Marketingfacts - Powered by NIMA
  • +
Marketingfacts
  • home
  • channels
    channels
  • topics
    topics
  • kennisbank
  • jobs
  • jaarboek
  • trainingen
    • +

channels

  • Advertising
  • Brand design
  • Brand management
  • Contentmarketing
  • Customer experience
  • Data analytics
  • Direct marketing
  • Innovatie
  • Loopbaan
  • Media
  • Search
  • Social media
  • Strategie

topics

  • B2B
  • Big data
  • Contentmarketing
  • Facebookmarketing
  • Marketing automation
  • Privacy
  • Psychologie
  • Storytelling
  • Wearables
  • Webcare
  •  
  •  
  •  

specials

  • De marketing to-do list 2018
  • Customer-centric design
  • Van data naar inzicht
  • Programmatic marketing
  • Non-profitmarketing
  • Conversational interfaces
  • Webcare & monitoring
  • Contentmarketing
  • Influencer marketing
  • Datamanagementplatformen
  • Mobile
  • Customer journey
  • Toekomst van betalen
  • Online Video
  • Marketing automation
  • Inloggen
  • Aanmelden

Scrum

gerelateerde topics

  • agile
  • innovatie
  • customer experience
  • technologie
  • eneco

scrum experts


  • Aantal blogs: 1
  • Victor Perret
    Aantal blogs: 1
  • Joost Fromberg
    Aantal blogs: 1

vacatures

  • Contentmarketeer/Tekstschrijver

    Contentmarketeer/Tekstschrijver

  • Directeur Citymarketing

    Directeur Citymarketing

  • Online Marketing Specialist

    Online Marketing Specialist

  • Klik hier voor alle vacatures

volg Marketingfacts

@marketingfacts volgen
  • Boekrecensie: De intelligente datagedreven organisatie

    Boekrecensie: De intelligente datagedreven organisatie

    Data krijgt een steeds grotere rol in organisaties en processen. Daar speelt auteur Daan van Beek goed op in. Na ruim 420 pagina’s ben je op de hoogte van de bouwstenen om van jouw organisatie een intelligente datagedreven organisatie te maken.

    Lees verder »
    • NIMA Register Marketeers (NIMA)
    • 29 mei 2020
    • Data analytics Innovatie
      • 6690
      • 0
  • One company, one method

    One company, one method

    Het kan je niet ontgaan zijn dat agile werken kan werken voor marketingteams. Hoe zet je het in? Hoe ga je er concreet mee aan de slag? Met de volgende vier tips, uit eigen ervaring opgedaan, is het een eitje om er mee te starten.

    Lees verder »
    • Victor Perret (Toucan Toco)
    • 18 juni 2019
    • Loopbaan
      • 4022
      • 0
  • Van Getting Things Done naar Doing The Right Things

    Van Getting Things Done naar Doing The Right Things

    Werk jij agile of scrum? Grote kans dat je 'ja' antwoordt. De laatste jaren zijn veel bedrijven overgestapt op de soepele productielijnen die deze methodologieën beloven. Maar er zijn ook tegengeluiden: wanneer iets op de backlog staat is het plots belangrijk en was het liever gisteren dan vandaag al ontwikkeld, maar als de nieuwe dienst of functionaliteit uiteindelijk ook live is, dan blijkt het in de praktijk geen effect te realiseren. Met onze agile, lean en scrum methodologie zijn we erg goed geworden in efficiënt nieuwe producten en software realiseren – getting things done – maar we hebben geleerd dat het heel lastig is om effectief nieuwe producten en software te lanceren: een (te) groot deel van deze nieuwe mogelijkheden wordt nooit meer gebruikt. Dus, de vraag rijst: hoe gaan we van efficiënt naar effectief, oftewel: how do we do the right things? 

    Lees verder »
    • Joost Fromberg (ODIV)
    • 7 augustus 2018
    • Contentmarketing Loopbaan
      • 9596
      • 0
  • Diederik Nijkamp & Marijke Koetsier (ICS): “A/B-testen zit in ons DNA”

    Diederik Nijkamp & Marijke Koetsier (ICS): “A/B-testen zit in ons DNA”

    International Card Services (ICS) staat met YourMastercard.nl én ICScards.nl op zowel mobiel als desktop op nummer 1 in de financesector van de Digital Excellence Monitor 2017. In dit interview een gesprek met Diederik Nijkamp en Marijke Koetsier, beiden senior marketeer consumer acquisitie bij ICS. Over scrummen, de optimale inrichting van je organisatie voor excellente customer experience, A/B-testen, digitale uitdagingen en innovaties.

