-
Je kijkt nu naar de meest recente artikelen over dit onderwerp.
-
Hiernaar googelden we massaal in 2021
Ook dit jaar kende z’n ups en downs en dat is te zien aan de zoekopdrachten in Nederland. Nadat vorig jaar in het teken stond van corona, was er hoop op 2021 gevestigd. Het jaar waarin het leven hopelijk weer een beetje normaal zou worden. Nu het jaar bijna ten einde is, blijkt dat die hoop geen waarheid werd. Maar uiteraard was 2021 meer dan alleen corona. Welk gebeurtenissen hadden het afgelopen jaar onze kortstondige, maar massale interesse op het internet? Pricewise zet alles op een rij op basis van de Google Trends-resultaten in Nederland.
-
Dit zijn dé belangrijkste review-trends in coronatijd
Trustpilot analyseerde de wereldwijde activiteiten op zijn reviewplatform van juli 2020 tot januari 2021 voor een gedetailleerd inzicht in de verschuiving in consumentengedrag in 2020 en de belangrijkste trends voor 2021. Welke dat zijn, lees je in dit blogartikel!
-
Zo wonen wij in de toekomst
Hoe zullen wij straks wonen? Wij voorspellen dat we veel van de algemene karakteristieken en kenmerken uit de jaren zeventig weer terug gaan zien. ‘Samen’ zal een nieuwe definitie krijgen.
-
Online Tuesday #96: wat belooft The New Social Decade?
De ‘roaring twenties’ van de 21e eeuw zijn begonnen en een goed begin is het halve werk. Hoe beginnen we dit nieuwe decennium goed? Met een ambitieuze kijk op social media, want dat blijft toch het hardst gegroeide onderdeel van online marketing. Daarom gaat Online Tuesday op 11 februari over The New Social Decade. Kom lekker sociaal meepraten!
-
Online marketing in 2020: de trends volgens IAB en Online Tuesday
Wat staat online marketing te wachten in dit nieuwe jaar? Die vraag hing nadrukkelijk boven de markt tijdens de traditiegetrouw drukbezochte nieuwjaarsborrel van IAB en Online Tuesday. De consument en diens data worden steeds machtiger, waardoor marketeers en bureaus alleen relevant kunnen blijven als zij hun kennis blijven ontwikkelen. “Je komt er alleen als je zowel analytisch als creatief kunt denken.”
-
Merktaal herijken met de mindset-methode
Christine Boland werkt al drie decennia als trendanalist voor bedrijven als Rituals, Jumbo, Marks & Spencer, Apple en Secrid Wallet. In haar werk als toekomststrateeg merkt ze geregeld dat missie en visie bij organisaties wel helder zijn, evenals de merkidentiteit, maar dat de uitingsvormen niet consistent zijn. Daarvoor ontwikkelde ze de mindset-methode: een tool die organisaties helpt hun merktaal te vinden. Tijd voor een gesprek.
-
Dit was blogjaar 2019 op Marketingfacts
Aftellend naar 2020 is het natuurlijk weer tijd voor de lijst der lijsten: hoe deed Marketingfacts het zélf in 2019? Of beter gezegd: wat waren volgens onze lezers de marketingtrends van afgelopen jaar? Hoog tijd voor de wrap-up van een bevlogen blogjaar: dit was 2019 op Marketingfacts.nl.
-
Al het moois van de jaren twintig
Wat vliegt de tijd, ineens staat het nieuwe jaar voor de deur. En niet zomaar een jaar, maar het jaar 2020. Hoeveel marketingplannen zijn er het afgelopen decennium niet geschreven met dat magische jaar als deadline? Grootse plannen, hoge ambities en vooral rigoureus andere marketing. Want we waren er allemaal van overtuigd dat marketing in 2020 fundamenteel anders zou zijn en dat er nieuwe wetten zouden gelden voor succes. En nu is het zo ver: wat is ervan terecht gekomen en wat kunnen we daarvan leren?
