Logo Marketingfacts - Powered by Nima
  • +
Marketingfacts
  • channels
    channels
  • specials
    specials
  • topics
    topics
  • kennisbank
  • stats
  • jobs
  • jaarboek
  • trainingen
    • +

channels

  • Advertising
  • Analytics & data
  • Customer service
  • E-business
  • E-Commerce
  • E-mailmarketing
  • Mobile
  • PR & Branding
  • Search
  • Social media
  • Tech
  • Usability & Design
  • Video

topics

  • B2B
  • Big data
  • Contentmarketing
  • Facebookmarketing
  • Marketing automation
  • Privacy
  • Psychologie
  • Storytelling
  • Wearables
  • Webcare
  •  
  •  
  •  

specials

  • De marketing to-do list 2018
  • Customer-centric design
  • Van data naar inzicht
  • Programmatic marketing
  • Non-profitmarketing
  • Conversational interfaces
  • Webcare & monitoring
  • Contentmarketing
  • Influencer marketing
  • Datamanagementplatformen
  • Mobile
  • Customer journey
  • Toekomst van betalen
  • Online Video
  • Marketing automation
  •  
  •  
  •  
  • Inloggen
  • Aanmelden

Webshop

gerelateerde topics

  • retail
  • webwinkels
  • e-commerce
  • retourbeleid
  • magento

webshop experts

  • CustomerFirst
    Aantal blogs: 2
  • Jamie Maria Schouren
    Aantal blogs: 2
  • Jan Roelofsen
    Aantal blogs: 2

vacatures

  • Social Media Advertising Specialist (Paid!)

    Social Media Advertising Specialist (Paid!)

  • Digital Performance Manager

    Digital Performance Manager

  • Communicatieadviseur Online 

    Communicatieadviseur Online 

  • Klik hier voor alle vacatures

volg Marketingfacts

@marketingfacts volgen
  • Clicks en bricks wordt onvermijdelijk voor (web)winkeliers

    Clicks en bricks wordt onvermijdelijk voor (web)winkeliers

    Het retaillandschap is de afgelopen decennia flink opgeschud door de komst van het internet. Het aantal webwinkels neemt explosief toe. Dit lijkt ten koste te gaan van twee belangrijke dingen: winst voor de winkelier en beleving voor de consument. Een combinatie van een vaste winkel en een webwinkel, clicks and bricks, lijkt onvermijdelijk.

    Lees verder »
    • René Voorberg (De Beelddenkers)
    • 9 september 2019
    • E-business E-commerce
      • 4956
      • 0
  • Zijn retouren de doodsteek voor webwinkels?

    Zijn retouren de doodsteek voor webwinkels?

    Voor consumenten is een eenvoudig retourproces een must bij het webshoppen, maar, kopte NRC.nl: 'Retourzendingen zijn een structureel probleem voor webwinkels'. De geschatte kosten van een retour kunnen oplopen tot 15 euro. Bedenk daarbij dat van consumenten-elektronica ongeveer 10 procent terugkomt en bij kleding kan dat oplopen tot 41 procent. Maar is het ook zo'n groot probleem? Hoe denken Rupert Parker Brady, René Repko, Beate van Dongen Crombags, Mariëlle Krouwel, Marc van Eck, Dick van der Lecq en Jean-Paul Schaddé van Dooren over de stelling 'Retouren zijn de doodsteek voor online'?

    Lees verder »
    • MarketingTribune
    • 5 juli 2019
    • E-business Customer service E-commerce
      • 7556
      • 0
  • Op zoek naar nieuwe retailrecepturen

    Op zoek naar nieuwe retailrecepturen

    Digitaal groeit, de demografie verandert en verdienmodellen zijn in transitie, maar stenen winkels zijn geenszins aan hun einde toe, menen retailexperts. Welke retailreceptuur heeft de meeste toekomst en waarom? 

    Lees verder »
    • Peter van Woensel Kooy (MarketingTribune)
    • 3 juli 2019
    • E-business E-commerce
      • 5596
      • 1
  • Retourneren? Dat doen wij liever niet

    Retourneren? Dat doen wij liever niet

    Het begon zo mooi. Ik bestelde een laptop met een muis. Een paar dagen later zit ik midden in een ethisch dilemma. Klantvriendelijkheid lijkt dwars te staan op duurzaamheid. Niet alleen bij Coolblue, maar bij vele webshops. Waarom hoef ik mijn muis niet te retourneren en kreeg ik toch mijn geld terug? Is dat een goede ontwikkeling?

