Marketingfacts - Powered by NIMA
  • +
Marketingfacts
  • home
  • channels
    channels
  • topics
    topics
  • kennisbank
  • jobs
  • jaarboek
  • trainingen
    • +

channels

  • Advertising
  • Brand design
  • Brand management
  • Contentmarketing
  • Customer experience
  • Data analytics
  • Direct marketing
  • Innovatie
  • Loopbaan
  • Media
  • Search
  • Social media
  • Strategie

topics

  • B2B
  • Big data
  • Contentmarketing
  • Facebookmarketing
  • Marketing automation
  • Privacy
  • Psychologie
  • Storytelling
  • Wearables
  • Webcare
  •  
  •  
  •  

specials

  • De marketing to-do list 2018
  • Customer-centric design
  • Van data naar inzicht
  • Programmatic marketing
  • Non-profitmarketing
  • Conversational interfaces
  • Webcare & monitoring
  • Contentmarketing
  • Influencer marketing
  • Datamanagementplatformen
  • Mobile
  • Customer journey
  • Toekomst van betalen
  • Online Video
  • Marketing automation
  • Inloggen
  • Aanmelden

Nima Marketing Day

gerelateerde topics

  • nima marketing week
  • nmd
  • coronacrisis
  • design
  • dpg media

nima marketing day experts

  • Lucas Boon
    Aantal blogs: 7
  • Luuk Ros SCP
    Aantal blogs: 4
  • Nanny Kuilboer
    Aantal blogs: 4

vacatures

  • Campagnemanager sales

    Campagnemanager sales

  • Event marketeer – 32 uur

    Event marketeer – 32 uur

  • Creatieve webdesigner / front-end webdeveloper (32 uur)

    Creatieve webdesigner / front-end webdeveloper (32 uur)

  • Klik hier voor alle vacatures

volg Marketingfacts

@marketingfacts volgen
  • Waarom NMW eigenlijk gewoon het grootste Nederlandse designcongres is

    Waarom NMW eigenlijk gewoon het grootste Nederlandse designcongres is

    Als designer kun je NIMA Marketing Day, dit jaar NIMA Marketing Week geheten, domweg niet overslaan. Het kost je een dag of een dagdeel, maar het levert je jaren aan inspiratie. Bovendien hoor je het perspectief van je opdrachtgever en leer je veel. Dit leerde ik van de afgelopen edities.

    Lees verder »
    • Roel Stavorinus (MELVINDAY)
    • 24 juli 2020
    • Innovatie Strategie
      • 5388
      • 0
  • De merkstrategie van Zeeman is relevant voor marketeers

    De merkstrategie van Zeeman is relevant voor marketeers

    Caroline van Turennnout, verantwoordelijk voor de marketing, communicatie en e-commerce bij Zeeman is een van de topsprekers van de NIMA Marketing Week. Zij presenteert op woensdag 2 september om 13.30 uur in de Copraloods. Ik belde even kort met haar.

    Lees verder »
    • Sjaak Hoogkamer (MarketingTribune)
    • 22 juli 2020
    • Strategie
      • 8072
      • 1
  • Luuk Ros: ‘We hebben als marketeers weer iets moois om naar uit te kijken’

    Luuk Ros: ‘We hebben als marketeers weer iets moois om naar uit te kijken’

    De kogel is door de Copraloods. De NIMA Marketing Day ontwikkelde zich in de afgelopen jaren zo’n beetje tot de traditionele heads-up voor échte marketeers, zo vlak voor de vakantie. Relaxt en toch hardcore inhoudelijk, cocktails nippen en toch over je werk praten, beetje snackend langs de podia vol merken schuiven, als waren het foodtrucks. Oprechte verhalen van marketingprofessionals. Bijna tweeduizend m/v op een kluitje. Gezellig. Maar dat werd ‘m dus niet in 2020.

    Lees verder »
    • Nanny Kuilboer (MarketingTribune)
    • 18 juli 2020
    • Customer experience Innovatie
      • 5530
      • 0
  • NIMA Marketing Day wordt voor één keer NIMA Marketing Week

    NIMA Marketing Day wordt voor één keer NIMA Marketing Week

    De NIMA Marketing Day ontwikkelde zich in de afgelopen jaren zo'n beetje tot de traditionele heads-up voor échte marketeers, zo vlak voor de vakantie. Relaxt en toch hardcore inhoudelijk, cocktails nippen en toch over je werk praten, beetje snackend langs de podia vol merken schuiven, als waren het foodtrucks. Oprechte verhalen van marketingprofessionals. Bijna tweeduizend m/v op een kluitje. Gezellig. Maar dat werd 'm dus niet in 2020.

    Lees verder »
    • Luuk Ros (NIMA Nederlands Instituut voor Marketing)
    • 1 juli 2020
    • Direct marketing Contentmarketing Brand design
      • 6276
      • 0
  • Big Data of bananen

    Big Data of bananen

    Bedrijven hebben niets aan Big Data. Het gaat om de inzichten die eruit te halen zijn. Ik moest even aan deze uitspraak denken toen ik zat te kijken naar de oprecht interessante presentatie van Wiemer Snijders en Robert van Ossenbruggen van The Commercial Works op de – weer fantastische – NIMA Marketing Day, afgelopen 20 juni. Zij lieten een mooie grafiek met staafdiagrammen zien die op de verticale as aangaf hoeveel bedrijven verdienen aan hun klanten. Het illustreerde prachtig hoe lastig het kan zijn om data écht te begrijpen en wat ervaren marketeers zouden moeten leren. Stel dat je een ultieme mastercourse over zo’n onderwerp moest samenstellen, wat zou je behandelen?

