-
Online Tuesday #86: Rabobank en Google over kansen van voice
Voice is dé nieuwe interface, zo klonk het bij de Online Tuesday van 12 februari over deze trending topic. Google en Rabobank gaven een kijkje in hun spraakgestuurde keuken. Voice wordt meer dan een spraakhulp, maar straks ook een zakelijke proces-optimalisator.
-
Friends of Search 2019: hoe je offline sales online beïnvloedt
Een van de meest vooraanstaande SEO/SEA-evenementen in Nederland vond op 6 februari plaats: Friends of Search. Ruim twintig sprekers van toonaangevende bedrijven gaven hun visie op onder meer Voice Search, Conversational AI, betekenisvolle content en de verdere samensmelting tussen de offline en online customer journey. Dit is search in 2019!
-
Voorkom telefoontjes: Contexta zet spraak om naar tekst
Veel mensen kennen Siri of Alexa, maar Contexta is onbekend. Terwijl het Amsterdamse bedrijf veel beter is in het omzetten van spraak naar tekst. Mede-oprichter Marc van der Peet vertelt over machine learning, niche-talen en grote bedrijven die overspoeld worden door telefoontjes, maar eigenlijk niet weten waar klanten over bellen.
-
Online Tuesday #86: welke kansen biedt voice?
Het kon niet uitblijven: Online Tuesday gaat op 12 februari over voice. Dé trend van dit moment. Bijna 25 procent van de Amerikanen heeft een Google Home of Alexa thuis en de verwachting is dat dit percentage explosief zal toenemen. Ook in Nederland groeit de animo voor voice. Welke kansen biedt deze spraaktechnologie voor marketeers?
-
De staat van data-driven marketing in Nederland
Waar staat data-driven marketing en hoe gaat het zich in 2019 ontwikkelen? De DDMA-commissie Data Decisioning & Engagement heeft vakgenoten hierover ondervraagd en deelt nu alvast een aantal inzichten. Daarmee lopen we vooruit op het Data Driven Marketing Onderzoek 2018, dat pas in november volledig wordt gepresenteerd.
-
Meet the Voice Marketeer
Het is je waarschijnlijk niet ontgaan: de Google Assistent is nu ook beschikbaar in het Nederlands. En zo kun je ‘s ochtends aan je telefoon vragen om het laatste nieuws of de weersvoorspelling. Maar met de opkomst van smart speakers gaat er natuurlijk nog veel meer veranderen. Waar liggen de kansen voor marketeers? Wordt voice-marketing een hele eigen discipline? In dit artikel een korte verkenning.
-
De urgentie van voice
Voice, dat nieuwe kanaal, maakt reuzenstappen dankzij Amazon’s Alexa en Google’s Assistant. Diensten zoals Siri, maar dan veel beter. Stuur je apparaten aan door te praten, krijg service en informatie door middel van conversaties. In de eerste drie jaar zijn er 50 miljoen slimme speakers verkocht. Google is als eerste klaar en nu beschikbaar in het Nederlands. Voice is urgent. Drie redenen waarom nu te beginnen met voice.
-
Voice: wat betekent dit voor jouw merk?
Deze week lanceerde Google de Nederlandstalige versie van Google Assistent. Deze versie is beschikbaar voor smartphones met de nieuwere besturingssystemen van Android of iOS. In de VS heeft ondertussen één op de zes consumenten een digitale speaker die uitgerust is met een digitale assistent. We kunnen dus wel stellen dat spraak hot is.
-
Google Shopping Actions: op naar Nederland?
Google kondigde een aantal weken terug Google Shopping Actions aan. Hiermee wil de techmoloch het kopen van producten nog gemakkelijker maken voor gebruikers. Met Google Shopping Actions kun je namelijk direct in de zoekmachine afrekenen. Dat lees je goed: je hoeft niet eens meer een website te bezoeken om een aankoop te voltooien. Google Shopping Actions is vooralsnog alleen in de Verenigde Staten beschikbaar, maar het is een kwestie van tijd voordat deze functie ook in Nederland beschikbaar zal zijn.
-
De trends voor 2018
Customer journeys in 2018: heel Silicon Valley wil The Voice of Holland zijn
In een serie van 4 vertellen we je meer over de 4 trends van 2018 die invloed gaan hebben op jouw klanten en hun klantreis. Eén blog per trend, omdat er genoeg te vertellen is over ieder onderwerp. Gister schreven we over de derde trend ‘Een kijkje door de roze bril van augmented reality’, vandaag gaan we verder met de vierde trend: heel Silicon Valley wil The Voice of Holland zijn
-
Alles over voice search en de impact op je SEO-strategie
Steeds meer blogs en onderzoekers besteden tijd en aandacht aan voice search. En in de lijstjes met zoekmachinetrends voor dit jaar komt voice search ook naar voren als een belangrijke ontwikkeling om rekening mee te houden. In deze blogpost lees je daarom alles over voice search én hoe je jouw SEO-strategie daarop kunt aanpassen.
-
Contentmarketing voor voice search
Siri, Google Now, Alexa en Cortana: de digitale assistenten kunnen een kaartclubje beginnen. De iPhone, een willekeurige andere smartphone en slimme apparaten voor thuis, zoals Alexa van Amazon, veranderen de manier waarop we kunnen zoeken naar informatie. Weg met de 'gerobotiseerde' zoekopdrachten die we in Google of in de adresbalk typen. De weg wordt vrijgemaakt voor gesproken zoekopdrachten waarmee we daadwerkelijke vragen kunnen stellen. En dat gaat impact hebben op hoe jouw content moet inspelen op de vragen van je publiek.
-
Dé online trends en ontwikkelingen in de reisindustrie
Afgelopen week vond voor het eerst in Amsterdam het grootste congres over online travel in Europa plaats: Phocuswright. Sprekers van Booking.com, Expedia en Airbnb, oftewel de crème de la crème van de online reiswereld bespraken hier de laatste technologische ontwikkelingen. De volgende trends en ontwikkelingen kwamen naar voren.
-
Conversational interfaces
Dit betekent de opkomst van conversational interfaces voor jou als (search)marketeer
Terwijl we nu nog vaak Google of Facebook gebruiken als belangrijkste online informatiebron, is het niet ondenkbaar dat we straks chat-apps en voice search gebruiken om online te navigeren, informatie te zoeken en zelfs aankopen te doen. Gebruikers zullen hierdoor steeds minder handelingen nodig hebben om te vinden waarnaar ze op zoek zijn. De opkomst van conversational interfaces kan grote gevolgen hebben voor het zoekmachinelandschap zoals we het nu kennen. Welke gevolgen zijn dit en hoe kun je daar als zoekmachinemarketeer op anticiperen?
-
Conversational interfaces
Voice control in de searchmarkt: hoe 4 nieuwe P’s alles veranderen
Technologische vooruitgang zorgt vaak voor verschuivingen in markten. De opkomst van voice control is een voorbeeld: het heeft flinke impact op de markt voor search, waarbij een flink aantal verrassende nieuwe namen hun entree maken. En dat is te verklaren aan de hand van 4 P’s, maar dan niet die van Kotler.