Marketingfacts - Powered by NIMA
  • +
Marketingfacts
  • home
  • channels
    channels
  • topics
    topics
  • kennisbank
  • jobs
  • jaarboek
  • trainingen
    • +

channels

  • Advertising
  • Brand design
  • Brand management
  • Contentmarketing
  • Customer experience
  • Data analytics
  • Direct marketing
  • Innovatie
  • Loopbaan
  • Media
  • Search
  • Social media
  • Strategie

topics

  • B2B
  • Big data
  • Contentmarketing
  • Facebookmarketing
  • Marketing automation
  • Privacy
  • Psychologie
  • Storytelling
  • Wearables
  • Webcare
  •  
  •  
  •  

specials

  • De marketing to-do list 2018
  • Customer-centric design
  • Van data naar inzicht
  • Programmatic marketing
  • Non-profitmarketing
  • Conversational interfaces
  • Webcare & monitoring
  • Contentmarketing
  • Influencer marketing
  • Datamanagementplatformen
  • Mobile
  • Customer journey
  • Toekomst van betalen
  • Online Video
  • Marketing automation
  • Inloggen
  • Aanmelden

Socialmedia

gerelateerde topics

  • facebook
  • de week op social
  • google
  • sociale media
  • snapchat

socialmedia experts

  • Jaap van Zessen
    Aantal blogs: 3
  • Daniel Kuipers
    Aantal blogs: 1

  • Aantal blogs: 1

vacatures

  • Contentmarketeer/Tekstschrijver

    Contentmarketeer/Tekstschrijver

  • Directeur Citymarketing

    Directeur Citymarketing

  • Online Marketing Specialist

    Online Marketing Specialist

  • Klik hier voor alle vacatures

volg Marketingfacts

@marketingfacts volgen
  • Droom niet alleen over employee advocacy, ga ermee aan de slag

    Droom niet alleen over employee advocacy, ga ermee aan de slag

    Waar employee advocacy tot voor kort nog als een trend werd gezien, is het nu echt tijd het te integreren in de bedrijfsplannen. In de ideale wereld houden werknemers van hun collega’s en bedrijf en raken er op social media niet over uitgepraat. Voor veel bedrijven een droom, maar dat hoeft het niet te blijven als je investeert in een goed employee advocacy-plan, een van de vele tools die er inmiddels op de markt zijn en de personal branding van werknemers. Als mensen zelf actief op social media het bedrijf promoten is het zoveel overtuigender dan elke andere vorm van marketing. Hoe ga je aan de slag en hoe krijg je management mee?

    Lees verder »
    • Denise Pellinkhof (Joy in Business)
    • 29 april 2020
    • Contentmarketing Brand management
      • 12522
      • 1
  • Podcast-interview Elja Daae (Super Social): “Juist nu behoefte aan boek over social media”

    Podcast-interview Elja Daae (Super Social): “Juist nu behoefte aan boek over social media”

    Vandaag in De Namarama Show een interview met Elja Daae – fantastische achternaam by the way, die je uitspreekt als 'doo'. Waar dat vandaan komt hoor je natuurlijk in de podcast. Ze is de schrijfster van enkele boeken en haar derde is nét uit: 'Super Social'. Elja blogt, schrijft en geef social media-trainingen. Nu deelt zij al haar kennis in dit superinteressante boek.

    Lees verder »
    • Floris Hülsmann (Namarama)
    • 18 mei 2019
    • Social media Contentmarketing
      • 13622
      • 0
  • Social media contentstrategie: typen berichten en hun effect

    Social media contentstrategie: typen berichten en hun effect

    Voor veel bedrijven is het een blok aan het been: social media. Je moet er iets mee, want je kunt er op kostenefficiënte wijze een hoop mensen mee bereiken. Mits je het goed doet dan, want door het gemak van social media is de competitie ook enorm. Ieder bedrijf strijdt met de berichten om de aandacht van de consument. Dat verhoogt de druk om goede berichten te (blijven) plaatsen. Berichten die werken. Maar hoe zien die berichten eruit? Hoe ontwikkel je nu die doeltreffende contentstrategie? Daarvoor is het handig om inzicht te hebben in welke soorten berichten leiden tot welke soorten effecten. 

