Marketingfacts - Powered by NIMA
  • +
Marketingfacts
  • home
  • channels
    channels
  • topics
    topics
  • kennisbank
  • jobs
  • jaarboek
  • trainingen
    • +

channels

  • Advertising
  • Brand design
  • Brand management
  • Contentmarketing
  • Customer experience
  • Data analytics
  • Direct marketing
  • Innovatie
  • Loopbaan
  • Media
  • Search
  • Social media
  • Strategie

topics

  • B2B
  • Big data
  • Contentmarketing
  • Facebookmarketing
  • Marketing automation
  • Privacy
  • Psychologie
  • Storytelling
  • Wearables
  • Webcare
  •  
  •  
  •  

specials

  • De marketing to-do list 2018
  • Customer-centric design
  • Van data naar inzicht
  • Programmatic marketing
  • Non-profitmarketing
  • Conversational interfaces
  • Webcare & monitoring
  • Contentmarketing
  • Influencer marketing
  • Datamanagementplatformen
  • Mobile
  • Customer journey
  • Toekomst van betalen
  • Online Video
  • Marketing automation
  • Inloggen
  • Aanmelden

Verpakking

gerelateerde topics

  • packaging
  • verpakkingsdesign
  • packaging design
  • duurzaamheid
  • vormgeving

verpakking experts

  • Marthijn van Oostveen
    Aantal blogs: 3

  • Aantal blogs: 2
  • Floris Hülsmann
    Aantal blogs: 1

vacatures

  • Contentmarketeer/Tekstschrijver

    Contentmarketeer/Tekstschrijver

  • Directeur Citymarketing

    Directeur Citymarketing

  • Online Marketing Specialist

    Online Marketing Specialist

  • Klik hier voor alle vacatures

volg Marketingfacts

@marketingfacts volgen
  • Waarom je humor in je verpakking moet stoppen en nog vier designtrends

    Waarom je humor in je verpakking moet stoppen en nog vier designtrends

    De verpakkingsindustrie kijkt heel goed naar de trends binnen de markt. En die trends zijn op hun beurt weer gebaseerd op consumentengedrag. Je ziet dat steeds meer consumenten zich bewust zijn van de impact die zij op het milieu hebben. Gevolg: steeds minder loze ruimte in verpakkingen. Maar er zijn meer trends, zoals deze vijf.

    Lees verder »
    • Marthijn van Oostveen (Vendrig Packaging)
    • 3 april 2020
    • Customer experience Strategie
      • 6824
      • 0
  • Zo ziet packaging eruit in 2020

    Zo ziet packaging eruit in 2020

    Verpakkingen zijn allang niet meer enkel een omhulsel om producten mee te beschermen. Tegenwoordig is het een marketingtool waarmee een merk zich kan onderscheiden. Het is een onderdeel van de marketingmix geworden. Niet zo gek dus dat er veel tijd en geld wordt geïnvesteerd in verpakkingen. Wat staat ons aankomend jaar te wachten? Wat zijn de verpakkingstrends voor 2020?

    Lees verder »
    • Marthijn van Oostveen (Vendrig Packaging)
    • 6 november 2019
    • Brand design
      • 18716
      • 2
  • Podcast: packaging-succes met Ariane van Mancius

    Podcast: packaging-succes met Ariane van Mancius

    In deze aflevering van podcast-serie De Namarama Show gaat copywriter en naamexpert Floris Hülsmann in gesprek met Ariane van Mancius, specialist in food en packaging. Over het belang van trends, packaging-successen, haar eigen enerverende carrière en mooie inzichten. Inspirerend!

    Lees verder »
    • Floris Hülsmann (Namarama)
    • 11 mei 2019
    • Brand design
      • 6386
      • 0
  • Vier tips voor een aantrekkelijke productverpakking

    Vier tips voor een aantrekkelijke productverpakking

    Een studie uit 2013 toonde aan dat de aantrekkingskracht van productverpakkingen van invloed kunnen zijn op consumenten die niet van plan zijn een aankoop te doen. Het kan aanzetten tot impulsaankopen. Belangrijk dus, die verpakking. Slimme keuzes in kleur, vorm, textuur en typografie kunnen het verschil maken in het succes van je product.

    Lees verder »
    • Marthijn van Oostveen (Vendrig Packaging)
    • 7 mei 2019
    • Brand design
      • 10702
      • 0
  • Groen: de kleur van duurzaamheid?

    Groen: de kleur van duurzaamheid?

    Verpakkingen zijn een belangrijke en handige manier om Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen (MVO) claims te communiceren. Milieuvriendelijke producten worden vaak in een groengekleurde verpakking op de markt gebracht. Maar is dit wel de juiste keuze? 

    Lees verder »
    • SWOCC (SWOCC.nl)
    • 3 januari 2019
    • Advertising Brand design
      • 14070
      • 0
  • Duurzame productmarketing: deels groen = geheel misleidend?

    Duurzame productmarketing: deels groen = geheel misleidend?

    Een populaire manier waarop bedrijven MVO-activiteiten inzetten is door 'duurzame' of 'groene' producten te ontwikkelen. Vaak is echter niet elk onderdeel van het product even duurzaam. Zo zijn inconsistenties dikwijls terug te zien bij verpakte producten: denk bijvoorbeeld aan biologisch vlees in een plastic verpakking. Hoe reageren consumenten op dit soort inconsistenties?

    Lees verder »
    • SWOCC (SWOCC.nl)
    • 25 oktober 2018
    • Contentmarketing
      • 8614
      • 0
  • Succes in het supermarktschap: kopieer het verpakkingsontwerp

    Succes in het supermarktschap: kopieer het verpakkingsontwerp

    Nieuwe merken staan net als huismerken voor een grote uitdaging in het supermarktschap: consumenten verleiden het bekende A-merk te laten liggen en in plaats daarvan een gokje te wagen met het alternatief. Onderzoekers Streicher en Estes voerden twee experimenten uit waarin ze onderzochten hoe consumenten het best te verleiden zijn een alternatief voor het A-merk te kiezen. Wat bleek? Het is van grote toegevoegde waarde om het verpakkingsontwerp van het A-merk te kopiëren, zowel qua afmetingen als qua materiaal.

    Lees verder »
    • Patrick Wessels (Wessels Teksten)
    • 11 november 2016
    • Brand design
      • 12657
      • 3

Onderdelen

  • M! Blog
  • M! Jobs
  • M! Kennisbank
  • M! Statistieken
  • M! Opleidingen
  • M! Jaarboek

Over ons

  • Colofon
  • Blogger worden
  • Nieuws melden
  • Adverteren
  • Partners
  • Privacy & cookies
  • Disclaimer

Volg ons

RSS

  • M! Blog
  • M! Jobs
  • M! Kennisbank
  • Alle feeds

Nieuwsbrief

Partners

  • We are you
  • Copernica
  • gracious
  • Exonet
  • Upstream

copyright © 2002 - 2021 Marketingfacts. Creative Commons 3.0 License. | Developed by We are you