Marketingfacts - Powered by NIMA
  • +
Marketingfacts
  • home
  • channels
    channels
  • topics
    topics
  • kennisbank
  • jobs
  • jaarboek
  • trainingen
    • +

channels

  • Advertising
  • Brand design
  • Brand management
  • Contentmarketing
  • Customer experience
  • Data analytics
  • Direct marketing
  • Innovatie
  • Loopbaan
  • Media
  • Search
  • Social media
  • Strategie

topics

  • B2B
  • Big data
  • Contentmarketing
  • Facebookmarketing
  • Marketing automation
  • Privacy
  • Psychologie
  • Storytelling
  • Wearables
  • Webcare
  •  
  •  
  •  

specials

  • De marketing to-do list 2018
  • Customer-centric design
  • Van data naar inzicht
  • Programmatic marketing
  • Non-profitmarketing
  • Conversational interfaces
  • Webcare & monitoring
  • Contentmarketing
  • Influencer marketing
  • Datamanagementplatformen
  • Mobile
  • Customer journey
  • Toekomst van betalen
  • Online Video
  • Marketing automation
  • Inloggen
  • Aanmelden

Philips

gerelateerde topics

  • plug&play;
  • coronacrisis
  • ibm
  • digital marketing
  • business-strategie

philips experts

  • Maurits Kreijveld
    Aantal blogs: 2
  • Jeroen Mirck
    Aantal blogs: 2
  • Marco Derksen
    Aantal blogs: 1

vacatures

  • (Medior) Online Marketing Consultant

    (Medior) Online Marketing Consultant

  • (Senior) Marketeer

    (Senior) Marketeer

  • Projectleider Klant & Dienstverlening

    Projectleider Klant & Dienstverlening

  • Klik hier voor alle vacatures

volg Marketingfacts

@marketingfacts volgen
  • Communities essentieel bij Philips voor succesvolle digitale transformatie

    Communities essentieel bij Philips voor succesvolle digitale transformatie

    Onder leiding van Frans van Houten transformeerde Philips de afgelopen jaren tot wereldspeler in gezondheidstechnologie en duurzame verlichting waarbij het verdienmodel is komen te liggen bij diensten in plaats van bij producten. Daarmee is Philips één van de succesvolle voorbeelden van digitale transformatie. Frank Hoens, verander- en kennismanager bij Philips over de belangrijke rol die communities bij een digitale transformatie spelen.

    Lees verder »
    • Marco Derksen (Upstream)
    • 28 april 2021
    • Innovatie Strategie
      • 7622
      • 2
  • Lessen in B2B-marketing

    Lessen in B2B-marketing

    Er zijn veel overeenkomsten tussen B2C- en B2B-marketing, maar zeker ook verschillen. In B2C is er vaak maar één persoon te overtuigen en zijn trajecten relatief kort. In B2B is dit vaak complexer: beslistrajecten kunnen maanden of zelfs jaren duren en is er een heel peloton aan mensen die direct of indirect meebeslissen. Dit jaar is natuurlijk een bijzonder jaar, met veel uitdagingen, maar ook kansen in de B2B. Reden genoeg voor de NIMA B2B-community om een eigen B2B-marketingevent te organiseren, waar de aanwezigen een spiegel werd voorgehouden.  

    Lees verder »
    • Rik ten Wolde (AFAS)
    • 16 oktober 2020
    • Advertising Customer experience Data analytics Loopbaan Brand management
      • 10732
      • 0
  • Waarom je branding áltijd een plek in je business-strategie moet geven. En vice versa!

    Waarom je branding áltijd een plek in je business-strategie moet geven. En vice versa!

    Als we met een bedrijfskundige bril naar merken kijken en ze op basis van hun business-strategie indelen, zien we vier soorten merken: Profit Only Brands, Impact Only Brands, Impact First Brands en Profit First Brands. Het is belangrijk om bij het ontwikkelen van je business-strategie de verschillen tussen deze merken goed te begrijpen om te bepalen wat voor soort merk en organisatie je bent of wilt zijn. 

    Lees verder »
    • Arjan Kapteijns (VIM Group)
    • 18 mei 2020
    • Brand design Strategie Brand management
      • 15324
      • 0
  • FutureWatch: samen met burgers en ontwerpers het coronavirus verslaan

    FutureWatch: samen met burgers en ontwerpers het coronavirus verslaan

    Tijdens deze coronacrisis werken bedrijven en onderzoekers wereldwijd samen op een schaal en intensiteit die ongekend is. Hierbij worden de gebruikelijke barrières zoals patenten (tijdelijk) opgeheven. Open innovatie maakt het mogelijk om sneller te innoveren, beter samen te werken en meer gebruik te maken van de creativiteit van andere spelers, inclusief fanatieke doe-het-zelfgemeenschappen en makers. Deze aanpak is ook een goede strategie bij de ontwikkeling van nieuwe markten, zoals 5G en duurzame technologie.

    Lees verder »
    • Maurits Kreijveld (Wisdomofthecrowd.nl)
    • 6 april 2020
    • Innovatie Strategie
      • 6152
      • 0
  • De toekomst van de marketeer is circulair

    De toekomst van de marketeer is circulair

    ​Hoe kun je als marketeer bijdragen aan een toekomstbestendige planeet? Wat bepaalt het succes van circulaire merken en welke vaardigheden heeft de marketeer van de toekomst nodig?

    Lees verder »
    • Bart Bruggenwirth (b-open)
    • 11 februari 2020
    • Strategie
      • 8460
      • 0
  • Online Tuesday #93: digital marketing in 2020, in-house of outsourced?

    Online Tuesday #93: digital marketing in 2020, in-house of outsourced?

