Marketingfacts - Powered by NIMA
  • +
Marketingfacts
  • home
  • channels
    channels
  • topics
    topics
  • kennisbank
  • jobs
  • jaarboek
  • trainingen
    • +

channels

  • Advertising
  • Brand design
  • Brand management
  • Contentmarketing
  • Customer experience
  • Data analytics
  • Direct marketing
  • Innovatie
  • Loopbaan
  • Media
  • Search
  • Social media
  • Strategie

topics

  • B2B
  • Big data
  • Contentmarketing
  • Facebookmarketing
  • Marketing automation
  • Privacy
  • Psychologie
  • Storytelling
  • Wearables
  • Webcare
  •  
  •  
  •  

specials

  • De marketing to-do list 2018
  • Customer-centric design
  • Van data naar inzicht
  • Programmatic marketing
  • Non-profitmarketing
  • Conversational interfaces
  • Webcare & monitoring
  • Contentmarketing
  • Influencer marketing
  • Datamanagementplatformen
  • Mobile
  • Customer journey
  • Toekomst van betalen
  • Online Video
  • Marketing automation
  • Inloggen
  • Aanmelden

Personalisatie

gerelateerde topics

  • segmentatie
  • customer experience
  • klanttevredenheid
  • klantervaring
  • privacy

personalisatie experts


  • Aantal blogs: 7
  • Matthijs van den Broek
    Aantal blogs: 2
  • Peter van der Schaar
    Aantal blogs: 2

vacatures

  • (Medior) Online Marketing Consultant

    (Medior) Online Marketing Consultant

  • (Senior) Marketeer

    (Senior) Marketeer

  • Projectleider Klant & Dienstverlening

    Projectleider Klant & Dienstverlening

  • Klik hier voor alle vacatures

volg Marketingfacts

@marketingfacts volgen
  • Online net zo persoonlijk zijn als de groenteboer, lukt dat?

    Online net zo persoonlijk zijn als de groenteboer, lukt dat?
    • Bart Meerdink (inSided)
    • 19 november 2013
    • Brand design E-commerce
      • 22523
      • 12

    De heilige graal. De juiste boodschap op het juiste moment in de juiste tone of voice aan de juiste persoon via het juiste kanaal. We doen het al automatisch in de offline wereld. Geen gesprek met een klant in de winkel is hetzelfde. Geen telefoongesprek is hetzelfde. We passen de communicatie realtime aan op basis van de informatie die we bezitten. “Dag mevrouw Jansen, leuk dat u er weer bent. Ik heb de ossenstaartpuntjes voor u apart gehouden.” Of: “Dag meneer, ik zie dat u twijfelt tussen deze 2 laptops. Waar wilt u het precies voor gebruiken?” Hoe ver zijn we eigenlijk met digitale personalisatie? In dit artikel maak ik een inventarisatie. Het is daarbij niet mijn intentie om volledig uitputtend te zijn, het gaat om een schets en opening voor discussie. 

    Lees verder »
  • Consumenten twijfelen aan de waarde van online personalisatie

    Consumenten twijfelen aan de waarde van online personalisatie

    Personalisatie wordt beschouwd als een van de meest effectieve manier van het stimuleren van de verkoop en conversies. 94 procent van de bedrijven geeft aan dat personalisatie cruciaal is 'voor het huidige en toekomstige succes', dat blijkt uit het rapport 'The Realities of Online Personalisation' (n=1.100) van Econsultancy en Monetate. Sterker nog, tweederde van de ondervraagde bedrijven zegt dat de bedrijfsprestaties en de klantervaring zijn de belangrijkste drijfveren zijn voor het personaliseren van de gebruikerservaring.

    Lees verder »
    • Danny Oosterveer (Datasexual)
    • 12 juli 2013
    • Brand design
      • 19896
      • 5
  • Verhoog je omzet en bespaar mediakosten met websitepersonalisatie

    Verhoog je omzet en bespaar mediakosten met websitepersonalisatie

    Hoe relevanter de website die bezoekers zien, hoe groter de kans dat zij ook daadwerkelijk tot conversie overgaan. Niet voor niets leidt dit tot hogere conversie, meer tevreden klanten en meer omzet. Maar lange tijd waren voor personalisatie grote investeringen nodig en bleef webpersonalisatie onder het mom ‘de klant is koning’ behouden tot alleen de allergrootste merken, zoals Amazon. Inmiddels is personalisatietechnologie voor iedereen binnen bereik gekomen. Maar hoe pas je personalisatie concreet toe? Aan de hand van meerdere voorbeelden laat ik de kracht en het rendement van personalisatie zien. Het personaliseren van je website blijkt vaak al te kunnen met de technologie die nu al in je organisatie wordt ingezet.

