-
“Personalisatie is voor vernieuwd Nu.nl het sleutelwoord”
Nu.nl heeft voor het eerst in zes jaar een merkcampagne om nieuwsconsumenten beter aan zich te binden. Reclamebureau Fitzroy bedacht de nieuwe pay-off ‘Non-stop-Nu.’ Hoofdredacteur Gert-Jaap Hoekman vertelt over de campagne en koers van Nu.nl, maar ook over het veranderende medialandschap. "Tijd is onze grootste concurrent. En nieuws is geen Netflix."
-
De 10 belangrijke learnings van NU.nl over mobile native advertising
Wat heb je aan goede content als niemand die te zien krijgt? Nu zoveel bedrijven zich bezighouden met het produceren van content, is een goede distributiestrategie minstens zo belangrijk als het brengen van een sterk verhaal. Praktisch alle grote nieuwsmedia bieden adverteerders naast display advertisements daarom ook de optie om te adverteren via ‘branded content’ of ‘native advertisements’: advertenties die qua vorm en inhoud op de redactionele content op de nieuwswebsite aansluiten.
Ook NU.nl speelt met NUstudio in op de vraag van adverteerders om samen goede content onder de aandacht van lezers te brengen. De hoeveelheid native advertisements is in het afgelopen jaar met ruim twintig procent gegroeid en de advertenties scoren over het algemeen goed op clicks en engagement.
-
Charlotte Nijs (NU.nl): “Iedereen kan content maken, maar impact realiseren is een vak apart”
Naar aanleiding van een interview dat ik had met NU.nl’s hoofdredacteur Gert-Jaap Hoekman kreeg ik de vraag of ik ook de commerciële redactie wilde interviewen. In mijn betoog "Fuck bereik, ga voor impact" beweer ik dat je als titel beter kunt beslissen over welke commerciële samenwerkingen je aan kunt gaan als je exact weet wat je missie is. Dus wilde ik graag checken of dat klopt. Vandaar dat ik het gesprek over branded content aanging met NUstudio’s creative director Charlotte Nijs.
-
Gert-Jaap Hoekman (NU.nl): “We openen de site voor andere uitgevers om nog relevanter te zijn”
NU.nl is met afstand de grootste nieuwssite van Nederland. En dat wil hoofdredacteur Gert-Jaap Hoekman graag zo houden. Zijn belangrijkste besluit sinds zijn aanstelling op 25 juni 2013: “We gaan NU.nl openstellen voor andere uitgevers. Zodat NU.nl niet meer alleen de plek is waar de redactie publiceert, maar het een platform wordt waarop ook anderen kunnen publiceren. Dat is wat je nu gaat zien. Heel langzaam, want het is best spannend.”