Marketingfacts - Powered by NIMA
  • +
Marketingfacts
  • home
  • channels
    channels
  • topics
    topics
  • kennisbank
  • jobs
  • jaarboek
  • trainingen
    • +

channels

  • Advertising
  • Brand design
  • Brand management
  • Contentmarketing
  • Customer experience
  • Data analytics
  • Direct marketing
  • Innovatie
  • Loopbaan
  • Media
  • Search
  • Social media
  • Strategie

topics

  • B2B
  • Big data
  • Contentmarketing
  • Facebookmarketing
  • Marketing automation
  • Privacy
  • Psychologie
  • Storytelling
  • Wearables
  • Webcare
  •  
  •  
  •  

specials

  • De marketing to-do list 2018
  • Customer-centric design
  • Van data naar inzicht
  • Programmatic marketing
  • Non-profitmarketing
  • Conversational interfaces
  • Webcare & monitoring
  • Contentmarketing
  • Influencer marketing
  • Datamanagementplatformen
  • Mobile
  • Customer journey
  • Toekomst van betalen
  • Online Video
  • Marketing automation
  • Inloggen
  • Aanmelden

Social Media

gerelateerde topics

  • facebook
  • instagram
  • snapchat
  • nieuws
  • de week op social

social media experts


  • Aantal blogs: 6
  • Jeroen Mirck
    Aantal blogs: 6
  • Maurits Kreijveld
    Aantal blogs: 4

vacatures

  • Contentspecialist

    Contentspecialist

  • Webredacteur - specialisatie Beeld en Video

    Webredacteur - specialisatie Beeld en Video

  • CRM consultant

    CRM consultant

  • Klik hier voor alle vacatures

volg Marketingfacts

@marketingfacts volgen
  • Waar horen virtual humans?

    Waar horen virtual humans?

    Employee advocacy kan fantastische effecten hebben op je bedrijf. Dat weten we inmiddels: 561 procent meer organisch bereik en acht keer meer engagement bij authentieke posts van medewerkers dan van het corporate account. Corporate accounts hebben namelijk geen karakter, mensen wel. Alleen blijkt het lang niet zo eenvoudig om medewerkers mee te krijgen. Daarnaast, ze komen en gaan. Virtuele mensen kunnen uitkomst bieden. Een nieuwe generatie influencers die volledig met de computer gegenereerd wordt. Ik sprak Maarten Reijgersberg, eindbaas bij het Rotterdamse communicatiebureau RauwCC, en Manon Bode, strateeg, over Esther Olofsson, de eerste echte virtuele influencer van Nederland.

    Lees verder »
    • Denise Pellinkhof (Joy in Business)
    • 25 november 2020
    • Social media Contentmarketing Brand management
      • 7754
      • 0
  • Waarom de C-suite zich juíst nu met social media moet bemoeien

    Waarom de C-suite zich juíst nu met social media moet bemoeien

    Het zijn drukke tijden voor de C-suite. Een pandemie die de wereld lamlegt. Een regelrechte ramp voor onze bloeiende economie. Werknemers die bij bosjes uitvallen na maanden thuiswerken combineren met thuisonderwijs. Kantoren die aan allerlei nieuwe veiligheidseisen moeten voldoen. Subsidieaanvragen. Ontslagen. Een mogelijke tweede golf. Alsof deze tijd niet al uitdagend genoeg is adviseer ik C-level executives zich ook nog eens bezig te houden met wat er op social media gebeurt. Ik hoor je denken… ‘Ben je wel helemaal lekker?!’. Maar toch pleit ik voor meer bemoeienis. Of op z’n minst betrokkenheid. Laat me je aan de hand van drie voorbeelden uitleggen waarom.

    Lees verder »
    • Anneli Rispens (So Me Mc )
    • 2 september 2020
    • Social media Direct marketing Innovatie Loopbaan
      • 10168
      • 2
  • Stand van Webcare: is corona een versneller voor ontwikkelingen in digitaal klantcontact?

    Stand van Webcare: is corona een versneller voor ontwikkelingen in digitaal klantcontact?

    Selfservice kanalen en de inzet van machine assistance in de vorm van bijvoorbeeld chatbots zijn als het om webcare gaat steeds gewoner. Maar we zien in de eerste maanden van dit jaar dat de ontwikkelingen in dit vakgebied nog groter zijn dan in andere jaren. Dat blijkt uit de zesde editie van Stand van Webcare, uitgevoerd door HAN University of Applied Sciences en Upstream. Een overzicht van trends en ontwikkelingen in digitaal klantcontact – en de impact van de coronacrisis hierop. 

    Lees verder »
    • Daphne Hachmang (Hogeschool Arnhem Nijmegen)
    • 9 juni 2020
    • Customer experience
      • 9638
      • 0
  • Wat doen Nederlanders nu eigenlijk online?

