-
Thuiswerken: een vloek of een zegen voor je personal brand?
Waar we ons misschien minder van bewust zijn, is dat al dat thuiswerken in coronatijd (ongewild) invloed heeft op onze zichtbaarheid. De meeste momenten van spontane ontmoeting zijn weggevallen. En het leggen van nieuwe connecties tijdens netwerkbijeenkomsten, (vak)beurzen of seminars is er al helemaal niet bij. Allemaal momenten die zich er normaal gesproken bijzonder goed voor lenen om jezelf in de kijker te spelen. Maar nu even niet. Daarom geef ik je in deze blog een aantal ideeën om als thuiswerker effectief met je personal brand aan de gang te blijven.
-
Waarom de C-suite zich juíst nu met social media moet bemoeien
Het zijn drukke tijden voor de C-suite. Een pandemie die de wereld lamlegt. Een regelrechte ramp voor onze bloeiende economie. Werknemers die bij bosjes uitvallen na maanden thuiswerken combineren met thuisonderwijs. Kantoren die aan allerlei nieuwe veiligheidseisen moeten voldoen. Subsidieaanvragen. Ontslagen. Een mogelijke tweede golf. Alsof deze tijd niet al uitdagend genoeg is adviseer ik C-level executives zich ook nog eens bezig te houden met wat er op social media gebeurt. Ik hoor je denken… ‘Ben je wel helemaal lekker?!’. Maar toch pleit ik voor meer bemoeienis. Of op z’n minst betrokkenheid. Laat me je aan de hand van drie voorbeelden uitleggen waarom.
-
Hoe bouw je een bedrijfscultuur op als iedereen thuis werkt?
Nu bedrijven leren hoe ze hun teams op afstand kunnen managen, is een van de grootste uitdagingen hoe ze hun bedrijfscultuur kunnen behouden of verder kunnen ontwikkelen. De drastische verandering, waarbij we praktisch van de ene op de andere dag vanuit huis gingen werken, heeft organisaties enorm onder druk gezet. Organisaties moeten niet proberen hun eerdere bedrijfscultuur te kopiëren, maar accepteren dat er een nieuwe aan het ontstaan is.
-
Thuiswerken is fantastisch!
Het is net zoals zoveel zaken fifty-fifty. Ja, thuiswerken is fantastisch en ja, het is afschuwelijk. Het kan afschuwelijk zijn als je drie jonge kinderen hebt (ook al hoor je ook ouders klagen over pubers in huis). Er ging in Turkije een film viral waarbij een man zich zelf filmt op verschillende tijdstippen in zijn huis en hij elke keer zijn vrouw tegenkomt. Dat is ook thuiswerken.
-
Coronacrisis
Zes succesfactoren voor een thuiswerkomgeving met positieve impact op jou
In een periode van slechts enkele weken werden we gedwongen om onze hele manier van werken aan te passen. Van kantoor naar thuis. Van kantoortuin naar keukentafel. Van luidbellende collega’s naar rondrennende kinderen. Ik wil mensen die thuiswerken, thuis zijn of thuiskomen, een hart onder de riem steken door het delen van succesfactoren en inspiratie voor een fijne (thuis)omgeving en om vanuit verbinding te werken.
-
7 tips voor productief, professioneel en ‘on brand’ videobellen
Het coronavirus dwingt ons om in rap tempo creatief om te gaan met online werken: het dagelijkse werk, conference calls, presentaties en events vinden zoveel mogelijk digitaal plaats. Maar hoe voer je video conference calls vanuit huis op een manier die je merk uitdraagt en ondersteunt? In deze blog deel ik zeven tips voor professioneel, effectief en ‘on-brand’ videobellen.