-
Hoe Microsoft, IBM en Amazon quantumtechnologie ‘as a service’ binnen handbereik brengen
Microsoft, Amazon, IBM en Baidu ontwikkelen 'quantum computing as a service’. Via een meerjarige roadmap komen de toepassingen van deze technologie geleidelijk binnen handbereik voor ontwikkelaars en klanten. De quantumrevolutie wordt zo een evolutie in computerkracht, deep learning en algoritmes. Tegelijkertijd is dit een titanenstrijd. Europa moet oppassen dat het niet te veel gaat achterlopen op de Amerikanen en de Chinezen als het gaat de quantumtechnologie-race. We moeten meer gaan denken in platforms, toepassingen en ecosystemen in plaats van in losse technologieën en kleine (wetenschappelijk bezien grote) doorbraken.
-
Wordt Facebook opgeplitst in 2021?
Onlangs kwam de Amerikaanse overheid met een aanklacht tegen Facebook vanwege misbruik van marktmacht. De inzet is een opsplitsing van Facebook waarbij onderdelen zoals WhatsApp en Instagram moeten worden afgestoten. Toch is dit geen goede manier om de groeiende macht van big tech-platforms aan te pakken. Hoe zit dat?
-
De kansen van Bing Ads: zo zet je Microsoft Advertising in
Voor veel bedrijven lijkt adverteren op Bing (nu Microsoft Advertising) nog een beetje op een schot in het donker. We kennen Bing ondertussen, maar de zoekmachine wordt nog niet als prioriteit gezien, waardoor er ook nog niet veel op geadverteerd wordt – daar is weinig veranderd in de afgelopen jaren. Toch is Microsoft Advertising in de basis niets anders dan Google en biedt het veel voordelen. In deze blog meer over de extensies die je kunt gebruiken in Microsoft Advertising, net als in Google Ads. Maar kopiëren en plakken? Zo werkt het niet!
-
De trends voor 2018
Customer journeys in 2018: een kijkje door de roze bril van augmented reality
In een serie van 4 vertellen we je meer over de 4 trends van 2018 die invloed gaan hebben op jouw klanten en hun klantreis. Eén blog per trend, omdat er genoeg te vertellen is over ieder onderwerp. Gister schreven we over de tweede trend ‘Je klanten vergeten voor een beter imago’, vandaag gaan we verder met de derde trend: een kijkje door de roze bril van augmented reality.
-
Het nieuwe internet
Apple, Alphabet, Microsoft, Amazon en Facebook, de Frightful Five zoals ze in de Amerikaanse pers worden genoemd, zijn de nieuwe monopolisten. De mens is in hun ogen slechts een algoritme en dat leidt tot onbeperkte mogelijkheden voor controle en manipulatie. Het internet is hiermee veranderd in ‘s werelds grootste sociaalwetenschappelijke experiment ooit. En als data de nieuwe olie zijn, dan is AI de nieuwe motor van de digitale economie. En daar plukken slechts een paar bedrijven de vruchten van. Tijd voor een nieuw internet: het internet is dood, lang leve het internet.
-
Viral Friday week 9/2017: vrouwen die de wereld veranderen, sneeuwrobots en een stickergevecht.
Viral Friday is de wekelijkse rubriek op Marketingfacts in samenwerking met Mindshare waarin de beste virals van de afgelopen week worden belicht. Met deze week vrouwen die de wereld veranderen, sneeuwrobots en een stickergevecht.
-
Goed nieuws e-mailmarketeers: Microsoft en Litmus gaan (eindelijk) samenwerken
Hoor je een e-mailmarketeer vloeken? Hoogstwaarschijnlijk test hij dan of een e-mail goed wordt weergegeven in e-mailpakketten, zoals Microsoft Outlook en Gmail. Niet elk e-mailpakket ondersteunt dezelfde functionaliteiten, maar je wilt wel dat alle ontvangers van je nieuwsbrief dezelfde beleving en informatie krijgen. Microsoft en Litmus maakten op The E-mail Design Conference bekend dat ze hier eindelijk iets aan gaan doen. Waarom moet jij hier, net als ik, zo enthousiast over zijn?
-
Microsoft is de Salieri van de digitale wereld
Inmiddels weet iedereen die dit leest dat Microsoft Linkedin wil overnemen voor 26,2 miljard dollar, oftewel ongeveer 50 procent meer dan de beurskoers. Het Financieele Dagblad meldde al dat Twitter waarschijnlijk de volgende prooi is. Het artikel laat in het midden of bedoeld wordt dat Microsoft de kopende partij zal zijn, maar gezien hun strategie lijkt dat niet waarschijnlijk. Alhoewel... gezien de eerdere overnames weet je het bij deze club natuurlijk nooit zeker.
-
De next big thing zijn mensen en technologie die werkt #TNWeurope
Deze week staat bol van de presentaties van technologische grootheden, start-ups en talententen. Met z’n allen duiken we op de nieuwste technologieën, de mogelijkheden voor de toekomst en de grote vraag: what’s the next big thing?
In een dergelijke week is een presentatie van Bill Buxton van Microsoft Research tijdens #TNWEurope een verademing. Want in een tijdperk waar we kijken naar een internet of things, jagen we tegelijkertijd een complexiteit na die de meerwaarde voor de eindgebruiker voorbijstreeft. Mobile first is een crescendo geworden waardoor al het andere, inderdaad, op de tweede plaats komt.
-
De conversatie is het nieuwe platform
Tijdens het jaarlijkse Gartner Symposium/ITxpo 2015 maakte Peter Sondergaard, senior vice president en global head of research van Gartner, een interessante opmerking: “By 2020, Microsoft's strategy will be centered around Cortana, rather than Windows.” Een uitspraak waar ik mij tot op heden weinig bij kon voorstellen, maar sinds deze week is daar verandering in gekomen. Microsoft CEO Satya Nadella ging in zijn presentatie tijdens de de Build 2016 conferentie uitgebreid in op de rol die Cortana in de nabije toekomst gaat vervullen.
-
De strijd tussen Google en Apple om je volgende zoekopdracht (te voorspellen)
De toekomst van search zit hem volgens Google en Apple in het voorspellen van jouw search. In een sessie tijdens de Search Marketing Expo in San Jose wordt dieper ingegaan op de impact en mogelijkheden van deze predictive search en de belangrijke rol die mobiel hierin speelt. Cindy Krum, CEO en oprichter van MobileMoxie, heeft het podium geheel tot haar beschikking en begint energiek aan haar verhaal.