-
Outdoormarketing: niemand is een binnenmens
Iets voor de zomer ben je ze vast ook tegengekomen: abri-vullende rauwe portretfoto’s van gewone mensen met doorleefde gezichten vol modder en daarbij de slogan: “Niemand is een binnenmens”. Afzender: Beversport.
Het betreft een vervolgcampagne naar een eerder concept van reclamebureau KesselsKramer waarbij niet de outdoor-activiteiten worden getoond, maar de (alledaagse) realiteit na de inspanning. Een tegendraads, vernieuwend en grappig idee, zeker in tijden van gephotoshopte modellen, GoPro camera’s en social media schijnlevens. Maar is het ook effectief? Doet de marketing je verlangen naar buitensport en, nog belangrijker, ga je erdoor naar de betreffende winkelketen? Ik denk het niet.
-
3 voorbeelden van succesvolle user generated content-campagnes
Sociale media hebben de manier hoe een merk communiceert met haar klanten veranderd en zijn uitgegroeid tot een van de belangrijkste kanalen om je doelgroep te bereiken. Dat maakt dat de aard van adverteren verschuift. Organisch bereik is dood: als marketeer heb je meer nodig dan een paar berichten op sociale netwerken om je boodschap gehoord te krijgen. Wat heeft een merk dan nodig? User generated content is een belangrijk middel. Drie succesvolle voorbeelden uit Amerika.
-
Online Video
De waarde van user-generated video: hoe zet je die in voor jouw bedrijf?
Daar waar mensen zelfgemaakte content uploaden, willen bedrijven ook aanwezig zijn. De snel doorzettende trend van afnemend bereik via de traditionele massamedia zorgt dat marketeers daarheen gaan waar hun targetpubliek wel te vinden is: online mediaplatformen. Daar komt nog bij dat de activiteit en betrokkenheid van de gebruikers op deze platformen hoog zijn, omdat het 'hun' eigen content is die daar staat om bekeken te worden. Hoe kun je deze groei en de betrokkenheid van de gebruikers inzetten voor jouw product? En hoe zorg je ervoor dat als consumenten met jouw merk aan de gang gaan, dat dit wel de gewenste resultaten oplevert?
-
User-generated content en nieuwsupdates: hoe Skoften en NRCQ WhatsApp inzetten
WhatsApp, wie gebruikt het niet? Precies. Steeds meer bedrijven realiseren zich dat ook en gebruiken WhatsApp om in contact te komen en blijven met hun doelgroep. De Hypotheker gebruikte het bijvoorbeeld voor de beantwoording van vragen. Ook mediapartijen gebruiken de app in toenemende mate. Zo lanceerde de BBC onlangs een ‘public health information service’ over ebola voor hun publiek in West-Afrika. En ook in eigen land komt de toepassing ervan in zwang. We spraken met Arjan Brinkman van Skoften.net en Freek Staps van NRCQ, twee heel verschillende sites die op even verschillende manieren WhatsApp gebruiken.
-
8 manieren om user-generated video in te zetten [incl. infographic]
User-generated video wordt steeds vaker gebruikt in online marketing. Maar wat kan jij doen met user-generated video? We tonen je 8 manieren waarmee je zelf aan de slag kan gaan, maar voor we beginnen kijken we even terug naar de opmars van 'UGV'.