Marketingfacts - Powered by NIMA
  • +
Marketingfacts
  • home
  • channels
    channels
  • topics
    topics
  • kennisbank
  • jobs
  • jaarboek
  • trainingen
    • +

channels

  • Advertising
  • Brand design
  • Brand management
  • Contentmarketing
  • Customer experience
  • Data analytics
  • Direct marketing
  • Innovatie
  • Loopbaan
  • Media
  • Search
  • Social media
  • Strategie

topics

  • B2B
  • Big data
  • Contentmarketing
  • Facebookmarketing
  • Marketing automation
  • Privacy
  • Psychologie
  • Storytelling
  • Wearables
  • Webcare
  •  
  •  
  •  

specials

  • De marketing to-do list 2018
  • Customer-centric design
  • Van data naar inzicht
  • Programmatic marketing
  • Non-profitmarketing
  • Conversational interfaces
  • Webcare & monitoring
  • Contentmarketing
  • Influencer marketing
  • Datamanagementplatformen
  • Mobile
  • Customer journey
  • Toekomst van betalen
  • Online Video
  • Marketing automation
  • Inloggen
  • Aanmelden

Merkwaarde

gerelateerde topics

  • merkstrategie
  • merken
  • merkmanagement
  • branding
  • merknaam

merkwaarde experts


  • Aantal blogs: 8
  • Tadek Solarz
    Aantal blogs: 6
  • Rob Revet
    Aantal blogs: 3

vacatures

  • Contentmarketeer/Tekstschrijver

    Contentmarketeer/Tekstschrijver

  • Directeur Citymarketing

    Directeur Citymarketing

  • Online Marketing Specialist

    Online Marketing Specialist

  • Klik hier voor alle vacatures

volg Marketingfacts

@marketingfacts volgen
  • We nemen nog een Corona!

    We nemen nog een Corona!

    Sterke merken blijken niet immuun voor de coronapandemie. 57 procent verliest namelijk merkwaarde in de laatste Best Global Brands van Interbrand. Opmerkelijk is dat de waarde van biermerk Corona Extra wel toenam. Een eigen associatiemeting laat zien dat het merk weinig aan kracht lijkt te hebben ingeboet. Ook wordt het door de meeste consumenten niet direct met het coronavirus geassocieerd.

    Lees verder »
    • Rob Revet (FNDMNTL)
    • 27 oktober 2020
    • Brand management
      • 8372
      • 0
  • Merkvraag 19b: hoeveel kost het om een merk te bouwen?

    Merkvraag 19b: hoeveel kost het om een merk te bouwen?

    Elke week beantwoord ik op Marketingfacts een basale vraag over merkbouwen. Ditmaal deel twee van een simpele, maar lastige vraag: hoeveel geld kost merkbouwen eigenlijk? 

    Lees verder »
    • Ingmar de Lange (Mountview)
    • 24 augustus 2020
    • Strategie Brand management
      • 4834
      • 0
  • Merkvraag 19a: hoeveel geld kost het bouwen van je merk eigenlijk?

    Merkvraag 19a: hoeveel geld kost het bouwen van je merk eigenlijk?

    Elk week behandel ik op Marketingfacts een primaire vraag over merkstrategie. Ditmaal een simpele vraag, die verdraaid lastig te beantwoorden is: hoeveel budget heb je nodig om een merk te bouwen? Hoeveel kost het?

    Lees verder »
    • Ingmar de Lange (Mountview)
    • 17 augustus 2020
    • Strategie Brand management
      • 6124
      • 0
  • Financial engineering in de wereld van merken

    Financial engineering in de wereld van merken

    Ongeveer 20 procent van de immateriële waarde van top-500 bedrijven is merkwaarde. Dat is enorm! Des te meer reden om eens goed te kijken naar de waarde van je merk.

    Lees verder »
    • Marc Cloosterman (VIM Group)
    • 9 juli 2020
    • Strategie Brand management
      • 5726
      • 0
  • Wat is er aan de hand met Facebook?

    Wat is er aan de hand met Facebook?

    Deze week publiceerde Kantar de BrandZ Most Valuable Global Brands 2020. Met deze nieuwe ranglijst kunnen we ook de Marketingfacts Meest Waardevolle Wereldmerken bijwerken. Amazon staat daarin nu bovenaan met een merkwaarde van 254 miljard dollar. Google en Facebook verliezen merkwaarde. Vooral voor Facebook is dit een probleem. Het merk verliest nu al een paar jaar merkwaarde en dat kan zijn toekomstplannen flink dwarsbomen.

