Marketingfacts - Powered by NIMA
  • +
Marketingfacts
  • home
  • channels
    channels
  • topics
    topics
  • kennisbank
  • jobs
  • jaarboek
  • trainingen
    • +

channels

  • Advertising
  • Brand design
  • Brand management
  • Contentmarketing
  • Customer experience
  • Data analytics
  • Direct marketing
  • Innovatie
  • Loopbaan
  • Media
  • Search
  • Social media
  • Strategie

topics

  • B2B
  • Big data
  • Contentmarketing
  • Facebookmarketing
  • Marketing automation
  • Privacy
  • Psychologie
  • Storytelling
  • Wearables
  • Webcare
  •  
  •  
  •  

specials

  • De marketing to-do list 2018
  • Customer-centric design
  • Van data naar inzicht
  • Programmatic marketing
  • Non-profitmarketing
  • Conversational interfaces
  • Webcare & monitoring
  • Contentmarketing
  • Influencer marketing
  • Datamanagementplatformen
  • Mobile
  • Customer journey
  • Toekomst van betalen
  • Online Video
  • Marketing automation
  • Inloggen
  • Aanmelden

Ondernemen

gerelateerde topics

  • ondernemers
  • 7ditches
  • coronacrisis
  • fast moving targets
  • retail

ondernemen experts

  • Ronnie Overgoor
    Aantal blogs: 25
  • Leonieke Daalder
    Aantal blogs: 7
  • Tadek Solarz
    Aantal blogs: 7

vacatures

  • Contentmarketeer/Tekstschrijver

    Contentmarketeer/Tekstschrijver

  • Directeur Citymarketing

    Directeur Citymarketing

  • Online Marketing Specialist

    Online Marketing Specialist

  • Klik hier voor alle vacatures

volg Marketingfacts

@marketingfacts volgen
  • Creatief ondernemen tijdens de crisis? Bullshit

    Creatief ondernemen tijdens de crisis? Bullshit

    Het afgelopen jaar zagen we ze voorbijkomen, de creatieve ondernemers. De ondernemer die niet bij de pakken neer ging zitten, en toch maar iets creatiefs bedacht om er wat omzet uit persen. Ze kwamen in het nieuws en bevolkten de krantenpagina’s. Zo gaaf, mensen die iets bedenken.

    Lees verder »
    • Tadek Solarz (CMG Nederland)
    • 19 januari 2021
    • Innovatie Strategie
      • 3740
      • 3
  • Marketing is: de goede dingen op het juiste moment doen

    Marketing is: de goede dingen op het juiste moment doen

    Marketing is vooral op het juiste moment de goede dingen doen. Het klinkt eenvoudig, maar is het wel in essentie waar het in marketing om draait. We worden dagelijks om de oren geslagen met nieuwe ontwikkelingen. Ontwikkelingen en ideeën die dan weer beter zouden zijn dan alles dat we kennen. De werkelijkheid is complexer. Misschien raken we er daarom ook wel niet over uitgepraat.

    Lees verder »
    • Tadek Solarz (CMG Nederland)
    • 5 januari 2021
    • Strategie
      • 4388
      • 0
  • Strategisch marketingplan als onmisbare pijler onder elke onderneming

    Strategisch marketingplan als onmisbare pijler onder elke onderneming

    Als ondernemer snap je echt wel dat een goed marketingplan je commerciële resultaten een boost kan geven. Gelijktijdig is het soms moeilijk en onduidelijk hoe je hier tijd voor vrijmaakt, waar je moet beginnen en hoe je focus aanbrengt. Veertig procent van alle startende ondernemers valt binnen vijf jaar om. In veel gevallen ontbrak het aan een doordachte marketingstrategie. Hoe zorg je met een strategisch marketingplan voor een gezonde onderneming?

    Lees verder »
    • Babs Muljadi (De Marketing Ninja)
    • 14 december 2020
    • Innovatie Strategie
      • 3328
      • 0
  • Ondernemen is risico nemen, marketing sluit het uit

    Ondernemen is risico nemen, marketing sluit het uit

    Succes, willen we dat niet allemaal? Maar wat is succes? Wanneer is iets succesvol of wanneer ben je succesvol? We gebruiken het woord meestal onachtzaam als in veel ‘succes gewenst’. Zonder te willen vermoeien met definities uit woordenboeken of het alwetende Wikipedia kun je zeggen dat succes wensen duidt op een goede afloop. Succes betekent dat iets goed gaat. Succes kent duizenden verschijningsvormen. 

