Marketingfacts - Powered by NIMA
  • +
Marketingfacts
  • home
  • channels
    channels
  • topics
    topics
  • kennisbank
  • jobs
  • jaarboek
  • trainingen
    • +

channels

  • Advertising
  • Brand design
  • Brand management
  • Contentmarketing
  • Customer experience
  • Data analytics
  • Direct marketing
  • Innovatie
  • Loopbaan
  • Media
  • Search
  • Social media
  • Strategie

topics

  • B2B
  • Big data
  • Contentmarketing
  • Facebookmarketing
  • Marketing automation
  • Privacy
  • Psychologie
  • Storytelling
  • Wearables
  • Webcare
  •  
  •  
  •  

specials

  • De marketing to-do list 2018
  • Customer-centric design
  • Van data naar inzicht
  • Programmatic marketing
  • Non-profitmarketing
  • Conversational interfaces
  • Webcare & monitoring
  • Contentmarketing
  • Influencer marketing
  • Datamanagementplatformen
  • Mobile
  • Customer journey
  • Toekomst van betalen
  • Online Video
  • Marketing automation
  • Inloggen
  • Aanmelden

Merkstrategie

gerelateerde topics

  • merken
  • merkmanagement
  • merkwaarde
  • purpose
  • branding

merkstrategie experts

  • Rob Revet
    Aantal blogs: 17
  • Ingmar de Lange
    Aantal blogs: 8

  • Aantal blogs: 4

vacatures

  • Contentspecialist

    Contentspecialist

  • Webredacteur - specialisatie Beeld en Video

    Webredacteur - specialisatie Beeld en Video

  • CRM consultant

    CRM consultant

  • Klik hier voor alle vacatures

volg Marketingfacts

@marketingfacts volgen
  • We nemen nog een Corona!

    We nemen nog een Corona!

    Sterke merken blijken niet immuun voor de coronapandemie. 57 procent verliest namelijk merkwaarde in de laatste Best Global Brands van Interbrand. Opmerkelijk is dat de waarde van biermerk Corona Extra wel toenam. Een eigen associatiemeting laat zien dat het merk weinig aan kracht lijkt te hebben ingeboet. Ook wordt het door de meeste consumenten niet direct met het coronavirus geassocieerd.

    Lees verder »
    • Rob Revet (FNDMNTL)
    • 27 oktober 2020
    • Brand management
      • 8296
      • 0
  • Merkvraag 23a: hoe meet je het effect van je merkstrategie?

    Merkvraag 23a: hoe meet je het effect van je merkstrategie?

    Wekelijks beantwoord ik op Marketingfacts een primaire vraag over merkstrategie. Ditmaal: je merk is ontwikkeld, de verandering is zichtbaar en de buzz is voelbaar. Maar hoe meet het effect? Ik behandel klassieke principes, veelgebruikte methodieken en eigentijdse formules. En omdat er veel over te schrijven is, doe ik dat in twee delen.

    Lees verder »
    • Ingmar de Lange (Mountview)
    • 5 oktober 2020
    • Strategie Brand management
      • 3640
      • 2
  • Moeten merken zich wel uitspreken over maatschappelijke standpunten?

    Moeten merken zich wel uitspreken over maatschappelijke standpunten?

    Gister deed ik het nog. Ik werd lid van een Facebook-groep. Niet zomaar een groep maar van het platform eetbare paddenstoelen. Ja, een platform over het determineren welke paddenstoel wel en welke niet eetbaar is.

    Lees verder »
    • Tadek Solarz (CMG Nederland)
    • 30 september 2020
    • Advertising Strategie Brand management
      • 4986
      • 0
  • Merkvraag 22: hoe krijg je organisaties mee in je merkstrategie?

    Merkvraag 22: hoe krijg je organisaties mee in je merkstrategie?

    Wekelijkse behandel ik een elementaire merkvraag voor Marketingsfacts. Ditmaal: je hebt flink je best gedaan op je merkstrategie en ziet een toekomst vol mogelijkheden. Toch verandert er weinig, ondanks de leuke brainstorms, de mooie Powerpoints en de schouderklopjes bij het koffieautomaat. Hoe komt dat? Hoe krijg je je organisatie mee in je merkstrategie?

