Logo Marketingfacts - Powered by Nima
  • +
Marketingfacts
  • channels
    channels
  • specials
    specials
  • topics
    topics
  • kennisbank
  • stats
  • jobs
  • jaarboek
  • NIMA Academy
    • +

channels

  • Advertising
  • Analytics & data
  • Customer service
  • E-business
  • E-Commerce
  • E-mailmarketing
  • Mobile
  • PR & Branding
  • Search
  • Social media
  • Tech
  • Usability & Design
  • Video

topics

  • B2B
  • Big data
  • Contentmarketing
  • Facebookmarketing
  • Marketing automation
  • Privacy
  • Psychologie
  • Storytelling
  • Wearables
  • Webcare
  •  
  •  
  •  

specials

  • De marketing to-do list 2018
  • Customer-centric design
  • Van data naar inzicht
  • Programmatic marketing
  • Non-profitmarketing
  • Conversational interfaces
  • Webcare & monitoring
  • Contentmarketing
  • Influencer marketing
  • Datamanagementplatformen
  • Mobile
  • Customer journey
  • Toekomst van betalen
  • Online Video
  • Marketing automation
  •  
  •  
  •  
  • Inloggen
  • Aanmelden

Podcast

gerelateerde topics

  • over klanten gesproken
  • podcasting
  • klantbeleving
  • customer experience
  • interview

podcast experts

  • Sydney Brouwer
    Aantal blogs: 15
  • Jaap van Zessen
    Aantal blogs: 6
  • Floris Hülsmann
    Aantal blogs: 2

vacatures

  • Commercieel Medewerker E-Commerce

    Commercieel Medewerker E-Commerce

  • (Medior) International Channel Manager in Online Marketing

    (Medior) International Channel Manager in Online Marketing

  • Online Video Marketeer

    Online Video Marketeer

  • Klik hier voor alle vacatures

volg Marketingfacts

@marketingfacts volgen
  • Podcast: vijf merkbewuste verhalen over contentmarketing

    Podcast: vijf merkbewuste verhalen over contentmarketing

    Het lijkt zo simpel, verhalen maken rond je merk. Toch vinden marketeers het moeilijk, vertelt storytelling-expert Cor Hospes in deze podcast. Een verkooppraatje is nog geen aanstekelijk verhaal. Daarbij vergeten marketeers vaak de basis: voor wie maak je de content? Naast snappy content kun je in 2019 met langere, diepgravende verhalen opvallen tussen de rest. Hoe doe je dat? 

    Lees verder »
    • Paul van der Ham (iGlow)
    • 16 februari 2019
    • Advertising Social media PR & Branding
      • 7162
      • 3
  • Podcast: gesprekken over reclame en marketing in Namarama Show

    Podcast: gesprekken over reclame en marketing in Namarama Show

    Copywriter, schrijver en naamexpert Floris Hülsmann (Namarama) neemt je in zijn nieuwe podcastserie De Namarama Show mee in de wereld van marketing, reclame en ondernemerschap. Hij voert gesprekken met uiteenlopende personen, van reclamebureau-directeuren tot ondernemers met slimme plannen. Luister op Marketingfacts zijn interview met merk-expert Andy Mosmans.

    Lees verder »
    • Floris Hülsmann (Namarama)
    • 9 februari 2019
    • Advertising Social media PR & Branding Marketingfacts Carrière
      • 5306
      • 0
  • Praktische trends en tips voor contentmarketing in 2019

    Praktische trends en tips voor contentmarketing in 2019

    Wat gaat contentmarketing ons de komende tijd brengen? En hoe zet je het effectief in voor jouw organisatie? In het huidige contentgeweld wil je de concurrentie voor blijven én doelstellingen halen. Deze blog biedt een overzicht van de must-know trends in contentmarketing, met succesfactoren zoals contentdistributie, podcasts en datagedreven personalisatie.

    Lees verder »
    • Lotte Mol (Traffic Builders)
    • 4 februari 2019
    • Social media E-mail PR & Branding Analytics & data
      • 13368
      • 0
  • Spotify: “In tegenstelling tot wat mensen denken: veel is handwerk”

    Spotify: “In tegenstelling tot wat mensen denken: veel is handwerk”

    Na leidinggevende functies bij 3FM en Mojo werkt Wilbert Mutsaers sinds april 2017 als Hoofd Benelux bij Spotify. Daar is hij verantwoordelijk voor de inhoud. "Het loopt van strategische dingen tot zelf playlists maken. Ik ben ook aanspreekpunt voor veel dingen: artiesten, labels. Niet alles staat op Spotify en dat is ook iets waar ik mee bezig ben." Mutsaers vertelt over de handmatige aanpak van Spotify, experimenteren en de kritiek op het bedrijf.

