Marketingfacts - Powered by NIMA
  • +
Marketingfacts
  • home
  • channels
    channels
  • topics
    topics
  • kennisbank
  • jobs
  • jaarboek
  • trainingen
    • +

channels

  • Advertising
  • Brand design
  • Brand management
  • Contentmarketing
  • Customer experience
  • Data analytics
  • Direct marketing
  • Innovatie
  • Loopbaan
  • Media
  • Search
  • Social media
  • Strategie

topics

  • B2B
  • Big data
  • Contentmarketing
  • Facebookmarketing
  • Marketing automation
  • Privacy
  • Psychologie
  • Storytelling
  • Wearables
  • Webcare
  •  
  •  
  •  

specials

  • De marketing to-do list 2018
  • Customer-centric design
  • Van data naar inzicht
  • Programmatic marketing
  • Non-profitmarketing
  • Conversational interfaces
  • Webcare & monitoring
  • Contentmarketing
  • Influencer marketing
  • Datamanagementplatformen
  • Mobile
  • Customer journey
  • Toekomst van betalen
  • Online Video
  • Marketing automation
  • Inloggen
  • Aanmelden

Tnweurope

gerelateerde topics

  • tnw16
  • the next web
  • artificial intelligence
  • innovatie
  • virtual reality

tnweurope experts

  • Gijs Moonen
    Aantal blogs: 2
  • Danny Oosterveer
    Aantal blogs: 1
  • Bram Koster
    Aantal blogs: 1

vacatures

  • Communicatiemedewerker (20-24u)

    Communicatiemedewerker (20-24u)

  • Contentspecialist

    Contentspecialist

  • Webredacteur - specialisatie Beeld en Video

    Webredacteur - specialisatie Beeld en Video

  • Klik hier voor alle vacatures

volg Marketingfacts

@marketingfacts volgen
  • De 4 belangrijkste technologielessen van #TNWEurope

    De 4 belangrijkste technologielessen van #TNWEurope

    We zitten midden in de Vierde Industriële Revolutie. Nieuwe technologieën schieten als paddenstoelen uit de grond en alles lijkt fantastisch, maar soms lijken we te vergeten dat technologische ontwikkelingen geen doel op zich zijn. Hoe zorgen we ervoor dat nieuwe oplossingen ons echt vooruit helpen en ons leven verbeteren? Een scala aan internationale topsprekers trachtte deze vraag vanuit verschillende invalshoeken te beantwoorden tijdens TNW Europe vorige week in Amsterdam. Dit zijn de 4 belangrijkste lessen.

    Lees verder »
    • Erik Molkenboer (Lubbers De Jong)
    • 1 juni 2016
    • E-business Innovatie
      • 8373
      • 0
  • Trendwatching: behoeften veranderen niet, verwachtingen wel #TNWeurope

    Trendwatching: behoeften veranderen niet, verwachtingen wel #TNWeurope

    Niemand wil meer tien minuten op een taxi wachten, nu we weten dat er een via Uber binnen twee minuten voor onze neus staat. Dat is het ‘Uber effect’ op onze maatschappij. Uber creëert een nieuw vewachtingspatroon. Iets wat David Mattin, global head of trends and insights van TrendWatching, ook wel de 'expectation economy' noemt. 

    Lees verder »
    • Margot Schreuders (Wereld Natuur Fonds)
    • 30 mei 2016
    • E-business Innovatie
      • 17565
      • 0
  • De next big thing zijn mensen en technologie die werkt #TNWeurope

    De next big thing zijn mensen en technologie die werkt #TNWeurope

    Deze week staat bol van de presentaties van technologische grootheden, start-ups en talententen. Met z’n allen duiken we op de nieuwste technologieën, de mogelijkheden voor de toekomst en de grote vraag: what’s the next big thing?

    In een dergelijke week is een presentatie van Bill Buxton van Microsoft Research tijdens #TNWEurope een verademing. Want in een tijdperk waar we kijken naar een internet of things, jagen we tegelijkertijd een complexiteit na die de meerwaarde voor de eindgebruiker voorbijstreeft. Mobile first is een crescendo geworden waardoor al het andere, inderdaad, op de tweede plaats komt.

    Lees verder »
    • Gijs Moonen (Ovide Agency)
    • 27 mei 2016
    • E-business Social media Innovatie
      • 8662
      • 0
  • Het is tijd voor meer ‘rom’ in de ‘.com’ #TNWeurope

    Het is tijd voor meer ‘rom’ in de ‘.com’ #TNWeurope

    Het is tijd voor een renaissance van de romantiek. Dat vindt althans Tim Leberecht, 'strategy artist', auteur en spreker. In zijn verhaal tijden TNW Europe bepleitte hij dat we die romantiek kunnen vinden op het werk. Niet in de vorm van kantoorromances, nee, in de vorm van verwondering en ontzag. En in het verliezen van controle. Dus: geen 'rom-com', maar meer 'rom' in de '.com'!

    Lees verder »
    • Bram Koster (Evolve)
    • 27 mei 2016
    • E-business Innovatie
      • 8736
      • 0
  • Gary Vaynerchuk: “Voeg waarde toe op de plaats waar de aandacht naartoe gaat” #TNWeurope

    Gary Vaynerchuk: “Voeg waarde toe op de plaats waar de aandacht naartoe gaat” #TNWeurope

    “I haven't invented shit. I just saw where people's attention was going and moved quickly.” Iedereen kent Gary Vaynerchuk als de man die in vijf jaar tijd de omzet van de wijnbusiness van zijn ouders meer dan vertienvoudigde. Simpelweg door op te merken naar welke plaats de aandacht van mensen verschoof en daar waarde toe te voegen. 

