-
Social Update: steun van TikTok tot Twitter voor bestrijding coronavirus
Ook in deze nare tijd verandert er nog dagelijks veel op de verschillende sociale media. Om als online marketeer voorop te blijven lopen, delen wij maandelijks een greep uit de belangrijkste updates. In dit artikel besteden we aandacht aan de massale steun van de 'socials' voor de bestrijding van het coronavirus, maar ook aan nieuwe features van Facebook en LinkedIn.
-
Social media update: Snapchat Scan-advertenties en Instagram tegen fake news
Bijna dagelijks worden de verschillende socialmediaplatformen vernieuwd. Om als marketeer voorop te blijven lopen, lees je maandelijks over een greep uit de belangrijkste updates. Deze keer: Facebook en muziek, Instagram gaat de strijd aan met misinformatie, Snapchat Scan-advertenties en Pinterest Trends.
-
De week van Koot: Marvel-podcasts en scheurtjes in het digitale tijdperk
Als je met tientallen mensen uit de creatieve sector gaat praten en je oor te luisteren legt op de straat, vind je vanzelf een mooi thema voor het Songfestival. 'Open Up…'. Met het verzoek om het thema zelf aan te vullen. Het is een beetje een containerthema, maar gelukkig staat de Rotterdamse haven daar weer vol mee. Voor al het andere (marketing)nieuws is hier weer de wekelijkse update.
-
De week van Koot: the Passion Economy en social media in 2020
Het was een beetje de week van de afgrond, vorige week. Fortnite verdween er tijdelijk in. Libra, de digitale munt van Facebook, lijkt ook in het putje te vallen. De gebroeders Coronel en de communicatiehoofden van de Hema. Het is nog lang geen voorjaar, maar de grote schoonmaak lijkt inmiddels begonnen. Voor al het overige (marketing)nieuws is hier de wekelijkse update.
-
De trends in social media die je deze maand niet mag missen
Het gebruik van social media blijft stijgen. De verschillende kanalen spelen hierop in door met grote snelheid nieuwe features te introduceren. Als marketeer is het lastig om al deze ontwikkelingen continu bij te houden. Daarom: de nieuwste trends en updates. Over Instagram Checkout, LinkedIn Lookalike Audiences en Pinterest Advertising in Nederland.
-
Dit zijn de nieuwe features van Snapchat
Het was een explosie van nieuwe features tijdens de Snap Partner Summit van Snapchat. Er werd zoveel nieuws geïntroduceerd dat het zeker de moeite waard is om er in te duiken: het doel van alle nieuwe toepassingen is om gebruikers langer vast te houden in de app, waardoor er meer ruimte komt voor advertenties, wat het aantrekkelijker maakt voor bedrijven om het advertentieplatform van Snapchat te gaan gebruiken. Maar het Snapchat-doel blijft natuurlijk, en bovenal, het aantrekken van nieuwe Snapchatters.
-
Dit zijn de nieuwste trends in social advertising
De social media-giganten blijven groeien in actieve gebruikers. De support voor de platformen lijkt alleen maar meer te worden. Er komen maandelijks weer nieuwe features bij en de mogelijkheden op het gebied van social media-advertising ontwikkelen zich razendsnel. Een aantal belangrijke updates voor je op een rij, over Twitter News Camera, LinkedIn (contentsuggesties en groepen), dynamische Facebook-ads en direct messaging van Instagram.
-
De week op social: Twitter’s botmarketing, meer bereik op Insta via Stories op locatie en datagifjes
Welkom bij een nieuwe editie van deze wekelijkse rubriek waarin ik je op de hoogte houd van de laatste ontwikkelingen in social media met het nieuws dat de afgelopen week opviel.
Met deze week: Instagram's locatie-gebonden Stories verschijnen in Explore, Instagram maakt zoeken naar locatie-gebonden Stories mogelijk, Pinterest voegt autoplay video-advertenties toe aan de nieuwsstroom en zoekresultaten, Google lanceert eigen Data Gif Maker, Twitter voegt 239 nieuwe emoji's toe, Twitter introduceert Direct Message Cards voor marketing met bots en Pinterest Lens maakt visueel zoeken naar recepten mogelijk.