Marketingfacts - Powered by NIMA
  • +
Marketingfacts
  • home
  • channels
    channels
  • topics
    topics
  • kennisbank
  • jobs
  • jaarboek
  • trainingen
    • +

channels

  • Advertising
  • Brand design
  • Brand management
  • Contentmarketing
  • Customer experience
  • Data analytics
  • Direct marketing
  • Innovatie
  • Loopbaan
  • Media
  • Search
  • Social media
  • Strategie

topics

  • B2B
  • Big data
  • Contentmarketing
  • Facebookmarketing
  • Marketing automation
  • Privacy
  • Psychologie
  • Storytelling
  • Wearables
  • Webcare
  •  
  •  
  •  

specials

  • De marketing to-do list 2018
  • Customer-centric design
  • Van data naar inzicht
  • Programmatic marketing
  • Non-profitmarketing
  • Conversational interfaces
  • Webcare & monitoring
  • Contentmarketing
  • Influencer marketing
  • Datamanagementplatformen
  • Mobile
  • Customer journey
  • Toekomst van betalen
  • Online Video
  • Marketing automation
  • Inloggen
  • Aanmelden

Toekomst

gerelateerde topics

  • artificial intelligence
  • innovatie
  • ai
  • technologie
  • voice

toekomst experts

  • Maurits Kreijveld
    Aantal blogs: 4
  • Leonieke Daalder
    Aantal blogs: 3
  • Jeroen Mirck
    Aantal blogs: 2

vacatures

  • Contentspecialist

    Contentspecialist

  • Webredacteur - specialisatie Beeld en Video

    Webredacteur - specialisatie Beeld en Video

  • CRM consultant

    CRM consultant

  • Klik hier voor alle vacatures

volg Marketingfacts

@marketingfacts volgen
  • Hoe digital marketing is veranderd in tien jaar tijd

    Hoe digital marketing is veranderd in tien jaar tijd

    Digitalisering is belangrijker dan ooit, zeker in het nieuwe normaal. Tegelijk blijft het digitale domein een doolhof van ondoorzichtige dienstverlening. Digital marketing is in tien jaar tijd volwassen geworden, zo viel deze week te horen tijdens de honderdste editie van Online Tuesday, maar de zoektocht naar aandacht, rendement en zakelijk succes duurt voort. Intussen blijven we China onderschatten.

    Lees verder »
    • Jeroen Mirck (Mirck Media)
    • 10 juni 2020
    • E-business Innovatie
      • 33960
      • 0
  • FutureWatch: who’s afraid of AI?

    FutureWatch: who’s afraid of AI?

    De mens is (instinctief) altijd bang geweest voor wat hij niet kon verklaren, waar hij geen controle over had of dat wat superieur is aan hemzelf. Dit vertaalde zich in verhalen en rituelen, en leidde tot bijgeloof en goddelijke aanbidding. Artificial Intelligence raakt ons mensen op al die drie punten – onverklaarbaarheid, gebrek aan controle en superioriteit – en roept daarom diezelfde angst en verheerlijking op. Zijn er slechts twee uitersten denkbaar?

    Lees verder »
    • Maurits Kreijveld (Wisdomofthecrowd.nl)
    • 10 december 2019
    • Innovatie
      • 5572
      • 0
  • Vijf redenen waarom je alle marketingtrends voor 2020 het best kunt negeren

    Vijf redenen waarom je alle marketingtrends voor 2020 het best kunt negeren

    Virtuele influencers. Voice search. Hypertargeting. Chatbots. TikTok. Je zou wel gek zijn als je deze marketingtrends voor 2020 over het hoofd zou zien. Althans, als je het vooral belangrijk vindt om mee te praten over de laatste trends – wat, zo lijkt het, een populaire aangelegenheid is in marketingland, getuige het aantal voorspellingen dat rond deze tijd van het jaar wordt verkondigd. Maar doe je er werkelijk verstandig aan om veel aandacht aan deze jaarlijkse trendoverzichten te besteden? Ik denk van niet. Sterker nog: ik denk dat ze je vaak eerder op het verkeerde spoor zetten. En wel om de volgende vijf redenen.

    Lees verder »
    • Tristan Lavender (Philips)
    • 25 november 2019
    • E-business Contentmarketing Innovatie
      • 22322
      • 15
  • De jaarlijkse lijstjes met marketingtrends. Waardevol of waardeloos?

    De jaarlijkse lijstjes met marketingtrends. Waardevol of waardeloos?

    'Dé online marketingtrends die elke marketeer moet weten', 'Dé trends & tips voor 2020'. Het is weer de tijd van het jaar en je kunt er niet omheen: de jaarlijkse lijstjes met marketingtrends. Ze overspoelen het internet, je ziet door de bomen het bos niet meer. Maar in hoeverre zijn de voorspellingen betrouwbaar en bruikbaar voor je eigen (online)marketingstrategie? En heeft het überhaupt zin je strategie bij te sturen naar de nieuwste trends en ontwikkelingen?

