-
3 manieren om nóg beter gebruik te maken van mobile marketing
Door de stijging in het gebruik van mobiele apparaten bij het doen van aankopen, zijn ook de verwachtingen van consumenten op dit vlak toegenomen. Om hun bestaande klanten te behouden en nieuwe klanten aan te trekken, is het daarom van belang dat merken bijblijven en dat hun mobiele aanbod van uitstekende kwaliteit is. In dit artikel drie manieren hoe merken dit kunnen realiseren.
-
Vijfentwintig jaar mobiel - van Libertel tot 5G
Ik zag deze week The Social Dilemma, over (de desastreuze gevolgen van) de verdienmodellen van de social media. Dat deed me denken aan de tijd dat ik in telecom werkte - acht jaar bij twee van de grote jongens. De gevolgen waren daar niet zo desastreus als bij social media, maar de ontwikkelingen waren wel interessant. Over goudmijnen en inschattingsfouten.
-
Hoe Google worstelt met WhatsApp
Google wil Rich Communication Services (RCS) introduceren bij het grote publiek, een nieuwe open standaard voor berichten. Maar wie zit daar nu eigenlijk op te wachten?
-
Ajax verslaat PSV in zoekmachine
Al jaren zijn Ajax en PSV bepalend in het Nederlands voetbal, dé twee voetbalclubs met een grote historie in het internationale voetbal. Voetbal is voor veel van ons de belangrijkste bijzaak in het leven. Marketing vinden we ook niet onbelangrijk, en een korreltje zout ook niet. Daarom: de websites van Ajax en PSV vergeleken qua SEO.
-
Meer aandacht voor advertenties in mobile mindset - of toch maar niet?
Onze emotionele toestand heeft invloed op hoe we advertenties opmerken en beoordelen. Targeten op de juiste gemoedstoestand kan dus geen kwaad. En laat de wetenschap nu net een nieuw – bruikbaar – soort stemming hebben ontdekt: de 'mobile mindset'. Een mindset waarin we ons relaxt en veilig voelen.
-
Het doen en laten van de mens online: cijfers over ons digitale bestaan in 2018
Net als ieder jaar brengen We Are Social en Hootsuite het Global Digital Report samen een rapport uit over de staat van het globale digitale landschap. Met inzichten in het gebruik van internet, social media, mobile en e-commerce over de hele wereld. Belangrijkste mijlpalen in 2018: in totaal 4 van de 7,6 miljard aardbewoners hebben toegang tot internet. Er zijn 3,2 miljard gebruikers van social media en meer dan 5 miljard mobiele telefoongebruikers. In dit artikel vind je alles over het online doen en laten van de mens.
-
De trends voor 2018
Customer journeys in 2018: waarom betalen met je mobiel alle records gaat breken
Het moment is weer daar: we moeten weer twee keer nadenken wanneer we ergens een datum invullen. We stellen onszelf weer nieuwe doelen over hoe we het nieuwe jaar nog beter kunnen maken dan afgelopen jaar, zowel privé als zakelijk. En natuurlijk is dit het moment dat je weer met verse energie aan de slag gaat met die uitdagende targets voor 2018. Goed om dit jaar goed voorbereid te starten en de laatste trends mee te nemen in je aanvalsplan.
In een serie van vier artikelen zullen we je meer vertellen over de 4 trends van 2018 die invloed gaan hebben op jouw klanten en hun klantreis. Eén blogpost per trend, omdat er genoeg te vertellen is over ieder onderwerp. We starten met waarom betalen met je mobiel alle records gaat breken.
-
How-to: aan de slag met mobiele interactieve eindschermen op YouTube
Recent heeft YouTube een nieuwe feature gelanceerd voor interactieve, mobiele eindschermen. Eindschermen bieden de gelegenheid voor de kijker om actie te ondernemen tijdens het kijken van een video. Deze feature zorgt onder andere voor meer interactiviteit, kijktijd, klikken en vertoningen.
YouTube is op dit moment de nummer 2 zoekmachine van de wereld en negeerde voorheen haar mobiele gebruikers doordat veel features mobiel niet beschikbaar waren. Het verkeer op YouTube is voor 70 procent mobiel. Een ruime meerderheid, dus het mobiel beschikbaar maken van deze interactieve feature was broodnodig.
-
Online advertentiemarkt in 2016 opnieuw explosief gegroeid: video, social en native voorop
De online advertentiemarkt is in 2016 explosief gegroeid naar een omzet van 1,6 miljard euro. Dat is een toename van 11,3 procent. Daarmee laat digital advertising traditionele mediatypen als tv, radio en print ver achter zich. Die toename in digitale advertentie-uitgaven vindt plaats over de hele breedte van de markt. Zowel display- als search advertising groeiden met dubbele cijfers in 2016.
De groei van native advertising springt eruit: een stijging van 39 miljoen euro naar 51 miljoen euro. Een groei van maar liefst 31 procent. Dat blijkt uit de Online Ad Spend Study die Deloitte uitvoerde in opdracht van IAB Nederland. Ik zet de meest opvallende zaken voor je op een rij in 9 grafieken.
-
Boekreview: Mobiele eenheid door Brechtje de Leij (@brechtjedeleij)
Mobiele eenheid is een recent uitgebracht boek, geschreven door Brechtje de Leij, over de stap voor bedrijven naar het mobiele tijdperk. Het gaat in op de complexiteit, mogelijkheden én uitdagingen die mobiel met zich mee brengt. Geen boek over marketing, wel een boek voor marketeers.
-
Mobile
Apps zijn helemaal niet dood
Uit de hysterie rond chatbots van de afgelopen tijd kwam een nogal fundamentele vraag bovendrijven: zijn apps dood? Niemand downloadt namelijk meer nieuwe apps, we gebruiken überhaupt maar een stuk of drie apps regelmatig en we brengen meer en meer tijd door op chatplatformen. Ja, apps zijn dus dood, concludeerde een deel van de experts. Maar is dat wel zo? Het korte antwoord (tl;dr) is: nee. Wel is er een duidelijke verschuiving gaande waarin apps en het mobiele web dichter naar elkaar toe bewegen, zowel in functionaliteit als gebruikerservaring.
-
Appcare in 10 stappen
Steeds meer organisaties bieden klanten en prospects de mogelijkheid om te communiceren via messagingdiensten, zoals Whatsapp. Consumenten zijn immers zelf vaak al volledig gewend aan deze vorm van interactie en adopteren zakelijke toepassingen gretig. Het gevolg is dat veel bedrijven in korte tijd constateren dat personal messaging een vast onderdeel moet zijn van de klantcontactstrategie. Wanneer je hiermee begint, zijn er een aantal zaken om rekening mee te houden. In dit artikel leer je van de ervaringen van NLE, ABN-AMRO en Centraal Beheer Achmea.