Marketingfacts - Powered by NIMA
  • +
Marketingfacts
  • home
  • channels
    channels
  • topics
    topics
  • kennisbank
  • jobs
  • jaarboek
  • trainingen
    • +

channels

  • Advertising
  • Brand design
  • Brand management
  • Contentmarketing
  • Customer experience
  • Data analytics
  • Direct marketing
  • Innovatie
  • Loopbaan
  • Media
  • Search
  • Social media
  • Strategie

topics

  • B2B
  • Big data
  • Contentmarketing
  • Facebookmarketing
  • Marketing automation
  • Privacy
  • Psychologie
  • Storytelling
  • Wearables
  • Webcare
  •  
  •  
  •  

specials

  • De marketing to-do list 2018
  • Customer-centric design
  • Van data naar inzicht
  • Programmatic marketing
  • Non-profitmarketing
  • Conversational interfaces
  • Webcare & monitoring
  • Contentmarketing
  • Influencer marketing
  • Datamanagementplatformen
  • Mobile
  • Customer journey
  • Toekomst van betalen
  • Online Video
  • Marketing automation
  • Inloggen
  • Aanmelden

Social Media Marketing

gerelateerde topics

  • facebook
  • facebook marketing
  • social media
  • instagram
  • twitter

social media marketing experts

  • Marco Derksen
    Aantal blogs: 1448
  • Matthijs van den Broek
    Aantal blogs: 427
  • Danny Oosterveer
    Aantal blogs: 168

vacatures

  • Contentspecialist

    Contentspecialist

  • Webredacteur - specialisatie Beeld en Video

    Webredacteur - specialisatie Beeld en Video

  • CRM consultant

    CRM consultant

  • Klik hier voor alle vacatures

volg Marketingfacts

@marketingfacts volgen
  • Vijf slimme tips om Facebook-marketing te optimaliseren

    Vijf slimme tips om Facebook-marketing te optimaliseren

    Vraag willekeurige bedrijven hoe hun online marketingstrategie eruitziet en vrijwel allemaal zullen ze iets over Facebook of een ander social media-kanaal zeggen. Facebook-marketing is na al die jaren nog steeds helemaal hip en happening, en daarom werd deze maand voor de zesde keer het Congres Facebook & Instagram Marketing gehouden. Meer dan vierhonderd marketeers uit Nederland en België kwamen naar dit event om over de nieuwste ontwikkelingen op beide platformen te horen. Dit zijn de vijf belangrijkste ontwikkelingen op het gebied van Facebook-marketing die werden genoemd.

    Lees verder »
    • Carlijne Brouwers (LEWIS)
    • 27 juni 2018
    • Social media
      • 32734
      • 1
  • Zorgsector grijpt nog te weinig kansen op social media

    Zorgsector grijpt nog te weinig kansen op social media

    Eén op de vijf Nederlanders vindt dat elke zorginstelling aanwezig moet zijn op social media. Dat blijkt uit onderzoek van LVB Networks, uitgevoerd door Multiscope. Ruim duizend ondervraagden geven aan vooral behoefte te hebben aan tips, ervaringen en informatie over de instelling, zorg of ziekte. Maar wat doen zorggroepen om ervoor te zorgen dat ze ook online worden gevonden? Dat ze hun positieve offline imago ook online uitstralen?

    Lees verder »
    • Marieke Klauwers (Coosto)
    • 20 juni 2018
    • Social media
      • 29632
      • 10
  • Leidt een like naar een aankoop?

    Leidt een like naar een aankoop?

    'Like ons op Facebook!' Je vindt overal verwijzingen naar social media-kanalen van merken: via nieuwsbrieven, tv- en radioreclame, en zelfs op muesli- of hagelslagverpakkingen, proberen merken consumenten als volgers te werven. Likes zouden namelijk waardevol zijn. Maar is dit daadwerkelijk zo? Kan zoiets kleins als een like op social media leiden tot een positieve verandering in consumentengedrag? En moet je consumenten dus vragen om je te volgen op social media? 

    Lees verder »
    • SWOCC (SWOCC.nl)
    • 17 mei 2018
    • Advertising Social media
      • 27436
      • 2
  • Instagram Shopping: wees klaar voor next-level retail

    Instagram Shopping: wees klaar voor next-level retail

    Instagram is, zeker onder jongeren, hét sociale medium. Voor marketeers had dit social media-kanaal echter nog een aantal beperkingen. Zo is het niet mogelijk om een link in de tekst te zetten, waardoor je altijd moest verwijzen naar de link in de bio. Maar wanneer je als bedrijf of marketeer recentelijk posts hebt gezet op Instagram, zie je dat er een nieuwe optie is bijgekomen: Instagram Shopping, een handige optie op producten te taggen (in plaats van personen). In deze blog leg ik je uit hoe je door middel van product-tagging producten kunt verkopen via Instagram Shopping.

