-
Je kijkt nu naar de meest recente artikelen over dit onderwerp.
-
AI, machine-learning, andere ranking-factors en de macht van chatbots: dit is search in 2018!
Friends of Search, het search-congres voor online marketeers, pakte uit tijdens de alweer vijfde editie met een 'best-of-special'. Meer internationale search-experts dan ooit tevoren vlogen naar Amsterdam om de nieuwste digitale ontwikkelingen te delen met de ruim 600 aanwezige SEO- en SEA-experts. Unicorn-marketing, machine-learning in een bubbelbad en waarom we eigenlijk vandaag nog moeten stoppen met adverteren: het kwam allemaal voorbij tijdens een bomvol programma. We delen in dit artikel de belangrijkste inzichten van Friends of Search 2018.
-
Hoe ben je echt klaar voor mobile-first index?
Als je ondanks alle blogs over de mobile-first index nog geen actie hebt ondernomen, is dat waarschijnlijk omdat jouw website goed is ingericht. Althans, daar ga je vanuit. Maar heb je dit ook daadwerkelijk gecontroleerd? Zelfs als je een responsive website hebt, kan een check nuttig zijn om geen risico te lopen. Welke (SEO-)elementen dien je te controleren, welke risico’s loopt je website en hoe kun je dat aan de hand van één tool controleren?
-
SEO-stappenplan voor website-migraties
Niet elke website migratie is hetzelfde. De impact op de zichtbaarheid in Google bepaalt hoeveel effort er tijdens de migratie in het project gestopt dient te worden. Zo zijn er de wijzigingen qua website lay-out of de overgang naar een geheel nieuw platform zoals Magento 2. Vooral het aantal te wijzigen URL's en de gekozen techniek achter de website bepalen de impact welke een migratie op de online zichtbaarheid in zoekmachines kan hebben.
-
Uitgaven aan mobiele zoekadvertenties bijna verdubbeld in 2016
Adverteerders uit de reis-, retail- en financiële sector hebben in 2016 samen 25 procent meer aan zoekmachinemarketing uitgegeven dan in het jaar daarvoor. Daarnaast zijn de uitgaven aan mobiele advertenties bijna verdubbeld (92 procent). Op tablets zijn de advertentieuitgaven op alle fronten (CPC en Ad Spend) juist met gemiddeld 3 procent gedaald. Ook opvallend: deze groep adverteerders heeft in 2016 hun uitgaven voor Google Product Listing Ads verdubbeld. Dit en meer blijkt uit het rapport van IAB en DDMA over paid search advertising. Ik zet in dit artikel de belangrijkste trends en data op een rij in 13 grafieken.
-
Gratis search advertising tools: de 14 must-haves voor campagnemanagement
Wil je sneller campagnes opbouwen, sneller zoekwoord varianten uitwerken en sneller inzichten in je advertentieteksten krijgen? Dit overzicht geeft jou een kijkje in de keuken van een search advertising-specialist met daarin veertien gratis tools die je kan gaan gebruiken om efficiënter te werk te gaan.
-
10 relatietips voor een goed huwelijk tussen SEO en SEA
Steeds vaker hoor je de term 'search marketing' als synoniem voor 'search advertising'. Zijn we allemaal vergeten dat er in de zoekresultaten twee varianten zijn? De samenwerking in dit huwelijk wordt zelfs steeds belangrijker. Hoe zorg je voor het juiste evenwicht in de relatie? En waarom is dat belangrijk? Lees hier 10 tips om de juiste balans te bewaren en het huwelijk spannend te houden.