-
Sterkere marketing nodig? Scoor dubbel met een boek!
Het uitbrengen van een boek kan een goede aanvulling zijn op je bestaande marketingstrategie. Niet alleen omdat je als auteur echt expertstatus krijgt, maar ook omdat een boek een goede aanleiding is om gratis media-aandacht te krijgen. Win-win!
-
Doe eens aardig met klikvriendelijke copy
Helpende content of microcopy is vaak in zowel toon als vorm onaardig. Onmenselijk zelfs. En dat terwijl deze ‘UX writing’ doelgroepoverstijgend is: een geneeskundestudent en gepensioneerde bouwvakker willen hetzelfde: vriendelijk geholpen worden. Een menselijke basisbehoefte. Voorkom daarom negatieve gedachten en let op details.
-
Vijf tips om de juiste contentpartner voor je klantcase te kiezen
“De vorige keer dat ik een tekstschrijver voor een klantcase inhuurde, heb ik uiteindelijk toch bijna alles zelf geschreven. Uitleggen wat we doen kostte me heel veel tijd.” Helaas is dit een reactie die we regelmatig horen als we contact zoeken met een prospect. De waarheid ligt vast ergens in het midden, maar het is vooral jammer dat de inhuurder niet kreeg wat hij of zij wilde. Bovendien heeft de betreffende tekstschrijver een ontevreden klant. Hoe voorkom je die situatie? We geven je wat tips.
-
Schrijven voor een merk áls een merk
Er zijn van die teksten waarvan je meteen weet bij welk merk ze horen, nog voordat het merk is genoemd. Zoals je het oranje van de ING, het rood van Coca-Cola en het blauw van KLM altijd herkent en associeert met dat merk.