-
Zo voegt storytelling waarde toe
Het geven van de juiste informatie en het delen van relevante en boeiende ervaringen door klanten is één van de beste marketingstrategieën, die merken kunnen inzetten. Daarmee krijg je vertrouwen en een essentiële troef voor elke organisatie.
-
Storytelling: zo effectief zijn brand stories écht
Verhalen worden doorverteld van mens tot mens, maar ook steeds vaker van merk tot mens of van mens tot merk. Social media maken dat mogelijk. Zo vertellen merken bijvoorbeeld over de lange weg die werd bewandeld om van familiebedrijf uit te groeien tot wereldmerk – zoals Van Bommel. Consumenten vertellen hoe bepaalde producten en diensten het mogelijk maakten om persoonlijke doelen of dromen te verwezenlijken – zoals Airbnb. Hoewel merken wereldwijd miljoenen investeren in dergelijke verhalen, zijn ze lang niet allemaal succesvol. Hoe effectief zijn commerciële verhalen in het boeien en beïnvloeden van mensen?
-
Storytelling volgens Mary Stephen: “Methodes veranderen, verhalen niet”
Iedereen heeft een mening over storytelling, maar lang niet iedereen is een echte storyteller. Verhalen vertellen is een vak. Daarom is het goed om inspiratie op te doen bij professionals in storytelling, ook in andere disciplines dan marketing. Dit weekend houdt de bekende film-editor Mary Stephen een masterclass Storytelling tijdens het CinemAsia Film Festival in Amsterdam. Marketingfacts sprak haar over visuele storytelling én geeft twee kaarten weg voor haar ‘show-and-tell’-sessie.
-
Lezers lusten ook longreads
Tranen druppen in de kist. "Deze onderscheiding verdien jij honderd keer meer dan ik ooit heb gedaan." Is dit een verhaal? In elk geval heeft iedereen die aan dit blog begint, het uitgelezen. Maar van honderd beginners zijn er nu 38 afgehaakt, vertellen statistieken. Stel je voor dat was beschreven wie er in de kist ligt, hoe hij aan zijn eind is gekomen, welke collega zijn onderscheiding aan de dode geeft. Hoeveel mensen zouden de slotscene hebben gehaald?