-
Iedereen trendwatcher met Pinterest Trends
Wie gebruikmaakt van zowel Google Ads als Pinterest Advertising, zat er mogelijk al een tijdje op te wachten: de komst van Pinterest Trends. Deze tool zorgt ervoor dat je relevante zoekwoorden vindt die ook nog eens populair zijn, om zo je Pinterest Advertising campagnes te optimaliseren.
-
De top vijf van merk- en marketingtrends voor 2020
De meest magische maand van het jaar is begonnen: december. Een maand om terug te blikken en vooruit te kijken. Wat hebben we in 2019 meegemaakt? En waar moeten we in 2020 op letten? Volg vooral niet de trends! Wees kritisch op wat relevant is voor jouw bedrijf. De top vijf merk- en marketingtrends voor 2020 voor jou op een rijtje.
-
Vijf redenen waarom je alle marketingtrends voor 2020 het best kunt negeren
Virtuele influencers. Voice search. Hypertargeting. Chatbots. TikTok. Je zou wel gek zijn als je deze marketingtrends voor 2020 over het hoofd zou zien. Althans, als je het vooral belangrijk vindt om mee te praten over de laatste trends – wat, zo lijkt het, een populaire aangelegenheid is in marketingland, getuige het aantal voorspellingen dat rond deze tijd van het jaar wordt verkondigd. Maar doe je er werkelijk verstandig aan om veel aandacht aan deze jaarlijkse trendoverzichten te besteden? Ik denk van niet. Sterker nog: ik denk dat ze je vaak eerder op het verkeerde spoor zetten. En wel om de volgende vijf redenen.
-
Marketing Room 101: buzzwords, theorettes en zeikbegrippen
Een paar weken terug schreef ik al kort over een Festival of Marketing-programmaonderdeel dat we zeker gaan optuigen voor de NIMA Marketing Day van 2020: Marketing Room 101. Hoe heerlijk is het om in één keer met het hele vak af te spreken dat we sommige marketingbegrippen gewoon begraven? Nooit meer over hebben. Zand erover. Onbruikbaar, irritant, onwettig, 100 procent onzin, onbegrijpelijk. Denk even mee over marketing-fenomenen waar we voor eeuwig vanaf willen.
-
Dit zijn de disruptieve foodtrends met toekomst
Het kan deprimerend zijn, als je dezer dagen leest over voedselproductie in Nederland. Hoe gaan we verder als marketeer, bureaumens of foodproducent? Door naar innovaties te kijken, hiermee in te spelen op nieuwe wetenschappelijke inzichten en 'verantwoorde' marketing-insights. Na een schets van de markt delen vier marketing- en voedselexperts wat zij als de grootste komende drie foodtrends zien. Anticipeer op wat de pot schaft, straks.
-
De jaarlijkse lijstjes met marketingtrends. Waardevol of waardeloos?
'Dé online marketingtrends die elke marketeer moet weten', 'Dé trends & tips voor 2020'. Het is weer de tijd van het jaar en je kunt er niet omheen: de jaarlijkse lijstjes met marketingtrends. Ze overspoelen het internet, je ziet door de bomen het bos niet meer. Maar in hoeverre zijn de voorspellingen betrouwbaar en bruikbaar voor je eigen (online)marketingstrategie? En heeft het überhaupt zin je strategie bij te sturen naar de nieuwste trends en ontwikkelingen?
-
Customer experience: dit zijn de trends en dit zeggen de experts
De toekomst van customer experience (CX) is niet bepaald in steen gebeiteld. Zeker niet met allerlei nieuwe trends die de kop opsteken, van de opkomst van nieuwe data-analysetechnieken als machine learning, tot de groeiende populariteit van web - en mobile userexperience-tools. Het kan lastig bij te houden zijn, wat frustratie veroorzaakt als je klanten een optimale customer experience wil bieden. In dit artikel zullen we een aantal van deze CX-trends nader bekijken door verschillende experts aan het woord te laten.