-
Merkvraag 23b: hoe meet je of merken werken?
Op Marketingfacts behandel ik wekelijks een elementaire vraag over merkbouwen. Vorige week schreef ik over het meten van het effect van je merkstrategie: welke methodieken zijn er en hoe gebruik je ze? Nu deel twee van het artikel.
-
Merkvraag 21: hoe werkt growth marketing en waar moet je voor oppassen?
Elke week kijk ik voor Marketingfacts naar een nieuwe vraag over merkstrategie. Deze week: growth marketing daagt gevestigde principes van merkbouwers uit. Geïnspireerd op het succes van startups met growth hacking passen steeds meer marketeers deze frisse vorm van marketing toe. Maar, ik vertaal de term bewust naar het Nederlands, wat is groeimarketing eigenlijk? Wat is er nieuw aan? En waarvoor moet je oppassen?
-
Merkvraag 20: hoe maak je je merkstrategie concreet?
Wekelijks behandel ik op Marketingfacts een primaire vraag over merkbouwen. Ditmaal: hoe maak je je merkstrategie concreet? En hoe kun je hierbij gebruik maken van Prototyping?
-
Merkvraag 1: waarom investeer je eigenlijk in een merk?
Vernieuwende vormen van merkstrategie vind ik bijzonder interessant. Maar ik krijg ook altijd te maken met basale vragen over merkbouwen. Je herkent ze vast: "Waarom hebben we eigenlijk een merk nodig? Kunnen we niet beter ons budget in verkoop steken? Werkt merkbouwen niet heel anders voor B2B?" De komende tijd probeer ik zoveel mogelijk van deze vragen te beantwoorden. Vandaag de eerste: waarom investeer je eigenlijk in een merk?