Marketingfacts - Powered by NIMA
  • +
Marketingfacts
  • home
  • channels
    channels
  • topics
    topics
  • kennisbank
  • jobs
  • jaarboek
  • trainingen
    • +

channels

  • Advertising
  • Brand design
  • Brand management
  • Contentmarketing
  • Customer experience
  • Data analytics
  • Direct marketing
  • Innovatie
  • Loopbaan
  • Media
  • Search
  • Social media
  • Strategie

topics

  • B2B
  • Big data
  • Contentmarketing
  • Facebookmarketing
  • Marketing automation
  • Privacy
  • Psychologie
  • Storytelling
  • Wearables
  • Webcare
  •  
  •  
  •  

specials

  • De marketing to-do list 2018
  • Customer-centric design
  • Van data naar inzicht
  • Programmatic marketing
  • Non-profitmarketing
  • Conversational interfaces
  • Webcare & monitoring
  • Contentmarketing
  • Influencer marketing
  • Datamanagementplatformen
  • Mobile
  • Customer journey
  • Toekomst van betalen
  • Online Video
  • Marketing automation
  • Inloggen
  • Aanmelden

Podcast

gerelateerde topics

  • podcasting
  • interview
  • over klanten gesproken
  • hellomasters
  • start-up

podcast experts

  • Floris Hülsmann
    Aantal blogs: 25
  • Louise Doorn
    Aantal blogs: 22
  • Jaap van Zessen
    Aantal blogs: 9

vacatures

  • Campagnemanager sales

    Campagnemanager sales

  • Event marketeer – 32 uur

    Event marketeer – 32 uur

  • Creatieve webdesigner / front-end webdeveloper (32 uur)

    Creatieve webdesigner / front-end webdeveloper (32 uur)

  • Klik hier voor alle vacatures

volg Marketingfacts

@marketingfacts volgen
  • (Podcast) De beeldende taal van Erik de Graaf

    (Podcast) De beeldende taal van Erik de Graaf

    Erik de Graaf is een Nederlandse striptekenaar, illustrator en grafisch ontwerper. Hij weet ook heel veel van branding. Reden om hem te vragen voor de Namarama-podcast.

    Lees verder »
    • Floris Hülsmann (Namarama)
    • 27 november 2020
    • Brand design Innovatie Brand management
      • 4776
      • 0
  • (Podcast) De marketinggeheimen van Bol.com

    (Podcast) De marketinggeheimen van Bol.com

    In deze HelloMasters nemen we een kijkje bij de crème de la crème van e-commerce marketing. Dan hebben we het natuurlijk over Bol.com. Het resultaat? Een diepte-interview met Boukje Taphoorn, CMO van de blauwe e-commerce reus.

    Lees verder »
    • Louise Doorn (HelloMaaS)
    • 12 november 2020
    • Advertising Social media Customer experience Brand management
      • 10404
      • 0
  • (Podcast) ‘Marketing is eigenlijk klant-gedreven ondernemen’

    (Podcast) ‘Marketing is eigenlijk klant-gedreven ondernemen’

    Marketingboys will be marketingboys. Expert, senior docent, onderzoeker en Marketingfacts-blogger Ronald Voorn beschouwt reputatie in de nieuwe podcastaflevering van OnBrandScan als oude imagowijn in nieuwe zakken. “Interessant, zo”n driver-model, maar onderzoek het dan eerst goed op echt causale verbanden. Toon niet alleen correlatietjes aan, zoals Reptrack steeds duurbetaald doet.” Bedrijven moeten terug naar de kern van marketing: klant-gedreven ondernemen. Voor die klant blijkt maatschappelijke relevantie wel steeds belangrijker, heeft Voorn onderzocht.  

    Lees verder »
    • Stef Heutink (IVRM Reputatie)
    • 17 oktober 2020
    • Advertising Strategie Brand management
      • 4722
      • 0
  • (Podcast) Op de rand van de afgrond met Dick van der Lecq

    (Podcast) Op de rand van de afgrond met Dick van der Lecq

    Hoe doorstaat reclameman Dick van der Lecq deze coronatijd? En hoe denkt hij over zijn vak? Hij vertelt het in de nieuwste aflevering van de podcast-serie De Namarama Show.

