Marketingfacts - Powered by NIMA
  • +
Marketingfacts
  • home
  • channels
    channels
  • topics
    topics
  • kennisbank
  • jobs
  • jaarboek
  • trainingen
    • +

channels

  • Advertising
  • Brand design
  • Brand management
  • Contentmarketing
  • Customer experience
  • Data analytics
  • Direct marketing
  • Innovatie
  • Loopbaan
  • Media
  • Search
  • Social media
  • Strategie

topics

  • B2B
  • Big data
  • Contentmarketing
  • Facebookmarketing
  • Marketing automation
  • Privacy
  • Psychologie
  • Storytelling
  • Wearables
  • Webcare
  •  
  •  
  •  

specials

  • De marketing to-do list 2018
  • Customer-centric design
  • Van data naar inzicht
  • Programmatic marketing
  • Non-profitmarketing
  • Conversational interfaces
  • Webcare & monitoring
  • Contentmarketing
  • Influencer marketing
  • Datamanagementplatformen
  • Mobile
  • Customer journey
  • Toekomst van betalen
  • Online Video
  • Marketing automation
  • Inloggen
  • Aanmelden

Tiktok

gerelateerde topics

  • instagram
  • facebook
  • linkedin
  • snapchat
  • twitter

tiktok experts

  • Gert Koot
    Aantal blogs: 5
  • Tim Melief
    Aantal blogs: 4
  • Bas van Poorten
    Aantal blogs: 3

vacatures

  • Contentspecialist

    Contentspecialist

  • Webredacteur - specialisatie Beeld en Video

    Webredacteur - specialisatie Beeld en Video

  • CRM consultant

    CRM consultant

  • Klik hier voor alle vacatures

volg Marketingfacts

@marketingfacts volgen
  • TikTok werkt samen met Shopify

    TikTok werkt samen met Shopify

    Ook in deze vreemde tijd verandert er nog dagelijks veel op de verschillende social-mediakanalen. Om als online marketeer voorop te blijven lopen, delen wij maandelijks een greep uit de belangrijkste updates. Deze maand: Snapchat voegt nieuwe barcode-scanningfunctie toe, TikTok werkt samen met Shopify en meer!

    Lees verder »
    • Bas van Poorten (SDIM Online Marketing)
    • 13 november 2020
    • Advertising Social media Innovatie
      • 6082
      • 2
  • Cranberrysapje knalt met klassieke viral

    Cranberrysapje knalt met klassieke viral

    Er was een tijd dat elke briefing voor elk reclamebureau hetzelfde was. De samenvatting: ‘Doe ons een viral’. Merkstrategie draaide even geheel om gekke, opvallende filmpjes, die spontaan leken te gebeuren en een hoog ‘voor de gebruiker, door de gebruiker’-gehalte hadden. Ze zorgden in een luttele tijd en voor een luttel bedrag voor miljoenen kijkers en uitverkochte schappen.

    Lees verder »
    • Ingmar de Lange (Mountview)
    • 13 oktober 2020
    • Advertising Social media Contentmarketing
      • 9788
      • 0
  • Copytown: Google kopieert TikTok en Pinterest gaat ook aan de Stories

    Copytown: Google kopieert TikTok en Pinterest gaat ook aan de Stories

    Ook in deze vreemde tijd verandert er nog dagelijks veel op de verschillende social-mediakanalen. Geen zorgen, we delen maandelijks enkele belangrijke updates zodat jij weer helemaal bij bent. Wat gebeurde er allemaal in september 2020? Dat lees je hier.

    Lees verder »
    • Tim Melief (SDIM)
    • 9 oktober 2020
    • Social media Innovatie
      • 6772
      • 0
  • Kom in vier minuten te weten hoe het algoritme van TikTok werkt

    Kom in vier minuten te weten hoe het algoritme van TikTok werkt

    Weer een update vol heerlijke inzichten over onder andere The New York Times, TikTok, Gen Z en B2B-contentmarketing. Maar je kunt ook zelf aan de slag met facial recognition of je eigen profielfoto omzetten alsof je zo uit een Pixar-film komt lopen.

