-
Hoe verkoop je als startup aan reuzen?
Het is de grote uitdaging van veel startups: hoe begin je een langdurige samenwerking met grote gevestigde bedrijven? De intentie is er vaak, maar het salestraject valt regelmatig stil. Hoe maak je de kans op succes zo groot mogelijk?
-
Van startup tot marktleider – de hero’s journey voor merken
In de ontwikkeling van startup, naar scale-up, naar marktleider, moet een bedrijf ook de eigen merkaanpak blijven ontwikkelen. Daarbij moet ook het merkverhaal evolueren, zodat het kan dienen als leidraad voor merkactiviteiten in elke ontwikkelingsfase.
-
Corona maakt veel startups kapot, maar biedt ook kansen
Fast Moving Targets sluit het seizoen vol video-interviews af met zes startup-ondernemers over hun bedrijf in coronatijd. Met sommigen gaat het goed. Anderen worstelen. Lucien Burm, voorzitter van de Dutch Startup Association, spreekt over een kaalslag: “Bijzonder veel startups zitten in de problemen. Het is maar de vraag hoeveel er overeind blijft en in welke vorm.” Toch zijn er ook kansen.
-
Waarom mislukt business development zo vaak?
Van alle new business-projecten mislukt maar liefst 98 procent. Dit komt vooral doordat marketeers, entrepreneurs en andere business developers een te rooskleurig beeld (wauw) hebben van de realiteit (oeps). Uit ons onderzoek blijken zes wauw/oeps-conflicten en manieren om ze te vermijden.
-
Gaan startups de coronacrisis met staatssteun overleven?
Deze week is het loket geopend waar startups een lening kunnen aanvragen om de coronacrisis te overleven. Het fonds omvat 100 miljoen euro. Veel te weinig, vindt voorzitter Lucien Burm van de Dutch Startup Association. “Het is geen gift, maar een overbruggingskrediet. Dus de sector die bij uitstek banen creëert moet geld lenen om in stand te blijven. Beetje gek, zeker als andere bedrijven een uitkering krijgen.”
-
Slimme kappers-app Spots wint The Floor is Yours 2019
Tien pitches, één winnaar. Online Tuesday sloot deze week traditiegetrouw het jaar af met de pitchwedstrijd The Floor is Yours. Veel verhalen over content, video en online marketing, maar de winnaar bij publiek én vakjury onderscheidde zich juist met een heel specifiek en verrassend simpel concept: de kappers-app Spots. Marketingfacts jureerde mee en doet verslag.
-
The Floor is Yours: Online Tuesday zoekt startups!
Voor startups en andere innovators heeft de maand december meer te bieden dan alleen Sinterklaas, Kerstmis en oudejaarsavond. Deze maand staat namelijk ook The Floor is Yours op de agenda, de pitch-competitie van Online Tuesday. Op 10 december is het podium beschikbaar voor tien personen met een geweldig idee, product, dienst of startup. Deelnemers kunnen zich nog aanmelden!
-
Constantijn van Oranje (TechLeap): “Impuls nodig voor startup-scene in Nederland”
Onder de naam TechLeap krijgt StartupDelta dit jaar een nieuwe impuls. Een gesprek met prins Constantijn van Oranje, de speciale gezant van de startup-sector in Nederland, over innovatie, unicorns en het mondiale spel.
-
Rado Raykov (CEO van Holler.live) over het belang van feedback, fundraising en marketing
HelloMasters is de tweewekelijkse podcast van HelloMaaS, waarin Louise Doorn spreekt met de huidige en toekomstige leiders in de Nederlandse marketingscène. CEO's en CMO's spreken over de staat van marketing, en de successen én twijfelmomenten uit hun loopbaan. In deze aflevering een gesprek met Rado Raykov.
-
Délia Lauret (Area52, PVH Europe) over de juiste mindset, T-shaped marketeers en netwerken
HelloMasters is de tweewekelijkse podcast van HelloMaaS, waarin Louise Doorn spreekt met de huidige en toekomstige leiders in de Nederlandse marketingscène. CEO's en CMO's spreken over de staat van marketing, en de successen én twijfelmomenten uit hun loopbaan. In deze aflevering een gesprek met Délia Lauret over innovatie, mindset en netwerken.
-
Podcast: Hoe innovation-labs werken bij PVH (Tommy Hilfiger, Calvin Klein) en Brenntag (Chemicaliën)
HelloMasters is de tweewekelijkse podcast van HelloMaaS, waarin Louise Doorn spreekt met de huidige en toekomstige leiders in de Nederlandse marketingscène. CEO's en CMO's spreken over de staat van marketing, en de successen én twijfelmomenten uit hun loopbaan. In deze aflevering zijn Délia Lauret en Maarten Stramrood te gast.
-
Podcast: Willemijn Schneyder (SwipeGuide) over female founders en verandering
HelloMasters is de tweewekelijkse podcast van HelloMaaS, waarin Louise Doorn spreekt met de toekomstige leiders in de Nederlandse marketing-scene. CEO's en CMO's spreken over de staat van marketing, successen én twijfelmomenten uit hun loopbaan. In deze aflevering Willemijn Schneyder, oprichter van SwipeGuide, over haar werk als female founder, het inspelen op veranderingen en teamcultuur.
-
Podcast: Dave Shoemack (VanMoof) over effectieve branding en succesvolle startups
HelloMasters is de nieuwe wekelijkse podcast van HelloMaaS, waarbij CEO Louise Doorn spreekt met de huidige en toekomstige leiders in de Nederlandse marketingscene. In de mooie omgeving van het Vondelpark spreken CEO's en CMO's over de staat van marketing en de successen én twijfelmomenten uit hun loopbaan. In deze eerste aflevering vertelt Dave Shoemack (VanMoof) over effectieve branding, start-ups, een winnend team bouwen en over de eigenschappen die een goede marketeer moet hebben.
-
De successen van MessageBird’s Mayke Nagtegaal
Het is de missie van MessageBird om het overgecompliceerde 'customer communication'-domein simpeler en moderner te maken. De startup uit Amsterdam, een in 2011 opgericht platform voor cloud communication met een eigen telecom-infrastructuur, verbindt meer dan vijftienduizend bedrijven met hun klanten, via sms, voice en chat. Een gesprek met COO Mayke Nagtegaal.
-
Deborah Nas over slim innoveren en angst voor technologie
Trendwatcher en hoogleraar Deborah Nas werkt al twintig jaar aan innovatie. Slimme toepassing van technologie, de grootste belemmerende factor en de invloed van millennials: de vijf ondernemerslessen van duizendpoot Nas sluiten naadloos aan op de wereld van nu.