Logo Marketingfacts - Powered by Nima
  • +
Marketingfacts
  • channels
    channels
  • specials
    specials
  • topics
    topics
  • kennisbank
  • stats
  • jobs
  • jaarboek
  • NIMA Academy
    • +

channels

  • Advertising
  • Analytics & data
  • Customer service
  • E-business
  • E-Commerce
  • E-mailmarketing
  • Mobile
  • PR & Branding
  • Search
  • Social media
  • Tech
  • Usability & Design
  • Video

topics

  • B2B
  • Big data
  • Contentmarketing
  • Facebookmarketing
  • Marketing automation
  • Privacy
  • Psychologie
  • Storytelling
  • Wearables
  • Webcare
  •  
  •  
  •  

specials

  • De marketing to-do list 2018
  • Customer-centric design
  • Van data naar inzicht
  • Programmatic marketing
  • Non-profitmarketing
  • Conversational interfaces
  • Webcare & monitoring
  • Contentmarketing
  • Influencer marketing
  • Datamanagementplatformen
  • Mobile
  • Customer journey
  • Toekomst van betalen
  • Online Video
  • Marketing automation
  •  
  •  
  •  
  • Inloggen
  • Aanmelden

Voice Search

gerelateerde topics

  • voice
  • google assistent
  • seo
  • alexa
  • google

voice search experts

  • Leonieke Daalder
    Aantal blogs: 1
  • Bertram Welink
    Aantal blogs: 1
  • Jeroen Mirck
    Aantal blogs: 1

vacatures

  • Commercieel Medewerker E-Commerce

    Commercieel Medewerker E-Commerce

  • (Medior) International Channel Manager in Online Marketing

    (Medior) International Channel Manager in Online Marketing

  • Online Video Marketeer

    Online Video Marketeer

  • Klik hier voor alle vacatures

volg Marketingfacts

@marketingfacts volgen
  • Online Tuesday #86: Rabobank en Google over kansen van voice

    Online Tuesday #86: Rabobank en Google over kansen van voice

    Voice is dé nieuwe interface, zo klonk het bij de Online Tuesday van 12 februari over deze trending topic. Google en Rabobank gaven een kijkje in hun spraakgestuurde keuken. Voice wordt meer dan een spraakhulp, maar straks ook een zakelijke proces-optimalisator. 

    Lees verder »
    • Lion Zandvliet (Verdel ICT & Media)
    • 20 februari 2019
    • Tech
      • 2216
      • 0
  • Friends of Search 2019: hoe je offline sales online beïnvloedt

    Friends of Search 2019: hoe je offline sales online beïnvloedt

    Een van de meest vooraanstaande SEO/SEA-evenementen in Nederland vond op 6 februari plaats: Friends of Search. Ruim twintig sprekers van toonaangevende bedrijven gaven hun visie op onder meer Voice Search, Conversational AI, betekenisvolle content en de verdere samensmelting tussen de offline en online customer journey. Dit is search in 2019!

    Lees verder »
    • Rick Bakker (Tomorrowmen)
    • 8 februari 2019
    • Advertising Search Analytics & data E-commerce
      • 5858
      • 2
  • Voorkom telefoontjes: Contexta zet spraak om naar tekst

    Voorkom telefoontjes: Contexta zet spraak om naar tekst

    Veel mensen kennen Siri of Alexa, maar Contexta is onbekend. Terwijl het Amsterdamse bedrijf veel beter is in het omzetten van spraak naar tekst. Mede-oprichter Marc van der Peet vertelt over machine learning, niche-talen en grote bedrijven die overspoeld worden door telefoontjes, maar eigenlijk niet weten waar klanten over bellen.

    Lees verder »
    • Leonieke Daalder (Fast Moving Targets)
    • 4 februari 2019
    • Customer service Tech
      • 3216
      • 0
  • Online Tuesday #86: welke kansen biedt voice?

    Online Tuesday #86: welke kansen biedt voice?

    Het kon niet uitblijven: Online Tuesday gaat op 12 februari over voice. Dé trend van dit moment. Bijna 25 procent van de Amerikanen heeft een Google Home of Alexa thuis en de verwachting is dat dit percentage explosief zal toenemen. Ook in Nederland groeit de animo voor voice. Welke kansen biedt deze spraaktechnologie voor marketeers? 

