Marketingfacts - Powered by NIMA
  • +
Marketingfacts
  • home
  • channels
    channels
  • topics
    topics
  • kennisbank
  • jobs
  • jaarboek
  • trainingen
    • +

channels

  • Advertising
  • Brand design
  • Brand management
  • Contentmarketing
  • Customer experience
  • Data analytics
  • Direct marketing
  • Innovatie
  • Loopbaan
  • Media
  • Search
  • Social media
  • Strategie

topics

  • B2B
  • Big data
  • Contentmarketing
  • Facebookmarketing
  • Marketing automation
  • Privacy
  • Psychologie
  • Storytelling
  • Wearables
  • Webcare
  •  
  •  
  •  

specials

  • De marketing to-do list 2018
  • Customer-centric design
  • Van data naar inzicht
  • Programmatic marketing
  • Non-profitmarketing
  • Conversational interfaces
  • Webcare & monitoring
  • Contentmarketing
  • Influencer marketing
  • Datamanagementplatformen
  • Mobile
  • Customer journey
  • Toekomst van betalen
  • Online Video
  • Marketing automation
  • Inloggen
  • Aanmelden

Vloggers

gerelateerde topics

  • influencer marketing
  • influencers
  • youtube
  • storytelling
  • sociale media

vloggers experts


  • Aantal blogs: 2
  • Esther Walravens
    Aantal blogs: 1

  • Aantal blogs: 1

vacatures

  • Event marketeer – 32 uur

    Event marketeer – 32 uur

  • Creatieve webdesigner / front-end webdeveloper (32 uur)

    Creatieve webdesigner / front-end webdeveloper (32 uur)

  • Marketplace Manager Fanwear

    Marketplace Manager Fanwear

  • Klik hier voor alle vacatures

volg Marketingfacts

@marketingfacts volgen
  • Dramageddon onder influencers: de kunst van het sorry zeggen

    Dramageddon onder influencers: de kunst van het sorry zeggen

    De tranentrekkende tv-klassieker 'Het spijt me' keert terug. Lekker meeleven met andermans lief en leed, of toch vooral gênant? Door de opkomst van influencers en vloggers zien we dit drama online herhaald. Vorig jaar liep een fittie tussen Lena Lee en Jeffree Star helemaal uit de hand en vorige week gebeurde hetzelfde tussen Tati Westbrook en James Charles. Wat we vooral kunnen leren van dit soort 'Dramageddons' is dat alles geoorloofd is voor de views.

    Lees verder »
    • Sander Duivestein (Sogeti)
    • 16 mei 2019
    • Social media Media Contentmarketing
      • 14168
      • 0
  • Rambam geeft imago van influencers een flinke knauw

    Rambam geeft imago van influencers een flinke knauw

    Heb jij ’m ook gezien, die aflevering van Rambam op 17 januari? Daarin stelde het BNNVARA-programma de betrouwbaarheid van influencers danig op de proef. Hoe ver gaan influencers voor geld? Behoorlijk ver, zo blijkt. De uitzending doet het imago van influencer-marketing geen goed. Is dat terecht? En hoe scheid je als marketeer het kaf van het koren?

    Lees verder »
    • Esther Walravens (LEWIS)
    • 28 januari 2019
    • Social media Contentmarketing
      • 41690
      • 4
  • Influencer-marketing draait om onderwerp, niet om influencers

    Influencer-marketing draait om onderwerp, niet om influencers

    Influencer-marketing is hot, maar ook van alle tijden. Op Marketingfacts verscheen al in 2010 een artikel over influencers. Ging het toen vooral om vloggers, nu zijn er de Instagrammers, de Snapchatters en de YouTubers. En in al die jaren zijn we onverminderd op zoek naar de vraag wat influencer-marketing ons als marketeers kan opleveren en hoe we het nou eigenlijk moeten aanpakken. Suzanne de Bakker, schrijver van het eerste hbo-studieboek over contentmarketing – waarin ook influencers aan bod komen –, deelt haar visie op het fenomeen.

    Lees verder »
    • MarketingTribune
    • 6 augustus 2018
    • Social media Contentmarketing
      • 28526
      • 1
  • Wat kost dat nou echt, influencer-marketing?

    Wat kost dat nou echt, influencer-marketing?

    Influencer-marketing is een hippe steeksleutel in de middelenmix van elke moderne marketeer, maar hoe gebruik je dit instrument optimaal? Ondanks alle hype rond dit thema is er nog veel onduidelijk over de toepassing ervan. Wanneer is iemand een influencer, wanneer past zo'n influencer bij je merk en wat kost dat dan?