    Lees verder »
    • Daniel Kuipers (Online Marketing Agency)
    • 8 januari 2019
    • Social media
      • 29254
      • 3
  • GroenLinks blikt terug op de ‘Facebookverkiezingen’

    GroenLinks blikt terug op de ‘Facebookverkiezingen’

    Sybren Kooistra is als digitaal strateeg verantwoordelijk voor social media bij GroenLinks. Ruim een jaar geleden sloot hij zich eerst twee maanden op om te kijken hoe social media werkt en te kijken hoe andere politieke partijen het gebruiken. Vervolgens bouwde hij een team om hem heen en werkte hij een half jaar lang toe naar de Tweede Kamerverkiezingen. In De Social Podcast van AD.nl vertelt hij over de rol van social media in de verkiezingen. 

    Lees verder »
    • Jaap van Zessen (AD.nl)
    • 18 september 2017
    • Social media Contentmarketing
      • 15366
      • 0
  • Waarom medewerkers soms niet meedoen

    Waarom medewerkers soms niet meedoen

    De meeste merken worden geboren op de tekentafel. Door marktonderzoek, strategische visie of zelfstudie wordt een merk volledig uitgedacht en opgebouwd. Maar om een succesvol merk neer te zetten, heb je de betrokkenheid van je medewerkers nodig. Zij zijn degenen die de belofte van het merk waar moeten maken in gedrag, producten en diensten. Als manager moet je er dus voor zorgen dat de waarden van jouw medewerkers passen bij de waarden van jouw merk (zie ook SWOCC publicatie 64 ‘Waarden aan het werk’). Hierbij is het vooral van belang dat medewerkers betrokken zijn bij de ontwikkeling van het merk. Om dit laatste te realiseren, biedt social media uitstekende kansen, maar in de realiteit worden deze kansen zelden benut.

    Lees verder »
    • SWOCC (SWOCC.nl)
    • 13 juli 2017
    • Social media Contentmarketing
      • 16731
      • 2
  • Factcheck: kan Facebook je emoties lezen?

    Factcheck: kan Facebook je emoties lezen?

    In de Volkskrant van 27 juni verscheen een alarmerend bericht: Facebook zou ‘emotietargeting’ inzetten. Door je gedrag te volgen op het platform, zou Facebook jouw emoties kunnen doorgronden. Om vervolgens genadeloos toe te slaan als je je ‘gestrest’, ‘verslagen’, ‘bang’ of ‘nerveus’ voelt. Liefdesverdriet? Hop, een Magnum in je tijdlijn. Boos? Dit nieuwste deathmetal-album al beluisterd?

    Het artikel bespreekt vooral de gevolgen voor privacy en de wenselijkheid van emotietargeting. Een belangrijke vraag komt echter niet aan de orde: hoe betrouwbaar is die ‘emotiedetectie’ nou eigenlijk?

    Lees verder »
    • Jonas Moons (Hogeschool Utrecht)
    • 3 juli 2017
    • Advertising Social media Data analytics
      • 24517
      • 0
  • De week op social: slimmer netwerken op LinkedIn, bots vinden in Messenger, redesign Google Nieuws

    De week op social: slimmer netwerken op LinkedIn, bots vinden in Messenger, redesign Google Nieuws

    Welkom bij een nieuwe editie van deze wekelijkse rubriek waarin ik je op de hoogte houd van de laatste ontwikkelingen in social media met het nieuws dat de afgelopen week opviel.

