Marketingfacts - Powered by NIMA
  • +
Marketingfacts
  • home
  • channels
    channels
  • topics
    topics
  • kennisbank
  • jobs
  • jaarboek
  • trainingen
    • +

channels

  • Advertising
  • Brand design
  • Brand management
  • Contentmarketing
  • Customer experience
  • Data analytics
  • Direct marketing
  • Innovatie
  • Loopbaan
  • Media
  • Search
  • Social media
  • Strategie

topics

  • B2B
  • Big data
  • Contentmarketing
  • Facebookmarketing
  • Marketing automation
  • Privacy
  • Psychologie
  • Storytelling
  • Wearables
  • Webcare
  •  
  •  
  •  

specials

  • De marketing to-do list 2018
  • Customer-centric design
  • Van data naar inzicht
  • Programmatic marketing
  • Non-profitmarketing
  • Conversational interfaces
  • Webcare & monitoring
  • Contentmarketing
  • Influencer marketing
  • Datamanagementplatformen
  • Mobile
  • Customer journey
  • Toekomst van betalen
  • Online Video
  • Marketing automation
  • Inloggen
  • Aanmelden

Technologie

gerelateerde topics

  • ai
  • innovatie
  • artificial intelligence
  • interview
  • fast moving targets

technologie experts

  • Leonieke Daalder
    Aantal blogs: 9
  • Ronnie Overgoor
    Aantal blogs: 7
  • Kristian Esser
    Aantal blogs: 3

vacatures

  • Event marketeer – 32 uur

    Event marketeer – 32 uur

  • Creatieve webdesigner / front-end webdeveloper (32 uur)

    Creatieve webdesigner / front-end webdeveloper (32 uur)

  • Marketplace Manager Fanwear

    Marketplace Manager Fanwear

  • Klik hier voor alle vacatures

volg Marketingfacts

@marketingfacts volgen
  • Waar horen virtual humans?

    Waar horen virtual humans?

    Employee advocacy kan fantastische effecten hebben op je bedrijf. Dat weten we inmiddels: 561 procent meer organisch bereik en acht keer meer engagement bij authentieke posts van medewerkers dan van het corporate account. Corporate accounts hebben namelijk geen karakter, mensen wel. Alleen blijkt het lang niet zo eenvoudig om medewerkers mee te krijgen. Daarnaast, ze komen en gaan. Virtuele mensen kunnen uitkomst bieden. Een nieuwe generatie influencers die volledig met de computer gegenereerd wordt. Ik sprak Maarten Reijgersberg, eindbaas bij het Rotterdamse communicatiebureau RauwCC, en Manon Bode, strateeg, over Esther Olofsson, de eerste echte virtuele influencer van Nederland.

    Lees verder »
    • Denise Pellinkhof (Joy in Business)
    • 25 november 2020
    • Social media Contentmarketing Brand management
      • 8654
      • 0
  • Boekrecensie: De intelligente datagedreven organisatie

    Boekrecensie: De intelligente datagedreven organisatie

    Data krijgt een steeds grotere rol in organisaties en processen. Daar speelt auteur Daan van Beek goed op in. Na ruim 420 pagina’s ben je op de hoogte van de bouwstenen om van jouw organisatie een intelligente datagedreven organisatie te maken.

    Lees verder »
    • NIMA Register Marketeers (NIMA)
    • 29 mei 2020
    • Data analytics Innovatie
      • 7200
      • 0
  • Hans Stegeman (Triodos) over hoe technologie onze economie stimuleert

    Hans Stegeman (Triodos) over hoe technologie onze economie stimuleert

    In de huidige crisis wordt het schrijnend duidelijk dat onze economie afhankelijk is van een breed scala aan factoren. Onder andere de drijvende kracht van data en de mogelijkheden van AI maken het speelveld voor economen lastig. Zijn er manieren om deze factoren beter in kaart te brengen? Digital Waves spreekt er over met Hans Stegeman van Triodos Investment Management.

    Lees verder »
    • Anisha Sivakumaran (Digital Waves)
    • 10 mei 2020
    • E-business Innovatie
      • 29406
      • 0
  • FutureWatch: sporter of technologie, wie wint?

    FutureWatch: sporter of technologie, wie wint?

    Sport wordt steeds meer gedomineerd door technologie. Dat brengt de vraag met zich mee: wie wint er? Is het de sporter dankzij zijn training en eigen prestaties, of dankzij 'de technologie'? Het is een delicate mix.