    Lees verder »
    • Edwin Kersten (Online Marketing Bureau Envoker)
    • 11 november 2019
    • Advertising E-business Social media Mobile Search Innovatie
      • 12554
      • 2
  • Handboek voor de samenleving: wees algoritmen de baas en concentreer je kennis

    Handboek voor de samenleving: wees algoritmen de baas en concentreer je kennis

    Een samenleving is nooit af. Dat cliché is in de huidige wereld meer waar dan ooit. Met verstrekkende gevolgen: banen die verdwijnen, zekerheden die op het spel staan, energietransitie in volle vaart. Tien jaar geleden voorspelde ondernemer en schrijver Ronald van den Hoff het al. In zijn boek 'Society 3.0' beschreef hij toen al wat hij 'het failliet' van de samenleving noemde en hij droeg oplossingen aan voor een nieuwe wereld. Van den Hoff is er in de afgelopen jaren niet vrolijker op geworden. Of moeten we zeggen dat hij nog realistischer is geworden?

    Lees verder »
    • Leonieke Daalder (Fast Moving Targets)
    • 4 november 2019
    • Data analytics Innovatie
      • 4254
      • 0
  • Future Port Prague brengt digitale toekomst dichtbij

    Future Port Prague brengt digitale toekomst dichtbij

    De wereld gaat disruptief veranderen, dat weten we allemaal. Maar hoe dan precies? Eerder deze maand probeerde Future Port Prague antwoord te geven op die vraag. Niet alleen door het over digital en tech te hebben, maar ook door uitstapjes te maken naar zeer uiteenlopende sectoren, van food en recruitment tot de medische wetenschap. “Think about significance, not about success.”

    Lees verder »
    • Jeroen Mirck (Mirck Media)
    • 27 september 2019
    • E-business Data analytics Innovatie
      • 5328
      • 0
  • Zeven vragen over de risico’s van kunstmatige intelligentie

    Zeven vragen over de risico’s van kunstmatige intelligentie

    We zijn met volle vaart het tijdperk van Big Data en kunstmatige intelligentie (AI) aan het ingaan. Denk aan de personal assistents op je smartphone, zoals Alexa, Siri en Google Assistent, waar je tegen kunt praten en vragen aan kunt stellen en aan de productierobot Baxter, zorgrobot Alice en klantenservice assistent Amelia. De intelligente computer heeft een menselijk uiterlijk gekregen. Maar wat gaat er schuil achter de onschuldige glimlach van deze virtuele (meestal) dames? In zeven vragen bespreek ik de belangrijkste risico’s van AI, die ik presenteerde tijdens het jaarcongres van de vereniging van Internal Auditors, IIA.

    Lees verder »
    • Maurits Kreijveld (Wisdomofthecrowd.nl)
    • 1 juli 2019
    • Data analytics Innovatie
      • 9040
      • 0
  • De opkomst en ondergang van de IkTelefoon: scenario-thinking

    De opkomst en ondergang van de IkTelefoon: scenario-thinking

    Een pijnlijk portret van de mens die veertig jaar lang met uitgestoken arm zit te turen naar een schermpje. Een hele generatie verloor zichzelf in de telefoon. De mobiele gekte begon in 1985 en eindigde rond 2035, toen voice het officieel overnam. Dit is een toekomstscenario, maar wel eentje die realistisch is, en die je kunt gebruiken voor de innovatie van jouw bedrijf. Hoe ziet de toekomst eruit voor jouw bedrijf? Wat is de impact op jouw business?

    Lees verder »
    • Willem van Harrewijen (The USP Company)
    • 15 juni 2019
    • Marketingfacts Innovatie
      • 8070
      • 1
  • Zo ziet marketing eruit in 2025

    Zo ziet marketing eruit in 2025

    Marketing anno 2025: wat zijn huidige ontwikkelingen in marketing die in de toekomst zullen doorontwikkelen? Is het marketingvak over een paar jaar überhaupt nog relevant? Wordt de marketeer vervangen door de developer of product owner? Zal het vak opgaan in tech, in sales of in HR? De toekomst valt niet te voorspellen, maar tijdens Online Tuesday op 11 juni werd een mooie poging gedaan.

    Lees verder »
    • Karin Thybaut (Marketingfacts)
    • 13 juni 2019
    • Advertising Contentmarketing Brand design Data analytics Marketingfacts Innovatie
      • 16520
      • 0
  • Futuristische scenario’s uit het Oosten

    Futuristische scenario’s uit het Oosten

    In het Westen weten we als geen ander hoe we klanten moeten bedienen en hoe we klantbeleving kunnen optimaliseren. Dat denken we tenminste. Giganten als Google, Facebook, Amazon en Coolblue worden steevast als voorbeeld genoemd. Daar moeten we bij afkijken en van leren. Daar halen we onze inspiratie vandaan. Maar moeten we onze blik niet ook eens wat oostelijker richten? 