    Lees verder »
    • Gert Koot (Branded Entertainment)
    • 5 oktober 2020
    • Innovatie Strategie
      • 7652
      • 0
  • TikTok blijft maar doorgroeien in Nederland & Facebook is niet blij met Apple

    TikTok blijft maar doorgroeien in Nederland & Facebook is niet blij met Apple

    Daar is-ie weer! De maandelijkse social update door SDIM: de belangrijkste ontwikkelingen op het gebied van social media. Deze maand: Facebook zit bepaald niet stil, wil de privacykwestie met iOs 14 omzeilen, gaat het gevecht aan met TikTok en helpt ondertussen MKB'ers.

    Lees verder »
    • Bas van Poorten (SDIM Online Marketing)
    • 10 september 2020
    • Advertising Social media
      • 10570
      • 1
  • Hoe ga je viral op TikTok?

    Hoe ga je viral op TikTok?

    Drie miljoen views voor een lip sync-video, 150 duizend views voor een krijsende peuter; op TikTok kan alles viral gaan. Toch? Jouw merk in de picture bij Gen Z lijkt makkelijk, maar een viral video is niet zomaar gemaakt. Wil je toch een poging wagen, houd dan deze do’s en don’ts in gedachten.

    Lees verder »
    • Debra van der Heide (Dsocials)
    • 21 juli 2020
    • Advertising Social media Innovatie
      • 24038
      • 1
  • TikTok voedt marketeers op, Google kopieert Pinterest

    TikTok voedt marketeers op, Google kopieert Pinterest

    Ook in deze vreemde tijd verandert er nog dagelijks veel op de verschillende sociale media. Om als online marketeer voorop te blijven lopen, delen wij maandelijks een greep uit de belangrijkste updates. Ditmaal aandacht voor het business-platform van TikTok, de nieuwe Google style-app Keen en de betaalmethode WhatsApp Pay.

    Lees verder »
    • Tim Melief (SDIM)
    • 10 juli 2020
    • Social media
      • 11288
      • 0
  • Google gaat Pinterest achterna

    Google gaat Pinterest achterna

    Het verhaal achter TikTok, Social Audio, Google volgt Pinterest, soundbites van een podcast, een alternatief op komst voor videoconferencing en nog veel meer in de nieuwe week van Koot.

    Lees verder »
    • Gert Koot (Branded Entertainment)
    • 29 juni 2020
    • Innovatie Strategie
      • 5336
      • 0
  • Social Update: Facebook gaat het gevecht aan met TikTok en Houseparty

    Social Update: Facebook gaat het gevecht aan met TikTok en Houseparty

    Bijna dagelijks worden de verschillende social media verder vernieuwd. Om als online marketeer voorop te blijven lopen, delen wij maandelijks een greep uit de belangrijkste updates. Deze keer onder andere heel veel Facebook-nieuws, maar ook innovatie bij LinkedIn en Twitter.

    Lees verder »
    • Bas van Poorten (SDIM Online Marketing)
    • 19 juni 2020
    • Social media Media Innovatie
      • 20328
      • 0
  • Wat doen Nederlanders nu eigenlijk online?

    Wat doen Nederlanders nu eigenlijk online?

    We maken ons minder zorgen over online veiligheid persoonlijke gegevens, zo blijkt uit het onderzoek What’s Happening Online 2020. Al dertien jaar analyseert bureau Ruigrok NetPanel in dit onderzoek het online gedrag van Nederlanders. Wat zijn nog meer trends en ontwikkelingen in het gebruik van devices, e-commerce, social media en online finance en online safety? Je leest de belangrijkste hier.

    Lees verder »
    • Sara de Groot (Ruigrok NetPanel)
    • 9 juni 2020
    • Social media Media Data analytics
      • 13370
      • 0
  • Wordt dit de opvolger van TikTok?

