Marketingfacts - Powered by NIMA
  • +
Marketingfacts
  • home
  • channels
    channels
  • topics
    topics
  • kennisbank
  • jobs
  • jaarboek
  • trainingen
    • +

channels

  • Advertising
  • Brand design
  • Brand management
  • Contentmarketing
  • Customer experience
  • Data analytics
  • Direct marketing
  • Innovatie
  • Loopbaan
  • Media
  • Search
  • Social media
  • Strategie

topics

  • B2B
  • Big data
  • Contentmarketing
  • Facebookmarketing
  • Marketing automation
  • Privacy
  • Psychologie
  • Storytelling
  • Wearables
  • Webcare
  •  
  •  
  •  

specials

  • De marketing to-do list 2018
  • Customer-centric design
  • Van data naar inzicht
  • Programmatic marketing
  • Non-profitmarketing
  • Conversational interfaces
  • Webcare & monitoring
  • Contentmarketing
  • Influencer marketing
  • Datamanagementplatformen
  • Mobile
  • Customer journey
  • Toekomst van betalen
  • Online Video
  • Marketing automation
  • Inloggen
  • Aanmelden

Salesfunnel

gerelateerde topics

  • marketingfunnel
  • salesforecast
  • b2b-marketing
  • sales en marketing
  • b2b

salesfunnel experts

  • Luuk Ros SCP
    Aantal blogs: 3
  • Ger Van den Buijs
    Aantal blogs: 1
  • Chris de Graaf
    Aantal blogs: 1

vacatures

  • Campagnemanager sales

    Campagnemanager sales

  • Event marketeer – 32 uur

    Event marketeer – 32 uur

  • Creatieve webdesigner / front-end webdeveloper (32 uur)

    Creatieve webdesigner / front-end webdeveloper (32 uur)

  • Klik hier voor alle vacatures

volg Marketingfacts

@marketingfacts volgen
  • ‘Nederlandse marketing en sales werken langs elkaar’

    ‘Nederlandse marketing en sales werken langs elkaar’

    In 2020 implementeerden veel bedrijven in rap tempo digitale oplossingen om de interne samenwerking te bevorderen en een einde te maken aan digitale barrières tussen werknemers en afdelingen. Het gebruik van diezelfde tools en platforms zou hen kunnen helpen met het dichten van de kloof tussen sales en marketing, zo oordelen althans de respondenten in onderzoek. Bijzonder: 46 procent van alle marketeers in het onderzoek maakt melding van een daling van het aantal gegenereerde leads, als gevolg van de covidvrisis. 58 procent van de salesprofessionals zag de omzet dalen.

    Lees verder »
    • Luuk Ros (NIMA Nederlands Instituut voor Marketing)
    • 7 april 2021
    • Direct marketing Customer experience Data analytics Strategie
      • 2752
      • 0
  • Het vinden van markt en het creëren van vraag

    Het vinden van markt en het creëren van vraag

    Het overgrote deel van de bedrijven heeft onvoldoende inbound leads of referenties om structureel te groeien of hun targets te halen. Hoe vind je proactief nieuwe markt?

    Lees verder »
    • Chris de Graaf (MATCH-DAY)
    • 2 april 2021
    • Innovatie Strategie
      • 3498
      • 2
  • Heeft B2B een blinde vlek voor marketing?

    Heeft B2B een blinde vlek voor marketing?

    Tip voor vooral B2B-bedrijven: ga op zoek naar minimaal één non-Executive Director. Eentje met een achtergrond in marketing, media of psychologie om beter te begrijpen hoe besluiten tot stand komen. En zet gedragswetenschap in om die marketingtaal geschikter te maken voor de boardroom. Simpel: praat in de taal van finance en je hebt een ander gesprek.