    Lees verder »
    • Leonieke Daalder (Fast Moving Targets)
    • 14 januari 2019
    • E-business PR & Branding
      • 5622
      • 0
  • Vijf ondernemerslessen van Patrick Kicken

    Vijf ondernemerslessen van Patrick Kicken

    Hij heeft ruim twintig jaar lang radio gemaakt en zorgde voor zijn eigen visitekaartjes door, via allerlei sociale kanalen, zeer actief zijn eigen programma’s te delen. Wat kan hij de (jonge) generatie podcasters meegeven vanuit zijn ervaring van toen en nu? Vijf ondernemerslessen van social entertainer en podcaster Patrick Kicken.

    Lees verder »
    • Ronnie Overgoor (7 Ditches TV)
    • 4 september 2018
    • PR & Branding Carrière
      • 5816
      • 0
  • Harald Dunnink (Momkai, Correspondent): “Verander het verhaal, maar ook de pen”

    Harald Dunnink (Momkai, Correspondent): “Verander het verhaal, maar ook de pen”

    Twee kopstukken van De Correspondent zijn een podcast gestart over design. Harald Dunnink is de expert, als oprichter van ontwerpbureau Momkai en creative director van De Correspondent. Hij wordt bijgestaan door uitgever Ernst-Jan Pfauth. Een gesprek met Dunnink over design en podcasts.

    Lees verder »
    • Jeroen Mirck (Marketingfacts)
    • 17 augustus 2018
    • PR & Branding
      • 9924
      • 0
  • Waarom Usain Bolt op social media de ster is van deze Winterspelen

    Waarom Usain Bolt op social media de ster is van deze Winterspelen

    Gijsbregt Brouwer begeleidde sporters als Ireen Wust, Koen Verweij en Sven Kramer op social media en gaf tijdens eerdere Olympische Spelen de sporters van TeamNL training in het gebruik van social media. In een nieuwe aflevering van De Social Podcast vertelt Brouwer dat foto’s met Naomi van As goed zijn voor het Instagram-account van Sven Kramer, dat sporters heel veel dingen niet mogen op social media tijdens de Spelen en dat nota bene een zomersporter de koning van social media is tijdens deze Winterspelen.

    Lees verder »
    • Jaap van Zessen (AD.nl)
    • 22 februari 2018
    • Social media PR & Branding
      • 15474
      • 5
  • Zo maak je in 2018 de allerbeste podcast

    Zo maak je in 2018 de allerbeste podcast

    Je hebt geen keuze: je kunt als rechtschapen professional niet meer om het fenomeen podcast heen. Doorgebroken in 2017 en op jacht om nog meer mensen te binden. Voor vakidioten wemelt het van de podcasts over tech, startups, marketing en communicatie. What does it take om de harten en oren van luisteraars te veroveren? Wie beter te vragen dan Mark Schoones, creative director bij Wayne Parker Kent en een van de mannen van The Brief (podcast-winnaar bij de Grand Prix Content Marketing) en Jos Govaart, eigenaar van pr-bureau Coopr en een van de drijvende krachten achter de podcast Connect.

    Lees verder »
    • Raymond Bresching (Counter Content)
    • 8 februari 2018
    • Social media PR & Branding
      • 15988
      • 2
  • ‘Impact gewijzigde Facebook-newsfeed wordt overschat’

    ‘Impact gewijzigde Facebook-newsfeed wordt overschat’

    Het achtuurjournaal opende ermee in Nederland en alle media schreven erover: de Facebook timeline gaat veranderen! In een nieuwe aflevering van De Social Podcast praten de social mediamanagers van de krantensites HLN.be en AD.nl samen over de impact van de wijzigingen voor mediabedrijven.

    Lees verder »
    • Jaap van Zessen (AD.nl)
    • 30 januari 2018
    • Social media Video Tech
      • 11104
      • 0
  • Nynke de Jong: “Podcasten is het nieuwe bloggen”

    Nynke de Jong: “Podcasten is het nieuwe bloggen”

    Columniste Nynke de Jong heeft door heel actief te bloggen en actief te zijn op Twitter een landelijk podium gekregen. In de nieuwe aflevering van De Social Podcast vertelt ze wat blogs en Twitter haar gebracht hebben, hoe deze platformen veranderd zijn en waarom ze denkt dat podcasts de rol van blogs hebben overgenomen.

