Marketingfacts - Powered by NIMA
  • +
Marketingfacts
  • home
  • channels
    channels
  • topics
    topics
  • kennisbank
  • jobs
  • jaarboek
  • trainingen
    • +

channels

  • Advertising
  • Brand design
  • Brand management
  • Contentmarketing
  • Customer experience
  • Data analytics
  • Direct marketing
  • Innovatie
  • Loopbaan
  • Media
  • Search
  • Social media
  • Strategie

topics

  • B2B
  • Big data
  • Contentmarketing
  • Facebookmarketing
  • Marketing automation
  • Privacy
  • Psychologie
  • Storytelling
  • Wearables
  • Webcare
  •  
  •  
  •  

specials

  • De marketing to-do list 2018
  • Customer-centric design
  • Van data naar inzicht
  • Programmatic marketing
  • Non-profitmarketing
  • Conversational interfaces
  • Webcare & monitoring
  • Contentmarketing
  • Influencer marketing
  • Datamanagementplatformen
  • Mobile
  • Customer journey
  • Toekomst van betalen
  • Online Video
  • Marketing automation
  • Inloggen
  • Aanmelden

Reputatie

gerelateerde topics

  • reputatiemanagement
  • purpose
  • pr
  • mvo
  • media

reputatie experts

  • Sander Vessies
    Aantal blogs: 1
  • Stef Heutink
    Aantal blogs: 1
  • Gjerryt Leuverink
    Aantal blogs: 1

vacatures

  • Contentmarketeer/Tekstschrijver

    Contentmarketeer/Tekstschrijver

  • Directeur Citymarketing

    Directeur Citymarketing

  • Online Marketing Specialist

    Online Marketing Specialist

  • Klik hier voor alle vacatures

volg Marketingfacts

@marketingfacts volgen
  • Tien tips om aan een goede reputatie te werken

    Tien tips om aan een goede reputatie te werken

    Werken aan je reputatie is iets waar je doorlopend mee bezig zou moeten zijn. Het kost veel tijd en moeite om een goede reputatie op te bouwen, maar ze kan zo worden afgebroken. Dat hebben een aantal bedrijven ook gemerkt na hun veel bekritiseerde 'huftergedrag' tijdens de coronacrisis. Hoe bouw je een goede reputatie op?

    Lees verder »
    • Sander Vessies (Giftomatic)
    • 21 april 2020
    • Social media Brand management
      • 7354
      • 0
  • Marc Oosterhout (SIRE): ‘Reputatie wordt belangrijker dan marketing’

    Marc Oosterhout (SIRE): ‘Reputatie wordt belangrijker dan marketing’

    SIRE-voorzitter Marc Oosterhout, in het dagelijks leven directeur van reclamebureau N=5, voorspelt in de podcast OnBrandScan dat marketing steeds ondergeschikter raakt aan communicatie en reputatie. “Wat je als bedrijf voor de wereld wil betekenen, is veel breder en rijker dan alleen de focus op verkoop.”

    Lees verder »
    • Stef Heutink (IVRM Reputatie)
    • 12 april 2020
    • Advertising Contentmarketing Brand management
      • 11476
      • 2
  • Zag Shell de kritiek van Zondag met Lubach écht niet aankomen?

    Zag Shell de kritiek van Zondag met Lubach écht niet aankomen?

    Shell kreeg er van langs bij Zondag met Lubach, met een boemerang die het bedrijf terug kon verwachten. BP werd op social media ook al digitaal om de oren geslagen. Waarom? Beide bedrijven uit de Top 20 van meest vervuilende bedrijven ter wereld, kwamen met campagnes voor het terugdringen van CO2 – of althans 'het inspireren daartoe'. Dat kwam ze op een lading hoon te staan, waarbij ik mezelf vooral afvroeg: zagen ze dat nou echt niet aankomen?

    Lees verder »
    • Gjerryt Leuverink (De Selectie)
    • 22 november 2019
    • Social media Contentmarketing
      • 32598
      • 7
  • Waarom mediaoptredens een kans zijn voor CEO’s

    Waarom mediaoptredens een kans zijn voor CEO’s

    Mediaoptredens: niet iets waar je als merk blij van wordt. De baas wordt vaak pas naar voren geschoven als er puin is om te ruimen. Een bedrijfscrisis? De CEO mag, nee moét, een verklaring afleggen. Dat kan anders: mediaoptredens (mits goed voorbereid) kunnen juist als positief ervaren worden. En belangrijker nog: het is van grote waarde voor het bedrijf.

