-
Klaar voor dé marketingactie die jouw doelgroep bereikt, raakt en beweegt?
“Een marketingplan. Goed verhaal. Maar kunnen we nu eerst over tot actie?” Het zal je verbazen hoe vaak ik deze vraag krijg. Als we het hebben over hoe je marketing moet inzetten om de juiste klanten aan te trekken en meer te verkopen, dan willen veel ondernemers metéén actie. I get it, ze willen resultaat. Maar als je er over nadenkt is het niet logisch.
-
Elke marketing-uiting effectiever, dankzij deze vier vragen
Vandaag nog die nieuwe advertentie live, of eerst aan de slag met je marketingstrategie zodat die advertentie dadelijk effectiever is... Wat doe jij? Een dilemma waar veel ondernemers en marketeers mee worstelen. In andere vakgebieden weten we dit blind in een logische volgorde te plaatsen. Je begint niet aan een project zonder een projectplanning. En je begint niet aan de verkoop van een product zonder helder te hebben wat het je klant oplevert. Op marketinggebied ligt dit anders. Vaak zetten ondernemers en marketeers uitingen live, voordat ze hebben nagedacht over positionering en onderscheidend vermogen. Het lijkt misschien ingewikkeld of overbodig, maar door een paar vragen voor jezelf te beantwoorden voordat je start, zul je die marketing-euro’s effectiever en efficiënter investeren.