    Lees verder »
    • Edo Bakker (Nationale-Nederlanden)
    • 20 juni 2019
    • E-commerce
      • 12060
      • 6
  • Zes tips om de checkout-conversie een boost te geven

    Zes tips om de checkout-conversie een boost te geven

    De bottleneck van iedere online customer journey is zonder twijfel het afrekenproces: wordt de lead omgezet in een sale, of haakt de klant alsnog af om bij de concurrent een aankoop te plaatsen? Er zijn enkele praktische tips om het horrorscenario van de afhakende klant te voorkomen. Met deze aanbevelingen kun je het afrekenproces zodanig inrichten dat je de kans op webwinkelverlaters minimaliseert. Met andere woorden: je maakt van kijkende klanten ook kopende klanten, en dat stimuleert de omzet.

    Lees verder »
    • Wouter de Vries (Internet Payment Solutions)
    • 18 juni 2019
    • E-business E-commerce
      • 6488
      • 2
  • How to: optimaliseer je webshop met video

    How to: optimaliseer je webshop met video

    Webwinkelier? Dan ben je waarschijnlijk altijd op zoek naar een manier om je webshop te innoveren en te verbeteren. Het inzetten van contentmarketing is een manier om meer traffic te genereren naar jouw webshop. De grote trend omtrent contentmarketing is videomarketing. Video steeds wordt vaker ingezet om de band met de bezoeker te versterken. Een video werkt als een soort persoonlijke boodschap en hierdoor wek je vertrouwen op. Dit zorgt ervoor dat de klant terugkeert. Maar hoe doe je dit nou precies en waarom zou je als webshopeigenaar gebruik moeten maken van video?

    Lees verder »
    • Karel de Vries (Vcreations Webdesign BV)
    • 23 april 2019
    • Video E-commerce
      • 5192
      • 1
  • Waarom Intratuin onverbloemd kiest voor ship-from-store

    Waarom Intratuin onverbloemd kiest voor ship-from-store

    Het is een welbekend probleem van franchise-formules die een webshop willen beginnen: hoe houd je de franchisenemers tevreden? Die zijn namelijk bang dat hun winkelomzet daalt zodra klanten ook via de webshop kunnen bestellen. Intratuin is één van de eerste grote retailers in Nederland die kiest voor ship-from-store. Welke gedachte zit hier achter en wat betekent dit voor de customer service?

    Lees verder »
    • CustomerFirst
    • 21 november 2018
    • Customer service E-commerce
      • 26136
      • 0
  • Waarom investeert Ace & Tate in fysieke winkels?

    Waarom investeert Ace & Tate in fysieke winkels?

    Ace & Tate timmert als webwinkel voor brillen enorm aan de weg, maar groeit met name in de fysieke winkelstraat. Met dank aan een competitief aanbod: montuur, glazen op sterkte en een strak design voor nog geen honderd euro. Jaarlijks gaan er honderdduizende brillen over de toonbank. Het vijf jaar oude bedrijf opent winkels kriskras door Europa. Waarom investeren in retail? Remy Ludo Gieling (Sprout) in gesprek met oprichter Mark de Lange. "We zijn nog steeds digital-first."

    Lees verder »
    • Ronnie Overgoor (7DTV)
    • 11 september 2018
    • PR & Branding E-commerce
      • 12826
      • 0
  • Wil Amazon wel echt naar Nederland komen?

    Wil Amazon wel echt naar Nederland komen?

    Dat Amazon geldt als één van ’s werelds grootste retailbedrijven, is een feit. Dat Amazon heeft aangekondigd de activiteiten ook in Nederland te willen intensiveren, is ook geen geheim meer. Het internet staat vol met angstige berichten over de komst van Amazon naar Nederland. Want Amazon zou zo maar eens een deel van de omzet van de Nederlandse retailers kunnen opslokken. Maar staat dat echt te gebeuren?

    Lees verder »
    • Pauline Schepers (Fontys Hogeschool Marketing & Management)
    • 13 juli 2018
    • E-business E-commerce
      • 53756
      • 14
  • Loyale bezoekers in de webshop dankzij video

    Loyale bezoekers in de webshop dankzij video

    Er worden regelmatig buitenlandse onderzoeken gepubliceerd over het gebruik en effect van video in een webshop. Met name klantloyaliteit en hogere conversie worden genoemd. In Nederland zijn nog weinig cijfermatig onderbouwde onderzoeken gepubliceerd, wellicht mede omdat tot nu toe slechts enkele grote webwinkels daadwerkelijk veel video inzetten. In dit artikel deel ik de inzichten van een webwinkel met speelgoed en miniaturen, die gebruik maakt van Google Tag Manager, om bezoekersdata in Google Analytics inzichtelijk te maken. 

