-
Podcast: vijf merkbewuste verhalen over contentmarketing
Het lijkt zo simpel, verhalen maken rond je merk. Toch vinden marketeers het moeilijk, vertelt storytelling-expert Cor Hospes in deze podcast. Een verkooppraatje is nog geen aanstekelijk verhaal. Daarbij vergeten marketeers vaak de basis: voor wie maak je de content? Naast snappy content kun je in 2019 met langere, diepgravende verhalen opvallen tussen de rest. Hoe doe je dat?
-
Podcast: gesprekken over reclame en marketing in Namarama Show
Copywriter, schrijver en naamexpert Floris Hülsmann (Namarama) neemt je in zijn nieuwe podcastserie De Namarama Show mee in de wereld van marketing, reclame en ondernemerschap. Hij voert gesprekken met uiteenlopende personen, van reclamebureau-directeuren tot ondernemers met slimme plannen. Luister op Marketingfacts zijn interview met merk-expert Andy Mosmans.
-
Praktische trends en tips voor contentmarketing in 2019
Wat gaat contentmarketing ons de komende tijd brengen? En hoe zet je het effectief in voor jouw organisatie? In het huidige contentgeweld wil je de concurrentie voor blijven én doelstellingen halen. Deze blog biedt een overzicht van de must-know trends in contentmarketing, met succesfactoren zoals contentdistributie, podcasts en datagedreven personalisatie.
-
Spotify: “In tegenstelling tot wat mensen denken: veel is handwerk”
Na leidinggevende functies bij 3FM en Mojo werkt Wilbert Mutsaers sinds april 2017 als Hoofd Benelux bij Spotify. Daar is hij verantwoordelijk voor de inhoud. "Het loopt van strategische dingen tot zelf playlists maken. Ik ben ook aanspreekpunt voor veel dingen: artiesten, labels. Niet alles staat op Spotify en dat is ook iets waar ik mee bezig ben." Mutsaers vertelt over de handmatige aanpak van Spotify, experimenteren en de kritiek op het bedrijf.
-
Vijf ondernemerslessen van Patrick Kicken
Hij heeft ruim twintig jaar lang radio gemaakt en zorgde voor zijn eigen visitekaartjes door, via allerlei sociale kanalen, zeer actief zijn eigen programma’s te delen. Wat kan hij de (jonge) generatie podcasters meegeven vanuit zijn ervaring van toen en nu? Vijf ondernemerslessen van social entertainer en podcaster Patrick Kicken.
-
Harald Dunnink (Momkai, Correspondent): “Verander het verhaal, maar ook de pen”
Twee kopstukken van De Correspondent zijn een podcast gestart over design. Harald Dunnink is de expert, als oprichter van ontwerpbureau Momkai en creative director van De Correspondent. Hij wordt bijgestaan door uitgever Ernst-Jan Pfauth. Een gesprek met Dunnink over design en podcasts.
-
Waarom Usain Bolt op social media de ster is van deze Winterspelen
Gijsbregt Brouwer begeleidde sporters als Ireen Wust, Koen Verweij en Sven Kramer op social media en gaf tijdens eerdere Olympische Spelen de sporters van TeamNL training in het gebruik van social media. In een nieuwe aflevering van De Social Podcast vertelt Brouwer dat foto’s met Naomi van As goed zijn voor het Instagram-account van Sven Kramer, dat sporters heel veel dingen niet mogen op social media tijdens de Spelen en dat nota bene een zomersporter de koning van social media is tijdens deze Winterspelen.
-
Zo maak je in 2018 de allerbeste podcast
Je hebt geen keuze: je kunt als rechtschapen professional niet meer om het fenomeen podcast heen. Doorgebroken in 2017 en op jacht om nog meer mensen te binden. Voor vakidioten wemelt het van de podcasts over tech, startups, marketing en communicatie. What does it take om de harten en oren van luisteraars te veroveren? Wie beter te vragen dan Mark Schoones, creative director bij Wayne Parker Kent en een van de mannen van The Brief (podcast-winnaar bij de Grand Prix Content Marketing) en Jos Govaart, eigenaar van pr-bureau Coopr en een van de drijvende krachten achter de podcast Connect.
