Marketingfacts - Powered by NIMA
  • +
Marketingfacts
  • home
  • channels
    channels
  • topics
    topics
  • kennisbank
  • jobs
  • jaarboek
  • trainingen
    • +

channels

  • Advertising
  • Brand design
  • Brand management
  • Contentmarketing
  • Customer experience
  • Data analytics
  • Direct marketing
  • Innovatie
  • Loopbaan
  • Media
  • Search
  • Social media
  • Strategie

topics

  • B2B
  • Big data
  • Contentmarketing
  • Facebookmarketing
  • Marketing automation
  • Privacy
  • Psychologie
  • Storytelling
  • Wearables
  • Webcare
  •  
  •  
  •  

specials

  • De marketing to-do list 2018
  • Customer-centric design
  • Van data naar inzicht
  • Programmatic marketing
  • Non-profitmarketing
  • Conversational interfaces
  • Webcare & monitoring
  • Contentmarketing
  • Influencer marketing
  • Datamanagementplatformen
  • Mobile
  • Customer journey
  • Toekomst van betalen
  • Online Video
  • Marketing automation
  • Inloggen
  • Aanmelden

Nieuws

gerelateerde topics

  • social media
  • facebook
  • tech
  • facebook marketing
  • instagram

nieuws experts

  • Marco Derksen
    Aantal blogs: 1431
  • Matthijs van den Broek
    Aantal blogs: 237
  • Danny Oosterveer
    Aantal blogs: 61

vacatures

  • Contentspecialist

    Contentspecialist

  • Webredacteur - specialisatie Beeld en Video

    Webredacteur - specialisatie Beeld en Video

  • CRM consultant

    CRM consultant

  • Klik hier voor alle vacatures

volg Marketingfacts

@marketingfacts volgen
  • De week van Koot: over 7 mijlpalen in je leven en ander Knewz

    De week van Koot: over 7 mijlpalen in je leven en ander Knewz

    De winnaar van de gouden Effie voor 2020 is bekend. En afgelopen week was daar een brief aan alle Nederlanders met de boodschap: klimaatverandering bedreigt het voortbestaan van ons land. Maar in daar gaan het hier verder niet over hebben. Wel over tien interessante nieuwtjes voor marketeers.

    Lees verder »
    • Gert Koot (Branded Entertainment)
    • 3 februari 2020
    • Advertising Customer experience Innovatie Strategie
      • 4324
      • 0
  • De week van Koot: voice en e-commerce, en de beste podcasts

    De week van Koot: voice en e-commerce, en de beste podcasts

    De talkshow zelf is inmiddels belangrijker dan de onderwerpen. Op 10 tegen 1. Nu maar hopen dat het nieuws snapt dat ze voor voldoende voorraad moet zorgen. Tijd voor het nieuws van de week, in de wekelijkse (marketing)update.  

    Lees verder »
    • Gert Koot (Branded Entertainment)
    • 13 januari 2020
    • Media Innovatie
      • 4122
      • 0
  • De week van Koot: Binge Ads, Moore’s law en communicatie zonder grenzen

    De week van Koot: Binge Ads, Moore’s law en communicatie zonder grenzen

    Met de overname van Sanoma Media Nederland door de DPG-groep zijn nu bijna alle grote Nederlandse massamedia in de handen van Belgische ondernemers. Bijna, want wij hebben nog Talpa en de NPO. Van die laatste concludeerde de Rekenkamer deze week er 850 miljoen euro aan publieke middelen ontvangen wordt, maar dat er weinig inzicht is of 'Hilversum' dat publieke geld ook doelmatig besteedt. Dat is ook een vorm van ondernemen natuurlijk. Voor al het overige nieuws is hier de wekelijkse marketing-update.

    Lees verder »
    • Gert Koot (Branded Entertainment)
    • 16 december 2019
    • Advertising E-business Social media Mobile Media Brand design Search Data analytics E-commerce Innovatie
      • 8826
      • 0
  • De toekomst van nieuws is digitaal, maar ook duister

    De toekomst van nieuws is digitaal, maar ook duister

    Een foto van een brandende krant. Ik weet het: daarmee zet je de discussie over digitalisering in de media op scherp. Alsof de journalistiek niet kan innoveren. Alsof sommige sectoren, de media voorop, per definitie ten dode zijn opgeschreven. De realiteit is anders: elke branche kan zich omvormen tot een toekomstbestendig model, mits je maar echt dúrft te veranderen.

    Lees verder »
    • Jeroen Mirck (Mirck Media)
    • 13 december 2019
    • E-business Contentmarketing Innovatie
      • 8084
      • 0
  • De week van Koot: vooruitgang in privacy met Sonos en de Biggest Social Media trends

    De week van Koot: vooruitgang in privacy met Sonos en de Biggest Social Media trends

    "Dat is het lekkere van Albert Heijn." Vanaf vorige week kun je bij Albert Heijn sparen voor een 'een echt Hollands winterdorp'. Plastic huisjes, onder andere gesponsord door Douwe Egberts, Hertog IJs, Ariël, M&M’s, Chocomel, Gillette, Appelsientje, Chaudfontaine en Andrélon. Ben eigenlijk wel heel benieuwd wat Ilse daar nu écht van vindt. Voor al het overige nieuws is hier de wekelijkse marketing-update.

