Marketingfacts - Powered by NIMA
  • +
Marketingfacts
  • home
  • channels
    channels
  • topics
    topics
  • kennisbank
  • jobs
  • jaarboek
  • trainingen
    • +

channels

  • Advertising
  • Brand design
  • Brand management
  • Contentmarketing
  • Customer experience
  • Data analytics
  • Direct marketing
  • Innovatie
  • Loopbaan
  • Media
  • Search
  • Social media
  • Strategie

topics

  • B2B
  • Big data
  • Contentmarketing
  • Facebookmarketing
  • Marketing automation
  • Privacy
  • Psychologie
  • Storytelling
  • Wearables
  • Webcare
  •  
  •  
  •  

specials

  • De marketing to-do list 2018
  • Customer-centric design
  • Van data naar inzicht
  • Programmatic marketing
  • Non-profitmarketing
  • Conversational interfaces
  • Webcare & monitoring
  • Contentmarketing
  • Influencer marketing
  • Datamanagementplatformen
  • Mobile
  • Customer journey
  • Toekomst van betalen
  • Online Video
  • Marketing automation
  • Inloggen
  • Aanmelden

Review

gerelateerde topics

  • reclamereview
  • reclame
  • recensie
  • commercial
  • reviews

review experts

  • David Brinks
    Aantal blogs: 9
  • Jeroen Mirck
    Aantal blogs: 3

  • Aantal blogs: 1

vacatures

  • Contentspecialist

    Contentspecialist

  • Webredacteur - specialisatie Beeld en Video

    Webredacteur - specialisatie Beeld en Video

  • CRM consultant

    CRM consultant

  • Klik hier voor alle vacatures

volg Marketingfacts

@marketingfacts volgen
  • Betere online resultaten door gedragspsychologie

    Betere online resultaten door gedragspsychologie

    Op basis van het gedachtengoed van Cialdini, Kahneman en BJ Fogg behandelen de auteurs van 'Online invloed' hoe ondernemers en marketeers effectiever kunnen zijn op internet. Deze praktische uitgave doorloopt alle stappen van online technieken en plaatst daarop de gedragspsychologie.

    Lees verder »
    • NIMA Register Marketeers (NIMA)
    • 12 juni 2020
    • Customer experience
      • 8120
      • 0
  • ReclameReview: rennen met een laptop onder je arm

    ReclameReview: rennen met een laptop onder je arm

    In deze commercial van Hewlett-Packard stunt oud-wereldkampioen freerunning Bart van der Linden met de HP Elite Dragonfly. Volgens de fabrikant hoort bij de lichtste zakelijke convertible laptop een spectaculaire commercial (voor journalisten*). 

    Lees verder »
    • David Brinks (Hardcopy)
    • 4 maart 2020
    • Advertising
      • 5586
      • 0
  • De wereld achter de (positieve) review

    De wereld achter de (positieve) review

    Een tevreden klant laat een positieve review achter en een ontevreden klant laat een negatieve review achter. Zo ontstaat een accuraat beeld van de verhouding ontevreden en tevreden klanten, of toch niet? Op websites waar reviews kunnen worden gedeeld is regelmatig een erg positief beeld te zien over bedrijven, dat betekent niet altijd dat er alleen maar tevreden klanten zijn. In deze blog kijken we naar de review en wat er bij komt kijken.

    Lees verder »
    • Luuk Noordhoff (ReferMedia)
    • 11 april 2019
    • E-business Customer experience
      • 13678
      • 0
  • ReclameReview: McVitie’s

    ReclameReview: McVitie’s

    Verkade introduceert McVitie's in Nederland op een typisch Britse manier, met een 'stiff upper lip'. Deze commercials laten zien dat je met de chocoladekoekjes allerlei buitengewone situaties aankunt.

    Lees verder »
    • David Brinks (Hardcopy)
    • 20 maart 2019
    • Advertising
      • 8656
      • 0
  • ReclameReview: Samsung laat Appel-gemeenschap switchen

    ReclameReview: Samsung laat Appel-gemeenschap switchen

    Bij Nijkerk ligt het buurtschap Appel. Dat klinkt wel heel erg als die grote concurrent van Samsung. Dus ging het Samsung switch-team even langs met een bus vol nieuwe smartphones om uit te delen.

    Lees verder »
    • David Brinks (Hardcopy)
    • 3 oktober 2018
    • Advertising
      • 12640
      • 0
  • ReclameReview: Rij MONO (Ongestoord Onderweg)

    ReclameReview: Rij MONO (Ongestoord Onderweg)

    We weten allemaal hoe gevaarlijk het is om onderweg smartphone-berichten te lezen of zelfs te versturen. Daarom is de overheid een nieuwe campagne gestart. Net zoals de BOB-campagne tegen rijden met alcohol op, moet MONO de campagne worden tegen smartphonegebruik achter het stuur.

    Lees verder »
    • David Brinks (Hardcopy)
    • 19 september 2018
    • Advertising
      • 27614
      • 2
  • ReclameReview: emo-multiculti van Plus Supermarkten

    ReclameReview: emo-multiculti van Plus Supermarkten

    De vluchtelingenkwestie is een lastig onderwerp, maar Plus Supermarkten durft het aan om deze thematiek op te voeren in zijn nieuwe tv-commercial. Is het verhaal over de vriendschap tussen Lucas en Ismail een schot in de roos of misplaatst politiek-correct?