    Wordt dit de opvolger van TikTok?

    #BlackLivesMatter, de update van Alexander Klöpping, Marleen Stikker, cookies, content, podcast, AI en nog veel meer. Al het interessants van afgelopen week voor je op een rij gezet.

    Lees verder »
    • Gert Koot (Branded Entertainment)
    • 8 juni 2020
    • Media Innovatie
      • 7798
      • 0
  • TikTok test e-commerce potentie en Facebook rolt gaming-app eerder uit

    TikTok test e-commerce potentie en Facebook rolt gaming-app eerder uit

    Ook in deze vreemde tijd verandert er dagelijks nog veel op de verschillende social-mediakanalen. Om als online marketeer voorop te blijven lopen, delen wij maandelijks een greep uit de belangrijkste updates. In dit artikel zetten we de belangrijkste nieuwtjes van april 2020 op een rij.

    Lees verder »
    • Tim Melief (SDIM)
    • 6 mei 2020
    • Innovatie
      • 5228
      • 0
  • Social Update: steun van TikTok tot Twitter voor bestrijding coronavirus

    Social Update: steun van TikTok tot Twitter voor bestrijding coronavirus

    Ook in deze nare tijd verandert er nog dagelijks veel op de verschillende sociale media. Om als online marketeer voorop te blijven lopen, delen wij maandelijks een greep uit de belangrijkste updates. In dit artikel besteden we aandacht aan de massale steun van de 'socials' voor de bestrijding van het coronavirus, maar ook aan nieuwe features van Facebook en LinkedIn.

    Lees verder »
    • Tim Melief (SDIM)
    • 13 april 2020
    • Advertising Social media
      • 10090
      • 0
  • De vierde media-revolutie draait om manipulatie

    De vierde media-revolutie draait om manipulatie

    Ieder nieuw type media veroorzaakt zijn eigen revolutie. Maar de nieuwste revolutie gaat echt alles op zijn kop zetten. Met synthetische media krijgt iedereen de mogelijkheid zijn eigen content en daarmee zijn eigen waarheid en realiteit te scheppen. Er is geen ‘medium’ en geen ‘message’ meer, de realiteit is zelf het medium geworden.

    Lees verder »
    • Sander Duivestein (Sogeti)
    • 13 maart 2020
    • Media Innovatie
      • 9068
      • 2
  • Tok-tok-tok-tok! Overdreven marketing-gekakel over TikTok

    Tok-tok-tok-tok! Overdreven marketing-gekakel over TikTok

    Het succes van video-app TikTok onder tieners is een doorn in het oog van Facebook (Instagram) en Google (YouTube) die het aantal jonge gebruikers zien dalen. Zal het ze lukken om TikTok onschadelijk te maken door het te kopiëren met apps als Lasso en Firework? Een overname is eveneens een beproefde strategie, maar die mislukte. Wordt TikTok de Facebook- én YouTube-killer? En zo niet, wat leert de app ons dan wel?

    Lees verder »
    • Maurits Kreijveld (Wisdomofthecrowd.nl)
    • 28 februari 2020
    • Social media
      • 16610
      • 1
  • ouder »

Onderdelen

  • M! Blog
  • M! Jobs
  • M! Kennisbank
  • M! Statistieken
  • M! Opleidingen
  • M! Jaarboek

Over ons

  • Colofon
  • Blogger worden
  • Nieuws melden
  • Adverteren
  • Partners
  • Privacy & cookies
  • Disclaimer

Volg ons

RSS

  • M! Blog
  • M! Jobs
  • M! Kennisbank
  • Alle feeds

Nieuwsbrief

Partners

  • We are you
  • Copernica
  • gracious
  • Exonet
  • Upstream

copyright © 2002 - 2021 Marketingfacts. Creative Commons 3.0 License. | Developed by We are you