-
Waarom transactionele e-mails ook belangrijk zijn
Transactionele e-mails zijn alle niet-commerciële mails die je verstuurt naar aanleiding van een order in je (web)shop. (E-mail)marketeers hebben vaak volle focus op het sturen van mooie, gesegmenteerde, relevante en geautomatiseerde commerciële e-mails. Transactionele e-mails krijgen minder aandacht. Een gemiste kans, want dit zijn mails die ál je webshop-klanten krijgen. Ook dragen ze bij aan de totaalbeleving van de customer journey. In deze blog leg ik je graag uit wat transactionele e-mails zijn en welke kansen er liggen voor je organisatie.
-
De trends voor 2018
Customer journeys in 2018: waarom betalen met je mobiel alle records gaat breken
Het moment is weer daar: we moeten weer twee keer nadenken wanneer we ergens een datum invullen. We stellen onszelf weer nieuwe doelen over hoe we het nieuwe jaar nog beter kunnen maken dan afgelopen jaar, zowel privé als zakelijk. En natuurlijk is dit het moment dat je weer met verse energie aan de slag gaat met die uitdagende targets voor 2018. Goed om dit jaar goed voorbereid te starten en de laatste trends mee te nemen in je aanvalsplan.
In een serie van vier artikelen zullen we je meer vertellen over de 4 trends van 2018 die invloed gaan hebben op jouw klanten en hun klantreis. Eén blogpost per trend, omdat er genoeg te vertellen is over ieder onderwerp. We starten met waarom betalen met je mobiel alle records gaat breken.
-
Toekomst van Betalen
Download nu de Marketingfacts Special over de toekomst van betalen
Veel marketeers zijn conversiegedreven. Zij bestuderen hoe mensen de contacten met hun merk ervaren, welke touchpoints er zijn en waar mensen afhaken in het proces om vervolgens op die punten in te grijpen en te optimaliseren. Kunnen we de conversie ook sturen door de introductie van nieuwe betaalmethoden? Lees het in de derde Marketingfacts Special.
-
Toekomst van Betalen
De betaalsector ontwricht door technologie: 6 trends in betalen
Traditionele banken en creditcardmaatschappijen hebben nog een ferme grip op het betaalverkeer. Moeten ze hun positie in de komende jaren drastisch herzien? Dat zou je wel denken. Met Pasen werd weer eens duidelijk hoe traditioneel de sector werkt: op Goede Vrijdag en op Tweede Paasdag hadden de computers van de banken vrij. Geld overmaken duurde dus extra lang en daar komt pas over drie jaar verandering in. De financiële sector wordt aan alle kanten uitgedaagd door nieuwe spelers en nieuwe technologie. Dit zijn de zes belangrijkste trends.