Haveman en media-ondernemer Richard Otto, zijn in staat geweest om diverse externe ontwikkelingen te vertalen naar de gevolgen voor merken.

    Lees verder »
    • NIMA Register Marketeers (NIMA)
    • 26 juli 2019
    • Contentmarketing
      • 9922
      • 0
  • Het complexe merkenlandschap van Coöperatie VGZ

    Het complexe merkenlandschap van Coöperatie VGZ

    Coöperatie VGZ stelt zich tot doel te werken aan een gezonder Nederland. De coöperatie heeft bijna 2000 medewerkers en voert zorgverzekeringen uit voor negen verschillende merken waaronder VGZ, Univé, Zekur en IZZ. Met zijn merkenportfolio verzekert VGZ vier miljoen mensen. De organisatie heeft geen winstoogmerk en is de op één na grootste zorgverzekeraar in Nederland. Hoe beheer je zo’n complex merkenlandschap? Welke trends hebben invloed op het merk en welke rol speelt een heldere company purpose bij het succes van een merk binnen de verzekeringsbranche? Evelyn Borgsteijn is directeur Corporate Affairs bij VGZ: "Je zou kunnen stellen dat we wat betreft merkarchitectuur een 'house of brands' zijn"

    Lees verder »
    • Laurens Hoekstra (VIM Group)
    • 16 juli 2019
    • Advertising Contentmarketing Customer experience
      • 11272
      • 0
  • Future-proof your brand: Martin Pietersen (Atos) over merken en merkwaarde

    Future-proof your brand: Martin Pietersen (Atos) over merken en merkwaarde

    Met meer dan 110.000 werknemers in 73 landen en een jaarlijkse omzet van ruim 11 miljard euro is Atos wereldleider op het gebied van digitale transformatie. Als specialist in Cloud, Cybersecurity en High-Performance Computing stelt Atos klanten en medewerkers in staat om zich duurzaam te blijven ontwikkelen in de wereld van IT. Een gesprek met Martin Pietersen, Global Brand Director bij Atos, over de ontwikkeling van de nieuwe 'branded house'-architectuur, hoe Atos met het merk voorop loopt in de digitale transformatie en hoe de merkactivatie van de Olympische en Paralympische Spelen plaatsvindt.

    Lees verder »
    • Laurens Hoekstra (VIM Group)
    • 11 juli 2019
    • Contentmarketing
      • 6758
      • 0
  • Waarom zijn sommige merken belangrijker dan andere?

    Waarom zijn sommige merken belangrijker dan andere?

    Consumenten kopen producten of diensten op basis van meerdere factoren. Bijvoorbeeld prijs, kwaliteit, koopgemak, gewoonte en het merk. Voor (marketing)managers is het interessant om te weten welke rol het merk speelt in het aankoopproces van consumenten. We weten bijvoorbeeld dat bij luxeproducten (horloges, dure kleren, zonnebrillen) het merk vaak een grote rol speelt. Maar hoe zit dit in andere categorieën? Hoe zit het bijvoorbeeld met verzekeringen, supermarkten of pijnstillers?

    Lees verder »
    • SWOCC (SWOCC.nl)
    • 4 juli 2019
    • Contentmarketing
      • 7992
      • 0
  • Zo voegt storytelling waarde toe

    Zo voegt storytelling waarde toe

    Het geven van de juiste informatie en het delen van relevante en boeiende ervaringen door klanten is één van de beste marketingstrategieën, die merken kunnen inzetten. Daarmee krijg je vertrouwen en een essentiële troef voor elke organisatie.

    Lees verder »
    • Pieter Otten (Match)
    • 21 juni 2019
    • Contentmarketing
      • 23020
      • 0
  • De tien essentials om top of mind te blijven bij je klant

    De tien essentials om top of mind te blijven bij je klant

    Extra crunchy, 100 procent naturel, met stukjes pinda of lekker smeuïg. Pindakaas. Er zijn tientallen soorten en merken. Toch strijkt er één merk in de schappen met de eer: Calvé. IJzersterke branding is van onschatbare waarde. Met deze tien tips wordt jouw merk er ook groot mee.

