-
(Podcast) De beeldende taal van Erik de Graaf
Erik de Graaf is een Nederlandse striptekenaar, illustrator en grafisch ontwerper. Hij weet ook heel veel van branding. Reden om hem te vragen voor de Namarama-podcast.
-
(Podcast) De marketinggeheimen van Bol.com
In deze HelloMasters nemen we een kijkje bij de crème de la crème van e-commerce marketing. Dan hebben we het natuurlijk over Bol.com. Het resultaat? Een diepte-interview met Boukje Taphoorn, CMO van de blauwe e-commerce reus.
-
(Podcast) ‘Marketing is eigenlijk klant-gedreven ondernemen’
Marketingboys will be marketingboys. Expert, senior docent, onderzoeker en Marketingfacts-blogger Ronald Voorn beschouwt reputatie in de nieuwe podcastaflevering van OnBrandScan als oude imagowijn in nieuwe zakken. “Interessant, zo”n driver-model, maar onderzoek het dan eerst goed op echt causale verbanden. Toon niet alleen correlatietjes aan, zoals Reptrack steeds duurbetaald doet.” Bedrijven moeten terug naar de kern van marketing: klant-gedreven ondernemen. Voor die klant blijkt maatschappelijke relevantie wel steeds belangrijker, heeft Voorn onderzocht.
-
(Podcast) Op de rand van de afgrond met Dick van der Lecq
Hoe doorstaat reclameman Dick van der Lecq deze coronatijd? En hoe denkt hij over zijn vak? Hij vertelt het in de nieuwste aflevering van de podcast-serie De Namarama Show.
-
(Podcast) Hoe Willem-Albert Bol van DPG een Google-concurrent maakt
De directeur Business Development van DPG weet alles over adverteren in woelige tijden. Willem-Albert Bol vertelt in deze nieuwe aflevering van De Namarama Show over de kansen die hij overal ziet, maar ook over hoe belangrijk merkconsistentie is.
-
Podcast: Gerhard te Velde wil groeien en laten groeien
Gerhard te Velde is een ondernemer die niets liever doet dan andere ondernemers verder helpen. Vandaar ook de naam van zijn bedrijf: Groeivoer. En groeien, dat doet hij met verve. Deze podcast gaat over groeien, ondernemerschap en merken.
-
Podcast: hoe DeGiro met een klantenstop bouwde aan vertrouwen
Zonder vernieuwing geen koppositie, zonder kwaliteit geen vertrouwen of groei. Dat zegt Esmond Berkhout, CEO van DeGiro, in de podcast OnBrandScan. De online broker voor particuliere beleggers groeit dankzij een toegankelijk platform met lage kosten. Door te investeren in kennisdeling wil DeGiro zijn reputatiewaarde verhogen. “We gaan particulieren opleiden tot verstandige beleggers.”
-
Hans Stegeman (Triodos) over hoe technologie onze economie stimuleert
In de huidige crisis wordt het schrijnend duidelijk dat onze economie afhankelijk is van een breed scala aan factoren. Onder andere de drijvende kracht van data en de mogelijkheden van AI maken het speelveld voor economen lastig. Zijn er manieren om deze factoren beter in kaart te brengen? Digital Waves spreekt er over met Hans Stegeman van Triodos Investment Management.
-
Podcast: hoe engagement en reclame elkaar écht versterken
Wat is goede reclame? Simpele vraag, maar het antwoord is vele malen complexer - en nooit compleet. Wat altijd goed werkt is om een aantal geslaagde voorbeelden op een rij te zetten. Wat maakt juist die campagnes goed? Paul van der Ham (iGlow) vroeg het me voor zijn marketing-podcast Play. Dit zijn de vijf campagnes die mij aan het nadenken hebben gezet over de kracht van reclame.
-
HelloMasters duikt met drie disruptors skin-deep in de beauty-industrie
Hoe staat het met digital marketing in de beauty-industrie? Louise Doorn, founder/CEO van HelloMaaS, gaat hierover in gesprek met drie gasten: Esther Leloux (We Are Eves), Josephine Kay (Cosmopolitan) en Vanessa van Leusden (Paula’s Choice). HelloMasters is een podcast over marketing, innovatie en teams.
-
Podcast-SEO: tien tips om het meeste uit je podcast te halen
Met meer dan 850.000 actieve podcasts, dertig miljoen afleveringen en nog veel meer uren aan content zijn podcasts een razendsnel groeiend medium. Helaas zijn ze nog niet echt lekker vindbaar in de zoekresultaten van Google. Deze tien SEO-tips helpen je om een betere ranking te scoren.
-
Marc Oosterhout (SIRE): ‘Reputatie wordt belangrijker dan marketing’
SIRE-voorzitter Marc Oosterhout, in het dagelijks leven directeur van reclamebureau N=5, voorspelt in de podcast OnBrandScan dat marketing steeds ondergeschikter raakt aan communicatie en reputatie. “Wat je als bedrijf voor de wereld wil betekenen, is veel breder en rijker dan alleen de focus op verkoop.”
-
Vlog: hoe booming is business bij Deliveroo in corona-pandemie?
Welkom bij onze tweede HelloMasters at Home-vlog! HelloMasters is de podcast (en in deze corona-tijden nu tijdelijk een vlog) van het marketingplatform HelloMaaS door founder/CEO Louise Doorn. Deze week een gesprek met Jeremy Brook, CMO van Deliveroo Australië, met uiteraard aandacht voor hun business tijdens de corona-pandemie.
-
Podcast: Egbert Scheffer over creatie en graffiti
Creatief ondernemer Egbert Scheffer maakt stencil art, tape art, motion animatie, muurschilderingen, geeft workshops, doet aan vormgeving én organiseert festivals. En hij weet heel veel van graffiti, net als jij na het beluisteren van de nieuwe Namarama-podcast.
-
Podcast: hoe bouw je het merk van de kleinste stad in Nederland?
HelloMasters is de podcast van HelloMaaS, waarin Louise Doorn spreekt met de huidige en toekomstige leiders in de Nederlandse marketingscene. CEO's en CMO's spreken over de staat van marketing, en de successen én twijfelmomenten uit hun loopbaan. In de 21ste HelloMasters-podcastaflevering een interview met Joris van Dijk, algemeen directeur van Madurodam.