    Lees verder »
    • Tadek Solarz (CMG Nederland)
    • 30 november 2020
    • Strategie
      • 4774
      • 1
  • ‘We doen het samen’ was nog nooit zo onwaar als nu

    ‘We doen het samen’ was nog nooit zo onwaar als nu

    We zijn een ondernemend volkje, op dit moment telt Nederland zo'n twee miljoen bedrijven waarvan grofweg één miljoen bestaat uit zelfstandige ondernemers zonder personeel. Allemaal mensen die in het diepe zijn gesprongen. Het diepe, want als je gaat ondernemen sta je er alleen voor. Niet een beetje alleen, helemaal alleen. 

    Lees verder »
    • Tadek Solarz (CMG Nederland)
    • 30 oktober 2020
    • Strategie
      • 6658
      • 0
  • Een onderneming beginnen is 100 procent marketing

    Een onderneming beginnen is 100 procent marketing

    Ik weet nog goed dat ik de handschoen oppakte om voor mezelf te beginnen. Een eigen bedrijf starten. De drijfveren waren klip en klaar, zoeken naar grenzen, verkennen van je mogelijkheden. Toetsen van je talent. Natuurlijk ook autonoom zijn en op naar zelfstandigheid. Het jaar voorafgaand aan dat besluit maakten we een rondreis. We gingen op bezoek bij succesvolle regionale marketingbureaus want ja, Leeuwarden was nu niet bepaald het epicentrum van de wereld. Je had een referentiepunt nodig. Ik herinner mij de meeste gesprekken nog. De openheid waarmee we tegemoet getreden werden.

    Lees verder »
    • Tadek Solarz (CMG Nederland)
    • 25 september 2020
    • Innovatie Loopbaan Strategie
      • 5310
      • 0
  • Podcast: Gerhard te Velde wil groeien en laten groeien

    Podcast: Gerhard te Velde wil groeien en laten groeien

    Gerhard te Velde is een ondernemer die niets liever doet dan andere ondernemers verder helpen. Vandaar ook de naam van zijn bedrijf: Groeivoer. En groeien, dat doet hij met verve. Deze podcast gaat over groeien, ondernemerschap en merken.

    Lees verder »
    • Floris Hülsmann (Namarama)
    • 4 juli 2020
    • Loopbaan Strategie
      • 4524
      • 0
  • Plannen zijn niks, planning is alles

    Plannen zijn niks, planning is alles

    De vier of vijf P’s van marketing zijn (bijna) zo oud als de weg naar Rome. Iedere marketeer, en ook vele niet-marketeers, kunnen ze dromen. Ze bieden nog steeds een prima houvast voor operationele marketingbeslissingen. Ook in deze tijd waarin verandering heel snel gaan. Beschouw ze als het DNA van de marketeer, het zit in je genen. Maar marketing is ook een mindset en enige flair is noodzakelijk.

    Lees verder »
    • Rob van Vroenhoven (NIMA)
    • 14 april 2020
    • Advertising Data analytics E-commerce Innovatie Strategie Brand management
      • 6360
      • 0
  • Deze vijf bedrijven draaien als een tierelier in de coronacrisis

    Deze vijf bedrijven draaien als een tierelier in de coronacrisis

    Terwijl een groot deel van ons land zucht en steunt onder de gevolgen van het coronavirus, zijn er ook ondernemers die er wel bij varen. Zij profiteren van het feit dat mensen noodgedwongen thuis zitten, vanuit huis moeten werken, hun kinderen bezig moeten houden en niet meer zelf de straat op gaan op maaltijden of andere pakketjes zelf op te halen. Dat is fijn, maar voelt soms ook raar.