    Lees verder »
    • Martine Veldhoen (LEWIS)
    • 5 november 2019
    • Contentmarketing
      • 8188
      • 1
  • Spaarzaam vertrouwen en de vrijwillige aandacht voor merken

    Spaarzaam vertrouwen en de vrijwillige aandacht voor merken

    Aandacht is de nieuwe valuta. In deze blogreeks deel ik wekelijks een observatie waarom. Eerder beschreef ik de impact van reclamedeflatie, media-explosie en overvloed op aandacht. Deze week deel ik mijn vierde observatie: spaarzaam vertrouwen. Mensen schenken hun kostbare aandacht alleen aan merken die ze vertrouwen. Maar het vertrouwen en de vrijwillige aandacht die we aan merken geven, staat onder druk.

    Lees verder »
    • Klaas Weima (Energize)
    • 29 oktober 2019
    • Contentmarketing
      • 11262
      • 0
  • Hoe je als merk kunt omgaan met activistische mediaprogramma’s

    Hoe je als merk kunt omgaan met activistische mediaprogramma’s

    Activistische media hebben de rol in de samenleving overgenomen van de maatschappelijke organisaties. Programma’s als Radar, Kassa, De Opstandelingen, Zembla en Argos tonen zich steeds meer als de belangenbehartigers van de Nederlandse burger. Een uitdaging voor merken, want een publieke schandpaal is lastig. Hoe ga je hier als merk het beste mee om? 

    Lees verder »
    • SWOCC (SWOCC.nl)
    • 24 oktober 2019
    • Contentmarketing
      • 7190
      • 0
  • De ‘Catch 22’ van Corporate Responsibility-communicatie: van scepticisme naar vertrouwen

    De ‘Catch 22’ van Corporate Responsibility-communicatie: van scepticisme naar vertrouwen

    Maatschappelijk verantwoord ondernemen (MVO) lijkt tegenwoordig onmisbaar voor succesvolle organisaties. En hoewel veel organisaties de meerwaarde van MVO erkennen, zien we vanuit holistisch reputatiemanagement dat de betekenis van MVO veranderend is. Wat betekent deze veranderende rol van MVO voor de reputatie van jouw organisatie? En hoe implementeer en communiceer je over MVO?

    Lees verder »
    • Louelle Pesurnaij (OBI4wan)
    • 9 juli 2019
    • Contentmarketing
      • 7416
      • 0
  • Holistisch reputatiemanagement: van eilandjes naar collectieve impact

    Holistisch reputatiemanagement: van eilandjes naar collectieve impact

    Reputatiemanagement en media-monitoring gaan tegenwoordig hand in hand. Zonder monitoring immers geen inzicht in wat er speelt, zonder inzicht geen focus en zonder focus geen regie. En dat is nou juist wat je wel wil: de regie, waardoor je proactief kunt handelen, zelfs in reactieve situaties zoals crises. Door in the lead te zijn en proactief te handelen, kun je de reputatie zowel beschermen als opbouwen. Hoe zorg je er voor dat deze rol als communicatieprofessional ook zichtbaar wordt binnen je organisatie en dat hier ook bedrijfsbreed learnings uit gehaald kunnen worden? 

    Lees verder »
    • Carina Dusseldorp (OBI4wan)
    • 31 mei 2019
    • Contentmarketing
      • 11598
      • 0

Onderdelen

  • M! Blog
  • M! Jobs
  • M! Kennisbank
  • M! Statistieken
  • M! Opleidingen
  • M! Jaarboek

Over ons

  • Colofon
  • Blogger worden
  • Nieuws melden
  • Adverteren
  • Partners
  • Privacy & cookies
  • Disclaimer

Volg ons

RSS

  • M! Blog
  • M! Jobs
  • M! Kennisbank
  • Alle feeds

Nieuwsbrief

Partners

  • We are you
  • Copernica
  • gracious
  • Exonet
  • Upstream

copyright © 2002 - 2021 Marketingfacts. Creative Commons 3.0 License. | Developed by We are you