    Lees verder »
    • Jeroen Mirck (Marketingfacts)
    • 27 januari 2019
    • Advertising E-business Mobile Search
      • 3586
      • 0
  • De staat van data-driven marketing in Nederland

    De staat van data-driven marketing in Nederland

    Waar staat data-driven marketing en hoe gaat het zich in 2019 ontwikkelen? De DDMA-commissie Data Decisioning & Engagement heeft vakgenoten hierover ondervraagd en deelt nu alvast een aantal inzichten. Daarmee lopen we vooruit op het Data Driven Marketing Onderzoek 2018, dat pas in november volledig wordt gepresenteerd. 

    Lees verder »
    • Tjark Verhoeven (Air Miles- Loyalty Management Netherlands B.V.)
    • 19 september 2018
    • E-business Analytics & data
      • 9086
      • 0
  • Meet the Voice Marketeer

    Meet the Voice Marketeer

    Het is je waarschijnlijk niet ontgaan: de Google Assistent is nu ook beschikbaar in het Nederlands. En zo kun je ‘s ochtends aan je telefoon vragen om het laatste nieuws of de weersvoorspelling. Maar met de opkomst van smart speakers gaat er natuurlijk nog veel meer veranderen. Waar liggen de kansen voor marketeers? Wordt voice-marketing een hele eigen discipline? In dit artikel een korte verkenning.

    Lees verder »
    • Jessica Henneman (Sloterplas Management)
    • 18 september 2018
    • Search Tech
      • 9214
      • 3
  • De urgentie van voice

    De urgentie van voice

    Voice, dat nieuwe kanaal, maakt reuzenstappen dankzij Amazon’s Alexa en Google’s Assistant. Diensten zoals Siri, maar dan veel beter. Stuur je apparaten aan door te praten, krijg service en informatie door middel van conversaties. In de eerste drie jaar zijn er 50 miljoen slimme speakers verkocht. Google is als eerste klaar en nu beschikbaar in het Nederlands. Voice is urgent. Drie redenen waarom nu te beginnen met voice. 

    Lees verder »
    • Maarten Lens-FitzGerald (Open Voice)
    • 7 augustus 2018
    • Tech
      • 8430
      • 7
  • Voice: wat betekent dit voor jouw merk?

    Voice: wat betekent dit voor jouw merk?

    Deze week lanceerde Google de Nederlandstalige versie van Google Assistent. Deze versie is beschikbaar voor smartphones met de nieuwere besturingssystemen van Android of iOS. In de VS heeft ondertussen één op de zes consumenten een digitale speaker die uitgerust is met een digitale assistent. We kunnen dus wel stellen dat spraak hot is. 

    Lees verder »
    • Jan Teerlinck (Selligent Marketing Cloud)
    • 31 juli 2018
    • Tech
      • 7668
      • 0
  • Google Shopping Actions: op naar Nederland?

    Google Shopping Actions: op naar Nederland?

    Google kondigde een aantal weken terug Google Shopping Actions aan. Hiermee wil de techmoloch het kopen van producten nog gemakkelijker maken voor gebruikers. Met Google Shopping Actions kun je namelijk direct in de zoekmachine afrekenen. Dat lees je goed: je hoeft niet eens meer een website te bezoeken om een aankoop te voltooien. Google Shopping Actions is vooralsnog alleen in de Verenigde Staten beschikbaar, maar het is een kwestie van tijd voordat deze functie ook in Nederland beschikbaar zal zijn.

    Lees verder »
    • Menno Goossens (S&D Interactive Media)
    • 13 april 2018
    • Search E-commerce
      • 18704
      • 2
  • Customer journeys in 2018: heel Silicon Valley wil The Voice of Holland zijn
    • De trends voor 2018

    Customer journeys in 2018: heel Silicon Valley wil The Voice of Holland zijn

    In een serie van 4 vertellen we je meer over de 4 trends van 2018 die invloed gaan hebben op jouw klanten en hun klantreis. Eén blog per trend, omdat er genoeg te vertellen is over ieder onderwerp. Gister schreven we over de derde trend ‘Een kijkje door de roze bril van augmented reality’, vandaag gaan we verder met de vierde trend: heel Silicon Valley wil The Voice of Holland zijn

    Lees verder »
    • Daantje van Gent (aFrogleap)
    • 18 januari 2018
    • Social media Usability & design
      • 13330
      • 0
  • Alles over voice search en de impact op je SEO-strategie

    Alles over voice search en de impact op je SEO-strategie

    Steeds meer blogs en onderzoekers besteden tijd en aandacht aan voice search. En in de lijstjes met zoekmachinetrends voor dit jaar komt voice search ook naar voren als een belangrijke ontwikkeling om rekening mee te houden. In deze blogpost lees je daarom alles over voice search én hoe je jouw SEO-strategie daarop kunt aanpassen.