    Lees verder »
    • Maurits Kreijveld (Wisdomofthecrowd.nl)
    • 25 november 2019
    • Innovatie
      • 5498
      • 0
  • Internet of Things: zo staat het ervoor

    Internet of Things: zo staat het ervoor

    Uit diverse onderzoeken en persoonlijke gesprekken, kunnen we concluderen dat het Internet of Things als onderwerp in Nederland eindelijk een 'hot' status heeft bereikt. Je zou kunnen zeggen dat we op de drempel staan van een nieuwe explosie van technologie-startups en nieuwe ondernemingen en proposities. Maar hoewel er voorbeelden genoeg zijn van succesvolle commerciële IoT-implementaties, worden nog te veel projecten na een Proof of Concept-fase gestopt. IoT blijkt dan toch complexer dan aanvankelijk gedacht.

    Lees verder »
    • Boban Vukicevic (Digitalecommissaris.com)
    • 19 november 2019
    • E-business Innovatie
      • 9798
      • 2
  • Tractie en energie: de satellieten van Hiber

    Tractie en energie: de satellieten van Hiber

    Wanneer je een vrachtwagen vol dure spullen wilt volgen, dan gebruik je een tracker. Maar zo’n tracker is duur. Dus wanneer je een kudde vee in Afrika in de gaten wilt houden, is die oplossing niet geschikt. Hiber biedt een alternatief. Dankzij 'Internet of Things'-technologie en satellieten wordt het mogelijk om overal ter wereld voorwerpen te volgen: goedkoop en effectief.

    Lees verder »
    • Leonieke Daalder (Fast Moving Targets)
    • 11 november 2019
    • Contentmarketing Data analytics Innovatie
      • 5944
      • 0
  • Meer grip op technologie met dit model

    Meer grip op technologie met dit model

    Technologie blijft iets ongrijpbaars, en als we denken aan technologie in de toekomst, brengt dat vaak ook een vleugje angst met zich mee. Willen we wel afhankelijk zijn van technologie? Toch is technologie ook de oplossing voor de Grote Problemen van de wereld: klimaat, energie, voedsel en overbevolking staan hoog op de agenda. Om te zorgen dat technologie de oplossing kan zijn, moeten we het ook goed begrijpen. Begrip komt met meten en beoordelen, en daar is nu een model voor.

    Lees verder »
    • Kristian Esser (Mr.Harder)
    • 6 november 2019
    • Innovatie
      • 4528
      • 0
  • Handboek voor de samenleving: wees algoritmen de baas en concentreer je kennis

    Handboek voor de samenleving: wees algoritmen de baas en concentreer je kennis

    Een samenleving is nooit af. Dat cliché is in de huidige wereld meer waar dan ooit. Met verstrekkende gevolgen: banen die verdwijnen, zekerheden die op het spel staan, energietransitie in volle vaart. Tien jaar geleden voorspelde ondernemer en schrijver Ronald van den Hoff het al. In zijn boek 'Society 3.0' beschreef hij toen al wat hij 'het failliet' van de samenleving noemde en hij droeg oplossingen aan voor een nieuwe wereld. Van den Hoff is er in de afgelopen jaren niet vrolijker op geworden. Of moeten we zeggen dat hij nog realistischer is geworden?

    Lees verder »
    • Leonieke Daalder (Fast Moving Targets)
    • 4 november 2019
    • Data analytics Innovatie
      • 4634
      • 0
  • Future jobs waarop je straks kunt solliciteren

    Future jobs waarop je straks kunt solliciteren

    Vergelijk de vacatures van nu eens met die van tien jaar geleden. Zeker weten dat je in de archieven van 2009 geen UX-copywriters, XR-designers en Design Sprint Facilitators tegenkomt. De arbeidsmarkt verandert snel door de exponentiële ontwikkeling van technologie. Wat betekent dat voor jou als vakspecialist, welke vaardigheden worden belangrijk en wat zijn de beroepen van de toekomst? We blikken vooruit met drie voorbeelden van future jobs.

    Lees verder »
    • Minke Havelaar (Competence Factory)
    • 11 oktober 2019
    • Innovatie Loopbaan
      • 8578
      • 0
  • De plug&play-organisatie: digitaal transformeren bij Philips

    De plug&play-organisatie: digitaal transformeren bij Philips

    In amper tien jaar transformeerde elektronicabedrijf Philips tot een digitaal zorgtechnologiebedrijf dat kan concurreren met ICT-giganten als Google, Microsoft en IBM. Dat deed het door zich radicaal te concentreren op kernactiviteiten en voor het overige snel en slim voort te bouwen op het werk van anderen, of in digitale termen: slim in te pluggen op de platformen van anderen. Dit is hoe Philips een plug&play-organisatie werd.

