Marketingfacts - Powered by NIMA
  • +
Marketingfacts
  • home
  • channels
    channels
  • topics
    topics
  • kennisbank
  • jobs
  • jaarboek
  • trainingen
    • +

channels

  • Advertising
  • Brand design
  • Brand management
  • Contentmarketing
  • Customer experience
  • Data analytics
  • Direct marketing
  • Innovatie
  • Loopbaan
  • Media
  • Search
  • Social media
  • Strategie

topics

  • B2B
  • Big data
  • Contentmarketing
  • Facebookmarketing
  • Marketing automation
  • Privacy
  • Psychologie
  • Storytelling
  • Wearables
  • Webcare
  •  
  •  
  •  

specials

  • De marketing to-do list 2018
  • Customer-centric design
  • Van data naar inzicht
  • Programmatic marketing
  • Non-profitmarketing
  • Conversational interfaces
  • Webcare & monitoring
  • Contentmarketing
  • Influencer marketing
  • Datamanagementplatformen
  • Mobile
  • Customer journey
  • Toekomst van betalen
  • Online Video
  • Marketing automation
  • Inloggen
  • Aanmelden

Picnic

gerelateerde topics

  • wehkamp
  • coolblue
  • tony's chocolonely
  • retail
  • amazon

picnic experts

  • Bas Vermond
    Aantal blogs: 2
  • Tadek Solarz
    Aantal blogs: 2
  • Olaf Ouwerkerk
    Aantal blogs: 1

vacatures

  • (Medior) Online Marketing Consultant

    (Medior) Online Marketing Consultant

  • (Senior) Marketeer

    (Senior) Marketeer

  • Projectleider Klant & Dienstverlening

    Projectleider Klant & Dienstverlening

  • Klik hier voor alle vacatures

volg Marketingfacts

@marketingfacts volgen
  • Laat je niet misleiden door die fabelachtige verhalen over omzet

    Laat je niet misleiden door die fabelachtige verhalen over omzet

    Omzet: de meest listige term door bedrijven en pr-mensen om te verhullen hoe het echt gaat bij een bedrijf. Ronkende persberichten waarin wordt gerept over torenhoge omzetten vinden steeds makkelijker hun weg in de media, zonder dat er verder wordt gekeken naar hoe het echt gaat, niet door lezer, niet door de media. Aan de hand van enkele voorbeelden wil ik laten zien dat we ons niet te snel moeten laten bedotten door de eclatante omzetverhalen en wat bedrijven ons trachten (niet) te vertellen.

    Lees verder »
    • Bas Vermond (Bas Vermond Onderzoeksjournalistiek)
    • 2 augustus 2021
    • Customer experience Strategie
      • 13556
      • 4
  • Merken, trends en de wilde waarheid van een rampjaar (II)

    Merken, trends en de wilde waarheid van een rampjaar (II)

    Terugblikken en voorspellen, het hoort bij het einde van het jaar. We kijken terug op de voorspellingen van afgelopen jaar: wat is er uitgekomen, wat niet? Hoe is het dit jaar gegaan qua marketing, retail en e-commerce van verschillende merken? Deel twee!

    Lees verder »
    • Bas Vermond (Bas Vermond Onderzoeksjournalistiek)
    • 16 december 2020
    • Brand management
      • 6814
      • 0
  • Hoe online retail de boel bedondert

    Hoe online retail de boel bedondert

    Online retail blijft een businessmodel dat het maar niet waar kan maken. Topmensen fantaseren er maar wat op los, en goochelen, toveren en fabuleren over omzetgroei en winst is eerder normaal dan uitzonderlijk in deze branche. Het verdraaien van de waarheid vinden we inmiddels zo gewoon dat zelfs de journalistiek weinig moeite meer doet om de échte waarheid boven tafel te krijgen.

    Lees verder »
    • Tadek Solarz (CMG Nederland)
    • 13 januari 2020
    • Media Strategie
      • 15382
      • 2
  • Picnic neemt klanten bloedserieus

    Picnic neemt klanten bloedserieus

    De digitale transformatie heeft verschillende businessmodellen rigoureus veranderd en gezorgd voor de sterke opkomst van uiteenlopende disruptieve spelers. Daar waar traditionele organisaties kampen met de legacy van oude systemen en worstelen met hardnekkige silovorming, kunnen start-ups en scale-ups zich volledig focussen op de enige partij die daadwerkelijk het onderscheid bepaalt: de klanten. Deze jonge bedrijven zetten de nieuwe standaard voor klantbeleving en gebruiksgemak. Een interview met Nikki Oude Elferink, customer success manager bij Picnic.

