Marketingfacts - Powered by NIMA
  • +
Marketingfacts
  • home
  • channels
    channels
  • topics
    topics
  • kennisbank
  • jobs
  • jaarboek
  • trainingen
    • +

channels

  • Advertising
  • Brand design
  • Brand management
  • Contentmarketing
  • Customer experience
  • Data analytics
  • Direct marketing
  • Innovatie
  • Loopbaan
  • Media
  • Search
  • Social media
  • Strategie

topics

  • B2B
  • Big data
  • Contentmarketing
  • Facebookmarketing
  • Marketing automation
  • Privacy
  • Psychologie
  • Storytelling
  • Wearables
  • Webcare
  •  
  •  
  •  

specials

  • De marketing to-do list 2018
  • Customer-centric design
  • Van data naar inzicht
  • Programmatic marketing
  • Non-profitmarketing
  • Conversational interfaces
  • Webcare & monitoring
  • Contentmarketing
  • Influencer marketing
  • Datamanagementplatformen
  • Mobile
  • Customer journey
  • Toekomst van betalen
  • Online Video
  • Marketing automation
  • Inloggen
  • Aanmelden

Usability

gerelateerde topics

  • ux
  • design
  • chaos
  • testresultaten
  • google analytics

usability experts

  • Olaf Geysendorpher
    Aantal blogs: 1
  • Eddie Borgers
    Aantal blogs: 1
  • Jorrit Molenaar
    Aantal blogs: 1

vacatures

  • Contentspecialist

    Contentspecialist

  • Webredacteur - specialisatie Beeld en Video

    Webredacteur - specialisatie Beeld en Video

  • CRM consultant

    CRM consultant

  • Klik hier voor alle vacatures

volg Marketingfacts

@marketingfacts volgen
  • Zes tactieken die je kunt leren van Google’s privacy-knoppen

    Zes tactieken die je kunt leren van Google’s privacy-knoppen

    Het lijken twee simpele knoppen in de alom bekende huisstijl van Google: 'Andere opties' versus 'Ik ga akkoord'. Ogenschijnlijk gelijkwaardig laten ze een vrije keus aan jou als gebruiker. Maar helaas. Dat is niet zo. De knoppen van Google beïnvloeden je. Subtiel en onbewust. Dit zijn de zes beïnvloedings- en nudging-tactieken die Google toepast en die je als marketeer ook zelf kunt toepassen.

    Lees verder »
    • Olaf Geysendorpher (Proven Context)
    • 23 oktober 2018
    • Brand design
      • 10156
      • 4
  • Usability testen: de beste resultaten met deze aanpak

    Usability testen: de beste resultaten met deze aanpak

    Het testen van websitegebruiksvriendelijkheid zou bij elk bedrijf met een website – met enigszins interessante bezoekersaantallen – hoog op de to-do lijst moeten staan. Het is echter niet altijd even gemakkelijk om goede usabilitytesten op te zetten. En daarbij: de resultaten uit een usability-onderzoek leiden vaak niet tot directe verbeteringen, want dat ligt toch wat genuanceerder. Met een aantal fundamentele vragen voorkom je dat je onbruikbaar onderzoek uitvoert en zorgt de usabilitytest voor resultaten waar je wat aan hebt. 

    Lees verder »
    • Eddie Borgers (Pure Internet Marketing)
    • 22 augustus 2018
    • Brand design
      • 20662
      • 2
  • Breekt conversie-optimalisatie voor B2B door in 2018?

    Breekt conversie-optimalisatie voor B2B door in 2018?

    Het vakgebied conversie-optimalisatie (CRO) kent een sterke traditie van mooie businesscases en awards. Het meetbare succes, gekoppeld aan kennis over  consumentengedrag, heeft vooral voor e-commerce en travel mooie voorbeelden opgeleverd over hoe bureaus nog relevanter kunnen zijn voor hun klanten en daarmee een positief effect op de winst hebben. Wanneer volgt de doorbraak in het B2B-segment?

    Lees verder »
    • Valentina Djoemai (Online Dialogue)
    • 1 maart 2018
    • Brand design Data analytics
      • 21098
      • 0
  • Zo meet je in Google Tag Manager wat je bezoekers wel en niet zien op jouw website

    Zo meet je in Google Tag Manager wat je bezoekers wel en niet zien op jouw website

    Wat bezoekers van je website zien, of juist niet zien, is vaak een ondergeschoven kindje. We optimaliseren onze content zo goed mogelijk met opvallende CTA’s, duidelijke formulieren en A/B-testen de buttons om tot de perfecte variant te komen. Maar wat heeft dat voor nut als deze elementen niet zichtbaar zijn voor bezoekers? Meet de zichtbaarheid van jouw website-elementen met de Zichtbaarheid van element-trigger in Google Tag Manager.

    Lees verder »
    • Jorrit Molenaar (Inventus)
    • 12 december 2017
    • Data analytics
      • 17446
      • 0
  • Op de groei: design, chaos en fractals

    Op de groei: design, chaos en fractals

    Soms kom je opeens van die pareltjes tegen op Netflix. Het overkwam mij met de BBC-serie The Code: een driedelige documentairereeks waarin Marcus du Sautoy vertelt over hoe cijfers ons leven regeren (en dan niet beurs- of winstcijfers, maar wiskundige en natuurkundige formules.) Ik werd met name gefascineerd door twee codes – de chaostheorie en fractals – omdat die, al zou je dat niet direct zeggen, alles te maken hebben met (web)design.

    Lees verder »
    • Rutger Dragstra (Factor Tachtig)
    • 14 juli 2017
    • Brand design
      • 12813
      • 0
  • Maarten’s Eureka-inzicht: zien wat mensen níet doen

    Maarten’s Eureka-inzicht: zien wat mensen níet doen

    Een tijdje geleden mocht ik werken met Maarten. Hij is het type: ik sta open voor alle goede ideeën, zolang de cijfers maar bewijzen dat het idee ook daadwerkelijk goed is. Maarten is dol op analytics. En gelijk heeft 'ie. Daar waar in de broadcastwereld nog steeds menig besluit op basis van onderbuikgevoel en persoonlijke reputatie wordt genomen, is meetbaarheid misschien wel de grootste kracht van online: funneloptimalisaties, SEO, a/b-tests, usability: verbetering valt altijd met cijfers te onderbouwen.

    Lees verder »
    • Thijs Viguurs (F111 Communicatie & Marketing)
    • 10 juli 2015
    • Brand design
      • 14055
      • 2

Onderdelen

  • M! Blog
  • M! Jobs
  • M! Kennisbank
  • M! Statistieken
  • M! Opleidingen
  • M! Jaarboek

Over ons

  • Colofon
  • Blogger worden
  • Nieuws melden
  • Adverteren
  • Partners
  • Privacy & cookies
  • Disclaimer

Volg ons

RSS

  • M! Blog
  • M! Jobs
  • M! Kennisbank
  • Alle feeds

Nieuwsbrief

Partners

  • We are you
  • Copernica
  • gracious
  • Exonet
  • Upstream

copyright © 2002 - 2021 Marketingfacts. Creative Commons 3.0 License. | Developed by We are you