    Lees verder »
    • Bianca van Felius (RUMR Marketing)
    • 12 mei 2018
    • Social media E-commerce
      • 45352
      • 34
  • Wordt oproep Lubach een ramp voor je social media-strategie?

    Wordt oproep Lubach een ramp voor je social media-strategie?

    Arjen Lubach deed afgelopen zondag in zijn tv-programma 'Zondag met Lubach' een oproep aan Nederland om massaal Facebook te verlaten. Met het event Bye Bye Facebook wil hij zoveel mogelijk mensen aansporen om vandaag om 20.00 uur hun Facebook-profiel te verwijderen. Voor veel organisaties vormt dit sociale netwerk een belangrijk onderdeel van hun social media-strategie. Wat zijn voor hen de gevolgen als écht iedereen Facebook verlaat?

    Lees verder »
    • Jesse Gosse (Medical Digitals)
    • 11 april 2018
    • Social media
      • 44918
      • 7
  • Targeten op kinderen, moeten we dat wel willen?

    Targeten op kinderen, moeten we dat wel willen?

    Kinderen zijn vatbaar voor advertenties en reclame op social media en met deze informatie kunnen adverteerders de effectiviteit van hun marketing vergroten. Maar snappen kinderen dat en moeten we het targeten op kinderen überhaupt wel willen?

    Lees verder »
    • SWOCC (SWOCC.nl)
    • 15 maart 2018
    • Advertising Social media
      • 19854
      • 3
  • Welk belang heeft social proof voor marketing?

    Welk belang heeft social proof voor marketing?

    ‘Social proof’ is een concept dat al zo oud is als marketing zelf. Denk maar eens aan de getuigenissen bij oude advertenties. Door de opkomst van social media is toegankelijkheid, belang en effectiviteit van social proof aanzienlijk vergroot. Dankzij social media staan bedrijven altijd ‘aan’ en is feedback van klanten altijd aanwezig. Hoe kun je als marketeer optimaal profiteren van social proof? 

    Lees verder »
    • Chris van Dongen (Trustpilot)
    • 19 februari 2018
    • Social media Contentmarketing E-commerce
      • 33430
      • 1
  • De week op social: gratis reclame op Snapchat, Google lanceert adblocker en zoeken naar Stories

    De week op social: gratis reclame op Snapchat, Google lanceert adblocker en zoeken naar Stories

    Welkom bij een nieuwe editie van deze wekelijkse rubriek waarin ik je op de hoogte houd van de laatste ontwikkelingen in social media met het nieuws dat de afgelopen week opviel. Met ditmaal het volgende nieuws: gratis adverteren op Snapchat, Google blokkeert advertenties, Stories vindbaar via Google, nieuwe foto-tool voor Facebook Stories en lokaal brekend nieuws op Twitter.

    Lees verder »
    • Juan Felix (Felix Marketing Advies)
    • 17 februari 2018
    • Social media
      • 25886
      • 0
  • Snapvertisement, snap jij het?

    Snapvertisement, snap jij het?

    Snapchat is upcoming, dat kunnen we niet meer ontkennen. Steeds vaker zien we campagnes voorbij komen van grote merken. Kijkend naar Snapchat-marketing zie je dat adverteren op het platform ('snapvertisement') in de VS al volledig is geadopteerd. Onduidelijk is waarom Snapchat in Nederland nog niet zo trending is als in Amerika, maar het is absoluut een gat in de markt. Dit is dus hét moment om de Snapchat-trein te pakken. Maar hoe maak je er optimaal gebruik van?

    Lees verder »
    • Karen Grouve (CYI)
    • 14 februari 2018
    • Advertising Social media Mobile Contentmarketing
      • 26756
      • 2
  • De week op social: Instagram krijgt deelknop, Snapchat lanceert event-lenzen en Twitter blijft kort

    De week op social: Instagram krijgt deelknop, Snapchat lanceert event-lenzen en Twitter blijft kort

    Welkom bij een nieuwe editie van deze wekelijkse rubriek waarin ik je op de hoogte houd van de laatste ontwikkelingen in social media met het nieuws dat de afgelopen week opviel. Met deze week: tweets blijven kort ondanks de introductie van 280 karakters, Instagram krijgt Cinemagraph-feature en 'regram-knop', Snapchat biedt event-specifieke gezichtslenzen en webwinkels kunnen collecties verkopen op Instagram.