    Lees verder »
    • Rob Revet (FNDMNTL)
    • 7 juli 2020
    • Strategie Brand management
      • 5926
      • 0
  • Merktaal herijken met de mindset-methode

    Merktaal herijken met de mindset-methode

    Christine Boland werkt al drie decennia als trendanalist voor bedrijven als Rituals, Jumbo, Marks & Spencer, Apple en Secrid Wallet. In haar werk als toekomststrateeg merkt ze geregeld dat missie en visie bij organisaties wel helder zijn, evenals de merkidentiteit, maar dat de uitingsvormen niet consistent zijn. Daarvoor ontwikkelde ze de mindset-methode: een tool die organisaties helpt hun merktaal te vinden. Tijd voor een gesprek.

    Lees verder »
    • Norbert Mirani (Science of the Time)
    • 9 januari 2020
    • Contentmarketing
      • 6884
      • 0
  • Podcast: hoe het merk Deliveroo gebouwd wordt

    Podcast: hoe het merk Deliveroo gebouwd wordt

    Van Heineken, via Google, nu terug in zijn geboorteland Australië. Hoe Jeremy Brook, CMO bij Deliveroo Australië, een merk bouwt en conversie bereikt voor een snelgroeiende unicorn, hoor je in deze aflevering van de HelloMasters-podcasts.

    Lees verder »
    • Louise Doorn (HelloMaaS)
    • 18 december 2019
    • E-business Contentmarketing
      • 5434
      • 0
  • Hoe duur klinkt cognac?

    Hoe duur klinkt cognac?

    Muziek in campagnes kan zorgen voor sterke associaties. En natuurlijk het liefst met het merk zelf. Zodat op het juiste moment, jouw merk herinnerd wordt als relevante optie. Niets is daarin effectiever dan een muzikale trigger. Maar werkt dat ook met één enkele noot? Louis XIII probeert het in hun nieuwe campagne voor cognac.

    Lees verder »
    • Niels de Jong (TAMBR)
    • 10 december 2019
    • Advertising Contentmarketing
      • 6364
      • 1
  • Een ijzersterk verhaal

    Een ijzersterk verhaal

    Contentmarketeers zijn de nieuwe merkbouwers. Het geheim achter vrijwel alle successen is een krachtig verhaal, bij potentiele klanten, bij medewerkers, bij stakeholders. Voordat zij bereid zijn naar je te luisteren, zal je ze eerst moeten vertellen wat je verhaal is en waarom dit ook voor hen zo belangrijk is. Dat was de rode draad tijdens Content.19 begin deze maand.

    Lees verder »
    • Pieter Otten (Match)
    • 24 oktober 2019
    • Contentmarketing
      • 62684
      • 2
  • Kun jij iets verzinnen dat waardevol is?

    Kun jij iets verzinnen dat waardevol is?

    Er staat een spotlight op het marketingvak. Marketing wordt geassocieerd met het aanzetten tot consumentisme en verspilling. Met het vertellen van onwaarheden. Marketing zelf zou maar onzin zijn. Marketing wordt niet zelden op één hoop gegooid met reclame. Maar marketing gaat in de kern niet om geld of commercie. Marketing gaat over waardecreatie. Kun je iets bedenken dat echt waardevol is?

    Lees verder »
    • Tadek Solarz (CMG Nederland)
    • 23 oktober 2019
    • Contentmarketing
      • 8188
      • 0
  • Dit betekent purpose voor het merk ABN Amro

    Dit betekent purpose voor het merk ABN Amro

    ABN Amro zette het afgelopen jaar een aangescherpte strategie en nieuwe company-purpose neer: "Banking for better, for generations to come." Een doelstelling waar ruim 18.830 medewerkers dagelijks aan werken. Wat betekent purpose voor het merk ABN Amro en welke invloed hebben digitalisering en de opkomst van fintech-bedrijven? Hoe gaat de bank om met partnerships en wat is de toekomst van Tikkie? We vroegen het Ernst Boekhorst, Head of Brand, Sponsoring & Foundation bij ABN Amro.