    Lees verder »
    • Maurits Kreijveld (Wisdomofthecrowd.nl)
    • 13 september 2019
    • Brand design Innovatie
      • 7168
      • 0
  • Abdelhamid Idrissi (TechGrounds): “In de technologiewereld kun je veel bereiken”

    Abdelhamid Idrissi (TechGrounds): “In de technologiewereld kun je veel bereiken”

    Amsterdam Nieuw West is een stadsdeel met relatief veel grote gezinnen, hoge werkloosheid en ruimtegebrek. Amsterdammer van het jaar 2018 Abdelhamid Idrissi kent die wereld goed. Daarom startte hij Studiezalen, een initiatief in Amsterdam Nieuw West en Noord waar lagere - en middelbare scholieren rustig kunnen studeren. Daar maken wekelijks 650 kinderen in 26 verschillende studiezalen gebruik van. Idrissi zet zich nu ook in voor een nieuw inititief: TechGrounds. "Jongeren uit een kwetsbare omgeving leren we in zes maanden coderen."

    Lees verder »
    • Leonieke Daalder (Fast Moving Targets)
    • 26 augustus 2019
    • Innovatie Loopbaan
      • 5162
      • 0
  • Think Amsterdam over technologie en de impact op onze samenleving

    Think Amsterdam over technologie en de impact op onze samenleving

    Think Summit, het tech-event van IBM, draaide afgelopen week om de nieuwe digitale revolutie, voor een wereld die steeds slimmer en wendbaarder wordt. Tien klanten en achttien partners van IBM waren bij de editie in Amsterdam betrokken, ongeveer zeshonderd deelnemers waren present. Dit werd er besproken.

    Lees verder »
    • Erdinç Saçan (Fontys Hogescholen Eindhoven)
    • 17 juni 2019
    • Innovatie
      • 8272
      • 0
  • Online Tuesday #90: Hoe ziet marketing eruit in 2025?

    Online Tuesday #90: Hoe ziet marketing eruit in 2025?

    De digitale evolutie is zo rap dat als je even te lang knippert je achter de feiten aan loopt. Logisch dat iedere marketeer probeert de ontwikkelingen bij te benen. Maar zou het niet ontzettend schelen als we weten wat ons te wachten staat? Als we de markt- en doelgroepkennis zouden hebben voor de komende vijf of tien jaar? Bij de Online Tuesday-editie van 11 juni krijg je een blik in de marketingtoekomst...

    Lees verder »
    • Online Tuesday
    • 5 juni 2019
    • Marketingfacts Innovatie
      • 4990
      • 0
  • Marketing bij start-ups gaat verder dan growth hacking

    Marketing bij start-ups gaat verder dan growth hacking

    "Het leuke aan mijn rol bij YES!Delft is het vormgeven van start-uptalent, maar ik wil er wel meteen bij zeggen dat dit ook broodnodig is als we het talent en de innovatiekracht van start-ups in Nederland willen behouden", zo zegt Robert Jan van Vugt. NIMA Young Profs in gesprek met Van Vugt over het verschil van marketinginzet binnen start-ups en gevestigde bedrijven, de technologie van de toekomst en zijn visie op de toekomst van het start-upklimaat in Nederland. 

    Lees verder »
    • Dennis Nieuwpoort (ABN Amro)
    • 26 april 2019
    • E-business Innovatie
      • 11158
      • 0
  • Hebben internetgiganten hun langste tijd gehad?

    Hebben internetgiganten hun langste tijd gehad?

    De grote tech-, film- en muziekconferentie SXSW in Austin is van oudsher een oase van tech-optimisme en enthousiasme. En ook al dateren de laatste spectaculaire productannonceringen alweer van een aantal jaar geleden (Periscope, Twitter), toch is het evenement nog steeds een goede graadmeter voor 'hot or not'. Zo zagen we na sterk technologische onderwerpen als AI, VR en Robotics, de laatste jaren steeds meer aandacht voor Fake News en de bestrijding ervan.

    Lees verder »
    • Ward van Beek (ItsaRep - Managing Reputations)
    • 29 maart 2019
    • Advertising E-business Social media Innovatie
      • 11836
      • 0
  • ouder »

Onderdelen

  • M! Blog
  • M! Jobs
  • M! Kennisbank
  • M! Statistieken
  • M! Opleidingen
  • M! Jaarboek

Over ons

  • Colofon
  • Blogger worden
  • Nieuws melden
  • Adverteren
  • Partners
  • Privacy & cookies
  • Disclaimer

Volg ons

RSS

  • M! Blog
  • M! Jobs
  • M! Kennisbank
  • Alle feeds

Nieuwsbrief

Partners

  • We are you
  • Copernica
  • gracious
  • Exonet
  • Upstream

copyright © 2002 - 2021 Marketingfacts. Creative Commons 3.0 License. | Developed by We are you