    Lees verder »
    • Jeroen Mirck (Mirck Media)
    • 17 juni 2018
    • Advertising Social media Contentmarketing
      • 87202
      • 0
  • “Wat veel mensen verstaan onder influencermarketing is helemaal geen influencermarketing”

    “Wat veel mensen verstaan onder influencermarketing is helemaal geen influencermarketing”

    Influencermarketing zit nog steeds in de lift, maar wordt soms verkeerd begrepen of toegepast. Dat standpunt horen we in gesprek met Philip Brown, Head of Influencer Marketing & Brand Advocacy Strategy bij Come Round, een vooraanstaand influencermarketingbureau uit Londen. Sinds 2013 richt hij zich op manieren om de invloed van personen aan te wenden om merken onder de aandacht te brengen. Een interview over zijn dubbele gevoel bij influencermarketing: “De industrie heeft te maken met vervelende groeistuipen.”

    Lees verder »
    • Simon Slegers (Coosto)
    • 19 januari 2018
    • Advertising Social media Media Contentmarketing
      • 33676
      • 0
  • Sponsorvermeldingen hebben minder invloed op tieners dan op volwassenen

    Sponsorvermeldingen hebben minder invloed op tieners dan op volwassenen

    Brand placement, product placement, sponsored content, native advertising of hoe je het ook noemt, het fenomeen lijkt inmiddels bijna zo oud als de weg naar Rome. Maar de vermeldingen die duidelijk moeten maken dat het gaat om gesponsorde inhoud zijn dit allerminst. Deze zogenaamde sponsorvermeldingen zijn nog volop in ontwikkeling en leiden, vooral als het om kinderen en tieners gaat, steeds op nieuw tot verhitte debatten. Denk bijvoorbeeld aan de recente ophef over product placement in vlogs: vloggers met een trouwe schare jonge fans die ongezonde producten promoten maar niet vermelden dat dit gesponsord is.

    Lees verder »
    • SWOCC (SWOCC.nl)
    • 17 augustus 2017
    • Advertising
      • 12347
      • 0
  • Het festival der festivals: een gouden kans voor merken

    Het festival der festivals: een gouden kans voor merken

    Voor een festival ingevlogen worden met een privéjet en in een luxe villa verblijven die vol staat met goodiebags. Een eigen haarstyliste die ervoor zorgt dat ik met een perfecte coupe kan dansen tussen Kendall Jenner en Katy Perry (uiteraard in mijn hippe gesponsorde outfit) en als afsluiting een privé-optreden van Bebe Rexha. Was ik maar een influencer. 

    Lees verder »
    • Linda van Helden (LEWIS)
    • 5 mei 2017
    • Social media Contentmarketing
      • 25409
      • 0
  • Emilie Tabor (IMA): “Micro-influencers zijn de trend”

    Emilie Tabor (IMA): “Micro-influencers zijn de trend”

    Een beetje hip bedrijf stopt vandaag de dag geen geld meer in een doorsnee reclame. Het inzetten van zogenaamde influencers is effectiever. “Een influencer is voor ons iemand die invloed uitoefent op zijn of haar doelgroep. Iemand die online een groot of een sterk bereik heeft en de juiste doelgroep weet te activeren”, aldus Emilie Tabor, één van de drie oprichters van IMA: influencer marketing agency. IMA koppelt al zes jaar merken aan de juiste influencers.

    Lees verder »
    • Leonieke Daalder (Fast Moving Targets)
    • 3 april 2017
    • Advertising Social media Contentmarketing
      • 19201
      • 0
  • Is influencer marketing via vloggers eigenlijk wel effectief?

    Is influencer marketing via vloggers eigenlijk wel effectief?

    Vlogs zijn populair: met name jongeren (18-34 jaar) kijken regelmatig vlogs op bijvoorbeeld YouTube. Maar zijn vlogs daarmee ook een goed medium om reclame in te maken?

    Lees verder »
    • SWOCC (SWOCC.nl)
    • 2 februari 2017
    • Advertising Media Contentmarketing
      • 28606
      • 3

Onderdelen

  • M! Blog
  • M! Jobs
  • M! Kennisbank
  • M! Statistieken
  • M! Opleidingen
  • M! Jaarboek

Over ons

  • Colofon
  • Blogger worden
  • Nieuws melden
  • Adverteren
  • Partners
  • Privacy & cookies
  • Disclaimer

Volg ons

RSS

  • M! Blog
  • M! Jobs
  • M! Kennisbank
  • Alle feeds

Nieuwsbrief

Partners

  • We are you
  • Copernica
  • gracious
  • Exonet
  • Upstream

copyright © 2002 - 2021 Marketingfacts. Creative Commons 3.0 License. | Developed by We are you