    Lees verder »
    • Martijn Staal (-)
    • 23 april 2013
    • E-commerce
      • 21063
      • 4
  • Conversieoptimalisatie: Geef het aandacht en het groeit!

    Conversieoptimalisatie: Geef het aandacht en het groeit!

    Econsultancy heeft in samenwerking met RedEye voor het vierde jaar op rij onderzoek uitgevoerd naar de conversieratio en conversieoptimalisatie. Het blijkt dat vooral die bedrijven die ook daadwerkelijk aandacht geven aan conversieoptimalisatie betere resultaten behalen. In vergelijking met vorig jaar krijgt segmentatie meer aandacht en binnen segmentatie is er een verschuiving waarneembaar van gedragssegmentatie naar geografische en demografische segmentatie.

    Lees verder »
    • Bert Anvelink (De Informatiefabriek.com)
    • 9 november 2012
    • Data analytics
      • 24128
      • 3
  • 8 tips en 8 tools om je webwinkel te personaliseren

    8 tips en 8 tools om je webwinkel te personaliseren
    • Jeroen de Jong (De Nieuwe Zaak e-Commerce)
    • 12 april 2012
    • E-commerce
      • 30706
      • 4

    Personalisatie en het op maat presenteren van speciale aanbiedingen voor terugkerende bezoekers is een belangrijk onderdeel van een succesvolle webwinkel/website. Het implementeren hiervan en het definiëren van de juiste businessrules kan vrij complex zijn. In Nederland zijn we hier ook nog beduidend minder ver mee dan onze Amerikaanse collega’s en liggen er nog volop optimalisatie kansen.

    Om u alvast een kijkje in de keuken te geven met betrekking tot de mogelijkheden en kansen die personalisatie van uw webwinkel/website kan opleveren, hebben we acht tips en tools voor u op een rijtje gezet.

    Lees verder »
  • Gepersonaliseerde zoekopdrachten: kom je ooit uit je filter bubble?

    Gepersonaliseerde zoekopdrachten: kom je ooit uit je filter bubble?

    Er is geen ontkomen aan: overal waar we zoeken, worden onze zoekopdrachten aangepast aan onze eigen voorkeuren. Als we dit willen of niet. Iedere klik die we doen, geeft een zoekmachine of site extra informatie aan de hand waarvan de resultaten tailor-made voor ons worden geserveerd. Zelfs op Facebook kennen we dit. Klik je meer resultaten van vriend X, dan is de kans groter dat updates van hem vaker zichtbaar worden op je Facebook wall of in je newsstream. En hetzelfde geldt voor zoekmachines. Ha, maar ik ben slimmer dan dat. Ik log mezelf uit van mijn Google account, ik gooi al mijn cookies weg, ik kies een andere browser en doe een schone onderbroek aan. Take that Google! Maar nee, zelfs dan kijkt Google nog naar 47 tot 57 verschillende factoren om te bepalen dat jij – jij bent. Misschien zit je veilig met die onderbroek, dat laat ik in het midden.

    Lees verder »
    • Siegfried Jongsma (Digital Hipsters)
    • 19 september 2011
    • Search
      • 48124
      • 14
  • Hoe personaliseer je een direct mail met behulp van Social Media?

    Hoe personaliseer je een direct mail met behulp van Social Media?

    Een aantal weken geleden schreef ik op DMmediaplein over social media ter inspiratie voor een direct mail . Het artikel ging dieper in op de combinatie social media met traditionele media zoals direct mail. In het artikel werden vijf mogelijkheden voor het gebruik van social media voor een direct mail besproken. De eerste mogelijkheid is het personaliseren van een direct mail. Immers op social media laten mensen interesses en persoonlijke berichten achter.

