-
Willem-Albert Bol: ‘Mep je CEO eens een keer in elkaar’
“Stop met communicatiegefröbel, keer terug naar de marketing basics en sta voor je vak! Alleen dan word je als marketeer weer serieus genomen.” Willem-Albert Bol heeft een missie. Op het podium op de NIMA Marketing Week begon zijn strijd om in tien stappen marketing terug aan de top te brengen. Dapper voorwaarts!
-
Kirsten Andres: ‘Ik erger me aan de slechte naam die marketing soms heeft’
Kirsten Andres, directeur van het Nederlands Instituut voor Marketing (NIMA), ziet uit naar NIMA Marketing Week, dat aanstaande dinsdag 1 september losbarst. Aan de voorbereidingen zal het niet liggen. “Het is bij ons veiliger dan in de supermarkt om de hoek.”
-
Met NIMA Marketing Week wordt volgende week veilig geschiedenis geschreven
Kun jij straks zeggen dat je erbij was? De NIMA Marketing Week van partners NIMA en BBP Media gaat dinsdag 1 september 2020 live. Peter van Balsfoort, CEO BBP Media, heeft er het volste vertrouwen in en vertelt waarom jij als marketeer deze drie dagen echt niet mag missen.
-
Roel Stavorinus’ missie: marketeers en ontwerpers dichter bij elkaar brengen
Zelfstandig merk- en designstrateeg Roel Stavorinus is één van de vele sprekers tijdens Nima Marketing Week 2020. Hij stelt zich voor en licht een tip van de sluier over zijn talk op woensdag 2 september om 15:30 uur.
-
Luuk Ros: ‘NIMA Marketing Week is echt vóór en dóór marketeers’
De kogel is door de Copraloods. De NIMA Marketing Day ontwikkelde zich in de afgelopen jaren zo’n beetje tot de traditionele heads-up voor échte marketeers, zo vlak voor de vakantie. Relaxt en toch hardcore inhoudelijk, cocktails nippen en toch over je werk praten, beetje snackend langs de podia vol merken schuiven, als waren het foodtrucks. Oprechte verhalen van marketingprofessionals. Bijna tweeduizend m/v op een kluitje. Gezellig. Maar dat werd ‘m dus niet in 2020.
-
Mariëlle Rooswinkel zet Karwei in de klusmarkt neer
Marketingmanager Mariëlle Rooswinkel heeft net de herpositionering van Karwei afgerond en daarover komt ze vertellen op NIMA Marketing Week. "Als je het leuk vindt om te horen hoe we ons onderscheiden in de kluswereld, ben je van harte welkom."
-
Kirsten Jassies: ‘Facebook Business Manager is echt een horror-tool’
Kirsten Jassies is 'social media-trendwatcher', schrijver en heeft haar eigen bureau genaamd Just K. Spreken voor een 'echte' zaal heeft nog altijd haar voorkeur. 'Je kunt het publiek beter peilen en vervolgens je verhaal daarop aanpassen.'
-
Willem-Albert Bol: ‘Angst voert te vaak de boventoon in het marketingvak’
Willem-Albert Bol, directeur business development bij DPG Media, belooft op NIMA Marketing Week een eerlijk verhaal, waarbij hij de heilige huisjes niet schuwt. Hoelang headliner Bol op de borrel na afloop blijft hangen? “Dat hangt af van het niveau van de grapjes van Luuk Ros.”
-
Tijs Rotmans: ‘Klassieke pricing-uitgangspunten zijn ook nu relevant’
Het valt Tijs Rotmans, managing partner van The Pricing Company, op dat de online toegangsprijs van NIMA Marketing Week 'laag en ongedifferentieerd' wordt gepositioneerd. 'Als online de toekomst wordt, heeft het event een betere pricing nodig.’
-
Hoe de Amsterdamse Westerkerk YouTube ontdekte
John Faasse, expert in media-onderzoek, is sinds 1 februari 2020 koster/beheerder van de Westerkerk in Amsterdam. Hoe positioneert de Westerkerk zich als ‘icoon’ van Amsterdam, als kerkelijke gemeente, als toeristische attractie en als evenementenlocatie?
-
Hoe gaat Corendon om met corona?
Corné Hoogendoorn is directeur marketing bij touroperator Corendon. Corona heeft de reisbranche als een van de eerste en meteen ook zeer hard geraakt, stelt hij. “Ik neem de bezoeker op Nima Marketing Week mee in de wijze waarop wij hiermee omgaan en tóch kansen weten te pakken.”
-
Marvin Jacobs (Airborne): ‘Audio is krachtig middel voor merken om connectie met consument te maken’
Marvin Jacobs is een van de topsprekers op de NIMA Marketing Week van 1 t/m 3 september. Hij staat geprogrammeerd op 2 september, vanaf 15.30 in de Smederij. “Ik denk dat je als marketeer moet nadenken over de manier waarop je met je merk aanwezig bent binnen het audiodomein.”
-
Porsche verkoopt wat niemand nodig heeft, maar iedereen wil hebben
Ruurd Neurink (36) is manager marketing & communicatie bij Porsche. Op NIMA Marketing Week neemt hij de bezoeker mee in een wereld 'die voor velen ver weg lijkt, maar als je hard werkt toch bereikbaar blijkt te zijn'.
-
Wat kun jij als marketeer doen om racisme in je organisatie tegen te gaan?
Marrigt van der Valk van Durf online branding spreekt tijdens Nima Marketing Week 2020 over wat marketeers kunnen doen om binnen hun eigen organisatie racisme tegen te gaan. “Ik wil handvatten geven om binnen je organisatie aan de slag te gaan tegen racisme en te streven naar meer diversiteit”.
-
Waarom NMW eigenlijk gewoon het grootste Nederlandse designcongres is
Als designer kun je NIMA Marketing Day, dit jaar NIMA Marketing Week geheten, domweg niet overslaan. Het kost je een dag of een dagdeel, maar het levert je jaren aan inspiratie. Bovendien hoor je het perspectief van je opdrachtgever en leer je veel. Dit leerde ik van de afgelopen edities.