    Lees verder »
    • Jaap van Zessen (AD.nl)
    • 27 november 2017
    • Social media PR & Branding
      • 13115
      • 0
  • Iedere marketeer kan jaloers zijn op het socialmediabereik van de Politie

    Iedere marketeer kan jaloers zijn op het socialmediabereik van de Politie

    Met 65.000 mensen is de Politie een grote werkgever in ons land. En met 2.300 wijkagenten op Twitter, teams op Facebook en jeugdagenten op Snapchat heeft het ook een groot bereik op social media. Dat wordt ook nog eens vooral gegenereerd door werknemers die als ware merkwerkers op eigen initiatief ervaringen hun werk delen. Dit gaat vaak goed en een enkele keer fout, erkent directeur nieuwe media en digitale dienstverlening Ron de Milde in een nieuwe aflevering van De Social Podcast: "Geef ons kans om te leren, excuus als het een keer fout gaat."

    Lees verder »
    • Jaap van Zessen (AD.nl)
    • 23 oktober 2017
    • Social media
      • 12632
      • 0
  • GroenLinks blikt terug op de ‘Facebookverkiezingen’

    GroenLinks blikt terug op de ‘Facebookverkiezingen’

    Sybren Kooistra is als digitaal strateeg verantwoordelijk voor social media bij GroenLinks. Ruim een jaar geleden sloot hij zich eerst twee maanden op om te kijken hoe social media werkt en te kijken hoe andere politieke partijen het gebruiken. Vervolgens bouwde hij een team om hem heen en werkte hij een half jaar lang toe naar de Tweede Kamerverkiezingen. In De Social Podcast van AD.nl vertelt hij over de rol van social media in de verkiezingen. 

    Lees verder »
    • Jaap van Zessen (AD.nl)
    • 18 september 2017
    • Social media PR & Branding
      • 12742
      • 0
  • De socialmediastrategie van PSV

    De socialmediastrategie van PSV

    Er zullen weinig organisaties zijn waar fans zo graag bij willen horen op social media als een voetbalclub. Voor fans een enorme bron van mooie en snelle informatie, maar voor de club zijn social media ook de eerste stap naar meer omzet. Vlak voor de start van het Eredivisieseizoen sprak ik met Guus Pennings, manager marketing & media van PSV, over de socialmediastrategie van de club in de eerste aflevering van ‘De Social Podcast'.

    Lees verder »
    • Jaap van Zessen (AD.nl)
    • 10 augustus 2017
    • Social media
      • 17980
      • 0
  • De stand van podcasts en de beste podcasts voor marketeers op een rij

    De stand van podcasts en de beste podcasts voor marketeers op een rij

    Podcasts: dichterbij je publiek kun je niet komen. Volgens onderzoek van Edison Research (The Infinite Dial 2017) zitten podcasts steeds vaker in je oor. Olaf Ouwerkerk stelde in juni 2015 nog de vraag is de podcast terug van weggeweest? Het antwoord in 2017: zeker weten!

    Lees verder »
    • Kjell de Raad (S&D Interactive Media)
    • 24 mei 2017
    • Tech
      • 20334
      • 4
  • NPS: hoe het wél moet

    NPS: hoe het wél moet

    Ik kom bij veel bedrijven over de vloer die in meer of mindere mate bezig zijn met klantbeleving. Bij het overgrote gedeelte van deze bedrijven wordt de net promoter score (NPS) gebruikt als kpi om klantbeleving en loyaliteit te meten. Goed, zou je zeggen. Nou, dat zal je verbazen. De manier waarop veel bedrijven de NPS gebruiken, slaat de plank namelijk volledig mis. Hierdoor laat men niet alleen veel waarde liggen, er kan zelfs behoorlijke schade aangericht worden. Daarom in dit artikel: vier punten die zorgen dat je meer waarde behaalt met NPS.

    Lees verder »
    • Sydney Brouwer (Over Klanten Gesproken)
    • 6 december 2016
    • Customer service
      • 30775
      • 8
  • ouder »

Onderdelen

  • M! Blog
  • M! Jobs
  • M! Kennisbank
  • M! Statistieken
  • M! Opleidingen
  • M! Jaarboek

Over ons

  • Colofon
  • Blogger worden
  • Nieuws melden
  • Adverteren
  • Partners
  • Privacy & cookies
  • Disclaimer

Volg ons

RSS

  • M! Blog
  • M! Jobs
  • M! Kennisbank
  • Alle feeds

Nieuwsbrief

Partners

  • Mangrove
  • Copernica
  • Gracious Studios
  • Exonet
  • Upstream

copyright © 2002 - 2017 Marketingfacts. Creative Commons 3.0 License. | Developed by Mangrove