    Lees verder »
    • Daan Koek (Aimy)
    • 23 juni 2011
    • Social media
      • 32265
      • 0
  • Ziezo.tv: De voorbode van gepersonaliseerd tv-kijken

    Ziezo.tv: De voorbode van gepersonaliseerd tv-kijken

    Het aandeel ‘uitgesteld TV kijken’ groeit dagelijks in een rap tempo. Aan de vraagkant kiezen kijkers zelf wanneer en via welk medium ze een uitzending willen bekijken. Ook de aanbodkant groeit. Vrijwel elke TV-zender biedt uitzendingen aan die (opnieuw) bekeken kunnen worden. Maar daarnaast zijn er ook vele Web TV-kanalen die content aanbieden, zoals Ajax TV, TED, Bloomberg en Blueshots.tv plus de bekende videokanalen zoals YouTube en Vimeo. In dit speelveld biedt Mendel Looije (Twitter, LinkedIn) Ziezo.tv (Twitter) aan. Een platform voor allerlei videokanalen die geheel naar eigen voorkeur is in te richten.

    Lees verder »
    • Lode Broekman (Hogeschool Van Amsterdam)
    • 25 januari 2011
    • Media
      • 28246
      • 7
  • Personalized advertising: Succes of valkuil?

    Personalized advertising: Succes of valkuil?
    • Marcel Vogels (MeMo2 )
    • 4 januari 2011
    • Advertising
      • 31531
      • 3

    In samenwerking met de VU Amsterdam en MeMo² is in juni 2010 een studie gestart naar de effecten van de personalisatie van online reclame. Het persoonlijk benaderen van je doelgroep lijkt voor adverteerders een nieuwe marketing challenge. Zo lanceerde Vodafone onlangs een platform waar bezoekers hun eigen foto’s en vrienden terugzagen door de integratie van hun profielen op verschillende social networks. KLM ging nog een stap verder door mensen die aangaven met KLM te gaan vliegen, op te zoeken en een zo persoonlijk mogelijk cadeautje aan te bieden. In deze acties staat het persoonlijk benaderen van de consument centraal. Dit onderzoek toont echter aan dat de kostbare inspanningen die hiermee gepaard gaan niet altijd het gewenste effect met zich meebrengen.

    Lees verder »
  • De toekomst van email: Minder segmentatie en minder persoonlijk

    De toekomst van email: Minder segmentatie en minder persoonlijk

    Het loopt weer tegen het einde van het jaar en de trends en voorspellingen vliegen je om de oren. Hier is de mijne: Komend jaar wordt e-mailmarketing minder gesegmenteerd en minder persoonlijk. Ja: Minder persoonlijk en minder gesegmenteerd. Dat is precies het tegenovergestelde van wat mij al die jaren is beloofd. Email moest toch relevanter? Meer ingaan op de behoeften? Maar nee, 2011 is het jaar waarin de e-mail in uw inbox minder relevant is door segmentatie en personalisatie. Al vijf jaar zeggen de experts dat het volgende jaar het jaar van de relevantie zal zijn, daaraan toevoegend dat je dat het beste kunt doen door te segmenteren en de boodschap persoonlijk te maken. Maar dat is niet zo.

    Lees verder »
    • Jordie van Rijn (eMailMonday)
    • 13 december 2010
    • Direct marketing
      • 23556
      • 7
  • Redesign CNN.com versimpelt en personaliseert

    {title}De vooraanstaande nieuwszender CNN heeft onlangs haar website drastisch vernieuwd. De combinatie tussen snel nieuws en diepgang in video-reportages zorgt voor een interessante mix binnen een luchtige opzet.

    De designtendens om in het ontwerp voor grotere lettertypes te gaan, zoals digg.com, of de keuze voor presentatie van hele bericht, zoals ad.nl, wordt in dit ontwerp teruggeschroefd. De hoeveelheid verschillende informatie blijft toch belangrijker. De hoeveelheid verschillende informatie blijkt belangrijker en door de groepsgewijze indeling binnen rubrieken toch behapbaar en lekker om doorheen te klikken.