    Lees verder »
    • Jeroen Mirck (Mirck Media)
    • 22 augustus 2018
    • Advertising Contentmarketing
      • 16662
      • 4
  • ReclameReview: Pilsjasje van Dommelsch

    ReclameReview: Pilsjasje van Dommelsch

    In de zomerse strijd om het bierschap in de supermarkt worden alle wapens ingezet. Dommelsch is een underdog, maar probeert zich te onderscheiden met een campagne die de hippe concurrentie op de hak neemt. Met als geheim wapen: het 'Pilsjasje'. 

    Lees verder »
    • Jeroen Mirck (Mirck Media)
    • 15 augustus 2018
    • Advertising Media Contentmarketing
      • 13896
      • 0
  • ReclameReview: KPN belt Marietje

    ReclameReview: KPN belt Marietje

    "Hallo lieve Marietje, ik sta voor een volle zaal met mensen." De nieuwe KPN-commercial was afgelopen week het gesprek van de dag. Superschattig of tenenkrommend? Daarover waren de meningen sterk verdeeld. Maar wat doet de tv-spot voor het merk KPN?

    Lees verder »
    • Jeroen Mirck (Mirck Media)
    • 8 augustus 2018
    • Advertising Mobile Contentmarketing
      • 41948
      • 5
  • ReclameReview: Tieners claimen hun kamer met IKEA

    ReclameReview: Tieners claimen hun kamer met IKEA

    Het valt niet mee om een tiener te zijn. Daarom heb je behoefte aan je eigen plek in huis. IKEA speelt hierop in met de nieuwe campagne 'Claim je kamer'.

    Lees verder »
    • David Brinks (Hardcopy)
    • 18 juli 2018
    • Advertising
      • 21954
      • 3
  • ReclameReview: comeback van Duracell-konijn

    ReclameReview: comeback van Duracell-konijn

    De batterijen van Duracell gaan volgens het merk tot wel tien keer langer mee en het iconische roze konijn staat hier al 45 jaar symbool voor. Daarom heeft het energieke beestje wederom de hoofdrol gekregen in de nieuwe commercial.

    Lees verder »
    • David Brinks (Hardcopy)
    • 11 april 2018
    • Advertising
      • 30824
      • 2
  • ReclameReview: Iglo Vissticks

    ReclameReview: Iglo Vissticks

    Al sinds 1967 is Kapitein Iglo te zien in commercials voor de vissticks van Iglo. In 2018 wordt de rol gespeeld door een energieke opa die graag tijd doorbrengt met zijn kleinkinderen.

    Lees verder »
    • David Brinks (Hardcopy)
    • 21 februari 2018
    • Advertising
      • 13618
      • 3
  • ReclameReview: Nivea

    ReclameReview: Nivea

    'Keep your head up' is de aanmoediging van Nivea richting de doelgroep van hun product Q10plusC. Met deze commercial wil het Beierdorf-merk ervoor zorgen dat vrouwen beter in hun vel zitten doordat ze rechter gaan staan.

    Lees verder »
    • David Brinks (Hardcopy)
    • 14 februari 2018
    • Advertising Contentmarketing
      • 14866
      • 2
  • ReclameReview: Maakerwerkvan.nu

    ReclameReview: Maakerwerkvan.nu

    "Wij eisen werk!" Ondanks een aantrekkende economie, nota’s, wetten en oeverloos gepraat schiet de arbeids(re-)integratie van gehandicapten geen moer op. Deze tv-commercial hoort bij een publiekscampagne om de 1,7 miljoen arbeidsgehandicapten méér en betere kansen op de arbeidsmarkt te bieden.

    Lees verder »
    • David Brinks (Hardcopy)
    • 7 februari 2018
    • Advertising Contentmarketing
      • 13128
      • 1
  • Wake-up call voor ondernemers

    Wake-up call voor ondernemers

    Waardeproposities slijten sneller dan ooit. Het is dus zaak om te innoveren voordat je ten onder gaat. In De wet van de Paracetamol wil Paul Moers laten zien waarom en hoe dat moet.

    Lees verder »
    • Bouke Vlierhuis (boukevlierhuis.nl)
    • 28 juli 2017
    • E-business
      • 12798
      • 1
  • ouder »

Onderdelen

  • M! Blog
  • M! Jobs
  • M! Kennisbank
  • M! Statistieken
  • M! Opleidingen
  • M! Jaarboek

Over ons

  • Colofon
  • Blogger worden
  • Nieuws melden
  • Adverteren
  • Partners
  • Privacy & cookies
  • Disclaimer

Volg ons

RSS

  • M! Blog
  • M! Jobs
  • M! Kennisbank
  • Alle feeds

Nieuwsbrief

Partners

  • We are you
  • Copernica
  • gracious
  • Exonet
  • Upstream

copyright © 2002 - 2021 Marketingfacts. Creative Commons 3.0 License. | Developed by We are you