    Wat doen Nederlanders nu eigenlijk online?

    We maken ons minder zorgen over online veiligheid persoonlijke gegevens, zo blijkt uit het onderzoek What’s Happening Online 2020. Al dertien jaar analyseert bureau Ruigrok NetPanel in dit onderzoek het online gedrag van Nederlanders. Wat zijn nog meer trends en ontwikkelingen in het gebruik van devices, e-commerce, social media en online finance en online safety? Je leest de belangrijkste hier.

    Lees verder »
    • Sara de Groot (Ruigrok NetPanel)
    • 9 juni 2020
    • Social media Media Data analytics
      • 13370
      • 0
  • De week van Koot: over 7 mijlpalen in je leven en ander Knewz

    De week van Koot: over 7 mijlpalen in je leven en ander Knewz

    De winnaar van de gouden Effie voor 2020 is bekend. En afgelopen week was daar een brief aan alle Nederlanders met de boodschap: klimaatverandering bedreigt het voortbestaan van ons land. Maar in daar gaan het hier verder niet over hebben. Wel over tien interessante nieuwtjes voor marketeers.

    Lees verder »
    • Gert Koot (Branded Entertainment)
    • 3 februari 2020
    • Advertising Customer experience Innovatie Strategie
      • 4324
      • 0
  • De Week van Koot: Mark Ritson, Daniel Kahneman en een do-it-yourself coffeeshop

    De Week van Koot: Mark Ritson, Daniel Kahneman en een do-it-yourself coffeeshop

    Op een van de slides uit de presentatie van Mark Ritson die we bij nummer zeven hieronder bespreken, staat een wonderschone uitspraak van David Abbott: “Shit that arrives at the speed of light, is still shit”. Hier is weer de update met het laatste nieuws van deze week.

    Lees verder »
    • Gert Koot (Branded Entertainment)
    • 27 januari 2020
    • Social media Search Data analytics Innovatie
      • 6230
      • 0
  • Je mensen zijn je marketing

    Je mensen zijn je marketing

    Tijdens Social Marketing Day van Snip Snap werd weer duidelijk: je mensen zijn je marketing. Alles draait om diepere inzichten in menselijke waarheden. Want als jij met content aansluit op de beleefwereld van je doelgroep, creëer je interactie. En algoritmes draaien op engagement. Post platformspecifiek en laat je verhaal vertellen door ambassadeurs: van je eigen mensen tot micro- en nano-influencers. Inmiddels wordt 75 procent van het marketing- en communicatiebudget binnen bedrijven uitgegeven aan branding. Omdat ze snappen: langetermijn werkt.

    Lees verder »
    • Denise Pellinkhof (Joy in Business)
    • 21 november 2019
    • Social media Contentmarketing
      • 16664
      • 0
  • Off-Facebook Activity: de voor- en nadelen voor bedrijven

    Off-Facebook Activity: de voor- en nadelen voor bedrijven

    Naast de functie 'Why am I seeing this' die begin dit jaar is geïntroduceerd, kondigde Facebook in mei ook aan dat de nieuwe feature “Off-Facebook Activity” wordt uitgerold. Dit betekent dat de Facebook-gebruiker een overzicht te zien krijgt van zijn interacties met bedrijven en organisaties die gegevens delen met Facebook. Welke consequenties heeft dit precies? En wat kunnen bedrijven ermee?

    Lees verder »
    • Tim Melief (SDIM)
    • 23 september 2019
    • Advertising E-business Social media Data analytics
      • 12952
      • 0
  • Zorgen influencers voor de stille dood van emotionele marketing?

    Zorgen influencers voor de stille dood van emotionele marketing?

    In dit digitale tijdperk bewegen wij als marketeers op een tempo dat ons belemmert om écht na te denken over ons werk. Consumenten worden voortdurend gebombardeerd met zinloze advertenties en andere meldingen die de moeite niet nemen om behoeften of voorkeuren van die consumenten te begrijpen. Ver weg zijn de emotioneel geladen marketingstrategieën. Tijd om er naar terug te gaan.

    Lees verder »
    • Lisanza Faccilongo (Sortlist)
    • 15 augustus 2019
    • Advertising E-business Social media Contentmarketing Customer experience
      • 15466
      • 0
  • In vier stappen naar een social-proof contentstrategie

    In vier stappen naar een social-proof contentstrategie

    Is de content op de sociale media van jouw bedrijf nog niet zoals je zou willen? Ben je op zoek naar de next steps om je social kanalen interactiever te maken door middel van social-proof content? Hier zijn een aantal handvatten om jouw social media een boost te geven.