    Lees verder »
    • Floris Hülsmann (Namarama)
    • 11 augustus 2020
    • Advertising Loopbaan
      • 3574
      • 0
  • (Podcast) Hoe Willem-Albert Bol van DPG een Google-concurrent maakt

    (Podcast) Hoe Willem-Albert Bol van DPG een Google-concurrent maakt

    De directeur Business Development van DPG weet alles over adverteren in woelige tijden. Willem-Albert Bol vertelt in deze nieuwe aflevering van De Namarama Show over de kansen die hij overal ziet, maar ook over hoe belangrijk merkconsistentie is.

    Lees verder »
    • Floris Hülsmann (Namarama)
    • 31 juli 2020
    • Advertising Media Strategie
      • 6220
      • 0
  • Podcast: Gerhard te Velde wil groeien en laten groeien

    Podcast: Gerhard te Velde wil groeien en laten groeien

    Gerhard te Velde is een ondernemer die niets liever doet dan andere ondernemers verder helpen. Vandaar ook de naam van zijn bedrijf: Groeivoer. En groeien, dat doet hij met verve. Deze podcast gaat over groeien, ondernemerschap en merken.

    Lees verder »
    • Floris Hülsmann (Namarama)
    • 4 juli 2020
    • Loopbaan Strategie
      • 4774
      • 0
  • Podcast: hoe DeGiro met een klantenstop bouwde aan vertrouwen

    Podcast: hoe DeGiro met een klantenstop bouwde aan vertrouwen

    Zonder vernieuwing geen koppositie, zonder kwaliteit geen vertrouwen of groei. Dat zegt Esmond Berkhout, CEO van DeGiro, in de podcast OnBrandScan. De online broker voor particuliere beleggers groeit dankzij een toegankelijk platform met lage kosten. Door te investeren in kennisdeling wil DeGiro zijn reputatiewaarde verhogen. “We gaan particulieren opleiden tot verstandige beleggers.”

    Lees verder »
    • Stef Heutink (IVRM Reputatie)
    • 13 juni 2020
    • Strategie Brand management
      • 6248
      • 0
  • Hans Stegeman (Triodos) over hoe technologie onze economie stimuleert

    Hans Stegeman (Triodos) over hoe technologie onze economie stimuleert

    In de huidige crisis wordt het schrijnend duidelijk dat onze economie afhankelijk is van een breed scala aan factoren. Onder andere de drijvende kracht van data en de mogelijkheden van AI maken het speelveld voor economen lastig. Zijn er manieren om deze factoren beter in kaart te brengen? Digital Waves spreekt er over met Hans Stegeman van Triodos Investment Management.

    Lees verder »
    • Anisha Sivakumaran (Digital Waves)
    • 10 mei 2020
    • E-business Innovatie
      • 29424
      • 0
  • Podcast: hoe engagement en reclame elkaar écht versterken

    Podcast: hoe engagement en reclame elkaar écht versterken

    Wat is goede reclame? Simpele vraag, maar het antwoord is vele malen complexer - en nooit compleet. Wat altijd goed werkt is om een aantal geslaagde voorbeelden op een rij te zetten. Wat maakt juist die campagnes goed? Paul van der Ham (iGlow) vroeg het me voor zijn marketing-podcast Play. Dit zijn de vijf campagnes die mij aan het nadenken hebben gezet over de kracht van reclame.

    Lees verder »
    • Jeroen Mirck (Mirck Media)
    • 25 april 2020
    • Advertising Contentmarketing Strategie Brand management
      • 8258
      • 2
  • HelloMasters duikt met drie disruptors skin-deep in de beauty-industrie

    HelloMasters duikt met drie disruptors skin-deep in de beauty-industrie

    Hoe staat het met digital marketing in de beauty-industrie?  Louise Doorn, founder/CEO van HelloMaaS, gaat hierover in gesprek met drie gasten: Esther Leloux  (We Are Eves), Josephine Kay (Cosmopolitan) en Vanessa van Leusden (Paula’s Choice). HelloMasters is een podcast over marketing, innovatie en teams. 