    Lees verder »
    • Gert Koot (Branded Entertainment)
    • 2 december 2019
    • Advertising E-business Social media Direct marketing Mobile Contentmarketing Brand design Search Data analytics Innovatie
      • 12374
      • 0
  • De week van Koot: het verdeelde brein en je eigen voice user interface

    De week van Koot: het verdeelde brein en je eigen voice user interface

    Bol.com zet zich schrap voor de komst van de Nederlandse website van Amazon. Jumbo gaat Hema helpen en Blokker haalt het Aziatische warenhuisconcept Miniso naar Nederland. Tegelijkertijd verdeeld 3i, de Britse eigenaar van koopjeswinkelketen Action, een bonusje van 560 miljoen euro. En dan te bedenken dat Sinterklaas nog maar net is aangekomen. Voor al het overige nieuws is hier de wekelijkse marketing-update. 

    Lees verder »
    • Gert Koot (Branded Entertainment)
    • 18 november 2019
    • Advertising Social media Direct marketing Media Contentmarketing Brand design Data analytics Innovatie
      • 24350
      • 0
  • De week van Koot: de persoonlijke assistent van Microsoft en het internet in 2069

    De week van Koot: de persoonlijke assistent van Microsoft en het internet in 2069

    Ik heb altijd geleerd dat er een viertal methoden zijn om je budget vast te stellen: de omzetpercentage-, de sluitpost-, de pariteiten- en de taakstellende methode. Maar volgens minister Kaag is er nog een vijfde methode, namelijk de overvloedmethode. Over de 200.000 euro die het Nederland-logo kost, zegt de minister: "Op de héle overheids­be­gro­ting, de miljarden, miljarden en miljarden die we uitgeven, is het relatief een hele kleine uitgave". Zo kan je er ook naar kijken. Voor al het overige (marketing)nieuws is hier De Week van Koot.

    Lees verder »
    • Gert Koot (Branded Entertainment)
    • 11 november 2019
    • Social media Brand design Search Data analytics Innovatie
      • 7790
      • 0
  • De week van Koot: Marvel-podcasts en scheurtjes in het digitale tijdperk

    De week van Koot: Marvel-podcasts en scheurtjes in het digitale tijdperk

    Als je met tientallen mensen uit de creatieve sector gaat praten en je oor te luisteren legt op de straat, vind je vanzelf een mooi thema voor het Songfestival. 'Open Up…'. Met het verzoek om het thema zelf aan te vullen. Het is een beetje een containerthema, maar gelukkig staat de Rotterdamse haven daar weer vol mee. Voor al het andere (marketing)nieuws is hier weer de wekelijkse update.

    Lees verder »
    • Gert Koot (Branded Entertainment)
    • 28 oktober 2019
    • Advertising Social media Mobile Media Contentmarketing Customer experience Brand design Innovatie
      • 7914
      • 0
  • De week van Koot: the Passion Economy en social media in 2020

    De week van Koot: the Passion Economy en social media in 2020

    Het was een beetje de week van de afgrond, vorige week. Fortnite verdween er tijdelijk in. Libra, de digitale munt van Facebook, lijkt ook in het putje te vallen. De gebroeders Coronel en de communicatiehoofden van de Hema. Het is nog lang geen voorjaar, maar de grote schoonmaak lijkt inmiddels begonnen. Voor al het overige (marketing)nieuws is hier de wekelijkse update.

    Lees verder »
    • Gert Koot (Branded Entertainment)
    • 21 oktober 2019
    • Advertising Social media Mobile Brand design Innovatie
      • 10152
      • 0
  • NIEUW! Hoe iets nieuws automatisch onze interesse wekt

    NIEUW! Hoe iets nieuws automatisch onze interesse wekt

    In de aandachtreeks namen we je afgelopen weken mee in de werking van aandacht en de aandachtstrekkers hulp, status en emotie. Hierbij werd duidelijk dat je de aandacht kunt trekken door het leven van je doelgroep makkelijker te maken, ervoor te zorgen dat zij goed voor de dag kunnen komen, of een gevoel van humor, ontroering of bewondering op te roepen. In dit deel van de reeks gaan we in op de aandachtstrekker 'nieuw'. Een belangrijke, want het bevredigen van nieuwsgierigheid wordt gezien als een van de drijfveren om producten te kopen of diensten te gebruiken.

