-
Automatisering zorgt ervoor dat je search-account in topvorm blijft
Het opzetten van een search-account is de eerste en relatief gemakkelijke stap. De echte uitdaging zit in het beheer en het waarborgen van de kwaliteit. Zoekgedrag kan veranderen, de concurrentie kan toenemen, en ook de historische performance kan van invloed zijn op de ‘accounthygiëne’. Zeker als meerdere mensen in hetzelfde account werken is het extra belangrijk dat iedereen dezelfde kwaliteitscriteria hanteert om te voorkomen dat er ongemerkt fouten in campagnes sluipen.
-
Automatische campagnecreatie: vijf mogelijkheden
Als er één vakgebied is dat zich snel ontwikkelt, dan is dat wel search-marketing. Niet zo vreemd dus dat brancheverenigingen IAB Nederland en DDMA onlangs hun derde whitepaper over search automation publiceerden. Speciaal voor Marketingfacts schreven dezelfde auteurs een vierluik waarin de belangrijkste elementen van search automation aan bod komen. In dit eerste artikel de vijf verschillende mogelijkheden waarmee bedrijven met een groot producten- of dienstenaanbod hun campagnecreatie efficiënter kunnen inzetten.
-
Is het einde van search-marketing in zicht?
Ruim 53 procent van de search engine advertising-activiteiten (SEA) in Nederland is inmiddels geautomatiseerd. De wijze waarop en de snelheid waarmee automatisering en machine learning de werkzaamheden van zoekspecialisten hebben overgenomen, zorgen voor onrust in de markt. Bestaat zoekmachinemarketing over twee jaar nog wel? Search Marketing Thursday ging op onderzoek uit.