Marketingfacts - Powered by NIMA
  • +
Marketingfacts
  • home
  • channels
    channels
  • topics
    topics
  • kennisbank
  • jobs
  • jaarboek
  • trainingen
    • +

channels

  • Advertising
  • Brand design
  • Brand management
  • Contentmarketing
  • Customer experience
  • Data analytics
  • Direct marketing
  • Innovatie
  • Loopbaan
  • Media
  • Search
  • Social media
  • Strategie

topics

  • B2B
  • Big data
  • Contentmarketing
  • Facebookmarketing
  • Marketing automation
  • Privacy
  • Psychologie
  • Storytelling
  • Wearables
  • Webcare
  •  
  •  
  •  

specials

  • De marketing to-do list 2018
  • Customer-centric design
  • Van data naar inzicht
  • Programmatic marketing
  • Non-profitmarketing
  • Conversational interfaces
  • Webcare & monitoring
  • Contentmarketing
  • Influencer marketing
  • Datamanagementplatformen
  • Mobile
  • Customer journey
  • Toekomst van betalen
  • Online Video
  • Marketing automation
  • Inloggen
  • Aanmelden

Retail

gerelateerde topics

  • e-commerce
  • webwinkels
  • amazon
  • retailmarketing
  • webshop

retail experts

  • Tadek Solarz
    Aantal blogs: 22
  • Leonieke Daalder
    Aantal blogs: 7
  • Ronnie Overgoor
    Aantal blogs: 7

vacatures

  • Contentmarketeer/Tekstschrijver

    Contentmarketeer/Tekstschrijver

  • Directeur Citymarketing

    Directeur Citymarketing

  • Online Marketing Specialist

    Online Marketing Specialist

  • Klik hier voor alle vacatures

volg Marketingfacts

@marketingfacts volgen
  • Nee, die winkels en horeca willen helemaal niet open

    Nee, die winkels en horeca willen helemaal niet open

    Het staat deze week hoog op de lockdown-agenda: maatschappelijke verantwoordelijkheid. Winkels die open willen blijven, worden op die verantwoordelijkheid aangesproken. De afgelopen maanden kwam het concept ‘maatschappelijke verantwoordelijkheid’ regelmatig aan de orde, bijvoorbeeld als er iets mis ging in de horeca. 

    Lees verder »
    • Tadek Solarz (CMG Nederland)
    • 17 december 2020
    • Strategie
      • 18434
      • 1
  • Waarom de flagshipstore van Rituals perfect is

    Waarom de flagshipstore van Rituals perfect is

    Veel flagshipstores zijn niet meer dan een gewone winkel met een overvloed aan ruimte. Dezelfde hoeveelheid producten als in een gewone winkel, maar dan wat breder in de ruimte uitgestald. Hippe gadgets en irrelevante visuele merchandising in combinatie met grote LCD-schermen verdoezelen dat dat het allemaal niet zoveel voorstelt. Maar er zijn uitzonderingen. 

    Lees verder »
    • Rene Repko (the New Bazaar)
    • 25 november 2020
    • Customer experience Innovatie Brand management
      • 4959
      • 0
  • Karwei: emotie moet resulteren in omzet

    Karwei: emotie moet resulteren in omzet

    Mariëlle Rooswinkel (Karwei), Rik Ledder (TBWA\Neboko) en Marc van Eck (New Growth Strategies) over de nieuwe marketingformule van de bouwmarktketen: klussen & inrichten. Voor man én vrouw.

    Lees verder »
    • Lucas Boon (MarketingTribune)
    • 20 juli 2020
    • Advertising Brand management
      • 5172
      • 0
  • Tien bouwstenen om gelijk te starten met omnichannel

    Tien bouwstenen om gelijk te starten met omnichannel

    In mijn vorige artikel legde ik kort uit waarom je juist nú moet inzetten op omnichannel. Ten eerste zijn omnichannel-bedrijven namelijk beter bestand tegen verandering. Daarnaast verandert de behoefte van de klant na een crisis, en kun je met een omnichannel-organisatie meer waarde leveren aan de klant. Wil je direct beginnen? Gebruik dan deze tien bouwstenen voor het bouwen van de ideale omnichannel-klantervaring!