    Lees verder »
    • Jeroen Voets ( )
    • 25 juli 2017
    • Mobile Search
      • 16521
      • 1
  • Contentmarketing voor voice search

    Contentmarketing voor voice search

    Siri, Google Now, Alexa en Cortana: de digitale assistenten kunnen een kaartclubje beginnen. De iPhone, een willekeurige andere smartphone en slimme apparaten voor thuis, zoals Alexa van Amazon, veranderen de manier waarop we kunnen zoeken naar informatie. Weg met de 'gerobotiseerde' zoekopdrachten die we in Google of in de adresbalk typen. De weg wordt vrijgemaakt voor gesproken zoekopdrachten waarmee we daadwerkelijke vragen kunnen stellen. En dat gaat impact hebben op hoe jouw content moet inspelen op de vragen van je publiek.  

    Lees verder »
    • Marnix de Munck (Sooda internetbureau bv)
    • 6 juli 2017
    • Search
      • 11947
      • 1
  • Dé online trends en ontwikkelingen in de reisindustrie

    Dé online trends en ontwikkelingen in de reisindustrie

    Afgelopen week vond voor het eerst in Amsterdam het grootste congres over online travel in Europa plaats: Phocuswright. Sprekers van Booking.com, Expedia en Airbnb, oftewel de crème de la crème van de online reiswereld bespraken hier de laatste technologische ontwikkelingen. De volgende trends en ontwikkelingen kwamen naar voren.

    Lees verder »
    • Isabel Mosk (Sherpa's Stories)
    • 26 mei 2017
    • E-commerce Tech
      • 47875
      • 4
  • Dit betekent de opkomst van conversational interfaces voor jou als (search)marketeer
    • Conversational interfaces

    Dit betekent de opkomst van conversational interfaces voor jou als (search)marketeer

    Terwijl we nu nog vaak Google of Facebook gebruiken als belangrijkste online informatiebron, is het niet ondenkbaar dat we straks chat-apps en voice search gebruiken om online te navigeren, informatie te zoeken en zelfs aankopen te doen. Gebruikers zullen hierdoor steeds minder handelingen nodig hebben om te vinden waarnaar ze op zoek zijn. De opkomst van conversational interfaces kan grote gevolgen hebben voor het zoekmachinelandschap zoals we het nu kennen. Welke gevolgen zijn dit en hoe kun je daar als zoekmachinemarketeer op anticiperen?

    Lees verder »
    • Jesse Gosse (The Online Group)
    • 16 maart 2017
    • Search
      • 11092
      • 0
  • Voice control in de searchmarkt: hoe 4 nieuwe P’s alles veranderen
    • Conversational interfaces

    Voice control in de searchmarkt: hoe 4 nieuwe P’s alles veranderen

    Technologische vooruitgang zorgt vaak voor verschuivingen in markten. De opkomst van voice control is een voorbeeld: het heeft flinke impact op de markt voor search, waarbij een flink aantal verrassende nieuwe namen hun entree maken. En dat is te verklaren aan de hand van 4 P’s, maar dan niet die van Kotler.

    Lees verder »
    • Bertram Welink (Microsoft, Bing Ads)
    • 13 maart 2017
    • Search
      • 12046
      • 1
  • ouder »

Onderdelen

  • M! Blog
  • M! Jobs
  • M! Kennisbank
  • M! Statistieken
  • M! Opleidingen
  • M! Jaarboek

Over ons

  • Colofon
  • Blogger worden
  • Nieuws melden
  • Adverteren
  • Partners
  • Privacy & cookies
  • Disclaimer

Volg ons

RSS

  • M! Blog
  • M! Jobs
  • M! Kennisbank
  • Alle feeds

Nieuwsbrief

Partners

  • Mangrove
  • Copernica
  • Gracious Studios
  • Exonet
  • Upstream

copyright © 2002 - 2017 Marketingfacts. Creative Commons 3.0 License. | Developed by Mangrove