    Lees verder »
    • Kelly van Straten (Maxilia Relatiegeschenken)
    • 3 mei 2019
    • Advertising Social media Contentmarketing
      • 21980
      • 0
  • Hoe een videostrategie fans creëert in het voice-tijdperk

    Hoe een videostrategie fans creëert in het voice-tijdperk

    Hoewel Alexa Nederland nog niet bereikt heeft en Google Home of Apple Homepod vooralsnog vooral gebruikt worden voor zoekopdrachten, is de algemene verwachting dat dit hard gaat stijgen. De vindbaarheid van je merk via voice zou weleens een van de marketinguitdaging van het komende decennium kunnen worden. Wat is daarvoor nodig? Meer dan de juiste content en een eigen assistent.

    Lees verder »
    • Nico Verspaget (Quadia)
    • 26 maart 2019
    • Media Search Innovatie
      • 6022
      • 0
  • Beste Corendon, kunnen we vrienden worden?

    Beste Corendon, kunnen we vrienden worden?

    Ook professionele organisaties hebben vrienden nodig, om te worden gehoord, gezien, gewaardeerd en gesteund. Wil je als bedrijf volgers, dan moet je socialer worden. Wil je fans, dan zinniger. Voor vrienden moet je menselijk zijn. Daarom deze reeks persoonlijke brieven aan bedrijven, om hun marketing en communicatie te spiegelen aan sociaal en menselijk gedrag. Ditmaal de vraag aan Corendon: kunnen we vrienden worden?

    Lees verder »
    • Diederick Janssens (Love Brand Basics)
    • 28 februari 2019
    • Advertising Contentmarketing
      • 28360
      • 16
  • PR in rebranding valt of staat met geloofwaardigheid

    PR in rebranding valt of staat met geloofwaardigheid

    Van Overtoom naar Manutan, van Smiths naar Lays, van Telfort naar O2 en weer terug naar Telfort (en straks KPN)… Het gebeurt vaak: de huidige merkidentiteit past niet meer bij het bedrijf, de strategie en de visie. De jas die zo goed paste, zit ineens te strak, door een fusie of overname, veranderende klantbehoeften, een negatieve merkassociatie. Als dat gebeurt grijpen veel bedrijven terug op een rebranding – een volledige make-over, inclusief een nieuwe positionering. De periode na de 'cosmetische ingreep' wordt echter vaak onderschat. Hoe zorg je ervoor dat het nieuwe merk geladen wordt en dat de juiste waarden bij de doelgroep beklijven?

    Lees verder »
    • Roy Roelofs (Marcommit)
    • 27 februari 2019
    • Contentmarketing
      • 9454
      • 1
  • Wat als Brexit jouw dominante merkassociatie is?

    Wat als Brexit jouw dominante merkassociatie is?

    De Brexit-soap, die zich al 2,5 jaar voortsleept en spoedig tot een apotheose komt, heeft het merk Verenigd Koninkrijk ongewild in een herpositionering gebracht. Mijn merkenhart gaat sneller kloppen bij de realisatie dat het beeld van het VK (met name Engeland) is verworden tot dat van een kippenhok vol ruziënde politici. De sterkste associaties zijn niet langer Lady Di, thee met scones, Londen, The Beatles of The Queen. Wat domineert is de chaos die Brexit heet. Wat betekent dat?

    Lees verder »
    • Esther Overmars (N=5)
    • 25 februari 2019
    • Contentmarketing
      • 5100
      • 0

Onderdelen

  • M! Blog
  • M! Jobs
  • M! Kennisbank
  • M! Statistieken
  • M! Opleidingen
  • M! Jaarboek

Over ons

  • Colofon
  • Blogger worden
  • Nieuws melden
  • Adverteren
  • Partners
  • Privacy & cookies
  • Disclaimer

Volg ons

RSS

  • M! Blog
  • M! Jobs
  • M! Kennisbank
  • Alle feeds

Nieuwsbrief

Partners

  • We are you
  • Copernica
  • gracious
  • Exonet
  • Upstream

copyright © 2002 - 2021 Marketingfacts. Creative Commons 3.0 License. | Developed by We are you