    Lees verder »
    • Juan Felix (Felix Marketing Advies)
    • 10 februari 2018
    • Social media Innovatie
      • 18302
      • 0
  • De week op social: Facebook lanceert Watch Parties, minder YouTube-inkomsten en zakelijke Whatsapp

    De week op social: Facebook lanceert Watch Parties, minder YouTube-inkomsten en zakelijke Whatsapp

    Welkom bij een nieuwe editie van deze wekelijkse rubriek waarin ik je op de hoogte houd van de laatste ontwikkelingen in social media met het nieuws dat de afgelopen week opviel. Met deze week: YouTube verscherpt regels voor advertentie-inkomsten, Whatsapp lanceert bedrijvenapp in vijf landen en Instagram test speciale tekstfeature voor Stories, terwijl Facebook komt met Stories voor Desktop én met Watch Parties.

    Lees verder »
    • Juan Felix (Felix Marketing Advies)
    • 20 januari 2018
    • Social media Innovatie
      • 19736
      • 2
  • De week op social: Google zoekresultaten in selfies, Instagram Story Highlights en Pinterest Bot

    De week op social: Google zoekresultaten in selfies, Instagram Story Highlights en Pinterest Bot

    Welkom bij een nieuwe editie van deze wekelijkse rubriek waarin ik je op de hoogte houd van de laatste ontwikkelingen in social media met het nieuws dat de afgelopen week opviel.

    Met deze week: populaire bekendheden beantwoorden vragen op Google in selfie-stijl, Messenger lanceert livestreaming voor gamers, Instagram introduceert standalone berichtenapp Direct en voegt Highlight-sectie voor je Stories toe en Pinterest lanceert Messengerbot en Chatextensie.

    Lees verder »
    • Juan Felix (Felix Marketing Advies)
    • 10 december 2017
    • Social media Innovatie
      • 12038
      • 0
  • De week op social: Snapchat redesign, YouTube Stories en Instagram Regram-knop

    De week op social: Snapchat redesign, YouTube Stories en Instagram Regram-knop

    Welkom bij een nieuwe editie van deze wekelijkse rubriek waarin ik je op de hoogte houd van de laatste ontwikkelingen in social media met het nieuws dat de afgelopen week opviel.

    Met deze week: Facebook test Messenger Broadcast voor bedrijven, Snapchat rolt een volledig redesign uit, Instagram test een regram-knop, YouTube test een variant van Stories voor creators en Facebook introduceert tool voor faciliteren mentorschap.

    Lees verder »
    • Juan Felix (Felix Marketing Advies)
    • 2 december 2017
    • Social media Innovatie
      • 18116
      • 0
  • De week op social: live op Insta met je vrienden, Facebook blijft een copycat en Twitter Bookmarks

    De week op social: live op Insta met je vrienden, Facebook blijft een copycat en Twitter Bookmarks

    Welkom bij een nieuwe editie van deze wekelijkse rubriek waarin ik je op de hoogte houd van de laatste ontwikkelingen in social media met het nieuws dat de afgelopen week opviel.

    Met deze week: Instagram voegt uitnodiging voor deelname livestream toe, Messenger introduceert betalen met PayPal via chatextensie, Facebook lanceert chatbotcompetitie, Messenger verbetert fotokwaliteit met 4K foto's, Twitter noemt Save for Later-feature 'Bookmarks' en Messenger test kopie van Snapchat Streak.

    Lees verder »
    • Juan Felix (Felix Marketing Advies)
    • 25 november 2017
    • Social media Innovatie
      • 17258
      • 0
  • De week op social: nieuwe feed voor Snapchat, meer Story-opties op Insta en Messenger op je website

    De week op social: nieuwe feed voor Snapchat, meer Story-opties op Insta en Messenger op je website

    Welkom bij een nieuwe editie van deze wekelijkse rubriek waarin ik je op de hoogte houd van de laatste ontwikkelingen in social media met het nieuws dat de afgelopen week opviel.

    Met deze week: Instagram maakt Story Uploads 'ouder dan 24 uur' mogelijk, Twitter breidt aantal tekens uit naar 280, Snapchat kondigt nieuwe storyfeed aan, Facebook introduceert websiteplugin voor Messenger en artikelen krijgen een 'Monetization tab', Pinterest voegt bordsectie toe aan pinborden en Twitter rolt Tweetpromotie-abonnement uit.

    Lees verder »
    • Juan Felix (Felix Marketing Advies)
    • 11 november 2017
    • Social media Innovatie
      • 19508
      • 0
  • ouder » « nieuwer

Onderdelen

  • M! Blog
  • M! Jobs
  • M! Kennisbank
  • M! Statistieken
  • M! Opleidingen
  • M! Jaarboek

Over ons

  • Colofon
  • Blogger worden
  • Nieuws melden
  • Adverteren
  • Partners
  • Privacy & cookies
  • Disclaimer

Volg ons

RSS

  • M! Blog
  • M! Jobs
  • M! Kennisbank
  • Alle feeds

Nieuwsbrief

Partners

  • We are you
  • Copernica
  • gracious
  • Exonet
  • Upstream

copyright © 2002 - 2021 Marketingfacts. Creative Commons 3.0 License. | Developed by We are you