    Lees verder »
    • Evert Vols (Buro Improof)
    • 7 juni 2019
    • Innovatie
      • 5672
      • 0
  • Online Tuesday #90: Hoe ziet marketing eruit in 2025?

    Online Tuesday #90: Hoe ziet marketing eruit in 2025?

    De digitale evolutie is zo rap dat als je even te lang knippert je achter de feiten aan loopt. Logisch dat iedere marketeer probeert de ontwikkelingen bij te benen. Maar zou het niet ontzettend schelen als we weten wat ons te wachten staat? Als we de markt- en doelgroepkennis zouden hebben voor de komende vijf of tien jaar? Bij de Online Tuesday-editie van 11 juni krijg je een blik in de marketingtoekomst...

    Lees verder »
    • Online Tuesday
    • 5 juni 2019
    • Marketingfacts Innovatie
      • 4824
      • 0
  • Merkstrategie gaat pas werken met goede scenario-planning

    Merkstrategie gaat pas werken met goede scenario-planning

    Wie voor zijn merkstrategie niet verder kijkt dan de komende twee jaar, komt nooit verder dan incrementele innovatie. Dat moet anders. De belangrijkste vraag die marketeers, merkeigenaren en investeerders zichzelf moeten stellen is: hoe ziet onze business, ons verdienmodel eruit over acht tot tien jaar? Hoe blijven we toekomstbestendig? Jouw merkstrategie en bijpassende innovatiestrategie moeten je daarbij gaan helpen.

    Lees verder »
    • Willem van Harrewijen (The USP Company)
    • 30 april 2019
    • Contentmarketing
      • 7164
      • 1
  • Artificial Intelligence zorgt voor de toekomst van je baan

    Artificial Intelligence zorgt voor de toekomst van je baan

    Onze samenleving staat aan de vooravond van grote veranderingen. Technologie gaat ervoor zorgen dat veel banen gaan verdwijnen. Wanneer we er niet voor zorgen dat diezelfde technologie ook bijdraagt aan oplossingen, zal de toekomst er voor jongeren onzeker uit komen te zien. In het boek 'The People Centered Economy' draait het om de vraag hoe je de economie moet vormgeven in een nieuwe tijd. Daarbij zal Artificial Intelligence een grote rol gaan spelen, meent uitgever Guido van Nispen. 

    Lees verder »
    • Leonieke Daalder (Fast Moving Targets)
    • 1 april 2019
    • Innovatie Loopbaan
      • 7072
      • 0
  • SXSW 2019: (te) slimme huizen en privacy bestaat niet meer

    SXSW 2019: (te) slimme huizen en privacy bestaat niet meer

    South by Southwest (SXSW) is het grote festival over film, muziek en interactieve media dat elk jaar in maart plaatsvindt in Austin, Texas. Sinds de start in 1987 uitgegroeid tot een tiendaagse conferentie, waarvan het interactive deel vijf dagen inneemt. Eén van de hoogtepunten was dit jaar de presentatie van het Tech Trends-rapport van het Future Today Institute. Futurist Amy Webb belichtte twee 'key findings': privacy is dood en je huis is veel slimmer dan je denkt.

    Lees verder »
    • Ward van Beek (ItsaRep - Managing Reputations)
    • 28 maart 2019
    • Innovatie
      • 8770
      • 0
  • Podcast: nieuwe Microsoft HoloLens maakt marketing avontuurlijk

    Podcast: nieuwe Microsoft HoloLens maakt marketing avontuurlijk

    Vorige week zondag presenteerde Microsoft de HoloLens 2, een bril waarmee je een holografische piano in je woonkamer zet en kunt bespelen. De nieuwe bril herkent je handen, waarmee je op virtuele knoppen kunt drukken en scenario’s activeert. Je kunt 3D-objecten vastpakken en verplaatsen. De scheidslijn tussen bezit en een projectie, tussen echt en nep vervaagt. Augmented reality is inmiddels meer dan een leuke gimmick. Wat betekent deze technologische ontwikkeling voor marketeers?

    Lees verder »
    • Paul van der Ham (iGlow)
    • 4 maart 2019
    • Innovatie
      • 5994
      • 2
  • ouder »

Onderdelen

  • M! Blog
  • M! Jobs
  • M! Kennisbank
  • M! Statistieken
  • M! Opleidingen
  • M! Jaarboek

Over ons

  • Colofon
  • Blogger worden
  • Nieuws melden
  • Adverteren
  • Partners
  • Privacy & cookies
  • Disclaimer

Volg ons

RSS

  • M! Blog
  • M! Jobs
  • M! Kennisbank
  • Alle feeds

Nieuwsbrief

Partners

  • We are you
  • Copernica
  • gracious
  • Exonet
  • Upstream

copyright © 2002 - 2021 Marketingfacts. Creative Commons 3.0 License. | Developed by We are you