Marketingfacts - Powered by NIMA
  • +
Marketingfacts
  • home
  • channels
    channels
  • topics
    topics
  • kennisbank
  • jobs
  • jaarboek
  • trainingen
    • +

channels

  • Advertising
  • Brand design
  • Brand management
  • Contentmarketing
  • Customer experience
  • Data analytics
  • Direct marketing
  • Innovatie
  • Loopbaan
  • Media
  • Search
  • Social media
  • Strategie

topics

  • B2B
  • Big data
  • Contentmarketing
  • Facebookmarketing
  • Marketing automation
  • Privacy
  • Psychologie
  • Storytelling
  • Wearables
  • Webcare
  •  
  •  
  •  

specials

  • De marketing to-do list 2018
  • Customer-centric design
  • Van data naar inzicht
  • Programmatic marketing
  • Non-profitmarketing
  • Conversational interfaces
  • Webcare & monitoring
  • Contentmarketing
  • Influencer marketing
  • Datamanagementplatformen
  • Mobile
  • Customer journey
  • Toekomst van betalen
  • Online Video
  • Marketing automation
  • Inloggen
  • Aanmelden

Twitter

gerelateerde topics

  • facebook
  • snapchat
  • instagram
  • social media
  • de week op social

twitter experts

  • Matthijs van den Broek
    Aantal blogs: 58
  • Danny Oosterveer
    Aantal blogs: 40
  • Marco Derksen
    Aantal blogs: 14

vacatures

  • Contentspecialist

    Contentspecialist

  • Webredacteur - specialisatie Beeld en Video

    Webredacteur - specialisatie Beeld en Video

  • CRM consultant

    CRM consultant

  • Klik hier voor alle vacatures

volg Marketingfacts

@marketingfacts volgen
  • Je kijkt nu naar de meest recente artikelen over dit onderwerp. 

  • Hoeveel actieve twitteraars zijn er in Nederland?

    Hoeveel actieve twitteraars zijn er in Nederland?

    “Op Twitter zitten maar vijfduizend mensen.” Met deze geërgerde uitroep in De Wereld Draait Door zwengelde media-tycoon John de Mol afgelopen week de discussie aan over het ooit zo almachtige sociale netwerk. Doet Twitter er nog wel toe? Reden genoeg voor EenVandaag om de claim van de Talpa-topman te factchecken, dus belden ze... Marketingfacts! Het verlossende woord kwam van Danny Oosterveer, die voor ons elk jaar een blog schrijft over Social Media in Nederland. Die blog is weer op komst, maar we hebben nu alvast de belangrijkste Twitter-cijfers voor je.

    Lees verder »
    • Jeroen Mirck (Mirck Media)
    • 20 januari 2019
    • Social media Contentmarketing Data analytics
      • 63300
      • 9
  • De ultieme seeding-checklist

    De ultieme seeding-checklist

    Het is tegenwoordig maar al te gemakkelijk voor perfect gemaakte merkvideo’s om over het hoofd te worden gezien tussen de honderden uren aan video’s die iedere minuut worden geüpload. Om dit ongelukkige lot te voorkomen, is het nodig om je video op de juiste manier onder de aandacht te brengen bij de juiste doelgroep. Hoe kun je zo effectief mogelijk seeden? 

    Lees verder »
    • Frank Schröder (Quadia)
    • 18 januari 2019
    • Social media Media
      • 11060
      • 0
  • To tweet or not to tweet, that’s the question

    To tweet or not to tweet, that’s the question

    Twitter: de stekker eruit of niet? Digital Wizards onderzocht de webcare van bedrijven op Twitter. Het zag er niet best uit. Veel bedrijven worstelen met het hoe en waarom van webcare via dit sociale kanaal. Wie doen het goed? En wie hebben er wat meer moeite mee?

    Lees verder »
    • Hans Boersma (Digital Wizards B.V.)
    • 15 oktober 2018
    • Social media Customer experience E-commerce
      • 33096
      • 0
  • Proactief op social media: goede webcare of privacyschending?

    Proactief op social media: goede webcare of privacyschending?

    In een tweet uit 2014 aan T-Mobile laat consument en vlogger James Yammouni weten – in een iets andere bewoording – niet zo tevreden te zijn met de dienstverlening van het telecombedrijf. Daarop ziet concurrent Verizon haar kans schoon en tweet naar James dat hij bij hen meer dan welkom is als klant. Een mooie toepassing van social media monitoring tools en slimme marketing! Of is het privacyschending?