    Lees verder »
    • Ingmar de Lange (Mountview)
    • 14 september 2020
    • Strategie Brand management
      • 8764
      • 0
  • Waarom de C-suite zich juíst nu met social media moet bemoeien

    Waarom de C-suite zich juíst nu met social media moet bemoeien

    Het zijn drukke tijden voor de C-suite. Een pandemie die de wereld lamlegt. Een regelrechte ramp voor onze bloeiende economie. Werknemers die bij bosjes uitvallen na maanden thuiswerken combineren met thuisonderwijs. Kantoren die aan allerlei nieuwe veiligheidseisen moeten voldoen. Subsidieaanvragen. Ontslagen. Een mogelijke tweede golf. Alsof deze tijd niet al uitdagend genoeg is adviseer ik C-level executives zich ook nog eens bezig te houden met wat er op social media gebeurt. Ik hoor je denken… ‘Ben je wel helemaal lekker?!’. Maar toch pleit ik voor meer bemoeienis. Of op z’n minst betrokkenheid. Laat me je aan de hand van drie voorbeelden uitleggen waarom.

    Lees verder »
    • Anneli Rispens (So Me Mc )
    • 2 september 2020
    • Social media Direct marketing Innovatie Loopbaan
      • 10168
      • 2
  • Merkvraag 20: hoe maak je je merkstrategie concreet?

    Merkvraag 20: hoe maak je je merkstrategie concreet?

    Wekelijks behandel ik op Marketingfacts een primaire vraag over merkbouwen. Ditmaal: hoe maak je je merkstrategie concreet? En hoe kun je hierbij gebruik maken van Prototyping?

    Lees verder »
    • Ingmar de Lange (Mountview)
    • 31 augustus 2020
    • Brand management
      • 6210
      • 0
  • Wat is er aan de hand met Facebook?

    Wat is er aan de hand met Facebook?

    Deze week publiceerde Kantar de BrandZ Most Valuable Global Brands 2020. Met deze nieuwe ranglijst kunnen we ook de Marketingfacts Meest Waardevolle Wereldmerken bijwerken. Amazon staat daarin nu bovenaan met een merkwaarde van 254 miljard dollar. Google en Facebook verliezen merkwaarde. Vooral voor Facebook is dit een probleem. Het merk verliest nu al een paar jaar merkwaarde en dat kan zijn toekomstplannen flink dwarsbomen.

    Lees verder »
    • Rob Revet (FNDMNTL)
    • 7 juli 2020
    • Strategie Brand management
      • 5882
      • 0
  • Nieuw onderzoek toont: hoe creatiever, hoe effectiever

    Nieuw onderzoek toont: hoe creatiever, hoe effectiever

    Deze week publiceerden Cannes Lions en Warc de whitepaper The Effectiveness Code. In het whitepaper beschrijven James Hurman en Peter Field hoe reclamecreativiteit bijdraagt aan marketing- en merkeffectiviteit. Zij presenteren daarbij een nieuw model voor de effectiviteit van creativiteit en laten zien hoe creatie bijdraagt aan merksucces. Als je je vakantiekoffer nog niet hebt gepakt, doe je er verstandig aan om dit rapport er ook nog even bij te proppen. Of lees de samenvatting hieronder.

    Lees verder »
    • Rob Revet (FNDMNTL)
    • 26 juni 2020
    • Advertising Brand management
      • 6408
      • 0
  • Merkvraag 13: wat als je geen budget hebt?

    Merkvraag 13: wat als je geen budget hebt?

    Iedere week bespreek ik op Marketingfacts een nieuwe, praktische vraag over merkbouwen. Eén van de meest praktische vragen waar je nu tegen aanloopt is waarschijnlijk: wat doe ik als ik geen budget meer heb?

    Lees verder »
    • Ingmar de Lange (Mountview)
    • 15 juni 2020
    • Brand management
      • 8464
      • 0
  • Merken moeten een maatje worden

    Merken moeten een maatje worden

    In het afgelopen decennium was de voornaamste rol van merken: inspireren. Inspireren voor een leuker, beter, mooier leven, maar ook inspireren om goed te doen en de wereld beter achter te laten. Wat mogen we verwachten van het nieuwe decennium? En wat betekent dit voor de koers van een merk? We kijken terug en vooruit en maken daarmee de sprong naar merkstrategie in tijden van onzekerheid en vermenselijking.

