-
Featured snippets: waarom willen we ze en hoe targeten we ze?
Sinds de introductie van featured snippets is Google flink aan het experimenteren en wordt het assortiment steeds uitgebreider. De opkomst van voice search speelt daar een belangrijke rol in. Voor SEO-specialisten biedt het een kans om pagina’s die an sich niet goed ranken, toch bovenaan de zoekresultaten te krijgen, zonder al te veel moeite te doen. Maar hoe genereer je nu zo’n rang0-positie en wat is je marktaandeel als je er één hebt gescoord?
-
Onderschatten Nederlandse marketeers de kracht van on-page SEO-tools?
"Met enkele tweaks aan je pagina kun je een paar plaatsen winnen in de zoekmachines." Dat is een uitspraak die door velen binnen de gemeenschap van online marketing en ook door Google zelf wordt weggezet als een leugen. Toch is er wel degelijk bewijs dat laat zien hoe je gemakkelijk hoger rankt: met on-page SEO-tools.
-
Piekte Black Friday ook in search?
Black Friday is weer achter de rug. Het zoekvolume van de term stijgt elk jaar flink, omdat Black Friday steeds aanweziger is in de media en steeds meer Nederlandse bedrijven meedoen aan het kortingsfestijn. De populariteit en de trends met betrekking tot de zoekresultaten en Black Friday werden al eerder onderzocht, maar hoe zit het met het zoekvolume en de verschillen in rankings?
-
Effecten van Google Medic-update in Nederland
Elke keer is een Google-update weer spannend, want wat is de impact? Een recente update is de Google Medic, die in augustus is uitgerold. Over de impact in de VS zijn al wat resultaten bekend, maar hoe zit het dan in Nederland? We doken erin en keken naar het lokale effect.