    Lees verder »
    • SWOCC (SWOCC.nl)
    • 3 mei 2018
    • Social media
      • 31118
      • 0
  • Felle strijd tussen social media: kansen voor Vero en beeldbellen

    Felle strijd tussen social media: kansen voor Vero en beeldbellen

    In hun onderlinge strijd om de aandacht weten social media soms van gekkigheid niet meer wat ze moeten doen. Dus profileren ze zich tegenwoordig bijna allemaal met Stories (je hebt het de afgelopen maanden vaak kunnen lezen in onze zaterdagse rubriek De Week Op Social, waarover meer aan het eind van deze blogpost), maar ze experimenteren ook met nieuwe diensten: zo zou Instagram werken aan een Video Call-functie. Appen, verhalen, bellen: verloopt straks al onze communicatie via social media? En wie wint de strijd?

    Lees verder »
    • Jeroen Mirck (Mirck Media)
    • 3 maart 2018
    • Social media
      • 25020
      • 0
  • De strijd tegen nepnieuws (3): Hoe Facebook, Google en Twitter fake news niet kunnen bestrijden

    De strijd tegen nepnieuws (3): Hoe Facebook, Google en Twitter fake news niet kunnen bestrijden

    De roep om nepnieuws te bestrijden klinkt steeds luider. Overheden in binnen- en buitenland willen fake news aanpakken, Facebook en Google hebben maatregelen aangekondigd en diverse nieuwsmedia hebben factcheckers ingesteld. Maar wat is nepnieuws eigenlijk en wat kan er bestreden worden op een open internet? Dat verkennen we in een reeks blogs. We keken eerder wat nepnieuws is en wat factcheckers precies doen. In dit derde deel bekijken we de geautomatiseerde vormen om nepnieuws te bestrijden. Hoe pakken Facebook, Google en Twitter grootschalig nepnieuws aan? En hoe goed werkt dat?

    Lees verder »
    • Maurits Kreijveld (Wisdomofthecrowd.nl)
    • 19 februari 2018
    • Social media Contentmarketing Search Data analytics
      • 30752
      • 3
  • De week op social: gratis reclame op Snapchat, Google lanceert adblocker en zoeken naar Stories

    De week op social: gratis reclame op Snapchat, Google lanceert adblocker en zoeken naar Stories

    Welkom bij een nieuwe editie van deze wekelijkse rubriek waarin ik je op de hoogte houd van de laatste ontwikkelingen in social media met het nieuws dat de afgelopen week opviel. Met ditmaal het volgende nieuws: gratis adverteren op Snapchat, Google blokkeert advertenties, Stories vindbaar via Google, nieuwe foto-tool voor Facebook Stories en lokaal brekend nieuws op Twitter.

    Lees verder »
    • Juan Felix (Felix Marketing Advies)
    • 17 februari 2018
    • Social media
      • 25886
      • 0
  • De week op social: Instagram krijgt deelknop, Snapchat lanceert event-lenzen en Twitter blijft kort

    De week op social: Instagram krijgt deelknop, Snapchat lanceert event-lenzen en Twitter blijft kort

    Welkom bij een nieuwe editie van deze wekelijkse rubriek waarin ik je op de hoogte houd van de laatste ontwikkelingen in social media met het nieuws dat de afgelopen week opviel. Met deze week: tweets blijven kort ondanks de introductie van 280 karakters, Instagram krijgt Cinemagraph-feature en 'regram-knop', Snapchat biedt event-specifieke gezichtslenzen en webwinkels kunnen collecties verkopen op Instagram.

    Lees verder »
    • Juan Felix (Felix Marketing Advies)
    • 10 februari 2018
    • Social media Innovatie
      • 18302
      • 0
  • De strijd tegen nepnieuws (1): Hoe pak je fake-news aan als niemand weet wat het precies is?

    De strijd tegen nepnieuws (1): Hoe pak je fake-news aan als niemand weet wat het precies is?

    De roep om nepnieuws te bestrijden klinkt steeds luider. Overheden in binnen- en buitenland willen nepnieuws aanpakken, Facebook en Google hebben maatregelen aangekondigd en diverse nieuwsmedia hebben factcheckers ingesteld. Maar wat is nepnieuws eigenlijk en wat kan er bestreden worden op een open internet? Dat verkennen we in een reeks blogs. In dit eerste deel de vraag: wat is nepnieuws eigenlijk?

    Lees verder »
    • Maurits Kreijveld (Wisdomofthecrowd.nl)
    • 7 februari 2018
    • Social media Contentmarketing Innovatie
      • 26808
      • 1
  • Social media in Nederland 2018: uittocht van jongeren op Facebook

    Social media in Nederland 2018: uittocht van jongeren op Facebook

    De onderbuik riep het al langer, maar nu is het voor het eerst ook overtuigend aangetoond in de data: jongeren keren Facebook de rug toe. Het dagelijks gebruik van Facebook onder jongeren neemt sterk af, ten faveure van met name Instagram en Snapchat. Dat blijkt uit het Nationale Social Media Onderzoek 2018, het grootste trendonderzoek naar het gebruik van social media in Nederland, uitgevoerd door Newcom Research. 

