-
‘Branding is belangrijk bij fusie of overname’
Wanneer organisaties fuseren of worden overgenomen wil je dat alle neuzen dezelfde kant op staan. Gijs Huisman van G2O weet als geen ander dat de identiteit, DNA en cultuur moeten matchen om doelen te behalen.
-
Verduurzaming van Unilever wordt bepaald door marketing en grootkapitaal
Grootkapitaal domineert de strategie van bedrijven als Unilever, Thuisbezorgd (Takeaway) en Hema. Zij moeten snel groeien en een grote, dominante wereldspeler worden om zo maximaal rendement op te leveren voor hun investeerders. Duurzaamheid is leuk, maar alleen als de consument bereid is ervoor te betalen. Welkom in de wereld van marketing en grootkapitaal.
-
Podcast met Pieter Zwart (Voetbal International): “Je wil geen associatie tussen A-merk en B-merk”
Dat Voetbal International en Voetbalprimeur.nl sinds kort dezelfde eigenaar hebben, ga je als lezer niet terugzien. "We hebben niets met elkaar te maken", zo stelt hoofdredacteur Pieter Zwart (26) in een nieuwe aflevering van De Social Podcast. "Je wilt niet dat er een associatie ontstaat tussen een A-merk en een B-merk, zoals bij VI en Voetbalprimeur."
-
Vegetarische Slager en Unilever: mag het een onsje meer zijn?
De Vegetarische Slager gaat naar Unilever: groot nieuws deze week. Dat er een kans is dat De Vegetarische Slager via het wereldomvattende distributienetwerk van Unilever nog meer mensen bereikt, is niet uitgesloten. Onder de vleugels van Unilever kan het misschien wel een wereldmerk worden. Toch zorgt het nieuws ook voor kritiek en twijfel. Is dat terecht?