-
Je kijkt nu naar de meest recente artikelen over dit onderwerp.
-
Google’s zoektermenrapport uitgekleed: wat nu?
Sinds september 2020 staat de wereld van online SEA-marketeers op z’n kop. Gedurende het jaar voert Google altijd een paar updates of veranderingen door waardoor de werkwijze van SEA-specialisten net wat verandert. Per 1 september heeft er wel een hele opvallende wijziging plaatsgevonden: de update van het zoektermenrapport. Dit zorgde voor aardig wat onrust bij SEA-specialisten. We vragen ons af wat de reden achter deze update is en waarom Google dit precies heeft gedaan, maar we stellen ons ook een belangrijkere vraag: hoe gaan we nu verder?
-
Zo bespaar je geld op online advertising
De afgelopen maanden heeft de retail veel te verduren gehad. Covid-19 hakte er keihard in en dit heeft veel gevolgen voor iedereen. Als retailer probeer je zo goed mogelijk met deze unieke situatie omspringen. Je bent de afgelopen maanden doorgekomen en online wil je graag weer stappen maken in de juiste richting. Met online advertising heb je een belangrijk kanaal om de eerste stappen te zetten. Maar het budget is beperkt en je bent op zoek naar concrete stappen om dit optimaal te benutten. Daarom delen we een aantal tips en tricks om geld te besparen op online advertising.
-
Zo haal je het maximale uit je Google-campagnes tijdens Black Friday
Het aftellen naar Black Friday is begonnen! Heb jij al nagedacht hoe jij dit jaar het maximale uit alle naderende sales-events gaat halen? Het is inmiddels oktober, tijd om te starten met de inrichting van jouw Black Friday-marketingfunnel. We bekijken in dit artikel de mogelijkheden en toepassingen die Google hiervoor biedt aan de hand twee geclusterde fases (see/think and do). Let’s go!
-
Zo verbeter je de kwaliteitsscore van je SEA-campagnes
Worden jouw advertenties weinig vertoond, of is je vertoningspercentage niet waar je op hoopt? De kans bestaat dat je een lage advertentiepositie inneemt binnen de veilingen van Google Ads of Microsoft Ads. Tot nu toe probeerde je telkens om dit te verbeteren door je biedingen te verhogen. Dit kan je advertentiepositie verbeteren, maar er is een andere factor die hier een nog belangrijkere rol in speelt: de kwaliteitsscore. Heb je deze al eens bekeken, of zorgvuldig geprobeerd te optimaliseren? Ontdek mijn gouden tips in dit blog en verbeter je kwaliteitsscore!
-
Podcast-SEO: tien tips om het meeste uit je podcast te halen
Met meer dan 850.000 actieve podcasts, dertig miljoen afleveringen en nog veel meer uren aan content zijn podcasts een razendsnel groeiend medium. Helaas zijn ze nog niet echt lekker vindbaar in de zoekresultaten van Google. Deze tien SEO-tips helpen je om een betere ranking te scoren.
-
SEO blijft een uitdaging, maar zo kun je het aanpakken
Zoekmachineoptimalisatie blijft verdraaid lastig en het is ook niet zaligmakend. Maar het is nog altijd heel nuttig, ook al weten we niet precies hoe Google werkt. In deze 2.000 woorden maak ik SEO redelijk inzichtelijk voor je.
-
Waarom SEO-migraties helaas nog vaak mis gaan
Een nieuw platform, een andere merknaam of een nieuwe structuur: websitemigraties blijven van belang. Helaas zijn SEO-migraties nog vaak een probleem: websites leveren dan flink wat (organisch) verkeer in. Onlangs kwamen we weer een case tegen waarin dit het geval was. Wat is nou de oorzaak van een 'slechte' migratie? Is dit voor elke website eigenaar wel een probleem? En wat kun je daar aan doen?