    Lees verder »
    • Margot Schreuders (Wereld Natuur Fonds)
    • 27 mei 2016
    • Social media Contentmarketing E-commerce Innovatie
      • 17517
      • 1
  • Google “AI + UI + I is de toekomst van mobiele ervaringen” #TNWeurope

    Google “AI + UI + I is de toekomst van mobiele ervaringen” #TNWeurope

    Over vijf jaar zitten er vijf miljard smartphones in de zakken van mensen overal ter wereld. Dat levert een berg aan persoonlijke data op over dagelijkse activiteiten en de patronen die daarin zijn te herkennen. Google knijpt alvast in zijn handjes wat het allemaal met die data kan doen. Aparna Chennapragada, director of product bij Google, deelde op TNW haar kijk op de mobiele producten van de toekomst en de geheime saus die A.I. en U.I. samen kunnen vormen.

    Lees verder »
    • Thomas van Manen (Marketingfacts)
    • 26 mei 2016
    • E-business Brand design Innovatie
      • 14105
      • 2
  • 3 vragen die Facebook zich stelt als het iets bouwt #TNWeurope

    3 vragen die Facebook zich stelt als het iets bouwt #TNWeurope

    Het bouwen van nieuwe producten, features en diensten is een uitdaging. Hoe weet je of wat je doet ook het goede is? Hoe weet je of iemand het ook daadwerkelijk gaat gebruiken? Julie Zhuo, VP product design bij Facebook, deelde op TNW Europe haar framework om teams gefocust te houden op het resultaat.

    Lees verder »
    • Thomas van Manen (Marketingfacts)
    • 26 mei 2016
    • E-business Innovatie
      • 9386
      • 0
  • Robert Scoble over de nieuwe wereld van virtual reality #TNWeurope

    Robert Scoble over de nieuwe wereld van virtual reality #TNWeurope

    Robert Scoble heeft het goed voor elkaar. Deze technologiegek vliegt de wereld rond om invloedrijke leiders van technologiebedrijven te interviewen en de heetste startups te bekijken. Zijn verhalen staan dan ook bol van de inspirerende voorbeelden. Dat is ook wat je in dit artikel kunt verwachten. Geen doorwrochten verhaal, wel inspirerende voorbeelden.

    Lees verder »
    • Danny Oosterveer (Datasexual)
    • 26 mei 2016
    • Mobile Innovatie
      • 7840
      • 0
  • Gifs zijn het perfecte format voor elke boodschap #TNWeurope

    Gifs zijn het perfecte format voor elke boodschap #TNWeurope

    Adam Leibsohn is chief operating officer bij Giphy, een online database en zoekmachine voor gifs: iedereens favoriete afbeeldingsextensie. Gifs zijn overal: fora, 9gag werd er groot mee en ook de sociale netwerken hebben gifs inmiddels via auto-play een integraal onderdeel gemaakt van hun platformen. Ze zijn ontzettend deelbaar en daarom duiken ze steeds vaker op in campagnes en feeds van merken. Volgens Leibsohn zijn gifs de toekomst. Gifs hebben volgens hem een speciaal sausje dat ze deelbaar maakt. “Er komt een revolutie aan, en ja daar zijn gifs een onderdeel van.”

    Lees verder »
    • Thomas van Manen (Marketingfacts)
    • 26 mei 2016
    • Advertising Social media Contentmarketing Innovatie
      • 9384
      • 0
  • De vijf P’s van growth hacking

    De vijf P’s van growth hacking

    Ieder bedrijf, van klein tot groot, is voornamelijk bezig met groei. Wanneer blijkt dat die groei met ‘growth hacking’ versneld kan worden, wordt het verhaal wel erg interessant. Samir Patel is een expert op dit gebied en heeft de afgelopen 10 jaar startups en corporates geholpen om exceptioneel hard te groeien middels growth hacking. Volgens Patel zijn er drie belangrijke succesfactoren voor growth hacking bij grote en kleine organisaties. Growth hacking moet in alle gevallen schaalbaar, herhaalbaar en voorspelbaar zijn.

    Lees verder »
    • Daniel Scheijen (Tiqets.com)
    • 30 april 2015
    • E-commerce
      • 87267
      • 2
  • Innovatie is te koop, en dat is goed #TNWEurope

    Innovatie is te koop, en dat is goed #TNWEurope

    Op een event rondom startups is innovatie natuurlijk een hot topic. Maar soms duizelt het mij aan alle termen, visies en ideeën over innoveren. Het is net voetbal geworden, iedereen heeft een mening over hoe het beste voetbal gespeeld wordt maar nog altijd ligt de waarheid in het midden. En toch was de presentatie van Mark Randall, VP of creativity bij Adobe, een heel ander verhaal over wat innoveren betekent voor een groot bedrijf. Randall laat zien dat innovatie te koop is. En niet door agressieve overnames of fusies, maar bij je eigen medewerkers. En dat is geen illusie, zelfs niet voor een mega organisatie als die van Adobe.

    Lees verder »
    • Gijs Moonen (Ovide Agency)
    • 28 april 2015
    • E-business
      • 14616
      • 0

Onderdelen

  • M! Blog
  • M! Jobs
  • M! Kennisbank
  • M! Statistieken
  • M! Opleidingen
  • M! Jaarboek

Over ons

  • Colofon
  • Blogger worden
  • Nieuws melden
  • Adverteren
  • Partners
  • Privacy & cookies
  • Disclaimer

Volg ons

RSS

  • M! Blog
  • M! Jobs
  • M! Kennisbank
  • Alle feeds

Nieuwsbrief

Partners

  • We are you
  • Copernica
  • gracious
  • Exonet
  • Upstream

copyright © 2002 - 2021 Marketingfacts. Creative Commons 3.0 License. | Developed by We are you