-
Hoe digital marketing is veranderd in tien jaar tijd
Digitalisering is belangrijker dan ooit, zeker in het nieuwe normaal. Tegelijk blijft het digitale domein een doolhof van ondoorzichtige dienstverlening. Digital marketing is in tien jaar tijd volwassen geworden, zo viel deze week te horen tijdens de honderdste editie van Online Tuesday, maar de zoektocht naar aandacht, rendement en zakelijk succes duurt voort. Intussen blijven we China onderschatten.
-
Online Tuesday heeft digital marketing op de kaart gezet
Na ruim tien jaar beleeft Online Tuesday op 9 juni zijn honderdste editie. Een broeinest van kennis over digital marketing, maar ook de plek waar zakenrelaties worden gesmeed. Marketingfacts, dat zelf aan de wieg stond van dit maandelijkse event, analyseert de betekenis ervan voor het marketingvak.
-
Hoe bouw je een corona-app die levens redt?
Eindelijk lijkt er een corona-app van de overheid te komen, mét de technologie van Google en Apple. Daar ging een rampzalige tender aan vooraf, waar specialisten afvielen en consultants toehapten – en faalden. Hoe kan zo’n ‘appathon’ beter? En hoe bouw je een app die ons het best beschermt tegen Covid-19? Online Tuesday ging in gesprek over privacy, contact tracing en een betere organisatie van ICT-projecten door de overheid.
-
Online Tuesday #99: Corona-app als redder, prutser of Big Brother?
Als we iets hebben geleerd van de tender voor de corona-app van de overheid, dan is het dat je privacy-regels niet zomaar kunt versoepelen en dat apps bouwen echt een vak is. Het proces verloopt moeizaam, maar hoe moet het dan wél? Tijdens Online Tuesday #99 (opnieuw als webinar) gaat het 12 mei onder meer over de vraag of de coronacrisis bijdraagt aan de digitalisering van de samenleving.
-
Wat je moet weten over de macht van marketplaces
De marketplace-revolutie is in volle gang, zeker sinds de komst van Amazon naar Nederland. Hoe kunnen merken en (web)winkeliers hun rol pakken in de aanstaande consolidatieslag? Online Tuesday liet vier experts het antwoord geven. Vanwege het coronavirus niet in een zaal, maar via een webinar. "Met customer experience win je deze strijd."
-
Online Tuesday trotseert coronavirus met interactieve livestream
Online Tuesday was een van de eerste marketing-events die de coronacrisis niet afwachtte en ging verplaatsen. Het debat over marketplaces verschoof van 10 maart naar 14 april, maar die bijeenkomst werd ook geannuleerd. De organisatie kiest nu voor de vlucht naar voren: het event wordt een interactieve webinar, op 14 april tijdens lunchtijd te zien via een gratis livestream. Let op: aanmelding is verplicht!
-
Online Tuesday #97: hoe dominant worden marketplaces?
De komst van Amazon naar Nederland gaat bij velen gepaard met stress en chaos. Want wat betekent dit voor jouw brand? Velen vragen zich af of ze als merk of retailer nog wel kunnen ontbreken op marketplaces. Online Tuesday #97 draait op 14 april helemaal om marketplaces. Schrijf je meteen gratis in!
-
Online Tuesday #96: wat belooft The New Social Decade?
De ‘roaring twenties’ van de 21e eeuw zijn begonnen en een goed begin is het halve werk. Hoe beginnen we dit nieuwe decennium goed? Met een ambitieuze kijk op social media, want dat blijft toch het hardst gegroeide onderdeel van online marketing. Daarom gaat Online Tuesday op 11 februari over The New Social Decade. Kom lekker sociaal meepraten!
-
Online marketing in 2020: de trends volgens IAB en Online Tuesday
Wat staat online marketing te wachten in dit nieuwe jaar? Die vraag hing nadrukkelijk boven de markt tijdens de traditiegetrouw drukbezochte nieuwjaarsborrel van IAB en Online Tuesday. De consument en diens data worden steeds machtiger, waardoor marketeers en bureaus alleen relevant kunnen blijven als zij hun kennis blijven ontwikkelen. “Je komt er alleen als je zowel analytisch als creatief kunt denken.”
-
Vier het nieuwe jaar met IAB, Online Tuesday en Marketingfacts!
Gelukkig nieuwjaar allemaal! Het jaar 2020 is al knallend begonnen, maar dat doen we op 14 januari nog even dunnetjes over. Kom die dag naar de nieuwjaarsreceptie waar al jouw vakgenoten rondlopen: de beruchte borrel van IAB Nederland, Online Tuesday en ook Marketingfacts. Het wordt weer een knaller!
-
Slimme kappers-app Spots wint The Floor is Yours 2019
Tien pitches, één winnaar. Online Tuesday sloot deze week traditiegetrouw het jaar af met de pitchwedstrijd The Floor is Yours. Veel verhalen over content, video en online marketing, maar de winnaar bij publiek én vakjury onderscheidde zich juist met een heel specifiek en verrassend simpel concept: de kappers-app Spots. Marketingfacts jureerde mee en doet verslag.
-
The Floor is Yours: Online Tuesday zoekt startups!
Voor startups en andere innovators heeft de maand december meer te bieden dan alleen Sinterklaas, Kerstmis en oudejaarsavond. Deze maand staat namelijk ook The Floor is Yours op de agenda, de pitch-competitie van Online Tuesday. Op 10 december is het podium beschikbaar voor tien personen met een geweldig idee, product, dienst of startup. Deelnemers kunnen zich nog aanmelden!
-
Online Tuesday #93: Worden digitale bureaus overbodig?
Outsourcing is uit, in-housing is helemaal in. Deze trend klonk stevig door tijdens Online Tuesday #93. Philips is er in elk geval een warm pleitbezorger van. Verandert de functie van online marketing? En worden bureaus daardoor overbodig? “Reclame-technologie gaat hand in hand met marketingtrends.”
-
Online Tuesday #93: digital marketing in 2020, in-house of outsourced?
Niks zo veranderlijk als het landschap van online marketing. Om alles in perspectief te zien is het nuttig om een momentopname te maken van ontwikkelingen die komend jaar gaan domineren. Online Tuesday doet dit op 12 november. Wordt marketing steeds meer een service? Worden bureaus overbodig? En waarom spreken trends elkaar tegen: kiezen marketeers vaker voor in-house of juist voor outsourcing?
-
Online Tuesday #92: ruzie maken over transmedia-storytelling
We zijn het allemaal eens over het belang van storytelling, toch? Dan zou je verwachten dat een fel debat niet meer nodig is. Het tegendeel bleek waar tijdens Online Tuesday #92. Dat kwam onmiskenbaar door de nadere specificatie van het onderwerp: transmedia-storytelling. Een lastige term die voor verwarring zorgde, maar vooral een fel debat. Werken we wel transmediaal genoeg?