    Lees verder »
    • Ralph Bom (Onstuimig Interactieve Communicatie)
    • 27 oktober 2009
    • Brand design Data analytics
      • 10358
      • 4
  • Weekoverzicht Webanalisten (51): Marktaandelen en Personalisatie uitdagingen

    Webanalisten zoeken websiteWekelijks geeft Webanalisten.nl hier op Marketingfacts.nl een samenvatting van het belangrijkste nieuws op haar website. Webanalisten.nl bevat informatie en praktijktips uit de webanalyse en marketing optimalisatie wereld. Webanalisten.nl informeert je niet over hoe je bezoekers naar je website krijgt, maar juist hoe je zorgt dat je (meer) waarde uit het bezoek haalt! Door deze wekelijkse samenvatting van belangrijkste artikelen blijf je ook via Marketingfacts.nl op de hoogte.

    Deze week:

    • Web analytics marktaandelen overzicht
    • Einde aan het poldermodel conversie pagina’s
    Lees verder »
    • Redactie Webanalisten (Webanalisten.nl)
    • 30 juni 2009
    • Brand design Data analytics
      • 8468
      • 0
  • New York Times 2.0: verdere personalisatie

    De New York Times heeft een nieuwe, volledig gepersonaliseerde beta versie uitgerold van haar website (zo te zien gebaseerd op AJAX technologie). Behalve een volledige flexibele indeling van nieuws kan de lezer ook bijvoorbeeld feeds toevoegen van eigen favoriete journalisten,  het weer of e-mails.

    Hiermee gaat ook de NY Times richting portal 2.0 en lijkt het steeds meer op iniatieven zoals live.com van Microsoft of de gepersonaliseerde pagina van Google. Een volgende stap zal context én persoonsafhankelijk zijn. Als we op zaterdag om 23:00 achter onze PC’s gaan zitten hebben we waarschijnlijk een andere informatiebehoefte dan maandag om 9:00 vanaf kantoor of op vrijdagmiddag om 16:00 vanaf een terras. Dat zal nog wel wat extra intelligentie gaan vergen.

    Ben benieuwd wanneer na nieuws, andere sectoren gaan volgen. Bijvoorbeeld een gepersonaliseerde pagina over geld, inclusief m’n eigen info; een gepersonaliseerde pagina over vervoer (incl. bvb het aantal gereden kilometers met mijn auto) of een gepersonaliseerde pagina over (mijn)gezondheid.

    Lees verder »
    • Erwin van Lun (Your Future Is Now!)
    • 9 september 2006
    • Contentmarketing Data analytics
      • 10268
      • 4
  • My Search History - Personalized Search?

    Vandaag lanceerde Google ‘My Search History’. Door hierop in te loggen met je Google account, kun je bij laten houden welke zoekopdrachten je allemaal hebt gedaan en op welke resultaten je vervolgens hebt geklikt. Deze zoekhistorie kun je vervolgens weer raadplegen via je inloggegevens. Vanzelfsprekend kun je ook in de zoekhistorie zoeken. Op zich is dat natuurlijk erg handig, want het komt regelmatig voor dat je iets zoekt wat je eerder ook al een keer bent tegengekomen.

    Lees verder »
    • Remi van Beekum (Kiemfabriek)
    • 21 april 2005
    • Search
      • 8014
      • 1
  • Yahoo! gaat zoekresultaten personaliseren

    Terry Semel, CEO van Yahoo!, heeft gisteren in een interview met de NY Times de plannen van zijn bedrijf bekend gemaakt. De komende maanden zal de zoekmachine verder worden verbeterd waarbij met name veel wordt verwacht van personalisatie. Of in de woorden van zijn prot?g? Jeff Weiner: If you type in flowers, do you want to buy flowers, plant flowers or see pictures of flowers?

    Lees verder »
    • Marco Derksen (Upstream)
    • 23 februari 2004
    • Search
      • 5822
      • 0
  • ouder » « nieuwer

Onderdelen

  • M! Blog
  • M! Jobs
  • M! Kennisbank
  • M! Statistieken
  • M! Opleidingen
  • M! Jaarboek

Over ons

  • Colofon
  • Blogger worden
  • Nieuws melden
  • Adverteren
  • Partners
  • Privacy & cookies
  • Disclaimer

Volg ons

RSS

  • M! Blog
  • M! Jobs
  • M! Kennisbank
  • Alle feeds
Ontvang onze nieuwsbrief
aanmelden

Partners

  • We are you
  • Copernica
  • gracious
  • Exonet
  • Upstream

copyright © 2002 - 2022 Marketingfacts. Creative Commons 3.0 License. | Developed by We are you