    Met deze week: LinkedIn rolt nieuwe netwerkfeatures uit, Google's software neemt je doodles over en rolt redesign van Google Nieuws uit, Facebook beperkt de mogelijkheid om linkpreviews te wijzigen, maakt de Messenger-assistent 'M' slimmer en maakt bots en bedrijven beter vindbaar en videochatten leuker, 

    Lees verder »
    • Juan Felix (Felix Marketing Advies)
    • 1 juli 2017
    • Social media Innovatie
      • 15780
      • 0
  • De week op social: nieuwe tools voor Facebookgroepen, 5 AR-filters en Insta Live 24 uur beschikbaar

    De week op social: nieuwe tools voor Facebookgroepen, 5 AR-filters en Insta Live 24 uur beschikbaar

    Welkom bij een nieuwe editie van deze wekelijkse rubriek waarin ik je op de hoogte houd van de laatste ontwikkelingen in social media met het nieuws dat de afgelopen week opviel.

    Met deze week: Facebook rolt nieuwe tools uit voor groepbeheerders, voegt vijf nieuwe AR-filters toe aan je camera en geeft mensen in India meer controle over hun profielfoto, LinkedIn biedt de mogelijkheid om een afbeelding te plaatsen als reactie op een bericht en Instagram livevideo nu 24 uur beschikbaar in Stories.  

    Lees verder »
    • Juan Felix (Felix Marketing Advies)
    • 24 juni 2017
    • Social media Innovatie
      • 12972
      • 0
  • De week op social: Instagram Messenger advertenties, Google Chrome Adblock & Snap’s Spectacles in NL

    De week op social: Instagram Messenger advertenties, Google Chrome Adblock & Snap’s Spectacles in NL

    Welkom bij een nieuwe editie van deze wekelijkse rubriek waarin ik je op de hoogte houd van de laatste ontwikkelingen in social media met het nieuws dat de afgelopen week opviel.

    Met deze week: Instagram lanceert Click to Messenger-advertenties, Google toont advertentieblokker voor Chrome, Snapchat Spectacles nu verkrijgbaar in Europa, Facebook test feature om editen van linkposts te blokkeren, Twitter voegt optie toe om DM's te filteren en Adobe lanceert gratis Scanapp voor iOS en Android.

    Lees verder »
    • Juan Felix (Felix Marketing Advies)
    • 3 juni 2017
    • Social media Innovatie
      • 14850
      • 3
  • De week op social: Twitter’s botmarketing, meer bereik op Insta via Stories op locatie en datagifjes

    De week op social: Twitter’s botmarketing, meer bereik op Insta via Stories op locatie en datagifjes

    Welkom bij een nieuwe editie van deze wekelijkse rubriek waarin ik je op de hoogte houd van de laatste ontwikkelingen in social media met het nieuws dat de afgelopen week opviel.

    Met deze week: Instagram's locatie-gebonden Stories verschijnen in Explore, Instagram maakt zoeken naar locatie-gebonden Stories mogelijk, Pinterest voegt autoplay video-advertenties toe aan de nieuwsstroom en zoekresultaten, Google lanceert eigen Data Gif Maker, Twitter voegt 239 nieuwe emoji's toe, Twitter introduceert Direct Message Cards voor marketing met bots en Pinterest Lens maakt visueel zoeken naar recepten mogelijk. 

    Lees verder »
    • Juan Felix (Felix Marketing Advies)
    • 27 mei 2017
    • Social media Innovatie
      • 14250
      • 0
  • De week op social: Facebook strenger voor livevideo, Instagram’s FaceFilters, gesponsorde Snaplenzen

    De week op social: Facebook strenger voor livevideo, Instagram’s FaceFilters, gesponsorde Snaplenzen

    Welkom bij een nieuwe editie van deze wekelijkse rubriek waarin ik je op de hoogte houd van de laatste ontwikkelingen in social media met het nieuws dat de afgelopen week opviel.

    Met deze week: Facebook hanteert strengere regels voor livevideo, Instagram introduceert FaceFilters, Pinterest biedt adverteerders meer opties, Instagram test locatiegebonden Stories, Snapchat lanceert gesponsorde wereldlenzen, YouTube gaat voor livevideo, Google voegt nieuwe features toe aan Photos en rolt settingsvariabelen voor analytics uit. 