    Lees verder »
    • Danny Oosterveer (Datasexual)
    • 29 januari 2018
    • Social media
      • 493979
      • 8
  • Vijf lessen in reputatiemanagement van Frank Peters (Virtus Communications)

    Vijf lessen in reputatiemanagement van Frank Peters (Virtus Communications)

    Media- en reputatiemanagement is een vakgebied met eigen wetten. Een vak apart. Frank Peters, eigenaar Virtus Communications, heeft al dertig jaar expertise opgedaan op dit terrein. ​In gesprek met 7 Ditches TV deelt hij vijf lessen om als bedrijf je kernboodschap optimaal uit te dragen in de sterk versnipperde en gedigitaliseerde mediawereld.

    Lees verder »
    • Ronnie Overgoor (7DTV)
    • 16 januari 2018
    • Social media Contentmarketing Customer experience
      • 20692
      • 0
  • Het grote social media jaaroverzicht 2017

    Het grote social media jaaroverzicht 2017

    Social media zijn misschien wel de meest veranderlijke en dynamische platformen van binnen digitale marketing. Dat is ook weer te zien als we terugkijken naar de veranderingen en transformaties die ze hebben ondergaan het afgelopen jaar. In dit overzicht de grootste en belangrijkste veranderingen van 2017 op een rijtje en wat er nog zal gaan komen in 2018.

    Lees verder »
    • Alice Kaal (Adwise - your digital brain)
    • 27 december 2017
    • Social media
      • 65274
      • 0
  • De week op social: meer muziek op Facebook, Snap’s filteradvertenties en ‘engagementbait’ bestraft

    De week op social: meer muziek op Facebook, Snap’s filteradvertenties en ‘engagementbait’ bestraft

    Welkom bij een nieuwe editie van deze wekelijkse rubriek waarin ik je op de hoogte houd van de laatste ontwikkelingen in social media met het nieuws dat de afgelopen week opviel.

    Met deze week: Facebook bestraft engagementbait, Facebook zet gezichtsherkenning in voor het managen van je identiteit, Facebook partnert met Universal Music in deal om rechtenvrije muziek aan te bieden, Snapchat lanceert gesponsorde filters met animaties en Twitter voegt nieuwe Direct Message API-features toe. 

    Lees verder »
    • Juan Felix (Felix Marketing Advies)
    • 23 december 2017
    • Social media Innovatie
      • 26040
      • 0
  • De marketingdynamiek van filterbubbels

    De marketingdynamiek van filterbubbels

    Het afgelopen weekend raakte ik verzeild in een prettige discussie op Twitter. Aanleiding was een tweet waarin ik stelde dat er een relatie zou zijn tussen filterbubbels en polarisatie. Met de tweet haakte ik in op een artikel van Linda Duits waarin zij sprak over de “verstikkende monocultuur van de periferie”. Haar artikel was een lofzang op de grote stad. Aanleiding was de wegblokkade in Friesland die ervoor zorgde dat er geen anti-Zwarte Pieten-demonstratie kon plaatsvinden in Dokkum. 

    Lees verder »
    • Tadek Solarz (CMG Nederland)
    • 29 november 2017
    • Innovatie
      • 9854
      • 0
  • De week op social: live op Insta met je vrienden, Facebook blijft een copycat en Twitter Bookmarks

    De week op social: live op Insta met je vrienden, Facebook blijft een copycat en Twitter Bookmarks

    Welkom bij een nieuwe editie van deze wekelijkse rubriek waarin ik je op de hoogte houd van de laatste ontwikkelingen in social media met het nieuws dat de afgelopen week opviel.

    Met deze week: Instagram voegt uitnodiging voor deelname livestream toe, Messenger introduceert betalen met PayPal via chatextensie, Facebook lanceert chatbotcompetitie, Messenger verbetert fotokwaliteit met 4K foto's, Twitter noemt Save for Later-feature 'Bookmarks' en Messenger test kopie van Snapchat Streak.

    Lees verder »
    • Juan Felix (Felix Marketing Advies)
    • 25 november 2017
    • Social media Innovatie
      • 17258
      • 0
  • ouder » « nieuwer

Onderdelen

  • M! Blog
  • M! Jobs
  • M! Kennisbank
  • M! Statistieken
  • M! Opleidingen
  • M! Jaarboek

Over ons

  • Colofon
  • Blogger worden
  • Nieuws melden
  • Adverteren
  • Partners
  • Privacy & cookies
  • Disclaimer

Volg ons

RSS

  • M! Blog
  • M! Jobs
  • M! Kennisbank
  • Alle feeds

Nieuwsbrief

Partners

  • We are you
  • Copernica
  • gracious
  • Exonet
  • Upstream

copyright © 2002 - 2021 Marketingfacts. Creative Commons 3.0 License. | Developed by We are you