    Lees verder »
    • Jan Roelofsen (Video-Commerce)
    • 10 juli 2018
    • Video E-commerce
      • 10254
      • 0
  • Van 360 websites naar één: de kansen en valkuilen voor Coolblue

    Van 360 websites naar één: de kansen en valkuilen voor Coolblue

    Coolblue brengt zijn ruim 360 webshops onder in één webshop. Waar de e-commercegigant door het gebruik van talloze satellietwebsites (één webshop voor elke productcategorie) een voorbeeld was voor vrijwel iedere online marketeer, heeft het bedrijf besloten om voortaan alleen onder Coolblue.nl verder te gaan. Naar eigen zeggen biedt het meer overzicht voor de klant en vermindert het de complexiteit aan de achterkant, waardoor het bedrijf sneller kan automatiseren. Maar is dit wel echt zo? Waar liggen de kansen en valkuilen voor Coolblue?

    Lees verder »
    • Pim Broekstra (Sam Online Marketing)
    • 19 juni 2018
    • PR & Branding E-commerce
      • 24272
      • 8
  • Google Shopping Actions: machtsgreep of machtsvertoon?

    Google Shopping Actions: machtsgreep of machtsvertoon?

    Google kondigde eind maart de komst van Google Shopping Actions aan. Waar de zoekmachine nu nog producten rangschikt op Google Shopping, gaat het bedrijf straks zelf verdienen aan verkopen van aangesloten partijen. De vraag is of retailers wel op een dergelijk platform zitten te wachten. Op dit moment geeft Google hen de mogelijkheid om producten aan te prijzen in Google Shopping. Hierdoor kunnen consumenten eenvoudig vergelijken en een keuze maken. Het verdienmodel voor Google zit 'm bij Google Shopping in cost per click (CPC). Dit houdt in dat retailers een vergoeding aan Google betalen wanneer een klant via Google Shopping op de productpagina van de desbetreffende webshop komt.

    Lees verder »
    • Twinkle (BBP)
    • 6 juni 2018
    • Search E-commerce
      • 9364
      • 0
  • Waarde verhogen van je webwinkel

    Waarde verhogen van je webwinkel

    Vaak worden webshops pas gewaardeerd rond het moment van overname: een verkoper is benieuwd wat zijn onderneming waard is en een koper wil vaststellen hoeveel hij of zij maximaal aan de overname zou moeten uitgeven. Het is echter nuttig om ook bij de waarde stil te staan wanneer van een overname nog geen sprake is. Het waarderen van een webwinkel geeft namelijk ook goede handvatten om de waarde van de shop mee te verhogen, zolang de eigenaar deze zelf nog beheert.

    Lees verder »
    • Sander Scholten (WebshopOvername B.V.)
    • 2 maart 2018
    • E-commerce
      • 11440
      • 0
  • Retailer wordt pure player: SkiWebShop sluit fysieke winkel en groeit door video-marketing

    Retailer wordt pure player: SkiWebShop sluit fysieke winkel en groeit door video-marketing

    Online winkels zijn vaak een verschraling voor de klant. Enkele stockfoto’s, wat standaard teksten en de klant moet zich maar zien te redden. Een fysieke verkoper met vakkennis is een uitkomst. En precies die verkoper heeft SkiWebShop online gezet om zo de 40.000 klanten per maand te helpen, in vier talen en 24 uur per dag. Hierdoor groeit de webshop en is zelfs de fysieke winkel gesloten. Een praktijkcase van een retailer die een pure player is geworden. 

    Lees verder »
    • Jan Roelofsen (Video-Commerce)
    • 14 februari 2018
    • Video E-commerce
      • 12572
      • 0
  • Jeremiah Albinus (FonQ): “Met gelimiteerd mediabudget moet je calculated risks durven nemen”

    Jeremiah Albinus (FonQ): “Met gelimiteerd mediabudget moet je calculated risks durven nemen”

    'Vind jouw mooi.' Taalfout of slimme woordspeling? Webwinkel FonQ wist er in ieder geval veel aandacht mee te trekken. De crossmediale campagne heeft meer opvallende elementen. Reden voor MarketingTribune om chief marketing officer Jeremiah Albinus eens uitgebreid aan de tand te voelen. "Met spelfouten creëren wij stopping-power."

    Lees verder »
    • Jeroen Mirck (Marketingfacts)
    • 2 oktober 2017
    • Advertising PR & Branding E-commerce
      • 18204
      • 0
  • ouder »

Onderdelen

  • M! Blog
  • M! Jobs
  • M! Kennisbank
  • M! Statistieken
  • M! Opleidingen
  • M! Jaarboek

Over ons

  • Colofon
  • Blogger worden
  • Nieuws melden
  • Adverteren
  • Partners
  • Privacy & cookies
  • Disclaimer

Volg ons

RSS

  • M! Blog
  • M! Jobs
  • M! Kennisbank
  • Alle feeds

Nieuwsbrief

Partners

  • We are you
  • Copernica
  • gracious
  • Exonet
  • Upstream

copyright © 2002 - 2019 Marketingfacts. Creative Commons 3.0 License. | Developed by We are you