    Lees verder »
    • Laurens Hoekstra (VIM Group)
    • 3 september 2019
    • Contentmarketing
      • 20164
      • 1
  • Ondernemers hebben geen kaas gegeten van merken bouwen

    Ondernemers hebben geen kaas gegeten van merken bouwen

    We zitten in een fase van hoogconjunctuur. Het vertrouwen in de economie is weer op zijn top en voor B2B-bedrijven betekent dat er vertrouwen is vanuit de klanten. Er wordt geïnvesteerd in marketingcommunicatie. In het bouwen van een merk specifiek. Helaas hebben ondernemers geen kaas gegeten van wat een merk nu precies inhoudt. Ze denken vaak dat ze er met een nieuwe huisstijl of creative agency al zijn. Zonder enige opvolging of het merk écht te laden. En dan wordt het een rommeltje…

    Lees verder »
    • Marcia Moestoredjo (Valent Marketing Consultancy)
    • 14 augustus 2019
    • Contentmarketing
      • 16412
      • 1
  • De beste niet-marketingboeken die je deze zomer moet lezen

    De beste niet-marketingboeken die je deze zomer moet lezen

    De reden voor deze blog? Ik raak er steeds meer van overtuigd dat ons vak (merk/marketing/communicatie) – in plaats van te specialiseren en logisch denkwerk fancy namen te geven – meer kan leren van andere vakgebieden. Het is één van de redenen waarom ik mijn eigen studie ben gestart. In de loop van de tijd heb ik dan ook best wat boeken gelezen die niet per se op marketingwebsites thuishoren, maar toch reuze interessant zijn voor iedere merkstrateeg, marketeer of communicatieprofessional. Lees even mee!

    Lees verder »
    • Jeroen van IJzendoorn (Factor Tachtig)
    • 2 augustus 2019
    • Contentmarketing
      • 12562
      • 4
  • Het complexe merkenlandschap van Coöperatie VGZ

    Het complexe merkenlandschap van Coöperatie VGZ

    Coöperatie VGZ stelt zich tot doel te werken aan een gezonder Nederland. De coöperatie heeft bijna 2000 medewerkers en voert zorgverzekeringen uit voor negen verschillende merken waaronder VGZ, Univé, Zekur en IZZ. Met zijn merkenportfolio verzekert VGZ vier miljoen mensen. De organisatie heeft geen winstoogmerk en is de op één na grootste zorgverzekeraar in Nederland. Hoe beheer je zo’n complex merkenlandschap? Welke trends hebben invloed op het merk en welke rol speelt een heldere company purpose bij het succes van een merk binnen de verzekeringsbranche? Evelyn Borgsteijn is directeur Corporate Affairs bij VGZ: "Je zou kunnen stellen dat we wat betreft merkarchitectuur een 'house of brands' zijn"

    Lees verder »
    • Laurens Hoekstra (VIM Group)
    • 16 juli 2019
    • Advertising Contentmarketing Customer experience
      • 11272
      • 0
  • Waarom zijn sommige merken belangrijker dan andere?

    Waarom zijn sommige merken belangrijker dan andere?

    Consumenten kopen producten of diensten op basis van meerdere factoren. Bijvoorbeeld prijs, kwaliteit, koopgemak, gewoonte en het merk. Voor (marketing)managers is het interessant om te weten welke rol het merk speelt in het aankoopproces van consumenten. We weten bijvoorbeeld dat bij luxeproducten (horloges, dure kleren, zonnebrillen) het merk vaak een grote rol speelt. Maar hoe zit dit in andere categorieën? Hoe zit het bijvoorbeeld met verzekeringen, supermarkten of pijnstillers?

    Lees verder »
    • SWOCC (SWOCC.nl)
    • 4 juli 2019
    • Contentmarketing
      • 7992
      • 0
  • ouder »

Onderdelen

  • M! Blog
  • M! Jobs
  • M! Kennisbank
  • M! Statistieken
  • M! Opleidingen
  • M! Jaarboek

Over ons

  • Colofon
  • Blogger worden
  • Nieuws melden
  • Adverteren
  • Partners
  • Privacy & cookies
  • Disclaimer

Volg ons

RSS

  • M! Blog
  • M! Jobs
  • M! Kennisbank
  • Alle feeds

Nieuwsbrief

Partners

  • We are you
  • Copernica
  • gracious
  • Exonet
  • Upstream

copyright © 2002 - 2021 Marketingfacts. Creative Commons 3.0 License. | Developed by We are you