    Lees verder »
    • Olaf Ouwerkerk (CX Circle)
    • 6 december 2018
    • Customer experience
      • 16170
      • 1
  • Ben jij een creative of gewoon een marketeer?

    Ben jij een creative of gewoon een marketeer?

    Sommige bedrijven zijn sterk in het creëren van een groep, van een cultuur waarin mensen iets zijn wat het bedrijf het beste uitkomt. Het is het aanspannen van een oeroude marketingspier, die van de teambuilding. Wij tegen zij. Zo ben je een Coolblue’er, of een Tony. Maar is dat niet wat ouderwets? Een idee uit de industriële revolutie zelfs?

    Lees verder »
    • Tadek Solarz (CMG Nederland)
    • 29 oktober 2018
    • Contentmarketing
      • 23646
      • 0
  • Picnic bezorgt meer dan alleen boodschappen: zo voedt de app-only supermarkt zich met klantfeedback

    Picnic bezorgt meer dan alleen boodschappen: zo voedt de app-only supermarkt zich met klantfeedback

    Met het merkimago 'sympathiek' op zak heeft Picnic momenteel weinig reden tot klagen. De online supermarkt timmert sinds 2015 hard aan de weg in kruideniersland en valt met zijn milieuvriendelijke bezorgwagentjes duidelijk in de smaak. Gemak dient immers de mens, dus zeg maar dag tegen het zeulen met volle boodschappentassen. Inmiddels is de Nederlandse websuper actief in pakweg dertig steden, goed voor ruim 65.000 klanten. Om een nog grotere hap uit deze markt te kunnen nemen, steekt het app-only bedrijf extra energie in service en klantvriendelijkheid. “Wij willen mensen een fijn gevoel geven.” 

    Lees verder »
    • CustomerFirst
    • 5 februari 2018
    • Customer experience E-commerce
      • 35492
      • 0
  • Natuurlijk wordt online boodschappen doen succesvol!

    Natuurlijk wordt online boodschappen doen succesvol!

    Het is je vast niet ontgaan. Vorige week werd bekend dat er jarenlang, in het geheim, gewerkt is aan een nieuw concept om online boodschappen af te halen: Picnic. Dit heeft geleid tot discussie. Is er wel een markt om online boodschappen te doen? Heeft de Nederlandse consument er wel behoefte aan, met altijd een supermarkt op loopafstand? Wordt het wel rendabel, want in 'the last mile' wordt het meeste geld verloren. Mensen vinden boodschappen doen toch ook leuk?

    Komend vanuit een gezin met ongeveer 50 jaar supermarktervaring én met mijn eigen ervaring in e-commerce heb ik hier gedachten bij die ik wil (moet!) delen. Want er is echt geen enkele twijfel mogelijk, online boodschappen doen wordt een succes. Over 10 jaar zijn er andere supermarkten, zijn ze veel kleiner én doen de meeste mensen een groot gedeelte van hun boodschappen via internet. Wist jij dat we bijna een jaar van ons leven besteden in een Albert Heijn, Jumbo of andere supermarkt?

     

    Lees verder »
    • Peter van der Schaar (Basedriver)
    • 11 augustus 2015
    • E-commerce
      • 34211
      • 8

Onderdelen

  • M! Blog
  • M! Jobs
  • M! Kennisbank
  • M! Statistieken
  • M! Opleidingen
  • M! Jaarboek

Over ons

  • Colofon
  • Blogger worden
  • Nieuws melden
  • Adverteren
  • Partners
  • Privacy & cookies
  • Disclaimer

Volg ons

RSS

  • M! Blog
  • M! Jobs
  • M! Kennisbank
  • Alle feeds
Ontvang onze nieuwsbrief
aanmelden

Partners

  • We are you
  • Copernica
  • gracious
  • Exonet
  • Upstream

copyright © 2002 - 2022 Marketingfacts. Creative Commons 3.0 License. | Developed by We are you