-
Nofollow-links voor SEO: de feiten en fabels
Sinds jaar en dag is iedere SEO-er bekend met het begrip nofollow. Dit had een meerwaarde voor Google, omdat het zo wist of het een link moest volgen of niet. Alhoewel niet 100 procent bewezen, weet de zoekmachine tegenwoordig wel beter en kan het zelf dondersgoed hoofdzaak van bijzaak onderscheiden. Wat is eigenlijk de huidige stand van zaken op het gebied van follow- en nofollow-links? Wat moet je nou wel doen? En wat juist niet?
-
Zo werken Broad Match-zoekwoorden in Google Ads
Broad Match-zoekwoorden (breed zoeken) in zoekmachine-optimalisatie heeft voor- en nadelen. Aan de ene kant is dit een handig matchtype om snel veel zoekverkeer binnen te halen, aan de andere kant heb je weinig controle over de zoekwoorden waarop je wordt vertoond. Toch is het heel handig bij het ontwikkelen van accounts, met name voor het opdoen van inspiratie en het herkennen van trends in de markt.
-
JavaScript en SEO: alles wat je moet weten
JavaScript wordt steeds populairder. Logisch, want met behulp van JavaScript kun je webpagina’s interactief maken en hiermee worden pagina’s een stuk mooier. Dit klinkt natuurlijk goed, maar voor je SEO kleven er echter ook nadelen aan het gebruik van JavaScript. Er kunnen verschillende problemen ontstaan die van invloed zijn op de organische vindbaarheid van een website wanneer gebruik wordt gemaakt van JavaScript. Hoe gaan zoekmachines met JavaScript om, welke mogelijke issues kunnen er ontstaan en welke oplossingen kunnen in deze gevallen toegepast worden?
-
Zo verbeter je de SEO van jouw podcast
Uit recent onderzoek van MeMo² blijkt dat 2,2 miljoen Nederlanders luistert naar podcasts. Podcasts zijn nog nooit zo populair geweest. Verklaring: radioconsumptie neemt snel af, met name onder jongeren. Podcasts vormen een impactvol alternatief om contact te leggen met de doelgroep. Een selectief bereik kan eenvoudig worden behaald door distributie via eigen en betaalde mediakanalen zoals Spotify, Facebook of Soundcloud. Maar hoe maak je podcasts vindbaar? Met podcast-SEO.
-
Snel SEO verbeteren: zes tips voor de doe-het-zelver
Het is een term die vaak voorbij komt en bij iedere marketeer bekend is: SEO, Search Engine Optimization, zoekmachine-optimalisatie. En hoewel die nummer-één-positie op de Google resultatenpagina niet altijd haalbaar is, is het toch belangrijk om je SEO goed op orde te hebben, omdat het veel scheelt in het aantal organische bezoekers dat je website trekt. Voor de doe-het-zelvers zijn er zes tips waarmee je snel en eenvoudig invloed kunt uitoefenen op je resultaten.
-
Google-update treft vooral medische bedrijven
Google verraste de SEO-wereld begin augustus met een 'broad core algorithm update'. Als een van de eersten meldde Barry Schwartz van SE Roundtable dat het erop leek dat er een grote update in de zoekresultaten van Google werd uitgerold. Diverse SEO-specialisten en webmasters speculeerden over de update op WebmasterWorld, vanwege de flinke dalingen in posities en verkeer. Pas daarna kwam Google met de bevestiging. Opmerkelijk is dat vooral medische bedrijven last lijken te hebben van het nieuwe algoritme.
-
AdWords-scripts: haal meer uit je zoekwoorden en advertenties
De saga van AdWords-scripts gaat verder, met een aantal manieren om meer uit je zoekwoorden en advertenties te halen. We zetten vijf nuttige scripts op een rij, waarmee je een mooie optimalisatieslag kunt maken in je accounts. Met deze scripts bespaar je jezelf een hoop handmatig werk én enorm veel tijd.
-
Wat te doen als je al goed scoort in Google?
Het gaat goed. Je scoort hoog in Google, en bij de belangrijkste zoektermen sta je bovenaan. Je campagnes in AdWords gaan ook lekker. Hoe kun je verder groeien? In plaats van proberen te winnen in de bestaande markt, kun je ook proberen je markt te vergroten. Hoe pak je dat aan? Een boeiende praktijk-case is de webshop van 'tv-kapper' John Beerens.