    Lees verder »
    • Juan Felix (Felix Marketing Advies)
    • 20 mei 2017
    • Social media Innovatie
      • 13000
      • 0
  • De week op social: fotofilters op LinkedIn, advertenties Facebookgroepen en een nieuwe YouTube-app

    De week op social: fotofilters op LinkedIn, advertenties Facebookgroepen en een nieuwe YouTube-app

    Welkom bij een nieuwe editie van deze wekelijkse rubriek waarin ik je op de hoogte houd van de laatste ontwikkelingen in social media met het nieuws dat de afgelopen week opviel. Met deze week: LinkedIn rolt filters uit voor je profielfoto, Facebook test advertenties in groepen, Facebook rolt stories verder uit, Snapchat lanceert Bitmoji-widget voor thuisscherm, Google introduceert berichtenapp zonder keyboard, YouTube stopt met annotaties, WhatsApp brengt tekststatus weer terug, YouTube lanceert nieuwe app Uptime en Facebook heeft nieuwe voorwaarden voor ontwikkelaars.

    Lees verder »
    • Juan Felix (Felix Marketing Advies)
    • 18 maart 2017
    • Social media Innovatie
      • 11788
      • 0
  • De week op social: Facebook, Pinterest en Snapchat ontwikkelen nieuwe features voor adverteerders

    De week op social: Facebook, Pinterest en Snapchat ontwikkelen nieuwe features voor adverteerders

    Welkom bij een nieuwe editie van deze wekelijkse rubriek waarin ik je op de hoogte houd van de laatste ontwikkelingen in social media met de nieuwsitems die de afgelopen week opvielen.

    Lees verder »
    • Juan Felix (Felix Marketing Advies)
    • 4 februari 2017
    • Social media Brand design Innovatie
      • 11189
      • 0
  • 40 praktische tips voor het zakelijk succesvol inzetten van Pinterest

    40 praktische tips voor het zakelijk succesvol inzetten van Pinterest

    Pinterest kan grote potentie hebben voor jouw business mits je weet hoe je dit kanaal juist inzet. Een aantal weken geleden besloot ik voor een van onze klanten eens te gaan testen met Pinterest. Voorafgaand aan de daadwerkelijke uitvoering heb ik veel onderzoek gedaan. In dit artikel lees je niet hoe het platform werkt, maar geef ik je 40 praktische tips voor het zakelijk succesvol inzetten van Pinterest.

    Lees verder »
    • Noël Vleugel (Evoworks e-commerce marketing)
    • 5 januari 2016
    • Social media Innovatie
      • 51465
      • 3
  • 10 ontwikkelingen op sociale media in 2015

    10 ontwikkelingen op sociale media in 2015

    De jaaroverzichten laten een eenduidig beeld zien over 2015: het nieuws werd veelal beheerst door tragisch nieuws. Daar was op sociale media veel van te merken, maar er gebeurde ook van alles dat niet direct te maken had met nieuwsitems. In dit jaaroverzicht kijk ik middels tien ontwikkelingen op sociale media terug hoe merken zich gedroegen op social, hoe de sociale netwerken 2015 doorkwamen en hoe jij en ik (de gebruikers) ons gedroegen.

    Lees verder »
    • Rens Dietz (Coosto)
    • 31 december 2015
    • Social media
      • 24869
      • 1
  • ouder »

Onderdelen

  • M! Blog
  • M! Jobs
  • M! Kennisbank
  • M! Statistieken
  • M! Opleidingen
  • M! Jaarboek

Over ons

  • Colofon
  • Blogger worden
  • Nieuws melden
  • Adverteren
  • Partners
  • Privacy & cookies
  • Disclaimer

Volg ons

RSS

  • M! Blog
  • M! Jobs
  • M! Kennisbank
  • Alle feeds

Nieuwsbrief

Partners

  • We are you
  • Copernica
  • gracious
  • Exonet
  • Upstream

copyright © 2002 - 2021 Marketingfacts. Creative Commons 3.0 License. | Developed by We are you