-
‘Impact gewijzigde Facebook-newsfeed wordt overschat’
Het achtuurjournaal opende ermee in Nederland en alle media schreven erover: de Facebook timeline gaat veranderen! In een nieuwe aflevering van De Social Podcast praten de social mediamanagers van de krantensites HLN.be en AD.nl samen over de impact van de wijzigingen voor mediabedrijven.
-
Nynke de Jong: “Podcasten is het nieuwe bloggen”
Columniste Nynke de Jong heeft door heel actief te bloggen en actief te zijn op Twitter een landelijk podium gekregen. In de nieuwe aflevering van De Social Podcast vertelt ze wat blogs en Twitter haar gebracht hebben, hoe deze platformen veranderd zijn en waarom ze denkt dat podcasts de rol van blogs hebben overgenomen.
-
Iedere marketeer kan jaloers zijn op het socialmediabereik van de Politie
Met 65.000 mensen is de Politie een grote werkgever in ons land. En met 2.300 wijkagenten op Twitter, teams op Facebook en jeugdagenten op Snapchat heeft het ook een groot bereik op social media. Dat wordt ook nog eens vooral gegenereerd door werknemers die als ware merkwerkers op eigen initiatief ervaringen hun werk delen. Dit gaat vaak goed en een enkele keer fout, erkent directeur nieuwe media en digitale dienstverlening Ron de Milde in een nieuwe aflevering van De Social Podcast: "Geef ons kans om te leren, excuus als het een keer fout gaat."
-
GroenLinks blikt terug op de ‘Facebookverkiezingen’
Sybren Kooistra is als digitaal strateeg verantwoordelijk voor social media bij GroenLinks. Ruim een jaar geleden sloot hij zich eerst twee maanden op om te kijken hoe social media werkt en te kijken hoe andere politieke partijen het gebruiken. Vervolgens bouwde hij een team om hem heen en werkte hij een half jaar lang toe naar de Tweede Kamerverkiezingen. In De Social Podcast van AD.nl vertelt hij over de rol van social media in de verkiezingen.
-
De socialmediastrategie van PSV
Er zullen weinig organisaties zijn waar fans zo graag bij willen horen op social media als een voetbalclub. Voor fans een enorme bron van mooie en snelle informatie, maar voor de club zijn social media ook de eerste stap naar meer omzet. Vlak voor de start van het Eredivisieseizoen sprak ik met Guus Pennings, manager marketing & media van PSV, over de socialmediastrategie van de club in de eerste aflevering van ‘De Social Podcast'.
-
De stand van podcasts en de beste podcasts voor marketeers op een rij
Podcasts: dichterbij je publiek kun je niet komen. Volgens onderzoek van Edison Research (The Infinite Dial 2017) zitten podcasts steeds vaker in je oor. Olaf Ouwerkerk stelde in juni 2015 nog de vraag is de podcast terug van weggeweest? Het antwoord in 2017: zeker weten!
-
NPS: hoe het wél moet
Ik kom bij veel bedrijven over de vloer die in meer of mindere mate bezig zijn met klantbeleving. Bij het overgrote gedeelte van deze bedrijven wordt de net promoter score (NPS) gebruikt als kpi om klantbeleving en loyaliteit te meten. Goed, zou je zeggen. Nou, dat zal je verbazen. De manier waarop veel bedrijven de NPS gebruiken, slaat de plank namelijk volledig mis. Hierdoor laat men niet alleen veel waarde liggen, er kan zelfs behoorlijke schade aangericht worden. Daarom in dit artikel: vier punten die zorgen dat je meer waarde behaalt met NPS.