-
Programmatic marketing
Waarom viewability geniaal is - en tegelijkertijd niets zegt
Viewability, het percentage van je vertoningen dat ook daadwerkelijk in beeld is geweest, is al geruime tijd een belangrijk onderwerp in de advertising-industrie. En met alle berichtgeving rondom fraude en bot traffic staat iedereen op scherp. Gemiddelde waste-percentages van 50 procent zijn in de markt niet vreemd, maar betekent dat ook dat je als adverteerder de helft van je geld hebt weggegooid? Zijn campagnes met in-view garanties per definitie beter dan campagnes met waste? Volgens mij niet. In het digitale landschap kunnen we alles meten en inzichtelijk maken, wat vaak meer vragen oproept dan het beantwoordt. Hoe we als marketeers deze cijfers interpreteren, wordt daarom steeds belangrijker.
-
De effectiviteit én uitdagingen van display advertising
Adblockers, de verschuiving naar mobiel: al tijden vormt de visibility, de zichtbaarheid dus, van display-ads een probleem. Hoe ga je daarmee om als adverteerder en als bureau? Dat was de centrale vraag tijdens de 58ste editie van Online Tuesday met verhalen van Nathalie Peters (IAB Nederland), Marcel Vogels (E2Mediagroup) en Marlies Willemsen (Dienst Publiek en Communicatie).