    Lees verder »
    • Matthijs van den Broek (WUA!)
    • 1 november 2017
    • Brand design
      • 9262
      • 0
  • Past agile bij jouw organisatie? Bepaal het in 7 stappen

    Past agile bij jouw organisatie? Bepaal het in 7 stappen

    Dat Eneco fan is van agile en scrum bleek al uit de uitnodiging via de speciale website die ze voor de Eneco Agile Afternoon gemaakt hebben. Toch is agile niet voor iedereen, blijkt als spreker Peter Clausman zijn 7-staps MISSION-model uiteenzet. Agile is misschien als methode wel wendbaar, maar dat betekent nog niet dat agile ook het beste samenwerkingsmodel is voor alle organisaties.  

    Lees verder »
    • Michiel Jansen (ING Global Optimisation Lead)
    • 23 november 2016
    • E-business
      • 9435
      • 0
  • Scrum is de auto, maar innovatiecultuur zit achter het stuur

    Scrum is de auto, maar innovatiecultuur zit achter het stuur

    Vorige week gaf ik een presentatie in Denemarken aan de directie van een internationaal bedrijf. Ze waren vooral nieuwsgierig naar agile en lean startup. Ik stuurde gaandeweg in de richting van innovation culture, wat eigenlijk niet de vraag was. Maar ik weet: het is wél het antwoord.

    Lees verder »
    • Gert Hans Berghuis (Fabrique)
    • 17 oktober 2016
    • E-business
      • 15839
      • 2
  • Anton Vanhoucke (Fabrique): “Scrum heeft veel gebracht, maar het is geen wondermiddel”

    Anton Vanhoucke (Fabrique): “Scrum heeft veel gebracht, maar het is geen wondermiddel”

    Anton Vanhoucke is strateeg bij communicatiebureau Fabrique. Hij helpt klanten, zoals De Kunsthal en Dutch Design Week met online communicatie. Hij schreef ook mee aan het boek “Get Agile!” en Anton is trainer bij Scrum Academy. Hij weet alles over ‘agile’ en geeft scrumtrainingen. Maar wat is dat precies?

    Lees verder »
    • Ronnie Overgoor (7DTV)
    • 30 november 2015
    • E-business
      • 6908
      • 0
  • Zo maak je met Scrum van jouw projecten (wél) een succes

    Zo maak je met Scrum van jouw projecten (wél) een succes

    Maandenlang had je met je collega’s aan een adviesrapport of communicatieplan gewerkt. Maar toen jullie klaar waren, bleek het advies of plan achterhaald te zijn, onvoldoende draagvlak binnen de organisatie te krijgen of door de omvang ervan inmiddels budgettair niet meer te realiseren.

    Wil je die frustratie niet nóg eens meemaken? Misschien moet je dan eens kritisch nadenken over jullie projectaanpak. Ik ben er namelijk van overtuigd dat sommige onderdelen uit de Scrum-projectmethodiek je zeker kunnen helpen. Daarom zet ik de vijf basisregels voor scrummen hier voor je uiteen.

    Lees verder »
    • Freek Gerritsen (Netvlies)
    • 16 oktober 2015
    • E-business
      • 14895
      • 0

Onderdelen

  • M! Blog
  • M! Jobs
  • M! Kennisbank
  • M! Statistieken
  • M! Opleidingen
  • M! Jaarboek

Over ons

  • Colofon
  • Blogger worden
  • Nieuws melden
  • Adverteren
  • Partners
  • Privacy & cookies
  • Disclaimer

Volg ons

RSS

  • M! Blog
  • M! Jobs
  • M! Kennisbank
  • Alle feeds

Nieuwsbrief

Partners

  • We are you
  • Copernica
  • gracious
  • Exonet
  • Upstream

copyright © 2002 - 2021 Marketingfacts. Creative Commons 3.0 License. | Developed by We are you