-
Snapchat lanceert bedrijfsprofielen voor betere band tussen merk en consument
Snapchat heeft aangekondigd nog dit jaar bedrijfsprofielen te zullen lanceren. Op dit moment wordt het nog getest met vijftien merken en bedrijven. Volgens Snap Inc. moeten de bedrijfsprofielen dé verzamelplek worden voor branded content. En voor het eerst kan content nu langer worden bewaard.
-
Snapchat wordt steeds meer een augmented reality-platform
Snapchat is een augmented reality-plaform. Dat zei CEO Evan Spiegel donderdag 11 juni tijdens de Snap Partner Summit. Op de, vanwege de coronacrisis, virtuele bijeenkomst kondigde hij en CTO Bobby Murphy en verschillende nieuwe features aan, zoals Happening Now, Voice Scan, een aangepaste actionbar en natuurlijk nieuwe AR-mogelijkheden. Wat die inhouden, lees je hier.
-
Hoe de laatste updates van Snapchat jouw campagnes kunnen boosten
Bij Snapchat hebben ze de afgelopen tijd niet stil gezeten: de mogelijkheden blijven zich uitbreiden. Aangezien het platform voornamelijk gebruikers heeft onder de 35 jaar, is adverteren op Snapchat heel geschikt voor bedrijven die een jongere doelgroep willen bereiken. In deze blog geven we een aantal tips om te zorgen dat je alles uit je Snapchat-campagnes haalt.
-
Dit zijn de nieuwe features van Snapchat
Het was een explosie van nieuwe features tijdens de Snap Partner Summit van Snapchat. Er werd zoveel nieuws geïntroduceerd dat het zeker de moeite waard is om er in te duiken: het doel van alle nieuwe toepassingen is om gebruikers langer vast te houden in de app, waardoor er meer ruimte komt voor advertenties, wat het aantrekkelijker maakt voor bedrijven om het advertentieplatform van Snapchat te gaan gebruiken. Maar het Snapchat-doel blijft natuurlijk, en bovenal, het aantrekken van nieuwe Snapchatters.
-
Het eerste Snapchat-bureau van Nederland
De twintigjarige Tim van der Wiel is oprichter van GoSpooky, het eerste Snapchat-bureau van Nederland. De jonge ondernemer richtte onlangs ook Speaky op, een nieuw bureau in voice-technologie. Het is bijna een jongensboek, met als eerste hoofdstuk 'Ik startte een twitteraccount op mijn zolderkamer.' Bij welk hoofdstuk zijn we nu en hoe dik wordt het boek?
-
Dit is hoe Snapchat een comeback gaat maken
Als Snapchat op de basisschool zou zitten, dan was het dat jongetje waarvan iedere dag de lunch werd afgepakt door vier oudere jongens. Die vier jongens zijn Facebook, Instagram, Messenger en WhatsApp. Zij komen iedere dag bij elkaar om te voorkomen dat Snapchat groeit in aantal gebruikers. Daar zijn ze nu voor het eerst in geslaagd. Tijd voor Snapchat om de mouwen op te stropen.
-
Snapchat Advertising vs Instagram: het overwegen waard?
Snapchat is hét medium onder jongeren en jongvolwassenen tot 34 jaar en met Snapchat Advertising is daar de mogelijkheid om via Snap Ads, filters, lenzen en augmented reality die doelgroep te bereiken. Daarnaast biedt Snapchat op het gebied van targeting grotendeels dezelfde mogelijkheden als de gevestigde social media-orde, waardoor het een serieuze optie is voor iedere adverteerder met een relatief jonge doelgroep. Ook in deze blog: Snapchat versus Instagram op de proef genomen.