    Lees verder »
    • Els Dijkstra (Energize)
    • 24 mei 2019
    • Advertising Social media Contentmarketing
      • 14398
      • 0
  • “Personalisatie is voor vernieuwd Nu.nl het sleutelwoord”

    “Personalisatie is voor vernieuwd Nu.nl het sleutelwoord”

    Nu.nl heeft voor het eerst in zes jaar een merkcampagne om nieuwsconsumenten beter aan zich te binden. Reclamebureau Fitzroy bedacht de nieuwe pay-off ‘Non-stop-Nu.’ Hoofdredacteur Gert-Jaap Hoekman vertelt over de campagne en koers van Nu.nl, maar ook over het veranderende medialandschap. "Tijd is onze grootste concurrent. En nieuws is geen Netflix."

    Lees verder »
    • Jeroen Mirck (Mirck Media)
    • 11 september 2018
    • Advertising E-business Contentmarketing
      • 10408
      • 0
  • De strijd tegen nepnieuws (4): is het middel erger dan de kwaal?

    De strijd tegen nepnieuws (4): is het middel erger dan de kwaal?

    De roep om nepnieuws te bestrijden klinkt steeds luider. Overheden in binnen- en buitenland willen nepnieuws aanpakken, Facebook en Google hebben maatregelen aangekondigd en diverse nieuwsmedia hebben factcheckers ingesteld. We bekeken eerder al wat nepnieuws is en hoe factcheckers en social media proberen dit fenomeen aan te pakken. In dit vierde en laatste deel maken we de balans op: hoe kan nepnieuws bestreden worden en wie is daarvoor verantwoordelijk?

    Lees verder »
    • Maurits Kreijveld (Wisdomofthecrowd.nl)
    • 26 februari 2018
    • Social media Contentmarketing
      • 26346
      • 1
  • De strijd tegen nepnieuws (3): Hoe Facebook, Google en Twitter fake news niet kunnen bestrijden

    De strijd tegen nepnieuws (3): Hoe Facebook, Google en Twitter fake news niet kunnen bestrijden

    De roep om nepnieuws te bestrijden klinkt steeds luider. Overheden in binnen- en buitenland willen fake news aanpakken, Facebook en Google hebben maatregelen aangekondigd en diverse nieuwsmedia hebben factcheckers ingesteld. Maar wat is nepnieuws eigenlijk en wat kan er bestreden worden op een open internet? Dat verkennen we in een reeks blogs. We keken eerder wat nepnieuws is en wat factcheckers precies doen. In dit derde deel bekijken we de geautomatiseerde vormen om nepnieuws te bestrijden. Hoe pakken Facebook, Google en Twitter grootschalig nepnieuws aan? En hoe goed werkt dat?

    Lees verder »
    • Maurits Kreijveld (Wisdomofthecrowd.nl)
    • 19 februari 2018
    • Social media Contentmarketing Search Data analytics
      • 30694
      • 3
  • De week op social: gratis reclame op Snapchat, Google lanceert adblocker en zoeken naar Stories

    De week op social: gratis reclame op Snapchat, Google lanceert adblocker en zoeken naar Stories

    Welkom bij een nieuwe editie van deze wekelijkse rubriek waarin ik je op de hoogte houd van de laatste ontwikkelingen in social media met het nieuws dat de afgelopen week opviel. Met ditmaal het volgende nieuws: gratis adverteren op Snapchat, Google blokkeert advertenties, Stories vindbaar via Google, nieuwe foto-tool voor Facebook Stories en lokaal brekend nieuws op Twitter.

    Lees verder »
    • Juan Felix (Felix Marketing Advies)
    • 17 februari 2018
    • Social media
      • 25880
      • 0
  • Kun je nog wel een artikel delen als je niet weet welk belang wordt gediend?

    Kun je nog wel een artikel delen als je niet weet welk belang wordt gediend?

    Gisteren deelde ik een artikel dat inging op de consumentenvoorkeuren voor retailers. Het artikel werd gedeeld op Emerce en geschraagd door een onderzoeksbureau. Volgens het onderzoek onder 1.300 respondenten waren consumenten minder verliefd op de merken Coolblue en Zalando. 

    Lees verder »
    • Tadek Solarz (CMG Nederland)
    • 16 februari 2018
    • Advertising E-business Contentmarketing
      • 15330
      • 2
  • ouder »

Onderdelen

  • M! Blog
  • M! Jobs
  • M! Kennisbank
  • M! Statistieken
  • M! Opleidingen
  • M! Jaarboek

Over ons

  • Colofon
  • Blogger worden
  • Nieuws melden
  • Adverteren
  • Partners
  • Privacy & cookies
  • Disclaimer

Volg ons

RSS

  • M! Blog
  • M! Jobs
  • M! Kennisbank
  • Alle feeds

Nieuwsbrief

Partners

  • We are you
  • Copernica
  • gracious
  • Exonet
  • Upstream

copyright © 2002 - 2021 Marketingfacts. Creative Commons 3.0 License. | Developed by We are you