    Lees verder »
    • Erik Oosterbaan Martinius (KPN)
    • 2 juli 2020
    • Data analytics E-commerce Strategie
      • 6648
      • 0
  • Assortimentstrategie: zoektocht naar meer omzet en betere marges

    Assortimentstrategie: zoektocht naar meer omzet en betere marges

    Assortimentstrategie is een cruciale bedrijfsbeslissing. In supermarkten wordt gestreden om schapruimte. Maar ook banken, verzekeraars en automerken vragen zich af: hoeveel keuze moet ik mijn klanten geven? Op zoek naar pragmatische oplossingen voor een compact assortiment dat hogere marges oplevert.

    Lees verder »
    • Marc Westeneng (Flowresulting)
    • 11 mei 2020
    • Strategie
      • 5228
      • 0
  • HEMA experimenteert met Dynamic Product Ads op Pinterest

    HEMA experimenteert met Dynamic Product Ads op Pinterest

    Adverteerders krijgen op Pinterest de kans om in een vroegtijdig stadium van de klantreis in beeld te komen. Met Dynamic Retargeting lijkt Pinterest zichtbaarheid te willen genereren in de gehele customer journey. Met een pixel en product-feed kun je consumenten retargeten. Dit soort DPA-campagnes zitten momenteel nog in closed bèta, maar HEMA kon deze functie als eerste in Nederland testen.

    Lees verder »
    • Desiree Stroet (Merkle Nederland)
    • 24 april 2020
    • Advertising Social media Customer experience Data analytics E-commerce
      • 16440
      • 0
  • De 1,5-metereconomie is geen alternatief voor de retail

    De 1,5-metereconomie is geen alternatief voor de retail

    Uit onderzoek van Locatus blijkt dat deze week driekwart van de winkels weer open is. Ik was vorige week even in de stad en zag: winkels gaan open maar het is armoede. Er is geen keus. Net als vele andere bedrijven vallen ze ergens tussen wal en schip. Je hebt je voorraad al ingekocht en dan valt plots de handel weg. Niet een beetje maar heel erg weg.

    Lees verder »
    • Tadek Solarz (CMG Nederland)
    • 16 april 2020
    • Strategie
      • 7900
      • 0
  • Wat je moet weten over de macht van marketplaces

    Wat je moet weten over de macht van marketplaces

    De marketplace-revolutie is in volle gang, zeker sinds de komst van Amazon naar Nederland. Hoe kunnen merken en (web)winkeliers hun rol pakken in de aanstaande consolidatieslag? Online Tuesday liet vier experts het antwoord geven. Vanwege het coronavirus niet in een zaal, maar via een webinar. "Met customer experience win je deze strijd."

    Lees verder »
    • Jeroen Mirck (Mirck Media)
    • 15 april 2020
    • E-business Customer experience E-commerce Innovatie
      • 15694
      • 0
  • ‘Amazon is een bedreiging, maar dat zegt Bol.com niet hardop’

    ‘Amazon is een bedreiging, maar dat zegt Bol.com niet hardop’

    Veel nervositeit over de entree van Amazon in Nederland. Concurrenten verlagen prompt hun prijzen, merkfabrikanten herzien hun retailstrategie. Rishi Kartaram, CEO van Jeffcommerce, werkt nauw samen met Amazon en analyseert de storm die door de webwinkelwereld raast. “Bol.com móet wel laconiek reageren.”

    Lees verder »
    • Jeroen Mirck (Mirck Media)
    • 16 maart 2020
    • E-business E-commerce Strategie
      • 11396
      • 0
  • Amazon, een zegen voor de vernielde winkelstraat

    Amazon, een zegen voor de vernielde winkelstraat

    Nederlandse online spelers hebben een jaar of twintig warm kunnen draaien en als de komst van Amazon nu nog pijn doet, is er echt iets grondig mis met hun businessmodel. De retailgigant is meer dan welkom, want extra concurrentie is goed voor de markt. Ook als het gaat om het herstel van retail in de binnensteden.