    Lees verder »
    • Miriam Teoh-Wijers SMP (Fresh Forward)
    • 10 juni 2020
    • Strategie Brand management
      • 6120
      • 2
  • Merkvraag 12: hoe werkt framing en hoe kun je het slim toepassen?

    Merkvraag 12: hoe werkt framing en hoe kun je het slim toepassen?

    Iedere week bespreek ik op Marketingfacts een nieuwe, primaire vraag over merkstrategie. Dit is nummer 12: framing is een belangrijk wapen in de politiek. Ook merken maken hier slim gebruik van. Maar hoe werkt framing precies? Hoe kan jouw merk hier gebruik van maken? En wat moet je absoluut niet doen?

    Lees verder »
    • Ingmar de Lange (Mountview)
    • 8 juni 2020
    • Strategie Brand management
      • 9814
      • 1
  • Waarom Corendon er niets van bakt en Koopmans wel

    Waarom Corendon er niets van bakt en Koopmans wel

    Nu de coronamaatregelen langzaamaan worden versoepeld, wordt het voor merken ook tijd om zich te herpakken. Maar hoe doe je dat? Kun je normaal campagne voeren of is dat nog niet gepast? En haal je dan je uitingen van voor de crisis gewoon weer van de plank? Of moet er nieuw werk komen, aangepast aan de huidige werkelijkheid? Enkele recente onderzoeken geven richting hoe je als merk weer opstart na de coronacrisis.

    Lees verder »
    • Rob Revet (FNDMNTL)
    • 4 juni 2020
    • Advertising Brand management
      • 18790
      • 0
  • Merkvraag 10: hoe creëer je een sterk merkportfolio?

    Merkvraag 10: hoe creëer je een sterk merkportfolio?

    Iedere week bespreek ik op Marketingfacts een nieuwe, primaire vraag over merkstrategie. Dit is nummer 10: merken zijn net bloemen. Ze zijn er in allerlei soorten en maten. Sommige zijn zichtbaarder dan andere en je kunt ze op allerlei manieren combineren. Maar hoe maak je je merkportfolio sterk?

    Lees verder »
    • Ingmar de Lange (Mountview)
    • 25 mei 2020
    • Strategie Brand management
      • 4284
      • 0
  • Merkvraag 9: waarom moet je merk juist polariseren?

    Merkvraag 9: waarom moet je merk juist polariseren?

    Wekelijks behandel ik op Marketingfacts een primaire merkvraag. Dit is nummer 9: onze samenleving polariseert en de spanning neemt daardoor toe. Dat is heftig en onwenselijk. Desondanks zijn polarisatie en spanning voor merken juist belangrijk. Waarom is dat zo?

    Lees verder »
    • Ingmar de Lange (Mountview)
    • 18 mei 2020
    • Strategie Brand management
      • 5244
      • 0
  • Waarom je branding áltijd een plek in je business-strategie moet geven. En vice versa!

    Waarom je branding áltijd een plek in je business-strategie moet geven. En vice versa!

    Als we met een bedrijfskundige bril naar merken kijken en ze op basis van hun business-strategie indelen, zien we vier soorten merken: Profit Only Brands, Impact Only Brands, Impact First Brands en Profit First Brands. Het is belangrijk om bij het ontwikkelen van je business-strategie de verschillen tussen deze merken goed te begrijpen om te bepalen wat voor soort merk en organisatie je bent of wilt zijn. 

    Lees verder »
    • Arjan Kapteijns (VIM Group)
    • 18 mei 2020
    • Brand design Strategie Brand management
      • 11244
      • 0
  • ouder »

Onderdelen

  • M! Blog
  • M! Jobs
  • M! Kennisbank
  • M! Statistieken
  • M! Opleidingen
  • M! Jaarboek

Over ons

  • Colofon
  • Blogger worden
  • Nieuws melden
  • Adverteren
  • Partners
  • Privacy & cookies
  • Disclaimer

Volg ons

RSS

  • M! Blog
  • M! Jobs
  • M! Kennisbank
  • Alle feeds

Nieuwsbrief

Partners

  • We are you
  • Copernica
  • gracious
  • Exonet
  • Upstream

copyright © 2002 - 2021 Marketingfacts. Creative Commons 3.0 License. | Developed by We are you