-
TikTok werkt samen met Shopify
Ook in deze vreemde tijd verandert er nog dagelijks veel op de verschillende social-mediakanalen. Om als online marketeer voorop te blijven lopen, delen wij maandelijks een greep uit de belangrijkste updates. Deze maand: Snapchat voegt nieuwe barcode-scanningfunctie toe, TikTok werkt samen met Shopify en meer!
-
Cranberrysapje knalt met klassieke viral
Er was een tijd dat elke briefing voor elk reclamebureau hetzelfde was. De samenvatting: ‘Doe ons een viral’. Merkstrategie draaide even geheel om gekke, opvallende filmpjes, die spontaan leken te gebeuren en een hoog ‘voor de gebruiker, door de gebruiker’-gehalte hadden. Ze zorgden in een luttele tijd en voor een luttel bedrag voor miljoenen kijkers en uitverkochte schappen.
-
Copytown: Google kopieert TikTok en Pinterest gaat ook aan de Stories
Ook in deze vreemde tijd verandert er nog dagelijks veel op de verschillende social-mediakanalen. Geen zorgen, we delen maandelijks enkele belangrijke updates zodat jij weer helemaal bij bent. Wat gebeurde er allemaal in september 2020? Dat lees je hier.
-
Kom in vier minuten te weten hoe het algoritme van TikTok werkt
Weer een update vol heerlijke inzichten over onder andere The New York Times, TikTok, Gen Z en B2B-contentmarketing. Maar je kunt ook zelf aan de slag met facial recognition of je eigen profielfoto omzetten alsof je zo uit een Pixar-film komt lopen.
-
TikTok blijft maar doorgroeien in Nederland & Facebook is niet blij met Apple
Daar is-ie weer! De maandelijkse social update door SDIM: de belangrijkste ontwikkelingen op het gebied van social media. Deze maand: Facebook zit bepaald niet stil, wil de privacykwestie met iOs 14 omzeilen, gaat het gevecht aan met TikTok en helpt ondertussen MKB'ers.
-
Hoe ga je viral op TikTok?
Drie miljoen views voor een lip sync-video, 150 duizend views voor een krijsende peuter; op TikTok kan alles viral gaan. Toch? Jouw merk in de picture bij Gen Z lijkt makkelijk, maar een viral video is niet zomaar gemaakt. Wil je toch een poging wagen, houd dan deze do’s en don’ts in gedachten.
-
TikTok voedt marketeers op, Google kopieert Pinterest
Ook in deze vreemde tijd verandert er nog dagelijks veel op de verschillende sociale media. Om als online marketeer voorop te blijven lopen, delen wij maandelijks een greep uit de belangrijkste updates. Ditmaal aandacht voor het business-platform van TikTok, de nieuwe Google style-app Keen en de betaalmethode WhatsApp Pay.
-
Google gaat Pinterest achterna
Het verhaal achter TikTok, Social Audio, Google volgt Pinterest, soundbites van een podcast, een alternatief op komst voor videoconferencing en nog veel meer in de nieuwe week van Koot.
-
Social Update: Facebook gaat het gevecht aan met TikTok en Houseparty
Bijna dagelijks worden de verschillende social media verder vernieuwd. Om als online marketeer voorop te blijven lopen, delen wij maandelijks een greep uit de belangrijkste updates. Deze keer onder andere heel veel Facebook-nieuws, maar ook innovatie bij LinkedIn en Twitter.
-
Wat doen Nederlanders nu eigenlijk online?
We maken ons minder zorgen over online veiligheid persoonlijke gegevens, zo blijkt uit het onderzoek What’s Happening Online 2020. Al dertien jaar analyseert bureau Ruigrok NetPanel in dit onderzoek het online gedrag van Nederlanders. Wat zijn nog meer trends en ontwikkelingen in het gebruik van devices, e-commerce, social media en online finance en online safety? Je leest de belangrijkste hier.
-
Wordt dit de opvolger van TikTok?
#BlackLivesMatter, de update van Alexander Klöpping, Marleen Stikker, cookies, content, podcast, AI en nog veel meer. Al het interessants van afgelopen week voor je op een rij gezet.
-
TikTok test e-commerce potentie en Facebook rolt gaming-app eerder uit
Ook in deze vreemde tijd verandert er dagelijks nog veel op de verschillende social-mediakanalen. Om als online marketeer voorop te blijven lopen, delen wij maandelijks een greep uit de belangrijkste updates. In dit artikel zetten we de belangrijkste nieuwtjes van april 2020 op een rij.
-
Social Update: steun van TikTok tot Twitter voor bestrijding coronavirus
Ook in deze nare tijd verandert er nog dagelijks veel op de verschillende sociale media. Om als online marketeer voorop te blijven lopen, delen wij maandelijks een greep uit de belangrijkste updates. In dit artikel besteden we aandacht aan de massale steun van de 'socials' voor de bestrijding van het coronavirus, maar ook aan nieuwe features van Facebook en LinkedIn.
-
De vierde media-revolutie draait om manipulatie
Ieder nieuw type media veroorzaakt zijn eigen revolutie. Maar de nieuwste revolutie gaat echt alles op zijn kop zetten. Met synthetische media krijgt iedereen de mogelijkheid zijn eigen content en daarmee zijn eigen waarheid en realiteit te scheppen. Er is geen ‘medium’ en geen ‘message’ meer, de realiteit is zelf het medium geworden.
-
Tok-tok-tok-tok! Overdreven marketing-gekakel over TikTok
Het succes van video-app TikTok onder tieners is een doorn in het oog van Facebook (Instagram) en Google (YouTube) die het aantal jonge gebruikers zien dalen. Zal het ze lukken om TikTok onschadelijk te maken door het te kopiëren met apps als Lasso en Firework? Een overname is eveneens een beproefde strategie, maar die mislukte. Wordt TikTok de Facebook- én YouTube-killer? En zo niet, wat leert de app ons dan wel?