    Lees verder »
    • Luuk Ros (NIMA Nederlands Instituut voor Marketing)
    • 27 augustus 2020
    • Customer experience Data analytics Strategie
      • 6690
      • 1
  • Marketing en Sales, lekker stel

    Marketing en Sales, lekker stel

    Iedereen die weleens in een organisatie heeft gewerkt waar een échte salesafdeling, of een salesteam, aan het eind van de funnel lonkt, weet dat er nogal wat culturele verschillen kunnen bestaan tussen ‘de marketing’ en ‘de sales’. Met name in bedrijven die zich richten op zakelijke klanten kun je bijna op de parkeerplaats al zien wie waar werkt. Althans zo luidt het vooroordeel, want in werkelijkheid is sales natuurlijk onderdeel – of misschien het doel – van het marketingproces.

    Lees verder »
    • Luuk Ros (NIMA Nederlands Instituut voor Marketing)
    • 5 juni 2020
    • Customer experience Loopbaan Strategie
      • 8270
      • 0
  • Marketing in B2B is waardeloos als je niet naar het gehele salesproces kijkt

    Marketing in B2B is waardeloos als je niet naar het gehele salesproces kijkt

    Het B2B-aankoopproces verandert en duurt steeds langer. Hierdoor verandert ook de rol van marketing. Kijk je als organisatie dan niet naar de integrale rol van marketing in het volledige salesproces, dan laat je verkoopkansen liggen. Vergeet niet dat marketing in B2B veel meer is dan alleen leads genereren: het is een belangrijk onderdeel in het vinden én binden van de juiste klant.

    Lees verder »
    • Jacob Schermers (Sales Architects)
    • 25 oktober 2019
    • E-business Contentmarketing
      • 18994
      • 4
  • Een succesvolle sales-strategie anno 2019

    Een succesvolle sales-strategie anno 2019

    Na de jaarwisseling is er bij elke organisatie volop aandacht voor het evalueren van het afgelopen jaar en het opstellen van plannen voor het jaar dat komen gaat. Hoe optimaliseren we verder om boven onszelf uit te stijgen? Een succesvolle sales-strategie vraagt om hand in eigen boezem en is voor een groot deel afhankelijk van evaluatie. Ook is het van belang goed te kijken naar veranderingen in het sales-landschap. Welke trends zijn er en hoe vertaal je die naar concrete acties dit jaar?

    Lees verder »
    • Tjitse Plantenga (HubSpot)
    • 25 januari 2019
    • Advertising
      • 15408
      • 1
  • Waarom Flywheel-marketing beter werkt dan de marketingfunnel

    Waarom Flywheel-marketing beter werkt dan de marketingfunnel

    Op 20 November 2018 13:05 uur shockeerde Brian Halligan, CEO van Hubspot, de marketingwereld met zijn artikel in Harvard Business Review, waarin hij het einde van de marketingfunnel aankondigde. De reden: "De funnel blijkt simpelweg niet effectief genoeg te zijn". Hoewel weinig marketeers zullen ontkennen dat het vandaag de dag moeilijk is om de aandacht van consumenten te vangen, is het opmerkelijk dat één van de grootste leveranciers van contentmarketing-software de funnel afserveert. Uiteraard om een nieuw concept te lanceren: het marketing-vliegwiel (Flywheel).

    Lees verder »
    • Ger van den Buijs ( FiveDolphins)
    • 10 januari 2019
    • Contentmarketing Marketingfacts
      • 14222
      • 0

Onderdelen

  • M! Blog
  • M! Jobs
  • M! Kennisbank
  • M! Statistieken
  • M! Opleidingen
  • M! Jaarboek

Over ons

  • Colofon
  • Blogger worden
  • Nieuws melden
  • Adverteren
  • Partners
  • Privacy & cookies
  • Disclaimer

Volg ons

RSS

  • M! Blog
  • M! Jobs
  • M! Kennisbank
  • Alle feeds

Nieuwsbrief

Partners

  • We are you
  • Copernica
  • gracious
  • Exonet
  • Upstream

copyright © 2002 - 2021 Marketingfacts. Creative Commons 3.0 License. | Developed by We are you