    Lees verder »
    • Tjarda Polderman (Tomorrowmen)
    • 13 augustus 2019
    • Social media
      • 21452
      • 2
  • Voorspelling: wordt dit de beste inhaker van 2019?

    Voorspelling: wordt dit de beste inhaker van 2019?

    Het trollenleger van zanger Dotan, de zelfgekozen gele kaart van voetballer Ramos tijdens de Champions Leaguewedstrijd Real Madrid-Ajax, de zin 'Huts a Niffo!' uit het nummer Huts van The Blockparty, het wereldrecord meeste likes op Instagram van @world_record_egg, en de trending topics 'Top 5 Misspellings' op Twitter en '#10yearchallenge' op Twitter en Instagram. Op welke van deze momenten werd het grappigst, mooist, snelst en meest creatief ingehaakt? Wie wint de prijs voor beste inhaker? Een voorspelling, gebaseerd op wetenschappelijke inzichten.

    Lees verder »
    • Suzanne de Bakker (Lectoraat Communicatie in Digitale Transitie, Hogeschool Utrecht)
    • 21 mei 2019
    • Advertising Social media Contentmarketing
      • 18628
      • 2
  • Veel negatieve geluiden rondom sociale muziek-hype TikTok

    Veel negatieve geluiden rondom sociale muziek-hype TikTok

    De Chinese muziek-app TikTok is de laatste tijd vooral negatief in het nieuws. Het bedrijf moest een recordboete betalen wegens schending van de privacy van kinderen en zou een broedplaats voor pedofielen zijn. Toch is het naast Instagram de meest gebruikte app ter wereld. Wat is TikTok, wat zijn de risico’s en heeft het toegevoegde waarde voor de marketingstrategie van jouw bedrijf?

    Lees verder »
    • Alice Kaal (Adwise - your digital brain)
    • 18 maart 2019
    • Social media
      • 28220
      • 3
  • Een vliegende start met Pinterest Advertising

    Een vliegende start met Pinterest Advertising

    Het duurt niet lang meer voordat Pinterest Advertising beschikbaar is in Nederland en België. Goed nieuws, want het aantal gebruikers in Nederland blijft stijgen. De eerste adverteerders in Nederland zijn al gewhitelist. Op basis van een eerste ervaring hebben we een stappenplan opgesteld, zodat je binnenkort een vliegende start kunt maken met je eerste Pinterest-campagne. Zo wordt ook jouw merk Pinterest-proof.

    Lees verder »
    • Tjarda Polderman (Tomorrowmen)
    • 7 maart 2019
    • Advertising Social media
      • 26280
      • 3
  • Viral Friday 08/2019: mannengriep, carnaval, Messi, veggies en Kelly Rowland

    Viral Friday 08/2019: mannengriep, carnaval, Messi, veggies en Kelly Rowland

    Viral Friday is de wekelijkse rubriek op Marketingfacts in samenwerking met Mindshare, waarin de beste virals van de afgelopen week worden belicht. Met deze week de commercials van Bol.com, Jägermeister, Veg Power, Dove en Pepsi.

    Lees verder »
    • Luka van Rijn (Mindshare)
    • 22 februari 2019
    • Advertising Social media Media Contentmarketing
      • 18396
      • 0
  • Hoeveel actieve twitteraars zijn er in Nederland?

    Hoeveel actieve twitteraars zijn er in Nederland?

    “Op Twitter zitten maar vijfduizend mensen.” Met deze geërgerde uitroep in De Wereld Draait Door zwengelde media-tycoon John de Mol afgelopen week de discussie aan over het ooit zo almachtige sociale netwerk. Doet Twitter er nog wel toe? Reden genoeg voor EenVandaag om de claim van de Talpa-topman te factchecken, dus belden ze... Marketingfacts! Het verlossende woord kwam van Danny Oosterveer, die voor ons elk jaar een blog schrijft over Social Media in Nederland. Die blog is weer op komst, maar we hebben nu alvast de belangrijkste Twitter-cijfers voor je.

    Lees verder »
    • Jeroen Mirck (Mirck Media)
    • 20 januari 2019
    • Social media Contentmarketing Data analytics
      • 63122
      • 9
  • ouder »

Onderdelen

  • M! Blog
  • M! Jobs
  • M! Kennisbank
  • M! Statistieken
  • M! Opleidingen
  • M! Jaarboek

Over ons

  • Colofon
  • Blogger worden
  • Nieuws melden
  • Adverteren
  • Partners
  • Privacy & cookies
  • Disclaimer

Volg ons

RSS

  • M! Blog
  • M! Jobs
  • M! Kennisbank
  • Alle feeds

Nieuwsbrief

Partners

  • We are you
  • Copernica
  • gracious
  • Exonet
  • Upstream

copyright © 2002 - 2021 Marketingfacts. Creative Commons 3.0 License. | Developed by We are you