    Lees verder »
    • Louise Doorn (HelloMaaS)
    • 22 april 2020
    • Loopbaan Strategie Brand management
      • 3878
      • 0
  • Podcast-SEO: tien tips om het meeste uit je podcast te halen

    Podcast-SEO: tien tips om het meeste uit je podcast te halen

    Met meer dan 850.000 actieve podcasts, dertig miljoen afleveringen en nog veel meer uren aan content zijn podcasts een razendsnel groeiend medium. Helaas zijn ze nog niet echt lekker vindbaar in de zoekresultaten van Google. Deze tien SEO-tips helpen je om een betere ranking te scoren.

    Lees verder »
    • Bob Pieterse (Full Potential)
    • 17 april 2020
    • Media Search Data analytics Innovatie Strategie
      • 11566
      • 2
  • Marc Oosterhout (SIRE): ‘Reputatie wordt belangrijker dan marketing’

    Marc Oosterhout (SIRE): ‘Reputatie wordt belangrijker dan marketing’

    SIRE-voorzitter Marc Oosterhout, in het dagelijks leven directeur van reclamebureau N=5, voorspelt in de podcast OnBrandScan dat marketing steeds ondergeschikter raakt aan communicatie en reputatie. “Wat je als bedrijf voor de wereld wil betekenen, is veel breder en rijker dan alleen de focus op verkoop.”

    Lees verder »
    • Stef Heutink (IVRM Reputatie)
    • 12 april 2020
    • Advertising Contentmarketing Brand management
      • 12266
      • 2
  • Vlog: hoe booming is business bij Deliveroo in corona-pandemie?

    Vlog: hoe booming is business bij Deliveroo in corona-pandemie?

    Welkom bij onze tweede HelloMasters at Home-vlog! HelloMasters is de podcast (en in deze corona-tijden nu tijdelijk een vlog) van het marketingplatform HelloMaaS door founder/CEO Louise Doorn. Deze week een gesprek met Jeremy Brook, CMO van Deliveroo Australië, met uiteraard aandacht voor hun business tijdens de corona-pandemie.

    Lees verder »
    • Louise Doorn (HelloMaaS)
    • 2 april 2020
    • Loopbaan Strategie Brand management
      • 5170
      • 0
  • Podcast: Egbert Scheffer over creatie en graffiti

    Podcast: Egbert Scheffer over creatie en graffiti

    Creatief ondernemer Egbert Scheffer maakt stencil art, tape art, motion animatie, muurschilderingen, geeft workshops, doet aan vormgeving én organiseert festivals. En hij weet heel veel van graffiti, net als jij na het beluisteren van de nieuwe Namarama-podcast.

    Lees verder »
    • Floris Hülsmann (Namarama)
    • 14 maart 2020
    • Advertising Brand design
      • 5530
      • 0
  • Podcast: hoe bouw je het merk van de kleinste stad in Nederland?

    Podcast: hoe bouw je het merk van de kleinste stad in Nederland?

    HelloMasters is de podcast van HelloMaaS, waarin Louise Doorn spreekt met de huidige en toekomstige leiders in de Nederlandse marketingscene. CEO's en CMO's spreken over de staat van marketing, en de successen én twijfelmomenten uit hun loopbaan. In de 21ste HelloMasters-podcastaflevering een interview met Joris van Dijk, algemeen directeur van Madurodam.

    Lees verder »
    • Louise Doorn (HelloMaaS)
    • 4 maart 2020
    • Loopbaan Brand management
      • 4548
      • 0
  • ouder »

Onderdelen

  • M! Blog
  • M! Jobs
  • M! Kennisbank
  • M! Statistieken
  • M! Opleidingen
  • M! Jaarboek

Over ons

  • Colofon
  • Blogger worden
  • Nieuws melden
  • Adverteren
  • Partners
  • Privacy & cookies
  • Disclaimer

Volg ons

RSS

  • M! Blog
  • M! Jobs
  • M! Kennisbank
  • Alle feeds

Nieuwsbrief

Partners

  • We are you
  • Copernica
  • gracious
  • Exonet
  • Upstream

copyright © 2002 - 2021 Marketingfacts. Creative Commons 3.0 License. | Developed by We are you