    Lees verder »
    • Ronald Voorn MSc (Hogeschool Utrecht)
    • 5 juli 2019
    • Data analytics
      • 9762
      • 1
  • Geobsedeerd door mensen: de marketing van nu

    Geobsedeerd door mensen: de marketing van nu

    "Obsessed with people" is wat Tom Goodwin, hoofd innovatie bij Zenith, drijft. Dat was de toffe binnenkomer tijdens de eerste key-note van NIMA Marketing Day. Ik weet niet hoe het met jou zit, maar ik ben altijd geneigd presentaties te volgen die binnen mijn vakgebied liggen. Ik neem me wel eens voor iets totaal anders te bekijken voor nieuwe inzichten. Maar uiteindelijk wil ik meer weten van wat ik doe en mensen ontmoeten die er hetzelfde in staan. Namelijk terug naar de basis: met mensen praten in plaats van je gek te laten maken door technologische ontwikkelingen. Echt, zo moeilijk is het niet. Betrek ze bij wat je doet, denk na over het verhaal dat je vertelt en vooral het gevoel dat je mensen daarbij geeft. Zo bind je inspirerende ambassadeurs aan je, die ook weer een goed verhaal hebben die past bij jouw verhaal. Cirkel rond.

    Lees verder »
    • Denise Pellinkhof (Joy in Business)
    • 4 juli 2019
    • Contentmarketing
      • 9154
      • 0
  • Nuon wordt Vattenfall: de introductie van een purpose-gedreven merk

    Nuon wordt Vattenfall: de introductie van een purpose-gedreven merk

    Nuon wordt Vattenfall, zoveel weten we al. Maar hoe doet het bedrijf dat? Hoe omarmt Nuon straks met de nieuwe merknaam de purpose van het moederbedrijf? Guido Stein van Nuon en Erik Voskuijl van VIM Group deelden hun verhaal tijdens NIMA Marketing Day, over de motivatie achter de rebranding, de uitdagingen van het loslaten van één van de bekendste merknamen in de Nederlandse energiemarkt en de plannen voor de toekomst.

    Lees verder »
    • Laurens Hoekstra (VIM Group)
    • 27 juni 2019
    • Contentmarketing
      • 16066
      • 2
  • Onderzoek NMD-bezoek: marketeers willen vooral betere marketeers worden

    Onderzoek NMD-bezoek: marketeers willen vooral betere marketeers worden

    Een onderzoek uitvoeren onder Nederlandse marketeers is zo makkelijk nog niet. Kost geld, tijd, iemand moet het voortouw nemen en de populatie is best lastig in beweging te krijgen. Maar een onderzoekje, dat we met een nogal vrijblijvend mailtje uitstortten over de aanstaande bezoekers aan de NIMA Marketing Day, leverde zonder veel getrek en gepeur zomaar tweehonderd respondenten op. En de uitkomst is minder voorspelbaar dan het op voorhand lijkt: marketeers willen meer marketing studeren, en liefst nog snel ook.

    Lees verder »
    • Luuk Ros (NIMA Nederlands Instituut voor Marketing)
    • 19 juni 2019
    • Social media Direct marketing Mobile Search Data analytics affiliate marketing
      • 14478
      • 0
  • NIMA Marketing Day: wat heb je daar te zoeken?

    NIMA Marketing Day: wat heb je daar te zoeken?

    Als geregeld bezoeker van dit onvolprezen shockblog over innovatie in marketing kan het je onmogelijk zijn ontgaan dat er sinds anderhalf jaar een soort innige verkering gaande is, die trouwens een aantal weken geleden ook echt is beklonken met een huwelijk (al wordt er nog gepuzzeld op de huwelijkse voorwaarden – pin me nergens op vast). NIMA wordt echt voor de helft uitgever van Marketingfacts. Goed voor NIMA, goed voor M!, zo luidt de verwachting.

    Lees verder »
    • Luuk Ros (NIMA Nederlands Instituut voor Marketing)
    • 16 mei 2019
    • Contentmarketing Customer experience Marketingfacts
      • 6676
      • 0
  • « nieuwer

Onderdelen

  • M! Blog
  • M! Jobs
  • M! Kennisbank
  • M! Statistieken
  • M! Opleidingen
  • M! Jaarboek

Over ons

  • Colofon
  • Blogger worden
  • Nieuws melden
  • Adverteren
  • Partners
  • Privacy & cookies
  • Disclaimer

Volg ons

RSS

  • M! Blog
  • M! Jobs
  • M! Kennisbank
  • Alle feeds

Nieuwsbrief

Partners

  • We are you
  • Copernica
  • gracious
  • Exonet
  • Upstream

copyright © 2002 - 2021 Marketingfacts. Creative Commons 3.0 License. | Developed by We are you