    Lees verder »
    • Leonieke Daalder (Fast Moving Targets)
    • 30 maart 2020
    • Innovatie Strategie
      • 23678
      • 1
  • Corona in marketingland: samen op zoek naar zekerheid

    Corona in marketingland: samen op zoek naar zekerheid

    Net als bij ons zal ook bij jou het virus zijn binnengeslopen. Wat in eerste instantie begon als iets vreselijks ver weg in China, drong vervolgens door in Europa. Om even na carnaval ook ons land binnen te vallen. Sinds één à twee weken is het voor Nederlanders de nieuwe realiteit: het virus heeft invloed op al onze levens. We moeten onszelf compleet opnieuw uitvinden, in onze gezinnen maar ook in ons werk.

    Lees verder »
    • Jos Govaart (Coopr)
    • 20 maart 2020
    • Advertising E-business Media Strategie Brand management
      • 14256
      • 1
  • Niels Verwij over de focus van Dekbed-Discounter

    Niels Verwij over de focus van Dekbed-Discounter

    Niels Verwij (oprichter Dekbed-Discounter) is ondernemer pur sang: hij heeft een neus voor koopjes en is een echte omzetjager. Waarom is hij gefocust op omzet in plaats van winst?

    Lees verder »
    • Ronnie Overgoor (7DTV)
    • 7 januari 2020
    • E-business E-commerce
      • 10993
      • 0
  • Rogier IJzermans (Born05) over startups en voice

    Rogier IJzermans (Born05) over startups en voice

    Rogier IJzermans (oprichter Born05) heeft zijn bedrijf Born05 uitgebreid met twee nieuwe bedrijven: Newborn en Airborn. Newborn investeert in startups en met Airborn richt IJzermans zich op de voice-markt. Hoe heeft IJzermans zijn snelgroeiende bedrijf georganiseerd?

    Lees verder »
    • Ronnie Overgoor (7DTV)
    • 10 december 2019
    • E-business Contentmarketing Loopbaan
      • 7244
      • 0
  • Rianne Swierstra (founder Rianne S) over de merkbeleving van seksspeeltjes

    Rianne Swierstra (founder Rianne S) over de merkbeleving van seksspeeltjes

    Rianne Swierstra (oprichter Rianne S) verkoopt seksspeeltjes in meer dan 35 landen. Ook presenteert ze haar producten via HSN, een homeshopping network in Amerika, met een potentieel bereik van 80 miljoen huishoudens. Hoe ziet Swierstra haar positie in de markt van seksspeeltjes?

    Lees verder »
    • Ronnie Overgoor (7DTV)
    • 3 december 2019
    • E-business E-commerce Loopbaan
      • 18786
      • 1
  • De bumpy ride van Brunotti

    De bumpy ride van Brunotti

    Als jongetje had Henk Bergsma (algemeen directeur van Brunotti) een passie voor watersport en hij wist al op jonge leeftijd dat hij ooit voor zichzelf wilde beginnen. Inmiddels is hij al twintig jaar algemeen directeur van Brunotti. Een bumpy ride, zo zegt hij zelf.

    Lees verder »
    • Ronnie Overgoor (7DTV)
    • 26 november 2019
    • E-business
      • 5276
      • 0
  • Hoe Spaces van hype, naar trend, naar duurzaam model ging

    Hoe Spaces van hype, naar trend, naar duurzaam model ging

    In 2008 staat de wereld op de rand van een financiële meltdown. Notabene op de dag dat de Lehman Brothers failliet gaat, besluit Martijn Roordink de allereerste locatie van Spaces te openen. Heeft hij altijd zo’n goed gevoel voor timing? 

    Lees verder »
    • Ronnie Overgoor (7DTV)
    • 12 november 2019
    • E-business Loopbaan
      • 4638
      • 0
  • ouder »

Onderdelen

  • M! Blog
  • M! Jobs
  • M! Kennisbank
  • M! Statistieken
  • M! Opleidingen
  • M! Jaarboek

Over ons

  • Colofon
  • Blogger worden
  • Nieuws melden
  • Adverteren
  • Partners
  • Privacy & cookies
  • Disclaimer

Volg ons

RSS

  • M! Blog
  • M! Jobs
  • M! Kennisbank
  • Alle feeds

Nieuwsbrief

Partners

  • We are you
  • Copernica
  • gracious
  • Exonet
  • Upstream

copyright © 2002 - 2021 Marketingfacts. Creative Commons 3.0 License. | Developed by We are you