    Niks zo veranderlijk als het landschap van online marketing. Om alles in perspectief te zien is het nuttig om een momentopname te maken van ontwikkelingen die komend jaar gaan domineren. Online Tuesday doet dit op 12 november. Wordt marketing steeds meer een service? Worden bureaus overbodig? En waarom spreken trends elkaar tegen: kiezen marketeers vaker voor in-house of juist voor outsourcing?

    Lees verder »
    • Jeroen Mirck (Mirck Media)
    • 3 november 2019
    • Advertising E-business Contentmarketing
      • 8832
      • 0
  • De plug&play-organisatie: digitaal transformeren bij Philips

    De plug&play-organisatie: digitaal transformeren bij Philips

    In amper tien jaar transformeerde elektronicabedrijf Philips tot een digitaal zorgtechnologiebedrijf dat kan concurreren met ICT-giganten als Google, Microsoft en IBM. Dat deed het door zich radicaal te concentreren op kernactiviteiten en voor het overige snel en slim voort te bouwen op het werk van anderen, of in digitale termen: slim in te pluggen op de platformen van anderen. Dit is hoe Philips een plug&play-organisatie werd.

    Lees verder »
    • Maurits Kreijveld (Wisdomofthecrowd.nl)
    • 13 september 2019
    • Brand design Innovatie
      • 8720
      • 0
  • Kijkje in de spraakgestuurde keuken van Google Home

    Kijkje in de spraakgestuurde keuken van Google Home

    De komst van Google Home naar Nederland wordt belangrijker dan de lancering van Google Assistant. Daar liet de techreus weinig twijfel over bestaan tijdens een exclusieve ‘Google Homewarming’ in een speciaal ingericht appartement pal tegenover het Rijksmuseum in Amsterdam. Marketingfacts was erbij en kreeg een voorproefje van de voice-ambities die Google deelt met zijn launching partners Albert Heijn, Auping en Philips. “Hey Google, wat eten we vanavond?”

    Lees verder »
    • Jeroen Mirck (Mirck Media)
    • 22 oktober 2018
    • E-business Mobile Brand design Innovatie
      • 35384
      • 7
  • Marketing is te modieus geworden

    Marketing is te modieus geworden

    We maakten de afgelopen jaren kennis met het idee dat Red Bull zou gaan denken als een uitgever, Sinek nam ons allemaal mee met de why van Apple en ik las deze week dat de consument klaar was met traditionele onlinemarketingcampagnes. Het is de eerste keer dat ik de frame 'traditioneel' en 'onlinemarketingcampagnes' in één regel tekst zag staan. Online kan nu dus ook al traditioneel zijn. Nike had volgens datzelfde Emerce-artikel het antwoord al klaar met de opzet van een zelfonderhoudend ecosysteem voor ‘branded interactions’. Afgezien van het feit dat ik moeite heb te begrijpen wat een dergelijk ecosysteem betekent, is er ook iets anders aan de hand. 

    Lees verder »
    • Tadek Solarz (CMG Nederland)
    • 8 april 2016
    • Advertising E-business
      • 28962
      • 13
  • Hoe Philips muziekfreaks en audiofielen bereikt

    Hoe Philips muziekfreaks en audiofielen bereikt

    Mensen die mij wat beter kennen weten dat ik een grote muziekfreak ben, ik luister een groot deel van de dag muziek, ben verzamelaar, ga regelmatig naar concerten en doe met vrienden fanatiek mee aan popquizzen. Iets minder mensen weten dat ik een audiofiele kant heb en veel waarde hecht aan een goed klinkend geluid. Daarnaast heb ik een fascinatie voor innovatie en marketing. Het komt allemaal samen in deze blog. Ik sprak Ilona de Bok van Philips en Marjolijn Kamphuis van techblog Numrush over The Thrill of Sound, een fascinerende long read vol multimedia, die duidelijk maakt hoe baanbrekende innovaties van Philips hun stempel hebben gedrukt op de manier waarop miljoenen muziekliefhebbers over de hele wereld muziek hebben geluisterd en beleefd. 

    Lees verder »
    • Jasper van Bochove (Sound Business)
    • 4 juni 2015
    • Mobile
      • 27612
      • 8
  • 124 jaar Royal Philips: van gloeilampenproductie naar marktleiderschap dankzij big data

    124 jaar Royal Philips: van gloeilampenproductie naar marktleiderschap dankzij big data

    Vorig jaar presenteerde Philips het plan om de hele holding voortaan als twee aparte bedrijven door het leven te laten gaan. Het is een van de hoogste prioriteiten van de multinational om op een voorsprong te komen en te blijven door mee te evolueren met de digitale revolutie die de hele wereld aan het transformeren is. In dit artikel wordt een blik geworpen op de activiteiten die Philips uitvoert om de hele organisatie data-gedreven te maken.

    Lees verder »
    • Bertwin Menninga (digital pwr)
    • 7 mei 2015
    • Data analytics E-commerce
      • 42261
      • 0

Onderdelen

  • M! Blog
  • M! Jobs
  • M! Kennisbank
  • M! Statistieken
  • M! Opleidingen
  • M! Jaarboek

Over ons

  • Colofon
  • Blogger worden
  • Nieuws melden
  • Adverteren
  • Partners
  • Privacy & cookies
  • Disclaimer

Volg ons

RSS

  • M! Blog
  • M! Jobs
  • M! Kennisbank
  • Alle feeds
Ontvang onze nieuwsbrief
aanmelden

Partners

  • We are you
  • Copernica
  • gracious
  • Exonet
  • Upstream

copyright © 2002 - 2022 Marketingfacts. Creative Commons 3.0 License. | Developed by We are you