-
Betere online resultaten door gedragspsychologie
Op basis van het gedachtengoed van Cialdini, Kahneman en BJ Fogg behandelen de auteurs van 'Online invloed' hoe ondernemers en marketeers effectiever kunnen zijn op internet. Deze praktische uitgave doorloopt alle stappen van online technieken en plaatst daarop de gedragspsychologie.
-
ReclameReview: rennen met een laptop onder je arm
In deze commercial van Hewlett-Packard stunt oud-wereldkampioen freerunning Bart van der Linden met de HP Elite Dragonfly. Volgens de fabrikant hoort bij de lichtste zakelijke convertible laptop een spectaculaire commercial (voor journalisten*).
-
De wereld achter de (positieve) review
Een tevreden klant laat een positieve review achter en een ontevreden klant laat een negatieve review achter. Zo ontstaat een accuraat beeld van de verhouding ontevreden en tevreden klanten, of toch niet? Op websites waar reviews kunnen worden gedeeld is regelmatig een erg positief beeld te zien over bedrijven, dat betekent niet altijd dat er alleen maar tevreden klanten zijn. In deze blog kijken we naar de review en wat er bij komt kijken.
-
ReclameReview: McVitie’s
Verkade introduceert McVitie's in Nederland op een typisch Britse manier, met een 'stiff upper lip'. Deze commercials laten zien dat je met de chocoladekoekjes allerlei buitengewone situaties aankunt.
-
ReclameReview: Samsung laat Appel-gemeenschap switchen
Bij Nijkerk ligt het buurtschap Appel. Dat klinkt wel heel erg als die grote concurrent van Samsung. Dus ging het Samsung switch-team even langs met een bus vol nieuwe smartphones om uit te delen.
-
ReclameReview: Rij MONO (Ongestoord Onderweg)
We weten allemaal hoe gevaarlijk het is om onderweg smartphone-berichten te lezen of zelfs te versturen. Daarom is de overheid een nieuwe campagne gestart. Net zoals de BOB-campagne tegen rijden met alcohol op, moet MONO de campagne worden tegen smartphonegebruik achter het stuur.
-
ReclameReview: emo-multiculti van Plus Supermarkten
De vluchtelingenkwestie is een lastig onderwerp, maar Plus Supermarkten durft het aan om deze thematiek op te voeren in zijn nieuwe tv-commercial. Is het verhaal over de vriendschap tussen Lucas en Ismail een schot in de roos of misplaatst politiek-correct?
-
ReclameReview: Pilsjasje van Dommelsch
In de zomerse strijd om het bierschap in de supermarkt worden alle wapens ingezet. Dommelsch is een underdog, maar probeert zich te onderscheiden met een campagne die de hippe concurrentie op de hak neemt. Met als geheim wapen: het 'Pilsjasje'.
-
ReclameReview: KPN belt Marietje
"Hallo lieve Marietje, ik sta voor een volle zaal met mensen." De nieuwe KPN-commercial was afgelopen week het gesprek van de dag. Superschattig of tenenkrommend? Daarover waren de meningen sterk verdeeld. Maar wat doet de tv-spot voor het merk KPN?
-
ReclameReview: Tieners claimen hun kamer met IKEA
Het valt niet mee om een tiener te zijn. Daarom heb je behoefte aan je eigen plek in huis. IKEA speelt hierop in met de nieuwe campagne 'Claim je kamer'.
-
ReclameReview: comeback van Duracell-konijn
De batterijen van Duracell gaan volgens het merk tot wel tien keer langer mee en het iconische roze konijn staat hier al 45 jaar symbool voor. Daarom heeft het energieke beestje wederom de hoofdrol gekregen in de nieuwe commercial.
-
ReclameReview: Iglo Vissticks
Al sinds 1967 is Kapitein Iglo te zien in commercials voor de vissticks van Iglo. In 2018 wordt de rol gespeeld door een energieke opa die graag tijd doorbrengt met zijn kleinkinderen.
-
ReclameReview: Nivea
'Keep your head up' is de aanmoediging van Nivea richting de doelgroep van hun product Q10plusC. Met deze commercial wil het Beierdorf-merk ervoor zorgen dat vrouwen beter in hun vel zitten doordat ze rechter gaan staan.
-
ReclameReview: Maakerwerkvan.nu
"Wij eisen werk!" Ondanks een aantrekkende economie, nota’s, wetten en oeverloos gepraat schiet de arbeids(re-)integratie van gehandicapten geen moer op. Deze tv-commercial hoort bij een publiekscampagne om de 1,7 miljoen arbeidsgehandicapten méér en betere kansen op de arbeidsmarkt te bieden.
-
Wake-up call voor ondernemers
Waardeproposities slijten sneller dan ooit. Het is dus zaak om te innoveren voordat je ten onder gaat. In De wet van de Paracetamol wil Paul Moers laten zien waarom en hoe dat moet.