    Lees verder »
    • Tadek Solarz (CMG Nederland)
    • 13 maart 2020
    • Innovatie Strategie
      • 9248
      • 0
  • Zes essentiële inzichten van Webwinkel Vakdagen 2020

    Zes essentiële inzichten van Webwinkel Vakdagen 2020

    De Webwinkel Vakdagen vormen jaarlijks de ontmoetingsplaats voor professionals die werkzaam zijn in e-commerce. Ruim 250 sprekers en 280 exposanten deelden op 29 en 30 januari hun kennis en innovatieve inzichten in Jaarbeurs Utrecht. Dat het event elk jaar groter wordt, bleek uit de afgeladen beursvloer. Wat leeft er allemaal? Ontdek het in deze recap van deze tweedaagse vakbeurs.

    Lees verder »
    • Annemarie ten Brinke (Team Nijhuis)
    • 31 januari 2020
    • Data analytics E-commerce
      • 11116
      • 3
  • Amazon in Nederland en de gevolgen voor Bol.com, Wehkamp en Coolblue

    Amazon in Nederland en de gevolgen voor Bol.com, Wehkamp en Coolblue

    Amazon maakt werk van de Nederlandse markt, zo konden we vorige week lezen. Gelukkig raakt die ambitie niemand: de eindbazen van de grote online winkels en platformen zien geen gevaar. Zij geloven in hun eigen kracht. Maar hoe staat het eigenlijk met die eigen kracht? Wat zal het effect zijn van de Nederlandse Amazon op de online retail?

    Lees verder »
    • Tadek Solarz (CMG Nederland)
    • 21 januari 2020
    • Strategie
      • 34570
      • 8
  • Hoe online retail de boel bedondert

    Hoe online retail de boel bedondert

    Online retail blijft een businessmodel dat het maar niet waar kan maken. Topmensen fantaseren er maar wat op los, en goochelen, toveren en fabuleren over omzetgroei en winst is eerder normaal dan uitzonderlijk in deze branche. Het verdraaien van de waarheid vinden we inmiddels zo gewoon dat zelfs de journalistiek weinig moeite meer doet om de échte waarheid boven tafel te krijgen.

    Lees verder »
    • Tadek Solarz (CMG Nederland)
    • 13 januari 2020
    • Media Strategie
      • 11884
      • 2
  • Video: zo boek je succes met productfeeds

    Video: zo boek je succes met productfeeds

    Voor veel online verkoopkanalen wordt de vindbaarheid van producten en de gebruikerservaring grotendeels bepaald door de kwaliteit van de productfeed. Een logisch opgebouwde en informatierijke productfeed is belangrijk. Hoe je dat doet, bekijk je in deze editie van de tweewekelijkse video-rubriek op Marketingfacts, waarin we uitleggen wat de laatste ontwikkelingen zijn in online marketing en hoe bedrijven daar hun voordeel mee kunnen doen.

    Lees verder »
    • Chloë Fonville (SDIM)
    • 9 januari 2020
    • Data analytics Innovatie
      • 5732
      • 0
  • Amazon in Nederland, Wehkamp stopt, Hema sluit winkels: de retail-voorspellingen voor 2020

    Amazon in Nederland, Wehkamp stopt, Hema sluit winkels: de retail-voorspellingen voor 2020

    Terugblikken en voorspellen, we worden er zo blij van. Vooral op de (bijna) laatste dag van het jaar! We kijken terug op voorspellingen van afgelopen jaar: wat is er uitgekomen, wat niet? En natuurlijk is er een vooruitblik. Wat staat er komend jaar te gebeuren in het land van marketing, retail en e-commerce?

    Lees verder »
    • Bas Vermond (Bas Vermond Communicatie & Journalistiek)
    • 30 december 2019
    • E-business E-commerce
      • 29010
      • 6
  • ouder »

Onderdelen

  • M! Blog
  • M! Jobs
  • M! Kennisbank
  • M! Statistieken
  • M! Opleidingen
  • M! Jaarboek

Over ons

  • Colofon
  • Blogger worden
  • Nieuws melden
  • Adverteren
  • Partners
  • Privacy & cookies
  • Disclaimer

Volg ons

RSS

  • M! Blog
  • M! Jobs
  • M! Kennisbank
  • Alle feeds

Nieuwsbrief

Partners

  • We are you
  • Copernica
  • gracious
  • Exonet
  • Upstream

copyright © 2002 - 2021 Marketingfacts. Creative Commons 3.0 License. | Developed by We are you